Pokaż wyniki od 1 do 1 z 1

Wątek: BioShock 2 - Poradnik

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Awatar Pinkotka
    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Jabłonna
    Posty
    2,142
    Post Thanks / Like
    Wpisów
    1
    Siła reputacji
    10
    Gamer IDs

    PSN ID: Pinkot1

    Platyna BioShock 2 - Poradnik








    • Trudność zdobycia platyny: 4,5/10 + Ankieta
    • Czas potrzebny na zaliczenie platyny: 25-30h
    • Trofea offline: 39 ( 25, 9, 4, 1)
    • Trofea online: 0
    • Minimalna liczba przejść: 1
    • Zalecana ilość przejść: 1
    • Trofea do pominięcia: Patrz mapa przejścia i odpowiednie oznaczenia w poradniku
    • Zabugowane trofea: 0







    Back to the Rapture . Druga odsłona jednej z najlepszych serii gier, tym razem odświeżona na konsole nowej generacji. Czas okazał się bardzo łaskawy dla tego tytułu. Gra nie straciła ani świeżości, ani miodności rozgrywki. Nadal cieszy oko oraz daje sporą satysfakcję. W wersji na PS4 nie ma trybu multiplayer, który zaserwowano nam w poprzedniej odsłonie, co działa na duży plus. Platynka jest w zasięgu każdego gracza. Poziom trudności, w stosunku do BioShock 1, jest umiarkowany, a sam tytuł rewelacyjny. Serdecznie polecam i zapraszam do gry... oraz poradnika.

    Uwaga! W poradniku trofea zostały pogrupowane tematycznie - zgodnie z mapą przejścia. Jeśli będziecie potrzebować układu trofeów w kolejności XMB, zapraszam do LISTY, zamieszczonej na naszym forum.

    Zapraszam również do Poradnika opisującego przejście dodatku Minerva's Den.






    Krok 1 - Zacznij grę na Hard, wyłączając w menu komory wskrzeszania
    .

    Skup się na hakowaniu urządzeń, zbieraj dzienniki, szukaj stacji Power to the People, pamiętaj o filmowaniu przeciwników. W opozycji do Bioshock, tutaj jest naprawdę łatwo. Wszystko da się zrobić w jednym przejściu, nawet bez użycia poradników. Trzeba tylko pamiętać o dokładnym eksplorowaniu mapy i robieniu częstych zapisów gry, najlepiej na różnych slotach. W miarę możliwości zachowajcie zapis gry z każdej planszy (czasem gra nie pozwala na użycie zbyt wielu slotów, wtedy zrzucajcie je na pendrive). Jeśli coś przegapicie, wystarczy wejść do danej planszy i zebrać brakujący przedmiot, albo wykonać brakującą czynność. Gra pamięta progres ze wszystkich zapisów. Koniecznie zapoznajcie się z trofeami łatwymi do przegapienia. Oznaczone są czerwonym kolorem w poradniku. Pod opisami fabularnych pucharków, zawarłam krótką informację, na co należy zwrócić uwagę w konkretnym rozdziale oraz jakie trofea powinno się, albo można odblokować w łatwy sposób. Zapraszam . Nawet bez częstego korzystania z poradnika, powinniście w tym kroku odblokować wszystkie pucharki.
    Fabularne + poziom gry

    Big Brass Balls
    Against All Odds
    Daddy's Home
    Protector
    Sinclair's Soultion
    Confronted Grace
    Defeated the Preacher
    Nose for News
    Found Lamb's Hideout
    Reunion
    Heading to the Surface
    Escape
    Związane z rozwojem postaci

    Bought a Slot
    Max Plasmid Slots
    Fully Upgraded a Plasmid
    All Plasmids
    Upgraded a Weapon
    Fully Upgraded a Weapon
    All Weapon Upgrades
    Związane z hakowaniem przedmiotów

    Distance Hacker
    Prolific Hacker
    Master Hacker
    Look at You Hacker
    Związane z badaniami

    First Research
    One Research Track
    Research Master
    Związane z opieką nad dziewczynkami

    Adopted a Little Sister
    Dealt with Every Little Sister
    Master Gatherer
    Master Protector
    Grand Daddy
    Unbreakable
    Savior
    Pozostałe

    Big Spender
    Trap Master
    Counterattack
    9-Irony
    Rapture Historian
    Platinum Trophy


    Krok 2 - Czyszczenie

    Jeśli coś przegapiliście, użyjcie zachowanych zapisów gry i zbierzcie brakujące przedmioty. Gra zapamiętuje progres na podstawie wszystkich manualnych zapisów i autozapisów, więc nie trzeba będzie powtarzać całej gry, tylko zebrać brakującą rzecz. Gotowi? No to zaczynamy .







    Napisy do poradnika przygotował Radzik90



    Platinum Trophy
    Unlocked all trophies

    Gratulacje! Odblokowałeś wszystkie pozostałe trofea.


    Trofea fabularne + poziom gry



    Big Brass Balls
    Finished the game without using Vita-Chambers.


    Możliwe do przegapienia

    To, co trzeba zrobić, to ukończyć grę bez używania komór wskrzeszania. Trofeum można zdobyć na każdym poziomie trudności, jednak jeśli planujecie zdobycie w jednym przejściu, powinien być to hard. Po tym, jak zaczniecie grę i wybierzecie poziom trudności, wejdźcie w opcje gry i zablokujcie Vita-Chambers. Gra daje możliwość zapisu w dowolnym momencie, więc trzeba będzie tworzyć zapis ręcznie i pamiętać o tym, żeby robić to często . Po zginięciu startujemy bowiem od ostatniego zapisanego przez nas momentu. Jedyny autosave w grze robi się wyłącznie po wejściu do danej lokacji. Grając bez komór wskrzeszania, trzeba zapisywać stan gry po każdej czynności, która ma wpływ na rozgrywkę: hakowanie urządzeń, podnoszenie dzienników, korzystanie ze stacji ulepszeń broni etc. Łatwo bowiem przegapić inne pucharki. Powodzenia!



    Against All Odds
    Finished the game on the hardest difficulty level.

    To, co musimy zrobić, to ukończyć grę na najwyższym poziomie trudności. Dostępny jest od samego początku gry - Hard. Jeśli graliście w pierwszą część Bioshocka, będziecie przygotowani na twardą potyczkę, ale niepotrzebnie, bo tu jest naprawdę łatwo. Bardzo szybko nasza postać staje się naprawdę potężna. Polecam jak najszybsze wykupienie slotów na plazmidy oraz wyposażenie się w plazmid Winter Blast, który unieruchamia każdego przeciwnika, łącznie z Big Sister. Pamiętajcie o hakowaniu wieżyczek, kamer, apteczek oraz maszyn w okolicy. Stopniowo wykupujcie sloty na toniki, aby wzmocnić naszego bohatera. Toniki bardzo pomagają w rozgrywce i warto z nich korzystać. Pod koniec rozgrywki miałam wykupione wszystkie sloty, byłam praktycznie nieśmiertelna i miałam pełne kieszenie kaski .


