Platynowe trofeum w jednym przejściu gry - Poradnik


  • Podążając za tym poradnikiem, odblokujecie wszystkie pucharki maksymalnie w ciągu godziny.
  • Trzeba pamiętać o tym, że interakcja z wieloma przedmiotami, wymaga ich precyzyjnego użycia/kliknięcia np. jeśli chcemy otworzyć drzwi kluczem, wybieramy klucz z ekwipunku i klikamy nie w drzwi a w dziurkę od klucza.
  • Jeśli w poradniku jest napisane, ze coś da się podnieść, a gra na to nie pozwala, trzeba poszukać odpowiedniego miejsca na przedmiocie: czerwona kropeczka, często w dokładnie przewidzianym miejscu.
  • Wybór przedmiotu w ekwipunku: musimy kliknąć , aby otworzyć ekwipunek i za pomocą zaznaczyć pożądany przedmiot
  • Łączenie przedmiotów w ekwipunku: musimy kliknąć , aby otworzyć ekwipunek, za pomocą zaznaczyć pożądany przedmiot, strzałkami najechać na drugi przedmiot i wcisnąć , aby je połączyć
  • UWAGA! Wersje na PS4 i VITĘ różnią się: poradnik na drugą platformę znajdziecie tu -> VITA - KLIK
  • Udanego platynowania




Rozdział 1 - Awakening Time

Wstajemy

Wpada: Welcome to Harbour Town

Odsuwamy zasłonę

Podnosimy parasol, wiszący na ścianie nad TV

Podchodzimy do drzwi (oświetlone świeczką) i klikamy w nie - są zamknięte

Podchodzimy do plakatu, który opadł na ziemię i podnosimy z niego kawałek śrubokrętu

Podnosimy skrawek papieru ze ściany nad plakatem

Odwracamy się i podchodzimy do biurka po drugiej stronie pokoju

Podnosimy gazetę na biurku. Wciskamy -> Notatka 1/24

Wpada: This was Prepared Especially for You

Podnosimy butelkę, odwracamy ją i potrząsamy

Otwieramy ekwipunek i wybieramy parasol

Używamy parasola na monecie, która wypadła z butelki i podnosimy ją

Otwieramy ekwipunek i wybieramy kawałek śrubokrętu

Otwieramy środkową szufladę i podnosimy uchwyt do śrubokrętu

Otwieramy ekwipunek i łączymy kawałek śrubokrętu z uchwytem

Wpada: Mathew, You're Smart

Podchodzimy do pianina i klikamy w nie aż wejdziemy w interakcję z klawiszami

Melodia 1. Wciskamy kolejno klawisze nr: 3 - 3 - 1 - 1 - 2 - 2 - 1 - 2 - 2 - 5 - 5 - 5 - 4 - 3 (czasem 2 ostatnie nie są potrzebne)

Podnosimy rzutkę

Melodia 2. Wciskamy kolejno klawisze nr: 1 - 1 - 5 - 5 - 6 - 6 - 5 - 4 - 4 - 3 - 3 - 2 - 2 - 1

Wpada: Mother's Favorite Melody

Podnosimy obcęgi

Podchodzimy do budzika i odwracamy go

Używamy śrubokrętu na budziku

Podnosimy klucz

Używamy klucza na dziurce od klucza - drzwi bez łańcucha

Podnosimy zdjęcie szmacianego królika. Wciskamy -> Notatka 2/24

Wciskamy włącznik

Podchodzimy do świecącej lampy i zabieramy skrawek papieru

Podchodzimy do drzwi z łańcuchem i używamy na nich obcąg

Z ekwipunku wybieramy monetę i wkładamy ją do otworu w czerwonej skrzynce na drzwiach

Czyścimy otwarte wieko skrzynki

Z ekwipunku wybieramy skrawki papieru i łączymy z kartką na wieku

Klikamy w mechanizm na skrzynce i układamy wyraz DER

Podchodzimy do TV i klikamy w niego -> TV 1/6

Wciskamy -> Notatka 3/24

Podchodzimy do drzwi, otwieramy je i podnosimy list

Wpada: I Want to Play a Game with You


Rozdział 2 - Get Locked Up

Wstajemy

Podchodzimy do czerwonej skrzynki ppoż na ścianie i otwieramy ją

Podnosimy gaśnicę

Wybieramy z ekwipunku gaśnicę i używamy jej na kracie

Wychodzimy i klikamy w karton po prawej stronie.

