Korzystając z tego opisu przejścia, otrzymacie wszystkie trofea potrzebne do platyny. Screeny zawarte w poradniku zazwyczaj robione były przy pierwszym wejściu do danej lokacji. Później opisywane w zależności od potrzeb. Dlatego w dalszych częściach poradnika mogą nieznacznie różnić się od tego, co będziecie widzieć na ekranie. Początkowo często umieszczałam zdjęcia skrzyżowania, czy centrum miasta, aby łatwiej było Wam sobie utrwalić, gdzie znajdują się lokacje, o których mowa w poradniku. Jeśli mimo wszystko zapomni się Wam, w którą stronę iść, wystarczy cofnąć się do wcześniejszego obrazka. Z poradnikiem przejście gry zajmuje ok. 1,5 godziny, o ile będziecie przewijać wszystkie dialogi za pomocą . Nie polecam jednak takiego rozwiązania. Warto zapoznać się z fabułą i spędzić z tą grą kilka chwil więcej. Serdecznie zapraszam.



Napisy do poradnika przygotowała kasiaPi





Przyczepa Roda



Wykorzystujemy wszystkie dialogi

Klikamy w środek ekranu - włączamy lampę

Rozmawiamy z Rodem

Patrzymy na łóżko i ścielimy je

Patrzymy na sprężynę, która się pojawiła na dole (1)

Otwieramy piecyk (2)

Zabieramy z środka dziennik i pokrywkę od garnka

Wychodzimy drzwiami po prawej z przyczepy

Przyczepa Roda - na zewnątrz



Z ekwipunku wybieramy dziennik i używamy go na koksowniku (1)

Wpada: Fahrenheit 451

Rozmawiamy z bezdomnym

Z ekwipunku wybieramy pokrywkę od garnka i używamy jej na koksowniku (1)

Szybko klikamy na wózek ze stertą śmieci (2) i zabieramy kartę kredytową

Wracamy do środka

Przyczepa Roda



Z ekwipunku wybieramy kartę kredytową i używamy jej na szafie (3)

Wyjmujemy poszewkę i butelkę alkoholu

Z ekwipunku wybieramy poszewkę i używamy jej na sprężynie łóżka (1)

Wchodzimy do ekwipunku i łączymy uzyskane bandaże z butelką alkoholu

Z ekwipunku wybieramy nasączone bandaże i używamy ich na starych butach w szafie

Wchodzimy do pokoju Roda (4), zostaniemy wyrzuceni

Wychodzimy na zewnątrz i kierujemy się do skrzyżowania

Skrzyżowanie



Udajemy się na lewo -> Do baru

Bar

Podnosimy puste puszki z baru po lewej stronie

Skrzyżowanie



Kierujemy się do domu Mishy (w tym celu podchodzimy w stronę szlabanu i kierujemy się do budynku na wzniesieniu po lewej)

Dom Mishy



Patrzymy na leżącą na ziemi szufladę (1)

Próbujemy podnieść papierosy (2)

Rozmawiamy z Mishą

Wychodzimy drzwiami po lewej (3)

Z ekwipunku wybieramy puste puszki i używamy ich na chłopcach, stojących przy budynku

-> opcja dialogowa: I need your help, boys...

Wchodzimy do środka i podnosimy papierosy

Wracamy na skrzyżowanie

Skrzyżowanie



Kierujemy się do baru

Bar

Z ekwipunku wybieramy butelkę alkoholu i używamy ich na barmanie

-> opcja dialogowa: I have this pack of cigarettes

Wracamy na skrzyżowanie

Skrzyżowanie



Kierujemy się do przyczepy Roda

Przyczepa Roda



Z ekwipunku
wybieramy paczkę jedzenia i używamy jej na piecyku (2)

Wpada: Soylent Green

Skrzyżowanie



Kierujemy się do domu Mishy

Dom Mishy

Z ekwipunku wybieramy paczkę jedzenia i dajemy ją Mishy

Wracamy do bramy wjazdowej

Brama wjazdowa



Z ekwipunku
wybieramy bransoletkę i używamy jej na strażnikach przy szlabanie

Udajemy się do Centrum

Wpada: Logan's Run



Centrum miasta



Rozmawiamy z mężczyzną, próbującym przeciąć kłódkę. Nie możemy na razie mu pomóc

Wchodzimy do Kościoła

Kościół



Podnosimy kawałki szkła po lewej (1)