    Daddy's Home
    Found your way back into the ruins of Rapture.

    Trofeum związane z fabułą

    Odblokujemy je na mapie Adonis Luxury Resort. Poniżej podstawowe info, o których trzeba pamiętać w rozdziale.

    Podpowiedzi do rozdziału
    • Liczba nagrań - 7
    • Stacje ulepszenia broni - 0
    • Nowa broń - Drill, Rivet Gun
    • Nowe plazmidy - Electro Bolt
    • Liczba siostrzyczek - 0
    • Toniki do znalezienia - 0
    • Kody - 1540


    Protector
    Defended yourself against Lamb's Assault in the train station.

    Trofeum związane z fabułą

    Odblokujemy je na mapie The Atlantic Express. Poniżej podstawowe info, o których trzeba pamiętać w rozdziale.

    Podpowiedzi do rozdziału
    • Liczba nagrań - 8
    • Stacje ulepszenia broni - 0
    • Nowa broń - Hack Tool
    • Nowe plazmidy - Telekinesis
    • Liczba siostrzyczek - 0
    • Toniki do znalezienia - 0
    • Kody - 0
    Trofea do odblokowania na tym etapie
    • Distance Hacker
    • Counterattack


    Sinclair's Solution
    Joined forces with Sinclair in Ryan Amusements.

    Trofeum związane z fabułą

    Odblokujemy je na mapie Ryan Amusements. Poniżej podstawowe info, o których trzeba pamiętać w rozdziale.

    Podpowiedzi do rozdziału
    • Liczba nagrań - 19
    • Stacje ulepszenia broni - 2
    • Nowa broń - Gatling Gun
    • Nowe plazmidy - Incinerate!
    • Liczba siostrzyczek - 1
    • Toniki do znalezienia - Sport Boost, Drill Power, Booze Hound
    • Kody - 0
    Trofea do odblokowania na tym etapie
    • Upgraded a Weapon
    • Adopted a Little Sister
    • 9-Irony
    • Prolific Hacker


    Confronted Grace
    Confronted Lamb's lieutenant in Pauper's Drop.

    Trofeum związane z fabułą

    Odblokujemy je na mapie Pauper's Drop. Poniżej podstawowe info, o których trzeba pamiętać w rozdziale.

    Podpowiedzi do rozdziału
    • Liczba nagrań - 21
    • Stacje ulepszenia broni - 3
    • Nowa broń - Double-Barreled Shotgun, Research Camera
    • Nowe plazmidy - Hypnotize, Electro Bolt 2, Decoy, Winter Blast, Cyclone Trap, Telekinesis 2
    • Liczba siostrzyczek - 2
    • Toniki do znalezienia - Hacker's Delight, Shorten Alarms, Fire Storm, Freezing Drill, Keen Observer
    • Kody - 0047
    Trofea do odblokowania na tym etapie
    • First Research


    Defeated the Preacher
    Defeated the Preacher.

    Trofeum związane z fabułą

    Odblokujemy je na mapie Siren Alley. Poniżej podstawowe info, o których trzeba pamiętać w rozdziale.

    Podpowiedzi do rozdziału
    • Liczba nagrań - 20
    • Stacje ulepszenia broni - 2
    • Nowa broń - Spear Gun
    • Nowe plazmidy - Security Command, Scout, Incinerate! 2, Winter Blast 2, Hypnotize 2, Cyclone Trap 2, Insect Swarm
    • Liczba siostrzyczek - 3
    • Toniki do znalezienia - Handyman, Proud Parent, Hacker's Delight 2, Cure All, Vending Expert
    • Kody - 1919


    Nose for News
    Uncovered the secret of Dionysus Park.

    Trofeum związane z fabułą

    Odblokujemy je na mapie Dionysus Park. Poniżej podstawowe info, o których trzeba pamiętać w rozdziale.

    Podpowiedzi do rozdziału
    • Liczba nagrań - 15
    • Stacje ulepszenia broni - 2
    • Nowa broń - Launcher
    • Nowe plazmidy - Cyclone Trap 3, Insect Swarm 2, Security Command 2
    • Liczba siostrzyczek - 3
    • Toniki do znalezienia - EVE Expert, Electrical Storm, Extended Reel, Hardy Machines, Drill Specialist, Demanding Father
    • Kody - 1080
    Trofea do odblokowania na tym etapie
    • Master Gatherer


    Found Lamb's Hideout
    Gained access to Lamb's stronghold.

    Trofeum związane z fabułą

    Odblokujemy je na mapie Fontaine Futuristics. Poniżej podstawowe info, o których trzeba pamiętać w rozdziale.

    Podpowiedzi do rozdziału
    • Liczba nagrań - 17
    • Stacje ulepszenia broni - 2
    • Nowa broń - 0
    • Nowe plazmidy - Electro Bolt 3, Scout 2, Incinerate! 3, Winter Blast 3, Hypnotize 3, Insect Swarm 3, Decoy 2, Decoy 3, Security Command 3
    • Liczba siostrzyczek - 3
    • Toniki do znalezienia - Damage Research, Careful Hacker 2, Drill Power 2, Vending Expert
    • Kody - 5254
    Trofea do odblokowania na tym etapie
    • Rapture Historian
    • Dealt with Every Little Sister
    • Savior


    Reunion
    Reunited with your original Little Sister.

    Trofeum związane z fabułą

    Odblokujemy je po ukończeniu Outer Persephone. Poniżej podstawowe info, o których trzeba pamiętać w rozdziale.

    Podpowiedzi do rozdziału
    • Liczba nagrań - 5
    • Stacje ulepszenia broni - 1
    • Nowa broń - 0
    • Nowe plazmidy - Summon Eleanor
    • Liczba siostrzyczek - 0
    • Toniki do znalezienia - 0
    • Kody - 0
    Trofea do odblokowania na tym etapie
    • Max Plasmid Slots
    • All Plasmids


    Heading to the Surface
    Headed to the surface on the side of Sinclair's escape pod.

    Trofeum związane z fabułą

    Odblokujemy je Inner Persephone. Poniżej podstawowe info, o których trzeba pamiętać w rozdziale.

    Podpowiedzi do rozdziału
    • Liczba nagrań - 17
    • Stacje ulepszenia broni - 2
    • Nowa broń - 0
    • Nowe plazmidy - Telekinesis 3
    • Liczba siostrzyczek - 0
    • Toniki do znalezienia - Elemental Sponge, Elemental Vampire
    • Kody - 2673, 4146
    Trofea do odblokowania na tym etapie
    • All weapon upgrades


    Escape
    Escaped Rapture.