Podnosimy suchą szmatkę

Podchodzimy do wózka z talerzami i podnosimy łom

Z drugiego wózka podnosimy krążek z literą I

Idziemy do kolejnej skrzynki przeciwpożarowej i otwieramy ją

Podnosimy krążek z literą L

Odkręcamy zawór

Z ekwipunku wybieramy suchą szmatkę i moczymy ją w kałuży (trzeba poszukać czerwonej kropki na wodzie)

Podnosimy mokrą szmatkę

Cofamy się do kraty, którą wyszliśmy i patrzymy na rysunek na ścianie naprzeciwko

Wybieramy z ekwipunku mokrą szmatkę i używamy na rysunku. Wciskamy -> Notatka 4/23

Wybieramy z ekwipunku łom i używamy na obrazku z napisem "Remember that day"

Wprowadzamy kod 0704 -> Enter

Podnosimy kartę dostępu i małe trofeum

Wybieramy w ekwipunku mokrą szmatkę i łączymy z trofeum

Odwracamy się i idziemy do zamkniętej kraty na wprost korytarza. Klikamy w nią (krótka scenka)

Klikamy w czerwony czytnik obok kraty -> TV 2/6

Wpada: I've Always Been Near You

Wciskamy -> Notatka 5/24

Z ekwipunku wybieramy kartę dostępu i używamy na czerwonym czytniku obok kraty

Idziemy na lewo, podnosimy taśmę z pudełka (pod niebieskim napisem na ścianie)

Podchodzimy do drzwi 103 i badamy je

Wyjmujemy radio z pudełka (sterta za nami)

Klikamy w skrzynkę elektryczną na ścianie i ustawiamy przełączniki jak na zdjęciu



Z ekwipunku wybieramy kabel i łączymy z drutem na lewo od skrzynki

Z ekwipunku wybieramy radio i łączymy z kablem

Z ekwipunku wybieramy taśmę i izolujemy połączenie kabli

Klikamy w skrzynkę elektryczną na ścianie i ustawiamy przełączniki jak na zdjęciu



Klikamy w radio i ustawiamy częstotliwość F104

Odwracamy się i podchodzimy do nesesera na wózku (obok drzwi 104)

Wpisujemy podany kod 520-345

Podnosimy kartę dostępu

Z ekwipunku wybieramy kartę dostępu i udajemy się do zamkniętej kraty. Klikamy w czerwony czytnik

Podnosimy parasol z drzwi po prawej

Z ekwipunku wybieramy parasol i używamy go na butelce, którą widać w okienku recepcji. Podnosimy klucz

Podnosimy skrawek papieru z notatki, która wisi obok drzwi do recepcji

Klikamy w tę notatkę i wciskamy -> Notatka 6/24

Z ekwipunku wybieramy klucz i otwieramy drzwi recepcji

Podchodzimy do brązowej szafki vis a vis wejścia, otwieramy ja i podnosimy skrawek papieru

Używamy go na mapie, wiszącej tuż obok (z napisem Another way)

Podchodzimy do biurka recepcji i podnosimy zielonkawą książkę. Wciskamy -> Notatka 7/24

Odwracamy się i klikamy w mechanizm na metalowej szafie ze skrytkami

Układamy kombinację jak na zdjęciu i podnosimy krążek z literą Y



Ponownie klikamy w mechanizm, układamy kombinację jak na zdjęciu i podnosimy dźwignię



Z ekwipunku wybieramy dźwignię i używamy jej na włączniku przy drzwiach wejściowych

Podnosimy skrawek papieru z biurka

Odwracamy się i klikamy w obraz na prawo od szaf ze skrytkami

Z ekwipunku wybieramy skrawki papieru i łączymy z tym na ścianie. Klikamy w powstały rysunek. Wciskamy -> Notatka 8/24

Ponownie klikamy w mechanizm, układamy kombinację jak na zdjęciu i podnosimy trójkątny element



Wpada: Like my little puzzle?

Wychodzimy z pomieszczenia i wracamy do samego początku planszy (do pierwszej kraty, którą otworzyliśmy gaśnicą)

Klikamy w otwartą skrytkę na lewo od kraty i ze znalezionych liter układamy słowo LILY

Wciskamy -> Notatka 9/24

Odwracamy się i idziemy do przodu

Zaglądamy przez stłuczoną szybę i zapamiętujemy kod z tabliczki (jest losowy)

Idziemy do korytarza z recepcją, tam kierujemy się do zielonych drzwi i otwieramy je zapamiętanym kodem

Wchodzimy do środka

Wpada: But You Never Helped Her


Rozdział 3 - Last Harbour

Ze stolika naprzeciwko podnosimy czerwoną buteleczkę (stoi na spodku)

Kierujemy się do tarczy do rzutek po drugiej stronie pokoju, podnosimy nóż

Z ekwipunku wybieramy rzutkę i używamy na tarczy. Podnosimy przedmiot

Podchodzimy do baru, klikamy w odwrócone krzesło i podnosimy kawałek śrubokrętu

Wchodzimy po schodach

Z ekwipunku wybieramy nóż i otwieramy nim karton, stojący na ziemi. Podnosimy baterię.