Wychodzimy z Kościoła i udajemy się do Parku

Park - wejście



Z ekwipunku wybieramy kawałki szkła i używamy ich na rozmokłej ziemi przed bramą (1)

Z pniaka zrywamy deseczkę (2)

Wracamy do Kościoła

Kościół



Z ekwipunku
wybieramy zardzewiałe gwoździe i używamy ich na kamiennym krzyżu (2)

Wpada: Hellraiser

Z ekwipunku wybieramy deseczkę i używamy jej na rzeźbie (3)

Używamy dźwigni, powstałej z deseczki

Zbieramy kawałki stłuczonego witrażu i wychodzimy z Kościoła

Park - wejście



Z ekwipunku wybieramy kawałki stłuczonego witrażu i używamy ich na rozmokłej ziemi przed bramą (1)

Przechodzimy przez wykopaną dziurę w ziemi (1)

Park samobójców



Podnosimy łom i linę

Z ekwipunku wybieramy łom i używamy go na wisielcach w tle (2)

Wpada: Island of the Damned / Who Can Kill a Child?

Wychodzimy z parku

Centrum miasta

Po wyjściu z parku z powrotem do miasta, z ekwipunku wybieramy łom i używamy go na znaku drogowym, wiszącym na bramie.

Kierujemy się do lokacji z Aktu I

Skrzyżowanie



Kierujemy się do przyczepy Rose

Przyczepa Rose - na zewnątrz



Z ekwipunku
wybieramy linę i używamy jej na generatorze (1)

Wpada: Westworld

Skrzyżowanie

Kierujemy się do przyczepy Roda

Przyczepa Roda - na zewnątrz



Z ekwipunku wybieramy łom i używamy go na drzwiach auta (3)

Zabieramy z siedzenia pokrowiec i pas bezpieczeństwa

Wracamy na skrzyżowanie

Skrzyżowanie

Podchodzimy do bramy wjazdowej

Brama wjazdowa

Udajemy się do suchego drzewa

Suche drzewo



Z ekwipunku wybieramy linę i przywiązujemy ją do drzewa (1)

Schodzimy na dół

Klikamy w kamienie (2) i podnosimy kawałek kamiennej rzeźby

Wracamy do bramy

Centrum miasta



Zrywamy plakat z okna piwnicy (1)

Z ekwipunku wybieramy pokrowiec na siedzenie i używamy go na oknie piwnicy (1)

Z ekwipunku wybieramy łom i używamy go na oknie piwnicy (1)

Podnosimy sekator pozostawiony przez dziadka

Wchodzimy do Kościoła

Kościół



Z ekwipunku wybieramy zniszczony metalowy znak i używamy go na Wielebnym Blake'u (4) - będzie siedział w pierwszej ławce

Wpada: God Told Me To

Z ekwipunku wybieramy kawałek rzeźbionej skały i używamy jej na Wielebnym Blake'u (4) - będzie siedział w pierwszej ławce

Podnosimy z ziemi patyk w kształcie krzyża, porzucony przez wielebnego

Wychodzimy do Centrum i kierujemy się do lokacji z Aktu I

Brama wjazdowa



Z ekwipunku wybieramy patyk w kształcie krzyża i używamy go na strażnikach

Wpada: The Island of Dr. Moreau

Kierujemy się do Domu Mishy

Dom Mishy

Wychodzimy do miejsca, w którym stoją chłopcy

W ekwipunku wybieramy patyk w kształcie krzyża i łączymy go z pasem bezpieczeństwa

Z ekwipunku wybieramy procę i dajemy ją chłopcom

Opcje dialogowe:

  • Yes, I think I have something you might like...
  • I know it's something you're really going to like. Here you go...