    Trofeum związane z fabułą

    Odblokujemy je po ukończeniu gry.

    Trofea do odblokowania na tym etapie
    • Against All Odds
    • Big Brass Balls
    • Platinum Trophy


    Plazmidy i bronie - ulepszenia



    Bought a Slot
    Bought one Plasmid or Tonic Slot at a Gatherer's Garden.

    W Ogrodach Obfitości mamy możliwość kupienia slotów na plazmidy i toniki. Po kupieniu pierwszego, odblokujemy pucharek - Porównajcie opis przy Max Plasmid Slots.



    Max Plasmid Slots
    Fully upgraded to the maximum number of Plasmid Slots.

    Możliwe do przegapienia

    Musimy odblokować wszystkie sloty dla plazmidów. 3 są dostępne od początku gry, pozyskać musimy pozostałych 5. Cztery sloty kupujemy w Ogrodach Obfitości (Gatherer's Garden) za 40, 50, 60 i 70 ADAMa. Ostatni slot otrzymamy wraz z plazmidem Summon Eleanor pod koniec gry.



    Fully Upgraded a Plasmid
    Fully upgraded one Plasmid to the Level 3 version.

    Możliwe do przegapienia

    To, co musimy zrobić, to ulepszyć wybrany plazmid do maksymalnego trzeciego poziomu. Ulepszenia kupujemy w Ogrodach Obfitości za ADAM. Informację, ile kosztuje dane ulepszenie, znajdziecie w tabelce pod pucharkiem All Plasmids. Jeśli nie chcecie ulepszać plazmidów, a zebrany ADAM planujecie wydać na coś innego, zróbcie zapis gry przed Ogrodem Obfitości, wykupcie oba ulepszenia, poczekajcie na wpadnięcie pucharka i ponownie wczytajcie zapis .




    All Plasmids
    Found or purchased all 11 basic Plasmid types.

    Możliwe do przegapienia

    To, co musimy zrobić, to zgromadzić wszystkie plazmidy, dostępne w grze. 5 z nich dostajemy od Eleanor, resztę musimy zakupić w Ogrodach Obfitości - Gatherer's Garden. Poniższa lista podaje zawsze pierwszą lokację, w której dany plazmid się pojawia. Jeśli nie uda nam się go kupić w tym miejscu, możemy to zrobić na kolejnych mapach.

    Electro Bolt
    Lokacja: Adonis Luxury Resort
    Prezent od Eleanor
    Cena kupna i ulepszeń: 0, 120, 225 ADAMa
    Telekinesis
    Lokacja: Atlantic Express Depot
    Prezent od Eleanor - Jet Postal Station
    Cena kupna i ulepszeń: 0, 100, 250 ADAMa
    Incinerate!
    Lokacja: Ryan Amusements
    Do kupienia w Gatherer's Garden
    Cena kupna i ulepszeń: 90, 120, 200 ADAMa
    Cyclone Trap
    Lokacja: Pauper's Drop
    Do kupienia w Gatherer's Garden
    Cena kupna i ulepszeń: 60, 100, 140 ADAMa
    Decoy
    Lokacja: Pauper's Drop
    Do kupienia w Gatherer's Garden
    Cena kupna i ulepszeń: 60, 100, 120 ADAMa
    Hypnotize
    Lokacja: Pauper's Drop
    Prezent od Eleanor - Limbo Room
    Cena kupna i ulepszeń: 0, 120, 160 ADAMa
    Insect Swarm
    Lokacja: Siren Alley
    Do kupienia w Gatherer's Garden
    Cena kupna i ulepszeń: 60, 100, 130 ADAMa
    Scout
    Lokacja: Siren Alley
    Do kupienia w Gatherer's Garden
    Cena kupna i ulepszeń: 40, 60 ADAMa
    Security Command
    Lokacja: Siren Alley
    Prezent od Eleanor
    Cena kupna i ulepszeń: 0, 75, 100 ADAMa
    Winter Blast
    Lokacja: Ryan Amusements
    Do kupienia w Gatherer's Garden
    Cena kupna i ulepszeń: 60, 100, 200 ADAMa
    Summon Eleanor
    Lokacja: Outer Persephone
    Prezent od Eleanor
    Cena kupna i ulepszeń: N/D



    Upgraded a Weapon
    Upgraded a weapon at a Power to the People Station.

    To, co trzeba zrobić, to zdobyć pierwszy upgrade dla broni w stacji Power to the People. Zapraszam do opisu pucharka All Weapon Upgrades.




    Fully Upgraded a Weapon
    Installed the third upgrade to a weapon.

    Możliwe do przegapienia

    Aby odblokować pucharek, musimy ulepszyć broń na maksymalny, trzeci poziom. Aby odblokowało się trzecie ulepszenie, musimy wykupić poprzednie dwa. Lokalizację stacji Power to the People znajdziecie pod All Weapon Upgrades. Pamiętajcie, że ilość stacji jest ograniczona, więc trzeba wybierać mądrze .




    All Weapon Upgrades
    Found every Power to the People weapon upgrade in the game.

    Możliwe do przegapienia

    To, co musimy zrobić, to skorzystać z każdej stacji ulepszenia broni w grze. Jest ich 14. Jeśli gracie bez komór wskrzeszania, koniecznie róbcie zapis, po skorzystaniu z każdej znalezionej stacji. Może się bowiem zdarzyć, ze zginiecie za rogiem i zapomnicie wrócić . A to by było bardzo niewskazane.
    • Ryan Amusements - 2
    • Pauper's Drop - 3
    • Siren Alley - 2
    • Dionysus Park - 2
    • Fontaine Futuristics - 2
    • Persephone Outer - 1
    • Inner Persephone - 2