Idziemy dalej i klikamy w skrzynkę ppoż. Podnosimy uchwyt śrubokrętu

W ekwipunku tworzymy śrubokręt

Odwracamy się i podnosimy notatkę ze skrzydła wiatraka (trzeba popróbować - da się podnieść). Wciskamy -> Notatka 10/24

Schodzimy na dół i idziemy do stolika z radiem (niebieski wyświetlacz)

Klikamy w radio, odwracamy, używamy na nim śrubokrętu i podnosimy kolejną buteleczkę

W ekwipunku łączymy obie buteleczki

Z ekwipunku wybieramy powstały detergent i czyścimy nim tablicę, która stoi obok schodów. Wciskamy -> Notatka 11/24

Odwracamy się, przechodzimy za bar, klikamy w stojący sejf, wpisujemy kod 64328 i podnosimy baterię.

Wpada: Do Not Hesitate to Eat

Przechodzimy za drugą stronę baru i klikamy w ciężarówkę, która na nim stoi

Z ekwipunku wybieramy baterie (kolejno czerwoną, następnie żółtą) i wkładamy we właściwe miejsca. Podnosimy pilota do tv.

Z ekwipunku wybieramy pilota i używamy na telewizorze, który stoi w rogu pokoju -> TV 3/6

Cofamy się do uchylonych drzwi obok baru i klikamy w nie

Wpada: Because This is Not Mathew's Fault


Rozdział 4 - The Corrupted Land

Klikamy w tabele kalorii, które wiszą na lodówce. Wciskamy -> Notatka 12/24

Otwieramy szafkę w rogu (na lewo od lodówki, podwójne drzwiczki). Obracamy kosz, Podnosimy nóż.

Podnosimy zapałki. Leżą na krześle z zapaloną świeczką

Ze stołu podnosimy czerwoną książkę. Wciskamy -> Notatka 13/24

Z ekwipunku wybieramy zapałki i zapalamy świeczki na "torcie"

Na szafce, na prawo od kuchenki gazowej, leży przepis. Podnosimy go i wciskamy -> Notatka 14/24

Z ekwipunku wybieramy trójkątny element i używamy go na mikrofalówce. Podnosimy kawałek klucza.

Podchodzimy do rur po lewej, klikamy w mechanizm i ustawiamy jak na zdjęciu



Z osuszonej kratki ściekowej wyjmujemy saperkę

Podchodzimy do lodówki, klikamy w zamek cyfrowy i wpisujemy kod 711

Otwieramy lodówkę i zamrażarkę. Używamy saperki na lodzie. -> TV 4/6

Podnosimy zamrożone serce

Klikamy w sejf stojący na lewo od lodówki i zaznaczamy kombinację, jak na zdjęciu. Wyjmujemy maczetę.



Klikamy w szafkę nad sejfem i podnosimy dźwignię

Wpada: Very Good, You Opened It

Używamy maczety na dyni, która leży na desce do krojenia.

Podnosimy kulkę oraz maczetę

Używamy maczety, a następnie noża na stojaku (głowa na lewo od deski)

Podnosimy lalkę i stawiamy ją na wolnym palniku kuchenki

Wciskamy czerwone przyciski na kuchence: środkowy 1x, prawy 2x

Podnosimy część kranu

Z ekwipunku wybieramy dźwignię i używamy na włączniku obok drzwi

Z ekwipunku wybieramy kurek od kranu i używamy na kranie. Klikamy w napis na zlewie

Z ekwipunku wybieramy serce i używamy na mikrofalówce

Podgrzane serce kładziemy na talerz z nożem i widelcem. Oglądamy scenkę.

Wpada: I Will Always Remember This Day


Rozdział 5 - A Champion Liar

Klikamy w kartkę na podłużnej walizce, leżącej na stoliku po prawej. Wciskamy -> Notatka 15/24

Klikamy w zamek szyfrowy na walizce i układamy, jak na zdjęciu



Na tym samym stoliku leży wędka - podnosimy ją

Odkładamy wędkę na miejsce do otwartej walizki i podnosimy klucz

Z regału z książkami podnosimy zielonkawe czasopismo o wędkowaniu i wciskamy -> Notatka 16/24

Z półki na lewo od czasopisma, podnosimy błyszczący przedmiot

Odwracamy się i z biurka podnosimy popielniczkę

Wybieramy klucz z ekwipunku, otwieramy szufladę - lewy górny róg biurka i podnosimy część kołowrotka

Na tym samym biurku leży gazeta. Podnosimy ją i wciskamy -> Notatka 17/24

Na tym samym biurku stoi trofeum wędkarskie (łeb ryby). Z ekwipunku wybieramy kulkę i używamy na nim.