Wracamy do Bramy wjazdowej

Brama wjazdowa



Podchodzimy do motocykla

Klikamy w torbę i podnosimy rękawice

Wracamy do Centrum miasta i kierujemy się do Parku

Park samobójców



Używamy sekatora na chaszczach (3)

Przechodzimy na prawo

Płot elektryczny



Z ekwipunku wybieramy rękawice i używamy ich na płocie

Klikamy w na wpół nadpaloną klapę

Schodzimy klapą w dół (1) i później kierujemy się do widocznych w oddali otwartych drzwi

Szpital - łącznik



Patrzymy na salę widoczną w dole (1)

Wpada: Jacob's Ladder

Podnosimy butelkę z kwasem (2)

Otwieramy kratkę wentylacyjną (3) i przechodzimy przez nią

Szpital - korytarz



Podnosimy worek na zwłoki (1)

Patrzymy na formularz, wiszący na metalowej szafie (2)

Klikamy w formularz i czytamy wszystkie strony (2)

Wpada: The Andromeda Strain

Wchodzimy w drzwi po prawej (3)

Szpital - szatnia



Z ekwipunku wybieramy łom i używamy go na oszklonej szafce (1)

Opcja dialogowa -> Wait a minute...Did you say Uma? Nurse Uma?

Po rozmowie podnosimy morfinę z rozbitej szafki (1)

Przeszukujemy szufladę biurka i zabieramy klucz

Wycofujemy się do korytarza

Szpital - korytarz



Z ekwipunku wybieramy klucz i używamy go na metalowej szafce (2)

Zabieramy wszystko, co się da

W ekwipunku wybieramy GPS i patrzymy na niego

Cofamy się aż do Parku

Park samobójców



Z ekwipunku wybieramy worek na zwłoki i używamy go na wisielcach w tle (2)

Wpada: Invasion of the Body Snatchers

Wracamy do Centrum miasta

Centrum miasta

Zobaczymy 3 stojące osoby - rozmawiamy z siostrą Wielebnego Blake'a

Ruszamy do lokacji z Aktu I

Brama wjazdowa

Próbujemy przejść do skrzyżowania

Suche drzewo



Wchodzimy do wody (3)

Patrzymy na miejsce, z którego zabraliśmy wcześniej kawałek kamiennej rzeźby (dark bundle) (2)

Znajdujemy wielebnego

Ciało Wielebnego

Zabieramy z kieszeni wizytówkę

Z ekwipunku wybieramy procę i używamy jej na kieszeni wielebnego

Z ekwipunku wybieramy kawałek szkła i używamy go na twarzy wielebnego

Z ekwipunku wybieramy butelkę kwasu i używamy jej na twarzy wielebnego

W ekwipunku patrzymy na dziennik, otwieramy na stronie, pokazanej na screenie i oglądamy kolejno 3 filmiki (można je przewijać )

Wpada: Altered States



Brama wjazdowa

Rozmawiamy ze strażnikiem

Dom Mishy

Z ekwipunku wybieramy morfinę i dajemy ją Mishy

Zabieramy pieniądze

Skrzyżowanie



Przechodzimy do przyczepy Rose

Przyczepa Rose - na zewnątrz



Rozmawiamy z Rose (2)

Z ekwipunku wybieramy pieniądze i używamy ich na grających w karty mężczyznach (3)

Wchodzimy do Przyczepy

Przyczepa Rose



Rozmawiamy z Rose

Otwieramy pudełko na narzędzia (1) i podnosimy spalone lampki choinkowe i wiertło

Patrzymy na zdjęcie dziecka w kołysce (2)

Wychodzimy --> Opcja dialogowa: I don't have anything else to discuss with you

Skrzyżowanie




Przechodzimy do przyczepy Roda

Przyczepa Roda

Z ekwipunku wybieramy raporty medyczne i dajemy je Rodowi

Wychodzimy

Skrzyżowanie

Przechodzimy do baru

Bar - na zewnątrz



Z ekwipunku wybieramy wiertło i wiercimy dziury w beczkach na planszy - w określonej kolejności (!)