    #1 - Ryan Amusements - Mapka
    Pierwsza stacja jest niemożliwa do pominięcia. Zaprowadzi nas do niej fabuła. Po ulepszeniu broni zapisujemy grę i lecimy dalej.
    #2 - Ryan Amusements - Mapka
    Drugą stację ulepszenia broni znajdziemy w sub-lokacji o nazwie Journey to the Surface. Jeśli macie problem ze znalezieniem, kliknijcie w mapkę powyżej. Power to the People jest w miejscu, gdzie zaznaczona jest strzałka. Po ulepszeniu broni zapisujemy grę i lecimy dalej.
    #3 - Pauper's Drop - Mapka
    Trzecią stację znajdziecie na mapie Pauper's Drop. Zaraz za schodami, wiodącymi do biura R. Flanagana. Jeśli macie problem ze znalezieniem, kliknijcie w mapkę powyżej. Power to the People jest w miejscu, gdzie zaznaczona jest strzałka. Po ulepszeniu broni zapisujemy grę i lecimy dalej.
    #4 - Pauper's Drop - Mapka
    Czwarta stacja znajduje się w sub-lokacji o nazwie Limbo Room, nieopodal garderoby Grace. Jeśli macie problem ze znalezieniem, kliknijcie w mapkę powyżej. Power to the People jest w miejscu, gdzie zaznaczona jest strzałka. Po ulepszeniu broni zapisujemy grę i lecimy dalej.
    #5 - Pauper's Drop - Mapka
    Level 3, jeśli chodzi o mapę lokacji. W drodze do Limbo Room. W pierwszej kolejności możecie zobaczyć stację przez wyrwę w ścianie. Z tej strony nie da się do niej wejść. Trzeba pójść dalej, a następnie cofnąć się, aby dostać do tego miejsca z drugiej strony. Jeśli macie problem ze znalezieniem, kliknijcie w mapkę powyżej. Power to the People jest w miejscu, gdzie zaznaczona jest strzałka. Po ulepszeniu broni zapisujemy grę i lecimy dalej.
    #6 - Siren Alley - Mapka
    Szóstą stację znajdziecie w zamkniętym i strzeżonym pokoju na mapie Siren Alley, sub-lokacja Mermaid Lounge. Aby dostać się do niej, zejdźcie na dół i przez wyrwę zhakujcie zdalnie panel drzwi. Jeśli macie problem ze znalezieniem, kliknijcie w mapkę powyżej. Power to the People jest w miejscu, gdzie zaznaczona jest strzałka. Po ulepszeniu broni zapisujemy grę i lecimy dalej.
    #7 - Siren Alley - Mapka
    Kolejną stację znajdziecie również w Siren Alley, w biurze Sofii Lamb. Level 1 mapy ogólnej. Jeśli macie problem ze znalezieniem, kliknijcie w mapkę powyżej. Power to the People jest w miejscu, gdzie zaznaczona jest strzałka. Po ulepszeniu broni zapisujemy grę i lecimy dalej.
    #8 - Dionysus Park - Mapka
    Dionysus Par - początek eksploracji tej mapy. Stacja jest za drzwiami zabezpieczonymi kodem. Kod uzyskacie w dalszej części gry. Jednak żeby nie zapomnieć wrócić, wpiszcie kod 1080. Jeśli macie problem ze znalezieniem, kliknijcie w mapkę powyżej. Power to the People jest w miejscu, gdzie zaznaczona jest strzałka. Po ulepszeniu broni zapisujemy grę i lecimy dalej.
    #9 - Dionysus Park - Mapka
    Dziewiątą Power to the People, znajdziecie w drodze do stacji kolejowej, na której poznacie Stanleya Poole. Tuż przy miejscu, w którym dwoje genofagów próbuje otworzyć sejf. Jeśli macie problem ze znalezieniem, kliknijcie w mapkę powyżej. Power to the People jest w miejscu, gdzie zaznaczona jest strzałka. Po ulepszeniu broni zapisujemy grę i lecimy dalej.
    #10 - Fontaine Futuristics - Mapka
    Stację znajdziecie w zamkniętym pokoju, na początku planszy Fontaine Futuristics. Początkowo nie da się do niej dostać, wykonajcie wszystkie polecenia gry, po czym będziecie mogli wrócić do pokoju i skorzystać z PTTP. Jeśli macie problem ze znalezieniem , kliknijcie w mapkę powyżej. Power to the People jest w miejscu, gdzie zaznaczona jest strzałka. Po ulepszeniu broni zapisujemy grę i lecimy dalej.
    #11 - Fontaine Futuristics - Mapka
    Jedenastą stację znajdziecie na mapie Fontaine Futuristic's (lvl 2 mapy) - sub-lokacja Live Test Facility. Aby dostać się do środka trzeba zasuwać do stłuczonej szybki po drugiej stronie, następnie zhackować panel zabezpieczający drzwi. Jeśli macie problem ze znalezieniem, kliknijcie w mapkę powyżej. Power to the People jest w miejscu, gdzie zaznaczona jest strzałka. Po ulepszeniu broni zapisujemy grę i lecimy dalej.
    #12 - Persephone Outer - Mapka
    Nie do przegapienia. Na stację natraficie po drodze do Persephone. Jeśli macie problem ze znalezieniem, kliknijcie w mapkę powyżej. Power to the People jest w miejscu, gdzie zaznaczona jest strzałka. Po ulepszeniu broni zapisujemy grę i lecimy dalej.
    #13 - Inner Persephone - Mapka
    Pomieszczenie, w którym zamknięty jest Sinclaire. Jeśli macie problem ze znalezieniem, kliknijcie w mapkę powyżej. Power to the People jest w miejscu, gdzie zaznaczona jest strzałka. Po ulepszeniu broni zapisujemy grę i lecimy dalej.
    #14 - Inner Persephone - Mapka
    Ostatnia stacja może być nieco problematyczna. Pokój, w którym się znajduje otwierany jest za pomocą PRZYCISKU, który znajdziecie na kolumnie, w zanaczonym na MAPCE miejscu. Jeśli macie problem ze znalezieniem stacji, kliknijcie w mapkę powyżej. Power to the People jest w miejscu, gdzie zaznaczona jest strzałka. Po ulepszeniu broni zapisujemy grę i lecimy dalej.


    Trofea związane z hakowaniem




    Distance Hacker
    Used the Hack Tool to hack an object at a distance.

    To, co musimy zrobić, to zhakować jakieś urządzenie na odległość. To trofeum dostaniemy na mapie The Atlantic Express, kiedy otrzymamy urządzonko Hack Tool. Na ścianie będzie dozownik, z którego można pobrać strzałki. Musimy wystrzelić strzałkę w panel blokujący drzwi (na zdjęciu), następnie zhakować je. Polega to na wciskaniu , kiedy ruchoma strzałka znajdzie się na zielonym polu. W innych urządzeniach będą również niebieskie pola, w które warto trafiać, gdyż przynosi to względne korzyści - darmowe towary z automatów, dodatkową kasę z sejfów, czy wzmocnione obrażenia zhakowanych urządzeń. Porównaj opis pod Master Hacker.




    Prolific Hacker
    Hacked one of each kind of machine.

    To, co trzeba zrobić, to włamać się do każdego urządzenia, wymienionego poniżej:

    • Security Camera - Kamera
    • Security Bot - Bot Ochrony
    • Door Control Panel - Zamek zabezpieczający drzwi
    • Vending Machine - Automat z towarem (amunicja, albo ogólny)
    • Health Station - Stacja Zdrowia
    • Safe - Sejf
    • Turret - Wieżyczka

    Podczas hackowania starajcie się celować w niebieskie pola. Z automatów wypada wtedy darmowy towar, sejfy dają nam dodatkową kasę, a urządzenia ochrony zwiększają swoje obrażenia.




