• Trudność zdobycia platyny: 2/10 + Ankieta
  • Czas potrzebny na zaliczenie platyny: 2h +
  • Trofea offline: 25: x1, x6, x13, x5
  • Trofea online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Zalecana ilość przejść: 1
  • Trofea do pominięcia: Większość
  • Zabugowane trofea: 0








Dead Synchronicity to gra przygodowa typu point-n-click. Nie jest to jednak tytuł dla każdego. Gra jest mocna w przekazie, mroczna, czasami depresyjna. Gorzki tytuł, dla koneserów, a na pewno dla dojrzałych i myślących graczy. Zdecydowanie nie jest to tytuł dla młodszego odbiorcy. Zapewne część osób sięgnie po grę ze względu na łatwy i szybki komplet pucharków, ale polecam jednak wsłuchanie się w przekaz. Warto, gdyż jest to jedna z bardziej przekonujących i zmuszających do myślenia, postapokaliptyczna wizja świata i człowieka w tym świecie.
 





Krok 1 - Ukończenie gry + zdobycie wszystkich trofeów

Jeśli skorzystacie z opracowanego przeze mnie opisu przejścia, powinniście odblokować wszystkie pucharki, niezbędne do platyny, w następującej kolejności:




  • Fahrenheit 451
  • Soylent Green
  • Logan's Run





  • Hellraiser
  • Island of the Damned/Who Can Kill a Child?
  • Westworld
  • God Told Me To
  • The Island of Dr Moreau
  • Jacob's Ladder
  • The Andromeda Strain
  • Invasion of the Body Snatchers
  • Altered States
  • The Driller Killer
  • The Dead Zone





  • Deep Red
  • The Nightmare Before Christmas
  • Piranha
  • A Bucket of Blood
  • Rosemary's Baby
  • House





  • Stalker
  • Peeping Tom
  • The Thing
  • La Jetee
  • Tomorrow Comes Today



Krok 2 - Ewentualne czyszczenie

Jeśli zdecydowaliście grać bez pomocy i przegapiliście to i owo, teraz jest czas na zapoznanie się z opisami oraz nadrobienie zaległości .
Serdecznie zapraszam do poradnika.











Napisy do poradnika przygotowała kasiaPi




Tomorrow Comes Today
Tomorrow Comes Today


Tutaj raczej niczego tłumaczyć nie trzeba.
Gratulacje i tyle


Fahrenheit 451
You know how it is: "Burn 'em to ashes, then burn the ashes."



Na samym początku gry, w przyczepie Roda, w piekarniku znajdziemy dziennik. To, co trzeba zrobić, to wyjść na zewnątrz i spróbować spalić dziennik w koksowniku, przy którym grzeje się bezdomny. Wybieramy dziennik z ekwipunku i wchodzimy w interakcję z płonącą beczką . Jeśli przegapimy szansę w Akcie I, wrócimy do tej lokacji w dalszej części rozgrywki np. w Akcie III. Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go.



Logan's Run
Happy Birthday! You are 30 today.



Trofeum związane z fabułą, nie da się przegapić. Odblokujemy je na zakończenie Aktu I.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek.



Jacob's Ladder
If there's a hell in this world, it's down there.



W Akcie II dotrzemy do szpitala. W momencie, kiedy będziemy przechodzić przez łącznik między lokacjami (na końcu jest kratka wentylacyjna), musimy zatrzymać się i popatrzeć w dół. -> opcja: Look at Main Hall. Po tym jak popatrzymy, uruchomi się krótka scenka, a tuż po niej otrzymamy pucharek.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, w którym znajdziecie screen z dokładnie oznaczonym miejscem.



Hellraiser
Nails, nails, and more nails...



W Akcie II, tuż przy bramie do parku, po prawej stronie zobaczymy pniak po ściętym drzewie. Musimy oderwać od niego deseczkę z zardzewiałymi gwoździami. Kiedy już będziemy mieć gwoździe (rusty nails) w ekwipunku, cofamy się i udajemy do kościoła. W kościele używamy gwoździ na wielkim kamiennym krzyżu (stone cross), co odblokuje trofeum.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go. W opisie przejścia znajdziecie ponadto screen z dokładnie oznaczonym miejscem zdobycia pucharka.



Westworld
Welcome to the sparkling, wild West.



W Akcie II, gdy po raz pierwszy znajdziemy się w parku, zdobędziemy kawałek sznura. Aby zdobyć trofeum, musimy cofnąć się do lokacji, w której stoi przyczepa Rose i użyć sznura na generatorze. Generator stoi z tyłu na prawo od dwóch mężczyzn, grających w karty.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go. W opisie przejścia znajdziecie ponadto screen z dokładnie oznaczonym miejscem zdobycia pucharka.



God Told Me To
You should follow His signs, God is much smarter than you.



W Akcie II, za pomocą łomu, będziemy mogli zerwać metalowy znak, wiszący na ścianie, na prawo od kościoła. Gdy tylko znak (broken metal sign) znajdzie się w naszym ekwipunku, wchodzimy do kościoła i używamy go na wielebnym Blake'u (reverend Blake), co odblokuje trofeum. Ważne, aby zrobić to, zanim (!) użyjemy na wielebnym kawałka kamiennej rzeźby (carved stone). Niestety ta druga czynność sprawi, że wielebny wybiegnie z kościoła i stracimy szansę na zdobycie trofeum.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go. W opisie przejścia znajdziecie ponadto screen z dokładnie oznaczonym miejscem zdobycia pucharka.



The Island of Dr. Moreau
The pig is a dog for the rat.



W Akcie II, będziemy musieli użyć na wielebnym Blake'u kawałka kamiennej rzeźby (carved stone). Gdy to zrobimy, wielebny wybiegnie z kościoła i porzuci patyk w kształcie krzyża (cross-shaped stick). To, co musimy zrobić, to podnieść patyk, udać się z nim do bram przed wejściem do miasta i użyć go na dwóch stojących strażnikach (gate sentries). Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go. W opisie przejścia znajdziecie ponadto screen z dokładnie oznaczonym miejscem zdobycia pucharka.



Invasion of the Body Snatchers
Calm down, death is just a change of skin.



W Akcie II, podczas wizyty w szpitalu, zdobędziemy czarny worek na zwłoki. Aby dostać trofeum, musimy z tym workiem udać się do parku i użyć go na wisielcach w tle (suicide victims). Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go. W opisie przejścia znajdziecie ponadto screen z dokładnie oznaczonym miejscem zdobycia pucharka.



The Dead Zone
As devastated as the wreckage of your memory.



Trofeum związane z fabułą, nie da się przegapić. Odblokujemy je na zakończenie Aktu II.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go.



The Andromeda Strain
Say it loud: I'm ill and proud!



W Akcie II, podczas wizyty w szpitalu, przejdziemy przez kratkę wentylacyjną i znajdziemy się w korytarzu, w którym znajdziemy m.in. czarny worek na zwłoki. W tymże korytarzu, na metalowej szafce wisi formularz. Trzeba w niego kliknąć i przekartkować za pomocą strzałek na dole. Po przeczytaniu każdej strony trofeum wpadnie.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go. W opisie przejścia znajdziecie ponadto screen z dokładnie oznaczonym miejscem zdobycia pucharka.



Island of the Damned / Who Can Kill a Child?
Enjoy our games, our lemonade and our awesome pinata.



W Akcie II, po tym jak pierwszy raz znajdziemy się w Parku samobójców i podniesiemy łom (crowbar) oraz linę, będziemy musieli użyć łomu na wisielcach w tle (suicide victims), co sprawi, że dostaniemy trofeum.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go. W opisie przejścia znajdziecie ponadto screen z dokładnie oznaczonym miejscem zdobycia pucharka.



The Driller Killer
Or "How to Win Making Only Three Holes."



W Akcie II, gdy po raz pierwszy znajdziemy się w pokoju Rose, zdobędziemy ręczne wiertło (hand drill). Aby odblokować pucharek, musimy udać się w okolice baru. Przed barem stoi szereg beczek, w których w określonej kolejności będziemy musieli wywiercić dziury. Klikamy więc kolejno w:

  • drums (1)
  • more drums (2)
  • line of drums (3)

Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go.





The Nightmare Before Christmas
A year, already? Time to hang the lights again!



W Akcie II, podczas wizyty w przyczepie Rose, zdobędziemy spalone lampki choinkowe (wire with burnt out lights). Musimy udać się do parku i użyć ich na wisielcach w tle (suicide victims), co sprawi, że dostaniemy trofeum.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go. W opisie przejścia znajdziecie ponadto screen z dokładnie oznaczonym miejscem zdobycia pucharka.



Peeping Tom
A good model knows how to stand still until the sound of the flash.



Aby odblokować pucharek, musimy wykonać szereg czynności. W Akcie III, w pewnych nieprzyjemnych okolicznościach wejdziemy w posiadanie fragmentu zęba, a następnie, podczas wizyty w mieszkaniu Michaela, zabierzemy z szafy aparat fotograficzny. W Akcie IV natomiast, w biurze Chrisa, zdobędziemy film do aparatu. Kiedy w ekwipunku będziemy mieć wszystkie 3 przedmioty, łączymy je ze sobą i z otrzymanym sprawnym aparatem idziemy do parku i używamy go na wisielcach w tle (suicide victims).
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go. W opisie przejścia znajdziecie ponadto screeny z dokładnie oznaczonymi miejscami zdobycia konkretnych przedmiotów oraz pucharka.



Deep Red
Only red and yellow... everywhere you look.



Na początku Aktu III, znajdziemy się w księgarni. Na półce po lewej stronie będzie leżeć sterta książek (heaped books), w którą trzeba kliknąć, aby dostać trofeum.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go. W opisie przejścia znajdziecie ponadto screen z dokładnie oznaczonym miejscem zdobycia pucharka.



Rosemary's Baby
Look at him sleeping. Isn't he cute?



Do zdobycia tego trofeum będziemy potrzebować kilku przedmiotów:

  • zardzewiałych gwoździ (rusty nails) - zdobędziemy je w akcie II, odrywając deseczkę z pnia drzewa przy wejściu do parku
  • zniszczonego metalowego znaku (broken metal sign) - zdobędziemy go w akcie II, odrywając łomem metalowy znak, wiszący na ścianie, na prawo od kościoła
  • drewnianej skrzynki (wooden crate) - zdobędziemy ją w Akcie II, w szpitalnym korytarzu
  • drewnianych desek (wooden boards) - zdobędziemy je w Akcie III, w księgarni
  • taśmy izolacyjnej (electrical tape) - zdobędziemy ją w Akcie III w barze
  • spalonej laleczki (burnt doll) - zdobędziemy ją w Akcie III, gasząc ognisko w okolicy przyczepy Roda.

Kiedy w ekwipunku mamy wszystkie przedmioty, łączymy je w następującej kolejności:

  • drewniana skrzynka + drewniane deseczki (uzyskamy -> drewnianą skrzynkę z nóżkami (wooden crate with legs))
  • drewniana skrzynka z nóżkami + zniszczony metalowy znak (uzyskamy -> kołyskę (cradle))
  • kołyska + spalona laleczka

Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go. W opisie przejścia znajdziecie ponadto screen z dokładnie oznaczonymi miejscami zdobycia konkretnych przedmiotów i samego pucharka.



A Bucket of Blood
A nice souvenir. I visited the New World and I brought you this.



W Akcie III, na dachu księgarni, znajdziemy wiadro. Kiedy nasz bohater będzie chciał opuścić lokację, zostanie pobity przez strażników. Po fabularnej scence, musimy użyć wiadra na plamie krwi, która pozostała na ziemi po zajściu - zaowocuje to trofeum.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go. W opisie przejścia znajdziecie ponadto screen z dokładnie oznaczonym miejscem zdobycia pucharka.



House
Come in, no need to knock!



Trofeum związane z fabułą, nie da się przegapić. Odblokujemy je na zakończenie Aktu III.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go.



Piranha
Where do good fish go when they die?



W Akcie III, po tym jak wejdziemy w posiadanie puszki (Księgarnia), będziemy mogli cofnąć się do wejścia do parku i podnieść z jej pomocą popsutą rybę (rotten fish). Kiedy tylko to zrobimy, będziemy musieli udać się do suchego drzewa (brama przed obozem). Tam używamy puszki z popsutą rybą na wodzie i cieszymy się z trofeum.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go. W opisie przejścia znajdziecie ponadto screen z dokładnie oznaczonym miejscem zdobycia pucharka.



Altered States
No doubt about it: you lost your mind. Take good note of it.



W Akcie II nasz bohater będzie miał szereg wizji. Ostatnia pojawi się przy suchym drzewie, podczas interakcji ze zwłokami wielebnego Blake'a. Po tym, jak zakończy się scenka, musimy wejść w ekwipunek, wybrać dziennik i otworzyć go na stronie, gdzie będą zamieszczone 3 filmiki - patrz screen. Kolejno oglądamy je, co zaowocuje pucharkiem.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go.





The Thing
Let's try the Electric Kool-Aid Alien Blood Test!



Pod koniec Aktu IV, będziemy musieli podnieść generator, który znajduje się w okolicy przyczepy Rose. Ten sam, na którym w Akcie II używaliśmy sznura, aby odblokować jeden z pucharków. Kiedy już podniesiemy generator, musimy zanieść go do przyczepy Roda i przez okno użyć go na krwawych śladach, które pozostały na łóżku, co sprawi, że dostaniemy trofeum.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go.



La Jetée
Past, present and future. Shaken... and well stirred.



Trofeum związane z fabułą, nie da się przegapić. Odblokujemy je na zakończenie Aktu IV.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go.



Stalker
Because our lives are like a train heading nowhere...



W Akcie IV znajdziemy się w kanale ściekowym pod szpitalem. Będzie tam wielki otwór wentylacyjny (ventilation grate). Musimy na niego popatrzeć za pomocą , co zaowocuje pucharkiem.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go. W opisie przejścia znajdziecie ponadto screen z dokładnie oznaczonym miejscem zdobycia pucharka.



Soylent Green
100% organic and gluten-free. Ready to bake.



W Akcie I, od barmana uzyskamy paczkę jedzenia w zamian za butelkę whisky i paczkę papierosów. Zanim użyjemy paczki zgodnie z fabularnym przeznaczeniem, trzeba będzie zanieść ją do przyczepy Roda i użyć na piekarniku, dzięki czemu otrzymamy trofeum.
Zachęcam do skorzystania z opisu przejścia gry, dzięki któremu w najszybszym czasie odblokujemy ten pucharek i nie przegapimy go. W opisie przejścia znajdziecie ponadto screen z dokładnie oznaczonym miejscem zdobycia pucharka.