  • drums (1)
  • more drums (2)
  • line of drums (3)

Wpada: The Driller Killer

Obok budynku stawiamy jedną beczkę na drugą

Wchodzimy na górę

Z ekwipunku wybieramy sekator i przecinamy przewód elektryczny

Bar

Rozmawiamy z Hunterem

Opcje dialogowe:

  • The last time I was here, you told me you could get anything; I need some batteries
  • I should go now

Z ekwipunku wybieramy ID i dajemy Hunterowi

W Ekwipunku wybieramy baterie i łączymy z GPS

Podnosimy taśmę izolacyjną z baru

Wychodzimy z baru

->Wszystkie opcje dialogowe

Wychodzimy z baru

Bar - na zewnątrz

W ekwipunku łączymy GPS z wizytówką

Wpada: The Dead Zone


Ulica



Podnosimy puszkę ze śmietników z tyłu (1)

Wchodzimy do księgarni drzwiami po lewej (2)

Księgarnia



Klikamy w stertę książek na lewej półce (1)

Wpada: Deep Red

Zabieramy deskę z półki po prawej (2)

Z ekwipunku wybieramy łom i używamy na drzwiach (3)

Ulica - Balkon

Próbujemy dostać się na górę

Wracamy do lokacji z Aktu II

Centrum miasta

Kierujemy się do parku

Park samobójców



Z ekwipunku wybieramy spalone lampki choinkowe i używamy na wisielcach w tle (2)

Wpada: The Nightmare Before Christmas

Wycofujemy się

Park - wejście



Z ekwipunku wybieramy puszkę i używamy jej na zepsutej rybie (3)

Wycofujemy się do Centrum miasta, a następnie do lokacji z Aktu I

Suche drzewo



Z ekwipunku wybieramy puszkę z zepsutą rybą i używamy jej na wodzie (3)

Wpada: Piranha

Wracamy do miasta

Centrum miasta

Udajemy się do lokacji z Aktu III

Ulica



Z ekwipunku wybieramy puszkę z zepsutą rybą i używamy jej na śmietnikach (1)

Używamy panelu (3) - prawidłowe ustawienie jest wtedy, kiedy latarnie ukryte pod poszczególnymi pokrętłami, świecą najjaśniej. Zatwierdzamy czerwonym przyciskiem

Wchodzimy do księgarni (2), dalej przez zablokowane drzwi i na dach

Dach



Podnosimy za pomocą wiadro (1)

Przechodzimy przez lewe drzwi (2)

Klatka schodowa



Zabieramy odręcznie napisaną notatkę z drzwi (1)

Patrzymy na metalową wizytówkę przy drzwiach (2)

Wychodzimy (Wyjście)

Ulica

Próbujemy wyjść do lokacji z Aktu II

Z ekwipunku wybieramy wiadro i używamy go na pozostałej na ziemi plamie krwi

Wpada: A Bucket of Blood

Klikamy w plamę krwi podnosimy ułamany ząb

Podnosimy latarkę

Wychodzimy do lokacji z Aktu II

Centrum miasta

Wychodzimy do lokacji z Aktu I

Suche drzewo



Z ekwipunku wybieramy wiadro i używamy go na wodzie (3)

Wycofujemy się na Skrzyżowanie i do Przyczepy Roda

Przyczepa Roda - na zewnątrz

Z ekwipunku wybieramy wiadro i używamy go na ognisku

Podnosimy nadpaloną laleczkę

W ekwipunku wybieramy deski z księgarni i łączymy ją z drewnianą skrzynką

W ekwipunku wybieramy zniszczony metalowy znak i łączymy go z drewnianą skrzynką z nogami

W ekwipunku wybieramy nadpaloną laleczkę i łączymy ją z kołyską

Wpada: Rosemary's Baby

Wracamy na Skrzyżowanie i do Przyczepy Rose

Przyczepa Rose

Z ekwipunku wybieramy nadpaloną laleczkę i dajemy ją Rose

Z ekwipunku wybieramy kołyskę i dajemy ją Rose

Zabieramy klucz i wracamy: Skrzyżowanie -> Brama wjazdowa -> Centrum miasta -> Lokacja z Aktu III

Ulica

Do księgarni -> na dach -> drzwi po lewej na klatkę schodową

Klatka schodowa



Z ekwipunku wybieramy klucz i otwieramy nim drzwi

Mieszkanie Michaela



Otwieramy szafę (1) i podnosimy aparat fotograficzny

Otwieramy szafkę na dokumenty (2)