    Master Hacker
    Hacked 30 machines at a distance with the Hack Tool.

    Możliwe do przegapienia

    To, co musimy zrobić, to włamać się do 30 urządzeń zdalnie, z wykorzystaniem urządzenia Hack Tool. W trakcie przechodzenia gry najlepiej stosować go do hakowania kamer i wieżyczek oraz paneli kontrolnych, zabezpieczających drzwi. Do hakowania na odległość używamy podstawowej amunicji - Remote Hack Dart oraz amunicji alternatywnej - Automatic Hack Dart. Tą ostatnią najlepiej posiłkować się przy trudniejszych zabawach, albo sytuacjach beznadziejnych , bo tracimy wtedy bonus, możliwy do zdobycia na niebieskim polu przy tradycyjnym hakowaniu (kasę, darmowy towar, albo zwiększenie obrażeń). Łatwo o tym zapomnieć, więc warto wykorzystywać na bieżąco wszystkie zebrane darty, zostawiając sobie w ekwipunku 1-2 na "wszelki wypadek". Urządzenie jest przeznaczone do włamu na odległość, ale pamiętajcie, że dla potrzeb trofeum hakować możemy wszystko - nawet urządzenia, przy których stoimy.




    Look at You, Hacker
    Killed 50 enemies using only hacked Security.

    Możliwe do przegapienia

    Aby odblokować pucharek, musimy pokonać 50 wrogów za pomocą zhakowanych kamer, wieżyczek i botów. Pierwsza zasada gry - nie niszczymy żadnego urządzenia ochrony. Hakujemy wszystko, co możemy. Kamery wykrywają wrogów, którzy odradzają się na planszy i wysyłają boty nawet, jeśli nie ma nas w pobliżu. Podobnie działają wieżyczki - strzelają do wszystkiego, co się ruszy. Warto wiedzieć, ze jeśli kamera wykryje przeciwnika i włącza się alarm, przylatują boty, które możemy zhakować (max 2). Wystarczy do nich podejść, kliknąć , a następnie przejść przez znaną nam mini-gierkę. Boty, do których się włamiemy, będą nam towarzyszyć w podróży, dopóki nie zostaną zniszczone. Na tę okoliczność warto wyposażyć się w tonik Handyman, który pozwala naprawiać nam zniszczone urządzenia, za pomocą niewielkiej ilości EVE.





    Trofea związane z badaniami




    First Research
    Researched a Splicer with the Research Camera.

    Porównajcie opis pod Research Master.




    One Research Track
    Maxed out one Research Track.

    To, co trzeba zrobić, to ukończyć badania nad jedną z grup przeciwników.
    Zapraszam do opisu pod Research Master.




    Research Master
    Completed all research on every subject in Rapture.

    Możliwe do przegapienia

    To, co musimy zrobić, to ukończyć badania nad każdą grupą przeciwników, dostępnych w grze. W przeciwieństwie do części pierwszej nie mamy tu do dyspozycji aparatu fotograficznego, tylko kamerę filmową. Znajdziemy ją na mapie Pauper's Drop. Po znalezieniu od razu trzeba przystąpić do filmowania. Kiedy tylko pojawi się przeciwnik, włączamy kamerę, po czym natychmiast przełączamy się na broń. Atakowanie przeciwników na różne sposoby - za pomocą plazmidów, różnego rodzaju broni, czy też zhakowanych urządzeń - podnosi jakość filmu. Im więcej się dzieje, tym lepsza ocena. W późniejszych etapach gry znajdziemy 2 toniki, które ułatwiają zdobycie tego pucharka: Keen Observer - podnosi jakość filmu, Extended Reel - wydłuża czas filmowania. W grze jest 9 grup, nad którymi musimy popracować. Aktualną listę oraz progres, w każdej chwili możemy sprawdzić po wciśnięciu i wybraniu odpowiedniej karty w menu podręcznym. Poniżej lista i screen z menu. Na początku proponuję skupić się zwłaszcza nad Thuggish Splicers, gdyż znikają w dalszej części gry.

    Thuggish Splicers - Broń obuchowa
    • Level 1: Zwiększenie obrażeń przeciw tej grupie
    • Level 2: Zwiększenie pojemności portfela do 800 USD
    • Level 3: Zwiększenie obrażeń przeciw tej grupie
    • Level 4: Tonik Scrounger


    Leadhead Splicers
    - Broń palna
    • Level 1: Zwiększenie obrażeń przeciw tej grupie
    • Level 2: Urządzenia ochrony zauważają nas z opóźnieniem
    • Level 3: Zwiększenie obrażeń przeciw tej grupie
    • Level 4: Tonik Thrifty Hacker


    Houdini Splicers
    - Znikanie, teleportacja
    • Level 1: Zwiększenie obrażeń przeciw tej grupie
    • Level 2: Łatwiej namierzyć Houdinich, gdy się teleportują
    • Level 3: Zwiększenie obrażeń przeciw tej grupie
    • Level 4: Tonik Natural Camouflage


    Spider Splicers
    - Pajęcze genofagi
    • Level 1: Zwiększenie szybkości poruszania
    • Level 2: Organy Spider Splicers mogą służyć za apteczki
    • Level 3: Zwiększenie szybkości poruszania
    • Level 4: Tonik Fountain of Youth


    Big Daddy
    - Rosie, Bouncer, Rumbler
    • Level 1: Zwiększenie obrażeń przeciw tej grupie
    • Level 2: Zwiększenie obrażeń zadawanych wiertłem
    • Level 3: Zwiększenie obrażeń przeciw tej grupie
    • Level 4: Tonik Arms Race


    Big Sister
    - mini boss, pojawia się co kilka sesji z Siostrzyczkami
    • Level 1: Zwiększenie pojemności Eve
    • Level 2: Odnawianie zdrowia podczas pozyskiwania ADAMa
    • Level 3: Zwiększenie pojemności Eve
    • Level 4: Tonik Drill Vampire


    Security
    - Kamery, Boty, Wieżyczki
    • Level 1: Zwiększenie obrażeń przeciw tej grupie
    • Level 2: Podwójna amunicja w zniszczonych kamerach i wieżyczkach
    • Level 3: Zwiększenie obrażeń przeciw tej grupie
    • Level 4: Tonik Deadly Machines


    Brute Splicers
    - Mięśniaki o bardzo mocnym ataku
    • Level 1: Odblokowanie umiejętności Drill Dash
    • Level 2: Zwiększenie o 50% obrażeń zadawanych ręcznie
    • Level 3: Zwiększenie obrażeń przeciw tej grupie
    • Level 4: Tonik Armored Shell 2


    Alpha Series
    - Prototypowa wersja Tatuśka
    • Level 1: Zwiększenie obrażeń przeciw tej grupie
    • Level 2: Zwiększenie pojemności magazynków
    • Level 3: Zwiększenie obrażeń przeciw tej grupie
    • Level 4: Tonik Elemental Storm









    Trofea związane z opieką nad Siostrzyczkami




    Adopted a Little Sister
    Adopted a new Little Sister for the very first time.

