• Trudność zdobycia platyny: 2/10 + Ankieta
  • Czas potrzebny na zaliczenie platyny: 2h+
  • Trofea offline: 23: x1, x8, x8, x6
  • Trofea online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Zalecana ilość przejść: 1
  • Trofea do pominięcia: Become One With The Fishes, Ouch Lava!, Treasure Hunter, Splinter Eradicator, Ice Zombling Slayer
  • Zabugowane trofea: Forest Zombling Slayer, Lava Zombling Slayer, Ice Zombling Slayer, Cave Zombling Slayer, Zomber Slayer, One Eyed Foe





Eekeemoo: Splinters of the Dark Shard to całkiem sympatyczna gra platformowa. Bohaterem jest mały Eskimos Eekeemoo - ostatni przedstawiciel eskimoskiego zakonu wojowników. Na drodze walecznego Eekeemoo staje tajemniczy przeciwnik Dark Shard, który kradnie jego serce i porywa przyjaciół. Mały wojownik rusza więc w podróż, aby odzyskać serduszko, uwolnić przyjaciół, pokonać mrocznego bossa i ocalić świat od jego złych mocy.
Początkowo gra kojarzyła mi się z Mini Ninjas, ale to wrażenie niestety szybko przeminęło. Rozgrywka jest dość krótka i zbyt prosta. Niewielka ilość zagadek oraz epizodyczne wykorzystanie umiejętności towarzyszy, pozostawiają wrażenie zmarnowanego potencjału. Tytuł jest jednak dość przyjemny - gierka na leniwe niedzielne popołudnie .






Uwaga na możliwy glitch!

Aby go uniknąć, powinniśmy przejść grę za jednym posiedzeniem!

Jeśli wyjdziemy z gry za pomocą opcji -> close, przerwiemy rozgrywkę, elektrownia wyłączy nam prąd, albo zdarzy się milion innych rzeczy, które zmuszą nas do wyłączenia tytułu, po ponownym włączeniu (opcja -> continue) możemy nie otrzymać trofeów, związanych z zabijaniem przeciwników. Nie pomoże ani powtarzanie rozdziału, ani farmienie, ani nawet rozpoczęcie gry od początku. Jeżeli coś takiego nam się przydarzy, kasujemy dotychczasowy zapis gry i zaczynamy nową rozgrywkę. Na szczęście gra jest krótka, więc w razie czego będziemy musieli nadrobić max 2 godziny. W związku z tym, że nie będzie się dało wyjść z gry do Menu, ani zmienić żadnych opcji, załączam Wam dla podpowiedzi ustawienia kontrolera.



Krok 1 - Przechodzimy grę bez przerywania sesji (!)
Powinniśmy otrzymać trofea w następującej kolejności:

The Skyling Forest

  • Become One With the Fishes (!)
  • Bounce Connoisseur
  • Forest Zombling Slayer
  • Rescue Yum Yum
  • Release Wood Face
  • Escape The Skyling Forest

The Lava Lakes

  • Ouch Lava! (!)
  • Zomber Slayer
  • Lava Zombling Slayer
  • Rescue Nim
  • Release Hammerfist
  • Escape The Lava Lakes

The Frozen Fortress

  • Ice Zombling Slayer (!)
  • Rescue DBot
  • Defeat Harry The Yeti
  • Escape The Frozen Fortress

The Dark Cave

  • Cave Zombling Slayer
  • One Eyed Foe
  • Treasure Hunter (!)
  • Splinter Eradicator (!)
  • Escape Li Pha
  • Escape The Dark Cave
  • Lord Protector


Krok 2 - Czyszczenie
Tylko na wypadek niespodziewanych zdarzeń Jeśli dotknął nas glitch, albo coś udało nam się przegapić, biegniemy na szybko jeszcze raz po brakujące trofea. Zapraszam do poradnika.







Napisy do poradnika przygotowała kasiaPi


Lord Protector
Lord protector and Guardian of the northern light and all lands above the great sand sea. Unlocked all the trophies.

Jak możecie zorientować się po opisie, jesteście najlepsi i platynka zwyczajnie się Wam należała



Escape The Skyling Forest
Complete Chapter 1 - The Skyling Forest



Trofeum jest ściśle związane z fabułą i nie da się go przeoczyć. Zdobędziemy je po ukończeniu Rozdziału 1 - The Skyling Forest. Gra jest bardzo łatwa, więc nie zawieram dokładnego opisu przejścia. Poniżej znajdziecie informację na temat trofeów do zdobycia oraz krótką wzmiankę, co gdzie znaleźć przed opuszczeniem lokacji. Dokładny opis w razie potrzeby znajdziecie pod konkretnym pucharkiem w poradniku.






  • 10 razy wpadamy do wody - Become One With the Fishes
  • 25 razy odbijamy się z grzybka-trampoliny na wodzie - Bounce Connoisseur
  • Po tym jak 3 razy uderzymy w guzik na pierwszym ruchomym totemie i zlikwidujemy pnącza, cofamy się do skrzyżowania i niszczymy Dark Splinter 1/8
  • Po tym, jak przepłyniemy tratwą na drugą stronę, omijamy pułapki i otwieramy Skrzynkę 1/15
  • Pod koniec poziomu wpadnie Forest Zombling Slayer
  • Po zabiciu pierwszego mini-bossa Rescue Yum Yum





  • Na początku planszy kierujemy się na lewo i otwieramy Skrzynkę 2/15
  • Po przejściu przez pierwszy most, kierujemy się drogą na prawo do końca, na samą górę. Po tym jak dojdziemy do miejsca z dużą ilością wrogów, zabijamy ich, stajemy na przycisku pośrodku platformy i otwieramy Skrzynkę 3/15
  • Schodzimy w dół i otwieramy Skrzynkę 4/15
  • Po tym jak zdobędziemy baterię i ponownie wejdziemy na górę, zanim pójdziemy dalej z fabułą, przełączamy się na Yum Yuma i rozbijamy fioletowe drzwi. Za nimi będzie ukryty odłamek - Dark Splinter 2/8





  • Pokonujemy bossa - Release Wood Face
  • Wychodzimy do kolejnego levelu - Escape The Skyling Forest



Escape The Lava Lakes
Complete Chapter 2 - The Lava Lakes



Trofeum jest ściśle związane z fabułą i nie da się go przeoczyć. Zdobędziemy je po ukończeniu Rozdziału 2 - The Lava Lakes. Gra jest bardzo łatwa, więc nie zawieram dokładnego opisu przejścia. Poniżej znajdziecie informację na temat trofeów do zdobycia oraz krótką wzmiankę, co gdzie znaleźć przed opuszczeniem lokacji. Dokładny opis w razie potrzeby znajdziecie pod konkretnym pucharkiem w poradniku.






  • 10 razy wpadamy do lawy - Ouch Lava!
  • Zanim zaczniemy iść dalej, udajemy się na prawo. W rogu za skałami będzie ukryty odłamek - Dark Splinter 3/8
  • Gdy pójdziemy dalej znajdziemy Skrzynkę 5/15
  • Mniej więcej tu powinno wpaść trofeum Zomber Slayer. Jeśli nie, odblokuje się dopiero we Frozen Fortress
  • W pokoju, gdzie na czas trzeba będzie zabijać zombiaki otwieramy Skrzynkę 6/15
  • Tuż za powyższym pokojem, zanim zaczniemy gonitwę z lawą, otwieramy Skrzynkę 7/15
  • Na tym levelu powinno wpaść trofeum Lava Zombling Slayer





  • Niszczymy Dark Splinter 4/8 - będzie w pokoju, w którym przez określony czas będzie atakował nas potwór z lawy. Wystarczy dobiec do odłamka i stanąć za nim. Nie będziemy doznawać wtedy żadnych obrażeń.
  • Uwalniamy kolejnego towarzysza - Rescue Nim





  • Pokonujemy bossa - Release Hammerfist
  • Przechodzimy do kolejnej lokacji - Escape The Lava Lakes



Escape The Frozen Fortress
Complete Chapter 3 - The Frozen Fortress



Trofeum jest ściśle związane z fabułą i nie da się go przeoczyć. Zdobędziemy je po ukończeniu Rozdziału 3 - The Frozen Fortress. Gra jest bardzo łatwa, więc nie zawieram dokładnego opisu przejścia. Poniżej znajdziecie informację na temat trofeów do zdobycia oraz krótką wzmiankę, co gdzie znaleźć przed opuszczeniem lokacji. Dokładny opis w razie potrzeby znajdziecie pod konkretnym pucharkiem w poradniku.






  • Idziemy na wprost, po drodze otwieramy Skrzynkę 8/15
  • Dochodzimy do drzwi, które trzeba będzie rozbić Yum Yumem. Na lewo jest punkt kontrolny, na prawo Skrzynka 9/15
  • W dalszej części będziemy musieli zapalać latarnie za pomocą magii Nim (aby uruchomić przejście dalej). Latarnie w większości są na ziemi, dwóch z nich trzeba będzie szukać nad nami. Wszystkie skrzynki na tym etapie miniemy naturalnie, nie da się ich przegapić
  • Skrzynka 10/15 (gdy idziemy ścieżką na lewo, za drzwiami, które rozbiliśmy Yum Yumem)
  • Skrzynka 11/15 (gdy idziemy ścieżką na lewo, za drzwiami, które rozbiliśmy Yum Yumem)
  • Skrzynka 12/15 (gdy idziemy ścieżką na lewo, za drzwiami, które rozbiliśmy Yum Yumem)
  • Skrzynka 13/15 (za drzwiami otwieranymi światłem latarni, po prawej stronie od wejścia)
  • Gdy zapalimy wszystkie latarnie i odblokujemy przejście, będziemy mieli 2 drogi do wyboru: kierujemy się na lewo (droga z pieniążkami do zebrania) i dochodzimy do Dark Splinter 5/8
  • Uwaga!!! Zanim wybierzemy drogę na prawo do następnej planszy, upewnijmy się, czy wpadło nam trofeum Ice Zombling Slayer. Jeśli nie, trzeba wybrać opcję -> rewind i jeszcze raz rozegrać poziom.





  • Na końcu krótkiej planszy znajdziemy się w pokoju z windą pośrodku (platforma, na której trzeba stanąć). Zanim to zrobimy, przechodzimy na tył planszy do miejsca, w którym jest punkt kontrolny i Dark Splinter 6/8, który trzeba zniszczyć.





  • Walka z bossem. Po jej ukończeniu dostaniemy trofea: Rescue DBot, Defeat Harry The Yeti, Escape The Frozen Fortress



Escape The Dark Cave
Complete Chapter 4 - The Dark Cave



Trofeum jest ściśle związane z fabułą i nie da się go przeoczyć. Zdobędziemy je po ukończeniu Rozdziału 4 - The Dark Cave. Gra jest bardzo łatwa, więc nie zawieram dokładnego opisu przejścia. Poniżej znajdziecie informację na temat trofeów do zdobycia oraz krótką wzmiankę, co gdzie znaleźć przed opuszczeniem lokacji. Dokładny opis w razie potrzeby znajdziecie pod konkretnym pucharkiem w poradniku.






  • Na początku poziomu uruchomimy schody (w tym celu zapalamy latarnię magią Nim, rozbijamy skałę Yum Yumem, uderzamy konsolę D-Botem, a ostatni element niszczymy bronią Eekeemoo) i zejdziemy na dół. Zanim ruszymy dalej z fabułą, przechodzimy na tył i niszczymy Dark Splinter 7/8
  • Schodzimy w dół i otwieramy Skrzynkę 14/15
  • Podczas zadania na czas, kiedy będziemy chodzić za latarnią, wpadną trofea za zabijanie Cave Zombling Slayer, One Eyed Foe





  • Za fioletowymi drzwiami, które rozbijemy maczugą Yum Yuma, kierujemy się do przodu, a następnie na lewo do pomieszczenia, które będzie oświetlone na zielono. Widać je z daleka. Znajdziemy tam Skrzynkę 15/15 - Treasure Hunter
  • Gdy Eekeemoo zostanie rozdzielony z przyjaciółmi i znajdzie się na planszy z bossem, zanim zabijemy bossa, udajemy się za budynki po prawej stronie (vis a vis balisty, w tym ciągu pomieszczeń, w którym jest pokój z gongiem). Poznacie to miejsce, gdyż bije od niego poświata. Niszczymy Dark Splinter 8/8 - Splinter Eradicator
  • Zabijamy bossa - Escape Li Pha
  • Wybiegamy przez bramę, przeskakujemy hordę Cycloptusów i dobiegamy do serca Eekeemoo. Kończymy grę Escape The Dark Cave, Lord Protector



Bounce Connoisseur
Jump on 25 Bounce Pods




Najwcześniej można zdobyć ten pucharek w Rozdziale 1 The Skyling Forest - Poziom 1. Na wodzie znajdziemy dwa szare "grzybki", coś w rodzaju trampoliny. Służą one do omijania przeszkód, pełnią funkcję skrótu. Kiedy wskoczymy na taki "grzybek", ten zaczyna sprężynować i wyrzucać nas do góry. To, co musimy zrobić, to użyć takiej trampoliny 25 razy w ciągu gry. Jeśli wskoczymy na pierwszą napotkaną i odbijemy się na niej 25 razy, pucharek wpadnie.




Become One With The Fishes
Fall into the water 10 times or more.





Może być to pierwsze trofeum, jakie zdobędziemy. Wystarczy, że w Rozdziale 1 - The Skyling Forest, kiedy tylko rozpocznie się gra, 10 razy wbiegniemy naszym małym bohaterem do wody. Po 10 razie pucharek wpadnie. Każdy upadek do wody powoduje, że Eekeemoo ma coraz mniej życia. Jeśli odbierzemy mu całe, wystarczy wybrać opcję -> rewind, która pojawi się na ekranie. Jeśli zostanie mu trochę zdrowia, można je uzupełnić przy najbliższym punkcie kontrolnym. Na pierwszej planszy trzeba pójść prosto od miejsca, w którym zaczynamy i na "skrzyżowaniu" skręcić w lewo. Trofeum można przegapić, gdyż w tej grze naprawdę trudno zginąć .



Ouch Lava!
Fall into the lava 10 times or more.





Sytuacja podobna, jak z tonięciem. Gdy dostaniemy się do lokacji The Lava Lakes, a więc rozpoczniemy Rozdział 2, powinniśmy 10 razy skąpać bohatera w lawie. Po 10 razie pucharek wpadnie. Każdy upadek do lawy powoduje, że Eekeemoo ma coraz mniej życia. Jeśli odbierzemy mu całe, wystarczy wybrać opcję -> rewind, która pojawi się na ekranie. Jeśli zostanie mu trochę zdrowia, można je uzupełnić przy najbliższym punkcie kontrolnym. Trofeum można przegapić, gdyż w tej grze naprawdę trudno zginąć .



Rescue YumYum
Successfully rescue YumYum.





Trofeum jest ściśle związane z fabułą. Nie da się go przegapić. Zdobędziemy je w Rozdziale 1 The Skyling Forest, pod koniec Poziomu 1. Nasz przyszły towarzysz Yum Yum będzie uwięziony w klatce przez wielkiego jednookiego potwora. Mini-bossa oczywiście trzeba zabić, ale na szczęście nie potrzeba do tego super umiejętności. Wystarczy kilka razy go uderzyć, cyklop padnie, a my zdobędziemy pucharek i nowego towarzysza podróży.




Rescue Nim
Successfully rescue Nim.





Nim, to księżniczka, którą będziemy musieli ocalić na jednej z plansz w Rozdziale 2: The Lava Lakes (konkretnie Poziom 2). Pod koniec wspomnianego poziomu dojdziemy do miejsca, w którym przez określony czas będziemy musieli odpierać ataki wrogów. Jest to arena z fioletową klatką pośrodku. Po tym, jak zabijemy wszystkich przeciwników, zdobędziemy pucharek i nowego towarzysza podróży. Po wypuszczeniu Nim, przełączamy się na nią za pomocą , używamy magii, aby zbudować most i wychodzimy z planszy.




Rescue DBot
Successfully rescue DBot.





Trofeum dostaniemy po pokonaniu bossa w Rozdziale 3 - Harrego, Króla Yeti.
Patrz opis -> Defeat Harry The Yeti King
Po jego zdobyciu zdobędziemy nowego towarzysza podróży - latającego robocika DBot.



Forest Zombling Slayer
Slay at least 250 Forest Zomblings



Forest Zomblingi, to małe zombiaczki, które występują w Rozdziale 1 - The Skyling Forest. Najbardziej powszechny rodzaj przeciwnika. Zabić nie trzeba farmić - ilość Forest Zomblingów na planszy jest wystarczająca, a trofeum wpadnie naturalnie pod koniec pierwszego poziomu.

Uwaga! Glitch!
Trofeum może nie wpaść, jeśli nie gramy za jednym posiedzeniem.
Jeśli wyłączymy grę, albo wyjdziemy z niej przez przypadek, używając opcji -> close, niestety trzeba będzie wykasować wszystkie zapisy stanu gry i zaczynać od początku. Gra przestaje sumować zabicia, jeśli ją przerwiemy.

Ponowne wczytanie rozdziału i farmienie zabić nie pomaga. Po wyjściu do Menu i użyciu opcji -> continue, trofea związane z ubijaniem przeciwników nie wpadną.
Przetestowałam to na sobie, więc bądźcie ostrzeżeni .



Lava Zombling Slayer
Slay at least 250 Lava Zomblings



Lava Zomblingi, to małe zombiaczki, które występują w Rozdziale 2 - The Lava Lakes. Najbardziej powszechny rodzaj przeciwnika. Zabić nie trzeba farmić - ilość Lava Zomblingów na planszy jest wystarczająca, a trofeum wpadnie naturalnie pod koniec pierwszego poziomu.

Uwaga! Glitch!
Trofeum może nie wpaść, jeśli nie gramy za jednym posiedzeniem.
Jeśli wyłączymy grę, albo wyjdziemy z niej przez przypadek, używając opcji -> close, niestety trzeba będzie wykasować wszystkie zapisy stanu gry i zaczynać od początku. Gra przestaje sumować zabicia, jeśli ją przerwiemy.

Ponowne wczytanie rozdziału i farmienie zabić nie pomaga. Po wyjściu do Menu i użyciu opcji -> continue, trofea związane z ubijaniem przeciwników po prostu nie wpadną.
Przetestowałam to na sobie, więc bądźcie ostrzeżeni .




Ice Zombling Slayer
Slay at least 250 Ice Zomblings





Ice Zomblingi, to małe zombiaczki, które występują w Rozdziale 3 - The Frozen Fortress. Najbardziej powszechny rodzaj przeciwnika, ale występujący wyłącznie na Poziomie 1 Rozdziału. Tym sposobem jest to jedyne trofeum, związane z ubijaniem przeciwników, które możemy przegapić. Jeśli pod koniec Poziomu 1 pucharek nie odblokuje się, wtedy trzeba wcisnąć , ostrożnie wybrać -> rewind, po czym szybko przebiec Rozdział od początku (nie zapominając o otwieraniu skrzynek).

Uwaga! Glitch!
Trofeum może nie wpaść, jeśli nie gramy za jednym posiedzeniem.
Jeśli wyłączymy grę, albo wyjdziemy z niej przez przypadek, używając opcji -> close, niestety trzeba będzie wykasować wszystkie zapisy stanu gry i zaczynać od początku. Gra przestaje sumować zabicia, jeśli ją przerwiemy.

Ponowne wczytanie rozdziału i farmienie zabić nie pomaga. Po wyjściu do Menu i użyciu opcji -> continue, trofea związane z ubijaniem przeciwników po prostu nie wpadną.
Przetestowałam to na sobie, więc bądźcie ostrzeżeni .




Cave Zombling Slayer
Slay at least 250 Cave Zomblings



Cave Zomblingi, to małe zombiaczki, które występują w Rozdziale 4 - The Dark Cave. Najbardziej powszechny rodzaj przeciwnika. Zabić nie trzeba farmić - ilość Cave Zomblingów na planszy jest wystarczająca, a trofeum wpadnie naturalnie pod koniec pierwszego poziomu.

Uwaga! Glitch!
Trofeum może nie wpaść, jeśli nie gramy za jednym posiedzeniem.
Jeśli wyłączymy grę, albo wyjdziemy z niej przez przypadek, używając opcji -> close, niestety trzeba będzie wykasować wszystkie zapisy stanu gry i zaczynać od początku. Gra przestaje sumować zabicia, jeśli ją przerwiemy.

Ponowne wczytanie rozdziału i farmienie zabić nie pomaga. Po wyjściu do Menu i użyciu opcji -> continue, trofea związane z ubijaniem przeciwników nie wpadną.
Przetestowałam to na sobie, więc bądźcie ostrzeżeni .



Zomber Slayer
Slay at least 50 Zombers.

Zombersy, to duże powolne zombiaki, które pojawiają się wśród znanych już nam Zomblingów. Zabić nie trzeba farmić - ilość Zombersów w grze jest wystarczająca, a trofeum wpadnie naturalnie w trakcie przechodzenia gry. Powinniśmy odblokować je w Rozdziale 2 - The Lava Lakes, na Poziomie 1. Najpóźniej na początku Rozdziału The Frozen Fortress.

Uwaga! Glitch!
Trofeum może nie wpaść, jeśli nie gramy za jednym posiedzeniem.
Jeśli wyłączymy grę, albo wyjdziemy z niej przez przypadek, używając opcji -> close, niestety trzeba będzie wykasować wszystkie zapisy stanu gry i zaczynać od początku. Gra przestaje sumować zabicia, jeśli ją przerwiemy.

Ponowne wczytanie rozdziału i farmienie zabić nie pomaga. Po wyjściu do Menu i użyciu opcji -> continue, trofea związane z ubijaniem przeciwników nie wpadną.
Przetestowałam to na sobie, więc bądźcie ostrzeżeni .



One Eyed Foe
Slay at least 10 Cycloptus



Cycloptusy, to szybcy przeciwnicy, używający broni siecznej. Występują wyłącznie w Rozdziale 4 - The Dark Cave. Zabić nie trzeba farmić - ilość Cycloptusów w Rozdziale jest wystarczająca, a trofeum wpadnie naturalnie w trakcie przechodzenia gry.

Uwaga! Glitch!
Trofeum może nie wpaść, jeśli nie gramy za jednym posiedzeniem.
Jeśli wyłączymy grę, albo wyjdziemy z niej przez przypadek, używając opcji -> close, niestety trzeba będzie wykasować wszystkie zapisy stanu gry i zaczynać od początku. Gra przestaje sumować zabicia, jeśli ją przerwiemy.

Ponowne wczytanie rozdziału i farmienie zabić nie pomaga. Po wyjściu do Menu i użyciu opcji -> continue, trofea związane z ubijaniem przeciwników nie wpadną.
Przetestowałam to na sobie, więc bądźcie ostrzeżeni .



Release Woodface
Release Woodface from Dark Shards evil infulence.





Trofeum ściśle związane z fabułą, nie da się go przegapić. Otrzymamy je po pokonaniu bossa, pod koniec Rozdziału 1 - The Skyling Forest. Bossem jest wielki Drzewiec. Mimo że nasze ataki nie zadają bossowi żadnych obrażeń, walka z nim jest bardzo prosta. Drzewiec ma 2 główne rodzaje ataków - kolczaste pnącza wychodzące z ziemi oraz deptanie. Wystarczy, ze włączymy tarczę i zaczekamy na moment, kiedy z ziemi wyjdzie coś w rodzaju panelu słonecznego. Trzeba uderzyć w ten panel, a następnie szybko zniszczyć korzeń, który się pojawi (będzie miał inny kolor, niż pozostałe). Powtarzamy to kilka razy, boss straci cały pasek zdrowia, a my otrzymamy pucharek.




Treasure Hunter
Opened all of the chests at least once.



W grze jest 15 skrzyń, które trzeba otworzyć, aby zdobyć to trofeum. Niestety nie znajdziemy w nich niczego ciekawego. Skrzynie nie są poukrywane i na większość, jeśli nie na wszystkie, natkniemy się podczas przechodzenia gry. Poniżej zamieszczam informację o lokalizacji każdej z nich.



Skrzynka #1 - Po tym, jak uruchomimy tratwę i przedostaniemy się nią na drugą stronę, dojdziemy do miejsca z pułapkami o ruchomych ostrzach. Tuż za nimi znajdziemy pierwszą skrzynkę. Aby ją otworzyć, uderzamy ją bronią.

Skrzynka #2 - Tuż na początku Rozdziału, zanim pójdziemy dalej, musimy udać się na lewo. W rogu planszy, wśród traw, ukryta jest druga skrzynka. Uważajcie na pułapki!
Skrzynka #3 - Po przejściu przez pierwszy mostek w Rozdziale, udajemy się drogą na prawo, a następnie dalej na samą górę, aż dojdziemy do miejsca widocznego na zdjęciu. Likwidujemy wrogów, stajemy na widocznym pośrodku przycisku, a następnie otwieramy skrzynkę i schodzimy na dół.
Skrzynka #4 - Zaraz po otwarciu skrzynki nr 3 i udaniu się na dół. Nie da się przegapić.

Skrzynka #5 - Na samym początku planszy niszczymy Dark Splinter #3, a następnie fioletowe drzwi, za pomocą maczugi Yum Yuma. Przechodzimy przez drzwi i idziemy dalej. Dojdziemy do "skrzyżowania". Po lewej stronie znajdziemy punkt kontrolny, ukryty za kolejnymi drzwiami, a po przeciwnej skrzynkę do otwarcia. Nie da się przegapić.
Skrzynka #6 - Chwilę później, dojdziemy do pomieszczenia na podwyższeniu. Po wejściu do niego włączy się czas i zaczną atakować nas hordy Zomblingów. Po ubiciu przeciwników, otwieramy skrzynkę, widoczną na zdjęciu i idziemy dalej.
Skrzynka #7 - Uwaga na to miejsce. Będziemy musieli uciekać przed płynącą lawą. Kiedy tylko zmieni się ustawienie kamery, lawa zacznie płynąć, więc trzeba będzie działać szybko. W pierwszej kolejności kierujemy się do skrzynki, widocznej na zdjęciu, a następnie zmykamy jak najszybciej do przodu.


Skrzynka #8 - Po rozpoczęciu Rozdziału kierujemy się naprzód i dochodzimy do miejsca widocznego na zdjęciu. Nie da się przegapić.
Skrzynka #9 - W pewnym momencie dojdziemy do fioletowych drzwi, które tradycyjnie niszczymy maczugą Yum Yuma. Zanim przez nie przejdziemy, idziemy na prawą stronę, gdzie znajdziemy kolejną skrzynkę. Dla orientacji dodam, że po lewej stronie jest punkt kontrolny.
Skrzynka #10 - Po przejściu przez opisane wyżej drzwi i zapaleniu pierwszej latarni, udajemy się ścieżką na lewo. Po drodze znajdziemy kilka skrzynek. Poniżej zdjęcie pierwszej z nich.
Skrzynka #11 - Zaraz za rogiem, w miejscu gdzie są dwa kamienie uwalniające wrogów oraz latarnia na górze do uruchomienia (widać na screenie). Zabijamy wrogów, zapalamy latarnię, otwieramy skrzynkę i biegniemy dalej.
Skrzynka #12 - Biegniemy dalej naprzód, aż dojdziemy do miejsca, w którym będzie kolejna latarnia do zapalenia. Tuż za nią znajdziemy również skrzynkę, którą oczywiście otwieramy.
Skrzynka #13 - Po tym, jak odpalimy ostatnią latarnię i przejdziemy przez zablokowane dotąd drzwi, po prawej stronie znajdziemy ostatnią w tej lokacji skrzynkę.


Skrzynka #14 - Nie da się przegapić. Po tym, jak odblokujemy schody i zejdziemy nimi do właściwego levelu, udajemy się prosto jedyną dostępną ścieżką. Dojdziemy do miejsca, widocznego na zdjęciu. Otwieramy skrzynkę i lecimy dalej.


Skrzynka #15 - Na początku Rozdziału dojdziemy do drzwi, które trzeba będzie rozbić maczugą Yum Yuma. Po przejściu przez nie, będziemy musieli pójść prosto, a następnie skierować się do ruin po lewej. Wejście do jednej z wież będzie się mienić na zielono. W środku znajdziemy kilku wrogów i ostatnią skrzynkę.



Splinter Eradicator
Destroy all of Dark Shards splinters



W grze jest 8 mrocznych odłamków, które trzeba zniszczyć, aby zdobyć to trofeum. Niektóre z nich są poukrywane, co sprawia, ze można je przegapić. Gra nie daje możliwości wczytania rozdziału, więc musimy znaleźć wszystkie, podczas przechodzenia gry. Poniżej zamieszczam informację o lokalizacji każdego z nich.



Odłamek #1 - Kiedy dotrzemy do pierwszej ruchomej statui i wyłączymy ją (trzeba 3x uderzyć w guzik na niej, laserowy atak odpierać tarczą), zanim zrobimy cokolwiek innego, musimy cofnąć się do pierwszego mijanego wcześniej skrzyżowania. Po jednej stronie mamy punkt kontrolny, po drugiej jest mroczny odłamek, do tej pory zablokowany pnączami. Niszczymy go i biegniemy dalej z fabułą.


Odłamek #2 - Uwaga! łatwo go przegapić. Na tym levelu będziemy musieli wykonać szereg czynności, aby odblokować drzwi, prowadzące do Bossa. Aby tego dokonać, musimy zdobyć baterię, która jest chroniona na małej wysepce. Gdy już będziemy mieć baterię w ręku, idziemy na górę i zanim , zgodnie z wątkiem fabularnym,, udamy się do przejścia, które było blokowane prądem, musimy przejść kawałek na prawo. Zobaczymy fioletowe drzwi (do tej pory blokowane pnączami). Rozbijamy je maczugą Yum Yuma, wchodzimy do środka, niszczymy odłamek i biegniemy do bossa.


Odłamek #3 - Zaraz na początku levelu musimy udać się na prawo - w rogu za skałami będzie ukryty kolejny odłamek. Możemy tam wskoczyć, albo rozbić fioletową skałę, blokującą przejście. Wypadają z niej mało znaczące bonusy.


Odłamek #4 - Na zdjęciu Eekeemoo stoi za odłamkiem, czekając, aż skończy się czas i odblokuje się przejście dalej. Tego odłamka nie da się przegapić. Będziemy biec po ruchomych platformach, aż dobiegniemy do czegoś w rodzaju areny. Będziemy atakowani przez mini-bossa, ukrytego w lawie. Jedyne, co możemy robić, to być w ciągłym ruchu i unikać jego ataków. Najprościej dobiec do mrocznego odłamka, który będzie po drugiej stronie pokoju i stanąć za nim, czekając na koniec czasu. Kiedy upłynie, niszczymy splinter i biegniemy dalej, przez odblokowane przejście.


Odłamek #5 - Uwaga! łatwo go przegapić. Na tym levelu będziemy musieli uruchomić za pomocą magii Nim zablokowane drzwi. W tym celu będziemy zapalać magiczne latarnie. Kiedy zapalimy ostatnią i przejdziemy dalej, zobaczymy przed sobą dwie ścieżki. Jeśli pójdziemy lewą, dojdziemy do ukrytego odłamka. Oczywiście niszczymy go i już bez przeszkód idziemy dalej.


Odłamek #6 - Po tym jak zabijemy trzech lodowych golemów i dostaniemy się do pokoju z windą (widać ją po lewej stronie screena), zanim na nią staniemy, musimy udać się na tyły pomieszczenia. Znajdziemy tam punkt kontrolny i odłamek do zniszczenia.


Odłamek #7 - Na początku poziomu uruchomimy schody (w tym celu zapalamy latarnię magią Nim, rozbijamy skałę Yum Yumem, uderzamy konsolę D-Botem, a ostatni element niszczymy bronią Eekeemoo) i zejdziemy na dół. Zanim ruszymy dalej z fabułą, przechodzimy na tył i niszczymy przedostatni odłamek.


Odłamek #8 - Gdy Eekeemoo zostanie rozdzielony z przyjaciółmi i znajdzie się na planszy z bossem, zanim zabijemy bossa, udajemy się za budynki po prawej stronie (vis a vis balisty, w tym ciągu pomieszczeń, w którym jest pokój z gongiem). Poznacie to miejsce, gdyż bije od niego poświata. Niszczymy ostatni odłamek i spokojnie możemy kończyć grę.




Release Hammerfist
Realease Hammerfist The Black Smith from Dark Shards evil influence





Trofeum ściśle związane z fabułą, nie da się go przegapić. Otrzymamy je po pokonaniu bossa, pod koniec Rozdziału 2 - The Lava Lakes. Bossem jest ogromny potwór, który skrywa się w lawie. Aby go pokonać potrzebna będzie praca zbiorowa, a więc przełączanie się między poszczególnymi postaciami. Po tym, jak wejdziemy na Poziom 3 Rozdziału, zobaczymy przed sobą gong. Uderzamy w niego i biegniemy dalej na drugą stronę. Trzeba będzie przemieszczać się albo po kamieniach, które płyną w lawie, albo użyć krawędzi - da się nią przebiec. Dobiegamy do miejsca, z którego widać będzie coś w rodzaju mostu z wielkich beczek (wszystko na razie pokryte lawą). Przełączamy się na Nim (księżniczka używająca magii) i strzelamy w beczki. Kiedy zmienią kolor na czarny, będziemy mogli wejść na nie i dojść do bossa. Po tym, jak dojdziemy do bossa, przełączamy się na Yum Yum (wielki i powolny troll) i uderzamy bossa w plecy. Aby było szybciej, spadamy do lawy i powtarzamy jeszcze raz wyżej opisane czynności, startując od punktu kontrolnego.

Uwaga, czasami występuje glitch w grze, który sprawia, ze w drugiej rundzie most zrobiony przez Nim jest asymetryczny i nie da się nim przejść, albo w ogóle znika. Nie ma możliwości naprawienia tego błędu, więc aby nie tracić czasu, trzeba po prostu zacząć poziom jeszcze raz. W tym celu wybieramy i ostrożnie klikamy w opcję -> rewind.




Defeat Harry The Yeti King
Defeat Harry in his arena releasing him from Dark Shards control.





Trofeum ściśle związane z fabułą, nie da się go przegapić. Otrzymamy je po pokonaniu bossa, pod koniec Rozdziału 3 - The Frozen Fortress. Przeciwnikiem jest sporych rozmiarów lodowy Yeti o imieniu Harry . Jest to chyba najprostsze starcie z bossem w grze, gdyż polega na zadawaniu obrażeń fizycznych. Wystarczy ze będziemy trzymać się między jego nogami i cały czas go atakować. Jeśli jeden z naszych bohaterów zginie, gra przełączy nas automatycznie na drugiego. Król Yeti szybko padnie, a my odblokujemy pucharek.




Escape Li Pha
Avoid and Escape from Li Pha before his touch steals your soul.





Trofeum ściśle związane z fabułą, nie da się go przegapić. Otrzymamy je po pokonaniu ostatniego bossa w grze: Rozdział 4 - The Dark Cave, Poziom 2. Walka jest najbardziej skomplikowana ze wszystkich dotychczasowych. Przede wszystkim dysponujemy tylko jednym życiem, więc musimy być ostrożni. Jeśli zginiemy, będzie trzeba zaczynać od początku. W pierwszej kolejności, dobrze jest wykończyć Cycloptusów, którzy biegają po planszy (szybkie ludziki z bronią sieczną), a później zająć się bossem. Boss porusza się dość powolnie, ale nie możemy zadać mu obrażeń fizycznych. Jeśli on nas dotknie, od razu zabija. Walka będzie polegać na użyciu trzech elementów otoczenia:

  • Wysokiej wieży z dźwignią pod spodem - jest na samym początku planszy. To, co trzeba zrobić, to zwabić Li Pha w pobliże wieży i uderzyć w dźwignię. Boss straci 1/3 paska zdrowia.
  • Gongu - po użyciu dźwigni, kierujemy się do głównej alejki i wchodzimy do pomieszczenia po prawej. Będzie tam gong. Li Pha będzie próbował wejść za nami do tego pokoju. Kiedy się schyli, uderzamy w gong. Boss znów straci 1/3 paska zdrowia. Tym razem musimy zaczekać, aż się ocknie i ruszy w naszym kierunku, aby móc bezpiecznie go ominąć i pobiec do trzeciej "broni". Albo można skorzystać z podpowiedzi Arka
    Cytat Zamieszczone przez Arek67 Zobacz posta
    Mała podpowiedź. W czasie walki z ostatnim bossem po użyciu gongu nie trzeba go omijać, można przeskoczyć na półkę gdzie jest ostatni odłamek
  • Balisty - po wyjściu z pokoju lecimy na prawo i tym razem wchodzimy do pomieszczenia po drugiej stronie. Będzie tam coś w rodzaju balisty. Trzeba ją obrócić, a gdy boss pojawi się w zasięgu strzału, jeszcze raz trzeba w nią uderzyć, aby zwolnić strzał. Boss straci resztkę zdrowia, a my dostaniemy pucharek

Po tym, jak dostaniemy trofeum, musimy zwrócić się w stronę bramy i uciec z planszy. Z hordą przeciwników, która się pojawi nie trzeba walczyć, wystarczy ich przeskoczyć i dobiec do lśniącego w oddali serca, aby skończyć grę. Jeśli zginiemy, walka z bossem będzie do powtórzenia, więc uważajcie na ten fragment