Wybieramy S-U

Szukamy czasopisma The New Truth - zabieramy je

Wychodzimy z mieszkania na ulicę

W ekwipunku
łączymy gazetę The New Truth i łączymy z GPS

Wpada: House

Biuro Chrisa



Po rozmowie otrzymujemy mapę kanałów

Wychodzimy do Centrum miasta i idziemy do wejścia do Parku

Park - wejście



Z ekwipunku wybieramy łom i używamy na studzience ściekowej (4)

Z ekwipunku wybieramy latarkę i używamy na studzience ściekowej (4)

Kanały



Patrzymy na ogromny otwór wentylacyjny (1)

Wpada: Stalker

Przechodzimy na prawo (2)

Klikamy na górę śmieci

Z ekwipunku wybieramy łom i używamy na górze śmieci

Z dłoni Sary podnosimy pendrive

Wycofujemy się z kanałów, do Centrum Miasta, następnie do Biura Chrisa



Biuro Chrisa



Z ekwipunku wybieramy pendrive i używamy na Chrisie

Rozmawiamy o Sarze

Przeszukujemy skrzynkę (1) i podnosimy film do aparatu

W ekwipunku wybieramy film do aparatu i używamy na aparacie

W ekwipunku wybieramy ułamany ząb i używamy na aparacie

Wychodzimy do Centrum miasta a następnie do Parku

Park samobójców



Z ekwipunku wybieramy aparat i używamy na wisielcach w tle

Wpada: Peeping Tom

Idziemy na prawo do płotu elektrycznego i schodzimy drabiną do szpitala

Szpital - wejście



Z ekwipunku wybieramy latarkę i używamy na ciemnym pokoju po prawej (1)

Używamy czerwonego guzika (control panel)

Wracamy do parku

Płot - przejście



Z ekwipunku wybieramy aparat i używamy na oświetlonych magazynach paliwowych (1)

Wracamy do Centrum miasta, do lokacji z Aktu I, na Skrzyżowanie i dalej do Baru

Bar

Z ekwipunku wybieramy zdjęcie magazynów i dajemy Hunterowi

Rozmawiamy z nim

Wychodzimy z Baru, do Skrzyżowania i dalej do Przyczepy Roda

Przyczepa Roda - na zewnątrz

Patrzymy na okno przyczepy

Z ekwipunku wybieramy łom i używamy na szybie

Wchodzimy oknem do przyczepy

Otwieramy puszkę na ciastka

Bierzemy broń

Rozmawiamy z Colinem

Wychodzimy z przyczepy, do Skrzyżowania i dalej do Przyczepy Rose

Przyczepa Rose

Z ekwipunku wybieramy broń i dajemy Rose

Zabieramy monety ze stołu

Udajemy się aż do mieszkania Michaela: kolejno - do Skrzyżowania, Centrum Miasta, Lokacji z Aktu III, na dach, w drzwi po lewej i do apartamentu

Mieszkanie Michaela



Z ekwipunku wybieramy monety i używamy ich na tle w pracowni fotograficznej (3)

Wracamy do lokacji z Aktu I, na Skrzyżowanie i do Przyczepy Rose

Przyczepa Rose



Trzeba będzie działać szybko. Jeśli nie uda się podnieść generatora, wtedy trzeba czekać na kolejną wizję i spróbować ponownie

Podchodzimy do generatora (1) i próbujemy go podnieść

Z ekwipunku wybieramy worek na zwłoki i używamy go na generatorze (1)

Z ekwipunku wybieramy tło z pracowni fotograficznej i używamy go na generatorze (1)

Podnosimy generator (1)

Wracamy na skrzyżowanie i do Przyczepy Roda

Przyczepa Roda - na zewnątrz

Zaglądamy przez okno w przyczepie

Z ekwipunku wybieramy generator i używamy go na plamie krwi na łóżku

Wpada: The Thing

Wracamy na skrzyżowanie, do Centrum Miasta i do Biura Chrisa

Biuro Chrisa

Z ekwipunku wybieramy generator i dajemy go Chrisowi

Wpada: La Jetee
Wpada: Tomorrow Comes Today