    Trofeum odblokuje się w rozdziale Ryan Amusement. To, co trzeba zrobić, to podnieść pierwszą napotkaną Siostrzyczkę za pomocą .
    Koniecznie zapoznajcie się z opisami powiązanych trofeów Dealt with Every Little Sister, Master Gatherer, Master Protector oraz Savior.




    Dealt with Every Little Sister
    Dealt with every Little Sister.

    Możliwe do przegapienia

    To, co musimy zrobić, to zająć się każdą dziewczynką, dostępną w grze. Gra daje możliwość wyboru - możemy albo zabić Siostrzyczki, albo ocalić je. W związku z tym, że zapewne walczycie o w jednym przejściu, polecam adoptować każdą z nich, pozyskiwać ADAM dwukrotnie, kiedy dziewczynka jest adoptowana oraz każdą z nich ocalić. Zawsze używamy - adopt, pick up, rescue. Zapominamy, że istnieją inne przyciski . Potrzebne nam jest to do trofeów Master Gatherer, Master Protector oraz Savior. Zapraszam do zapoznania się z opisami. Dziewczynek w grze jest 12. Po wejściu do danej lokacji można sprawdzić ile ich jest, po wciśnięciu przycisku . Jeśli zapomnimy, o którejś, gra ostrzeże nas przy próbie wyjścia z danego levelu, że nie wszystko jest zrobione. Wtedy trzeba wrócić i dokończyć, co trzeba.
    • Ryan Amusements - 1
    • Pauper's Drop - 2
    • Siren Alley - 3
    • Dionysus Park - 3
    • Fontaine Futuristics - 3





    Savior
    Saved every Little Sister and spared Grace, Stanley and Gil.

    Możliwe do przegapienia

    Aby odblokować ten pucharek musimy ocalić każdą z 12 Siostrzyczek w grze oraz darować życie trzem fabularnym postaciom, nawet jeśli nie będą budzić naszej sympatii :
    • Ryan Amusements - 1 dziewczynka
    • Pauper's Drop - 2 dziewczynki + Grace Holloway
    • Siren Alley - 3 dziewczynki
    • Dionysus Park - 3 dziewczynki + Stanley Poole
    • Fontaine Futuristics - 3 + Gil Alexander


    O ile łatwo rozpoznać Grace i Stanleya, tak przy Gilbercie może być problem. Pokazuje się on nam w postaci latającego bota, a zabić można go niszcząc próbkę pod koniec rozdziału. Gibert będzie nas do tego namawiał. Aby tego uniknąć, tuż po tym, gdy podniesiemy Gil's Genetic Key, odwracamy się, wychodzimy i kończymy level.




    Master Gatherer
    Gathered 600 ADAM with Little Sisters.

    Dziewczynki pod naszą opieką mogą pozyskiwać ADAM z niektórych ciał, leżących na planszy. Zanim odstawimy je do domu, trzeba zanieść je w wyznaczone na mapie miejsce, aby mogły popracować strzykawką. Gra poprowadzi nas do najbliższego miejsca, w którym jest ADAM, jeśli wciśniemy i przytrzymamy . Na miejscu trzeba przygotować się na walkę z genofagami, które będą chciały dorwać małą. Jeśli walczycie o w jednym przejściu i pozostawiacie dziewczynki przy życiu, trofeum odblokuje się po kilkunastu sesjach (druga połowa gry), jeśli będziecie je zabijać, odblokuje się po 4 razach (za każde zabójstwo dostaniecie 160 ADAMa). Przy pozyskiwaniu ADAMa pamiętajcie o trofeum Master Protector.





    Master Protector
    Got through a Gather with no damage and no one getting to the Little Sister.

    Możliwe do przegapienia

    Aby zdobyć trofeum, musimy przeprowadzić bezpiecznie Siostrzyczkę przez proces pozyskiwania ADAMa. Nikt nie może się do niej zbliżyć, a my nie możemy doznać obrażeń. Przed próbą zdobycia trofeum, oczywiście robimy zapis gry. Jeśli się nie uda - ktoś nas zrani, albo zaatakuje dziewczynkę (mała wtedy krzyczy, a przy znaczniku pojawia się wykrzyknik), wczytujemy save'a i próbujemy jeszcze raz. Jeśli nadal coś nie będzie wychodzić, zrzucamy save na pendrive i po ukończeniu gry używamy, aby zdobyć trofeum na niskim poziomie trudności. Jest kilka sposobów i dobrych momentów na zdobycie tego pucharka. Przy każdym z nich zalecane jest hakowanie wszystkich urządzeń w okolicy - kamery, apteczki, turrety, boty etc.:

    • Wbrew pozorom bardzo łatwo zrobić to, kiedy pierwszy raz chronimy dziewczynkę, gdyż żaden z atakujących przeciwników, nie używa wówczas broni palnej. Na zamieszczonej poniżej mapce (Ryan Amusements) widzimy orientacyjne miejsce, gdzie leżeć będzie ciało, zawierające ADAM. Po tym jak wypuścimy dziewczynkę, szybko cofamy się do rogu, tak aby mieć za plecami ścianę, widzieć dziewczynkę i móc strzelać do zbliżających się przeciwników. Używając telekinezy, możemy rzucać butle z gazem. Po tym, jak dziewczynka pobierze cały ADAM (progres widzimy na pasku na ekranie - patrz zdjęcie 2), przeciwnicy przestaną atakować, a my możemy ją podnieść i cieszyć się z pucharka.






    • Za każdym kolejnym razem będzie trudniej. Przeciwnicy zaczynają strzelać, więc potrzebujemy innych zabawek, aby sobie z tym poradzić. Najwcześniej będzie się dało w Siren Alley, po kupieniu plasmidu Scout oraz zdobyciu Mini-Turretów. Mini-Turrety to alternatywna amunicja urządzenia do hakowania. Odblokowujemy ją po zabiciu pierwszego Rumblera (rodzaj Tatuśka). Wtedy pojawiają się w automatach z nabojami, pozostawia je również Rumbler po śmierci. Przy opisywanej strategii potrzebujemy także alternatywnej amunicji do Rivet Gun - Trap Rivet. Ustawiamy Mini-Turrety po każdej stronie dziewczynki, robimy mały las z pułapek, używając Rivet Gun, szybko wycofujemy się w kąt i używamy plasmida (zdjęcie 2). Będziemy niewidoczni dla wrogów, ale niestety sami też nie będziemy mogli używać broni. Sprawę powinny załatwić turrety i pułapki, a w razie potrzeby plasmidy, które mamy do dyspozycji. Jeśli mamy plasmid Decoy, robi się super łatwo, gdyż wystarczy, ze przez cały proces będziemy w oddali od dziewczynki tworzyć klona, którego genofagi atakują w pierwszej kolejności.