Podnosimy zapisane zdjęcie i łączymy w ekwipunku z urządzeniem, które znaleźliśmy za tarczą do dartów

Z ekwipunku wybieramy popielniczkę i tłuczemy wielkie akwarium. Po prawej stronie leży łeb ryby - podnosimy go.

Z ekwipunku wybieramy łeb ryby i wieszamy na wolne miejsce na ścianie z trofeami.

Z ekwipunku wybieramy część kołowrotka i odkładamy do walizki z wędką - podnosimy tabliczkę z datą

Z ekwipunku wybieramy tabliczkę z datą i klikamy w powieszoną przed chwilą na ścianę rybę

Klikamy w ścianę z trofeami wędkarskimi i układamy je, jak na zdjęciu, po czym podnosimy kawałek trofeum z pyska ryby (data 03.7.4)



Podnosimy rybę (data 01.10.11)

W ekwipunku łączymy kawałek trofeum znalezione w pysku ryby, z błyszczącym przedmiotem znalezionym na regale z książkami

Wpada: Maybe I Should Give You a Trophy?

Otrzymany pucharek odkładamy do oświetlonej na niebiesko szafki, przyglądamy się cyfrom w środku

Podchodzimy do sejfu w rogu pokoju i wpisujemy kod 3125

Wpada: Mathew, a true Detective

Podnosimy książkę z środka i wciskamy -> Notatka 18/24

Klikamy w drzwi do pokoju

W tunelu wentylacyjnym najpierw idziemy w oświetloną stronę i podnosimy klucz francuski

Odwracamy się i idziemy do końca. Zanim wejdziemy na górę, podnosimy rękę manekina

Gdy dojdziemy do miejsca, gdzie w podłodze jest wentylator, używamy na nim ręki manekina, a następnie klucza francuskiego

Wpada: It is Time to Face Your Mistakes


Rozdział 6 - The Dying Man

Wstajemy

Podchodzimy do komody naprzeciwko i podnosimy: monetę, czerwony but i łańcuszek z prawej szuflady

Wchodzimy do pokoju i podnosimy żarówkę z nocnej szafki z lampką

Podnosimy czerwony but z metalowego stołu tortur

Z wózka pod oknem podnosimy pokrętło

Podchodzimy do toaletki i podnosimy gąbkę do pudru

Z ekwipunku wybieramy żarówkę i używamy na toaletce (brakujące miejsce)

Z ekwipunku wybieramy monetę i wrzucamy w otwór pod przyciskiem na toaletce

Z ekwipunku wybieramy zdjęcie i wkładamy w ten sam otwór - podnosimy kawałek klucza

Wciskamy przycisk, uzupełniamy brakujące miejsce znalezionym pokrętłem i ustawiamy jak na zdjęciu



Podchodzimy do telewizora i klikamy w niego -> TV 5/6

Podchodzimy do otwartej szafy i podnosimy sukienkę oraz zawieszkę do łańcuszka

W ekwipunku łączymy zawieszkę z łańcuszkiem

Otwieramy drugą część szafy i wciskamy -> Notatka 19/24

Podnosimy puderniczkę i łączymy ją w ekwipunku z gąbką do pudru

Z ekwipunku wybieramy gąbkę z pudrem i używamy jej na czaszce

Z ekwipunku wybieramy sukienkę, używamy jej na szkielecie i wciskamy -> Notatka 20/24

Z ekwipunku wybieramy kolejno czerwone szpilki i używamy ich na stopach szkieletu

Z ekwipunku wybieramy naszyjnik i zakładamy go na szyję szkieletu.

Podnosimy monetę, wrzucamy w otwór na toaletce, wciskamy przycisk, klikamy w pokrętła i przekręcamy je jak na zdjęciu



Podnosimy szminkę i malujemy nią "usta" szkieletu. Wciskamy -> Notatka 21/24

Podnosimy zmięty kawałek papieru i wciskamy -> Notatka 22/24

Klikamy w mechanizm pod stopami szkieletu i ustawiamy płytki jak na zdjęciu



Podnosimy monetę, wrzucamy w otwór na toaletce, wciskamy przycisk i używamy nowego przełącznika

Podchodzimy do telewizora i klikamy w niego -> TV 6/6

Wpada: Remember my word, recall your FAULT

Podchodzimy do szkieletu i podnosimy go

Wpada: Mathew, what on earth have you done?

Klikamy w niebieskie znaki, które pojawiły się na łożu tortur i wciskamy -> Notatka 23/24

Podchodzimy do toaletki i ustawiamy pokrętła, jak na zdjęciu



Podchodzimy do drzwi i podnosimy pocztówkę -> Notatka 24/24

Wpada: Now, do you know everything?

Po scence wpadają: Let You Suffer as Much as I Suffered oraz The Reincarnation of a Sinner