    • Sposób trzeci, bardzo podobny do drugiego. Nadal podstawą są turrety, pułapki z Riveta albo Kuszy oraz nasza niewidzialność. Możliwy do zrealizowania od mapy Dionysus Park, gdzie pojawiają się przeciwnicy o nazwie Houdini. Za badania na tych genofagach uzyskamy tonik Natural Camouflage, który sprawia, że po chwili stania w bezruchu "znikamy". Wrogowie nas nie widzą, ale my mamy dostęp do broni, wiec w razie potrzeby możemy strzelić. Na ostatnim zdjęciu widzicie balkon w Triton Cinema. Są tam tylko 2 wejścia, którymi mogą wejść genofagi i względnie łatwo można poradzić sobie z pucharkiem. Powodzenia! Praktyka czyni mistrza .







    Grand Daddy
    Defeated 3 Big Daddies without dying during the fight.

    Możliwe do przegapienia

    Przegapić pucharek możecie tylko wtedy, kiedy gracie z wykorzystaniem Vita-Chambers. Jeśli komory wskrzeszania są wyłączone, trofeum musi wpaść . To, co musicie zrobić, to zabić trzech Tatuśków pod rząd, bez zginięcia. Wbrew pozorom nie jest to trudne, nawet na najwyższym poziomie gry. Pamiętajcie o hakowaniu wszystkich przydatnych urządzeń w pobliżu: kamer, botów, wieżyczek, przed rozpoczęciem walki zabijcie wszystkich przeciwników w okolicy, leczcie się w trakcie, pamiętajcie o używaniu plazmidów typu Electro Bolt i Winter Blast, hakujcie Mini-Turrety, które wyrzuca Rumbler, używajcie amunicji typu armor-piercing, a walka będzie szybka i łatwa. Oczywiście warto zrobić zapis gry przed walką i po niej, jeśli była udana. Powodzenia.




    Unbreakable
    Defended yourself against the Big Sister without dying.

    Możliwe do przegapienia

    Przegapić pucharek możecie tylko wtedy, kiedy gracie z wykorzystaniem Vita-Chambers. Jeśli komory wskrzeszania są wyłączone, trofeum musi wpaść . To, co musicie zrobić, to zabić Big Sister bez zginięcia. Big Sister to bardzo silny przeciwnik. Pojawia się zazwyczaj po tym, jak skonfrontujemy się ze wszystkimi dziewczynkami w lokacji. Pierwszy raz musimy z nią walczyć w Ryan Amusement, pojawi się po tym jak otrzymamy plazmid Incinerate! Do walki z Big Sister trzeba się wcześniej przygotować:

    • Leczymy się i odnawiamy EVE
    • Kupujemy maksymalną ilość apteczek i EVE w automacie
    • Hakujemy w okolicy co się da: kamery, apteczki, turrety, boty
    • Kupujemy amunicję i ładujemy broń. Zalecana jest amunicja typu armor-piercing
    • Przed walką zabijamy w okolicy wszystkich przeciwników, aby nas nie osłabiali


    Podczas samej walki nie możemy zapominać o leczeniu i używaniu plazmidów. Za pierwszym razem ekwipunek będzie słaby, ale na pewno wystarczy, aby osiągnąć cel. Trzeba ogłuszać Big Sister za pomocą Electro Bolt i cały czas strzelać do niej z cięższej amunicji, jednocześnie trzymając się na dystans. Jeśli skończy się ciężka amunicja, natychmiast trzeba przerzucić się na zwykłą. Robimy to na zmianę. Plazmid i strzelanie, plazmid i strzelanie. Pamiętajcie, ze w każdej chwili można zrobić zapis gry. Więc jeśli dobrze Wam pójdzie i Big Sister pozostanie mało zdrowia, warto zrobić save na drugim slocie. W razie niepowodzenia lepiej powtórzyć końcówkę walki, a nie całość. Po walce przeszukajcie jej ciało - oprócz losowych rzeczy, zawsze zostaje w niej 40 ADAMa. W dalszej części gry, zalecam jak najszybciej wyposażyć się w plazmid Winter Blast. Jest on bardzo skuteczny przeciwko Big Sister. Zamraża ją i unieruchamia na chwilę, dzięki czemu bezboleśnie można wykańczać ją mocniejszą bronią.





    Trofea pozostałe




    Rapture Historian
    Found 100 audio diaries.

    Możliwe do przegapienia

    Musimy zebrać 100 dzienników. Powiem szczerze, ze przy żadnym z moich przejść gry, czy to na PS3, czy na PS4, nie korzystałam ze spisu, ani filmiku, pokazującego lokację nagrań. W grze jest ich 129 nagrań, my musimy podnieść 100, więc bufor bezpieczeństwa jest naprawdę spory. Trzeba pamiętać o tym, żeby zapisywać stan gry po każdym podniesionym dzienniku oraz w miarę możliwości dokładnie eksplorować mapę. Poniżej załączam listę dzienników do znalezienia danej lokacji oraz odsyłacz do mapek z serwisu gry-online.
    Adonis Luxury Resort Atlantic Express Ryan Amusements
     

    1. Attention: Workers!
    2. Fitness
    3. To My Daughter
    4. Return
    5. They Called it Rapture
    6. Generation
    7. Escape from Rapture

    Mapka
     

    1. The Great Chain Rattles
    2. Mr. Tape Recorder
    3. Just a Fad
    4. What Happened to the People?
    5. Ryan vs Lamb: Reality
    6. Know the Beast -
    7. Improving on Suchong's Work
    8. The Situation

    Mapka
     

    1. Eleanor's Progress
    2. The Old Sheepdog
    3. Volunteer
    4. Cutting Corners
    5. Rapture is Deliverance
    6. Eat Dog
    7. "Child" and Guardian
    8. You, Me, and 1959
    9. Lamb the Problem, Sinclair the Solution
    10. Escape Plan
    11. Truth is in the Body
    12. Deterioration
    13. Working for Sinclair
    14. Doctor Lamb
    15. Efficacy
    16. Dating Tip
    17. A Father's Love
    18. Disappeared
    19. Wooden Nickels

    Mapka
    Pauper's Drop Siren Alley Dionysus Park
     

    1. Ryan vs Lamb: Religious Rights
    2. Better Times with Lamb
    3. Wrong Side of the Tracks
    4. The End of the Line
    5. Clinic Code at the Fishbowl
    6. Therapy with Grace 1
    7. Camera in Hock
    8. Arrangements
    9. Blood and Lamb
    10. Mole
    11. Closing the Limbo Room
    12. Sunday Services
    13. Pauper's Drop
    14. Profit Coming, Profit Going
    15. Where has Harry Gone?
    16. The Butterfly
    17. What a Snap
    18. Barbarism
    19. Failing Lamb
    20. A Gift from Lamb
    21. Field Trial#1

    Mapka
     

    1. A Silent God
    2. Misbehaving
    3. The Rumbler
    4. Plasmid Shipment
    5. Farther to Fall
    6. Lamb's Salvation
    7. Father Simon Wales
    8. Double Standard
    9. Wales an' Wales
    10. The Date is the Code
    11. Bury Her Memory
    12. Lamb's Operation
    13. The Pair Bond Mechanism
    14. An Empty Niche
    15. The Requirements of Utopia
    16. My Name is Eleanor
    17. Guidance of Lamb
    18. Shackled to the Great Chain
    19. Therapy with Grace 2
    20. The Creed of the Faithful

    Mapka
     

    1. Patronage
    2. A Gift from Billy
    3. Lamb's Time is Over
    4. Lamb's Idea of Art
    5. Lost and Found
    6. Lamb Flouts the System
    7. The Voice of the Self
    8. Dionysus Park's Weakness
    9. Gotta Keep it Together
    10. Falling Into Place
    11. Learning Poker
    12. A Secular Saint
    13. A Spy
    14. Growing Up
    15. A Plan

    Mapka
    Fontaine Futuristics Persephone Outer Inner Persephone
     

    1. Alone at LastAgnus Dei
    2. Means of Control
    3. Prototype
    4. Life After Sisterhood
    5. A New Cognitive Model
    6. Goodbye to Fontaine
    7. Source of Volunteers
    8. Abort the Experiment
    9. Gil's Place in the Plan
    10. Solving for X
    11. Outlived Usefulness
    12. Meltzer's Choice
    13. Goodbye, Dr. Alexander
    14. Big Sister
    15. Betrayal
    16. The People's Daughter

    Mapka
     

    1. Selling Ryan Short
    2. Withholding Visitation
    3. Behind Mother's Back
    4. Blessing in Disguise
    5. Freeing Father

    Mapka
     

    1. The Definition of Despair
    2. Last Two Digits
    3. A Trade
    4. First Two Digits
    5. No More Hope Left
    6. A Generous Offer
    7. Magic Sauce
    8. Out With the Old...
    9. Such Freedom
    10. My Prison
    11. They Feel Pain
    12. Alleviating Pain
    13. Legs, Mouths, Arms, and Eyes
    14. A Simple Question
    15. Destructive Learning
    16. Sacrifices
    17. A Stratagem for Sinclair

    Mapka



    Big Spender
    Spent 2000 dollars at Vending Machines.

    Pucharek odblokuje się po wydaniu 2000 USD w automatach. Na pewno wpadnie podczas przechodzenia gry, można ułatwić sobie życie na planszy Siren Alley. Tam, w Mermaid Lounge, znajdziemy automaty typu Jednoręki bandyta. Bardzo łatwo tu zarobić kaskę, którą następnie możemy wydać na amunicję, apteczki i wszystko, co będzie nam potrzebne. Robimy save i gramy. Kiedy zwiększamy stan portfela zapisujemy grę, kiedy tracimy, wczytujemy grę i tak do naładowania portfela. Można wygrać 25-50-250 USD. Może to bardzo ułatwić życie na tym etapie rozgrywki.




    Trap Master
    Killed 30 enemies using only Traps.

    Możliwe do przegapienia

    To, co musimy zrobić, to zabić 30 wrogów za pomocą pułapek. Do pułapek zaliczamy plazmid Cyclone Trap oraz amunicję alternatywną do trzech broni: Rivet Guna (Trap Rivets), Spear Guna (Trap Spear) oraz Launchera (Proximity mine). Najłatwiej zrobić to podczas pozyskiwania ADAMa z ciał, a najprzyjemniejszą do tego amunicją są Trap Rivets. Zachęcam do przeczytania strategii opisanej pod pucharkiem Master Protector. Przy jej zachowaniu, pucharek wpadnie szybciej, niż Wam się wydaje.




    9-Irony
    Paid your respects to the founder of Rapture.

    Możliwe do przegapienia

    Aby odblokować ten pucharek, musimy znaleźć figurę Andrew Ryana i cisnąć w nią kijem golfowym. Jest to nawiązanie do historii, jaką nam przyszło odegrać w pierwszej części gry. Figurę Andrew Ryana znajdziemy w lokacji Ryan Amusements, po wejściu do Journey to The Surface. Mapę miejscówki i zdjęcie figury, widzicie poniżej. Po lewej stronie, w rogu za regałem, będzie stał kij golfowy. Podnieście go za pomocą Telekinezy i rzućcie w figurę. To odblokuje trofeum.




    Counterattack
    Killed an enemy with its own projectile.

    Możliwe do przegapienia

    To, co musimy zrobić, to zabić przeciwnika jego własnym granatem. Wyposażamy się w plazmid Telekinesis, czekamy aż zacznie lecieć w naszą stronę granat, łapiemy go i z powrotem ciskamy we wroga. Jest to bardzo łatwe. Można to zrobić w każdym momencie gry. Poniżej opis, gdzie można wbić to najwcześniej. Przeciwnik, atakujący w ten sposób pojawia się pierwszy raz na mapie The Atlantic Express. Zrzut ekranowy, jeśli chodzi o mapę, jest mało precyzyjny, ale spróbuję opisać, jak to ugryźć. Przejście do tego miejsca odblokowujemy, usuwając telekinezą rurkę wbitą w mechanizm drzwi. Po przejściu dalej, pojawi się Big Sister, z którą na szczęście walczyć nie trzeba, my musimy ruszyć na prawo. W oddali zobaczymy kamerę, którą trzeba zhackować. Po zhakowaniu zróbcie zapis gry i ruszcie powoli w tamtą stronę. Zaatakuje was grupa wrogów. Jeden z nich rzuci granat. Trzeba go przechwycić i cisnąć w tym samym kierunku. Prosta sprawa. Poniżej zamieszczam zdjęcie z miejsca, w którym pucharek wpadł. Ale pamiętajcie. Jeśli nie tu, to gdzie indziej. Takich wrogów jest bardzo dużo!

    Ostatnio edytowane przez Pinkotka ; 22-03-2017 o 07:51

  2. Thanks kasiaPi, Appsik, adamlubin, MazurPL, luq81, FIIIP, Rekinek thanked for this post

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •