Platynowe trofeum w jednym przejściu gry - Poradnik


  • Podążając za tym poradnikiem, odblokujecie wszystkie pucharki maksymalnie w ciągu godziny.
  • Trzeba pamiętać o tym, że interakcja z wieloma przedmiotami, wymaga ich precyzyjnego użycia/kliknięcia np. jeśli chcemy otworzyć drzwi kluczem, wybieramy klucz z ekwipunku i klikamy nie w drzwi a w dziurkę od klucza.
  • Jeśli w poradniku jest napisane, ze coś da się podnieść a gra na to nie pozwala, trzeba poszukać odpowiedniego miejsca, albo odpowiednio się ustawić.
  • Wybór przedmiotu w ekwipunku: W celu otwarcia ekwipunku, klikamy w symbol dłoni w lewym górnym rogu ekranu, i za pomocą zaznaczamy pożądany przedmiot
  • Łączenie przedmiotów w ekwipunku: W celu otwarcia ekwipunku, klikamy w symbol dłoni w lewym górnym rogu ekranu, i za pomocą zaznaczamy pożądany przedmiot, następnie najeżdżamy na drugi element i wciskamy , aby je połączyć.
  • UWAGA! Wersje na PS4 i VITĘ różnią się: poradnik na drugą platformę znajdziecie tu -> PS4 - KLIK
  • Udanego platynowania




Rozdział 1 - Awakening Time

Wstajemy

Wpada: Welcome to Last Harbour

Odsuwamy zasłonę

Podnosimy gazetę na biurku. Wciskamy -> Notatka 1/25

Wpada: This is for you

Podnosimy butelkę, odwracamy ją i potrząsamy. Otrzymujemy monetę

Podchodzimy do drzwi (bez łańcucha) i klikamy w nie - są zamknięte

Podchodzimy do plakatu, który opadł na ziemię i podnosimy z niego kawałek śrubokrętu

Podnosimy skrawek papieru ze ściany nad plakatem

Odwracamy się i odchodzimy do biurka po drugiej stronie pokoju

Otwieramy ekwipunek i wybieramy kawałek śrubokrętu

Otwieramy środkową szufladę i podnosimy uchwyt do śrubokrętu

Otwieramy ekwipunek i łączymy kawałek śrubokrętu z uchwytem

Wpada: Mathew, you're smart

Podchodzimy do pianina i klikamy w nie

Melodia 1. Wciskamy kolejno klawisze nr: 1 - 1 - 5 - 5 - 6 - 6 - 5 - 4 - 4 - 3 - 3 - 2 - 2 - 1

Wpada: Mum's Favorite Melody

Podnosimy obcęgi

Podchodzimy do budzika i odwracamy go

Używamy śrubokrętu na budziku

Podnosimy klucz

Używamy klucza na dziurce od klucza - drzwi bez łańcucha

Podnosimy zdjęcie szmacianego królika. Wciskamy -> Notatka 2/25

Wciskamy włącznik

Podchodzimy do świecącej lampy i zabieramy skrawek papieru

Podchodzimy do drzwi z łańcuchem i używamy na nich obcąg

Z ekwipunku wybieramy monetę i wkładamy ją do otworu w skrzynce na drzwiach

Czyścimy otwarte wieko skrzynki

Z ekwipunku wybieramy skrawki papieru i łączymy z kartką na wieku

Klikamy w mechanizm na skrzynce i układamy wyraz DER

Podchodzimy do TV i klikamy w niego -> TV 1/6

Wciskamy -> Notatka 3/25

Podchodzimy do drzwi, otwieramy je i podnosimy list

Wpada: Hello, Matthew...


Rozdział 2 - Get Locked Up

Wstajemy

Podchodzimy do skrzynki przeciwpożarowej na ścianie i otwieramy ją

Podnosimy gaśnicę

Wybieramy z ekwipunku gaśnicę i używamy jej na kracie

Wychodzimy i klikamy w karton po prawej stronie.

Podnosimy suchą szmatkę

Podchodzimy do wózka z talerzami i podnosimy łom

Z drugiego wózka podnosimy krążek z literą E

Idziemy do kolejnej skrzynki przeciwpożarowej i otwieramy ją

Podnosimy krążek z literą V

Odkręcamy zawór

Z ekwipunku wybieramy suchą szmatkę i moczymy ją w kałuży

Podnosimy mokrą szmatkę

Cofamy się do kraty, którą wyszliśmy i patrzymy na napis na ścianie naprzeciwko

Wybieramy z ekwipunku mokrą szmatkę i używamy na napisie. Wciskamy -> Notatka 4/25

Wybieramy z ekwipunku łom i używamy na brudnym obrazie z kwiatami, który wisi na lewo od kraty

Wprowadzamy kod z ostatniej notatki 32175 -> Enter

Podnosimy kartę dostępu do pokojów 101-104

Odwracamy się i idziemy do kraty naprzeciwko

Klikamy w czytnik na lewo od kraty -> TV 2/6

Wpada: I'm near you

Wciskamy -> Notatka 5/25

Z ekwipunku wybieramy kartę dostępu i używamy na czerwonym czytniku obok kraty

Przechodzimy przez otwarte przejście, podnosimy taśmę z pudełka po lewej stronie

Klikamy w czerwony napis po prawej stronie - wciskamy -> Notatka 6/25

Podchodzimy do drzwi 103 i próbujemy je otworzyć

Wyjmujemy radio z pudełka (sterta za nami)

Klikamy w skrzynkę elektryczną na ścianie i przesuwamy lewy przełącznik - dostaniemy kabel

Z ekwipunku wybieramy kabel i łączymy z drutem na lewo od skrzynki

Z ekwipunku wybieramy taśmę i izolujemy połączenie kabli

Z ekwipunku wybieramy radio i łączymy z kablem

Klikamy w skrzynkę elektryczną na ścianie i ustawiamy przełączniki jak na zdjęciu



Wpada: Mathew, felling dazzled?

Klikamy w radio i ustawiamy częstotliwość F104

Odwracamy się i podchodzimy do nesesera (przy kracie, pod oświetlonym obrazem)

Klikamy w neseser i wpisujemy podany przez radio kod: lewy zamek 520 (po ułożeniu zatwierdzamy za pomocą ), prawy zamek 345 (po ułożeniu zatwierdzamy za pomocą )

Podnosimy kartę dostępu

Z ekwipunku wybieramy kartę dostępu i udajemy się do zamkniętej kraty. Klikamy w czytnik

Podnosimy parasol z ławki po prawej

Z ekwipunku wybieramy parasol i używamy go na butelce, którą widać w okienku recepcji. Podnosimy klucz

Klikamy w notatkę wiszącą obok recepcji i wciskamy -> Notatka 7/25

Z ekwipunku wybieramy klucz i otwieramy drzwi recepcji

Podchodzimy do brązowej szafki vis a vis wejścia, otwieramy ja i podnosimy skrawek papieru

Używamy go na mapie, wiszącej tuż obok

Podchodzimy do biurka recepcji i podnosimy niebieską książkę. Wciskamy -> Notatka 8/25

Odwracamy się i klikamy w mechanizm na metalowej szafie ze skrytkami.

Układamy kombinację jak na zdjęciu i podnosimy literkę L



Wychodzimy z pomieszczenia i wracamy do samego początku planszy (do pierwszej kraty, którą otworzyliśmy gaśnicą)

Klikamy w otwartą skrytkę na lewo od kraty i ze znalezionych liter układamy słowa Evil i Hell

Wracamy do szafy ze skrytkami

Układamy kombinację jak na zdjęciu i podnosimy skrawek papieru



Ponownie klikamy w mechanizm, układamy kombinację jak na zdjęciu i podnosimy dźwignię



Z ekwipunku wybieramy dźwignię i używamy jej na włączniku przy drzwiach wejściowych

Podnosimy skrawek papieru z biurka

Odwracamy się i klikamy w obraz na prawo od szaf ze skrytkami

Z ekwipunku wybieramy skrawki papieru i łączymy z tym na ścianie. Klikamy w powstały rysunek. Wciskamy -> Notatka 9/25

Idziemy do korytarza z recepcją, tam kierujemy się do zielonych drzwi i otwieramy je kodem 4375

Wchodzimy do środka

Wpada: She needed your help...


Rozdział 3 - Last Harbour

Ze stolika naprzeciwko podnosimy czerwoną buteleczkę (stoi na spodku)

Kierujemy się do tarczy do rzutek po drugiej stronie pokoju, podnosimy nóż

Podchodzimy do baru, klikamy w odwrócone krzesło i podnosimy kawałek śrubokrętu

Wchodzimy po schodach

Z ekwipunku wybieramy nóż i otwieramy nim karton, stojący na ziemi. Podnosimy baterię.

Idziemy dalej i klikamy w skrzynkę przeciwpożarową i podnosimy rysunek dziecięcy. Wciskamy -> Notatka 10/25

Podnosimy uchwyt śrubokrętu W ekwipunku tworzymy śrubokręt

Odwracamy się i podnosimy notatkę ze skrzydła wiatraka (trzeba popróbować - da się podnieść). Wciskamy -> Notatka 11/25

Schodzimy na dół i idziemy do stolika z radiobudzikiem

Klikamy w nie, odwracamy, używamy na nim śrubokrętu i podnosimy kolejną buteleczkę

W ekwipunku łączymy obie buteleczki

Z ekwipunku wybieramy powstały detergent i czyścimy nim tablicę, która stoi obok schodów. Wciskamy -> Notatka 12/25

Odwracamy się, przechodzimy za bar, klikamy w stojący sejf, wpisujemy kod 64328 i podnosimy baterię.

Otwieramy szafkę nad lodówką i podnosimy rysunek, Wciskamy -> Notatka 13/25

Przechodzimy za drugą stronę baru i klikamy w ciężarówkę, która na nim stoi

Z ekwipunku wybieramy baterie (kolejno czerwoną, następnie żółtą) i wkładamy we właściwe miejsca. Podnosimy pilota do tv.

Z ekwipunku wybieramy pilota i używamy na telewizorze, który stoi w rogu pokoju -> TV 3/6

Cofamy się do drzwi obok baru i klikamy w nie

Wpada: Why help him?


Rozdział 4 - The Corrupted Land

Wstajemy

Klikamy w tabele kalorii, które wiszą na lodówce. Wciskamy -> Notatka 14/25

Podnosimy zapałki. Leżą na tacy na stole

Ze stołu podnosimy czerwoną kartkę urodzinową. Wciskamy -> Notatka 15/25

Z ekwipunku wybieramy zapałki i zapalamy świeczki na "torcie"

Wpada: Where's my present, Mathew?

Na szafce, na prawo od kuchenki gazowej, leży przepis. Podnosimy go i wciskamy -> Notatka 16/25

Klikamy w sejf stojący na lewo od lodówki i zaznaczamy kombinację, jak na zdjęciu. Wyjmujemy maczetę.



Klikamy w szafkę nad sejfem i podnosimy dźwignię

Klikamy w szafkę pod sejfem (tę z napisami) - odsłoni się mechanizm. Wpisujemy kod 2-3-9-9-5



Podchodzimy do osuszonej kratki ściekowej i podnosimy saperkę

Podchodzimy do lodówki, klikamy w zamek cyfrowy i wpisujemy kod 711

Otwieramy lodówkę i zamrażarkę. Używamy saperki na lodzie. -> TV 4/6

Podnosimy zamrożone serce

Na prawo od zlewu jest szafka z 6 szufladami. Otwieramy szufladę w lewym dolnym rogu i podnosimy nóż.

Używamy maczety na stojaku (głowa na lewo od deski) - u mnie automatycznie został dołączony do tej czynności znaleziony nóż

Podnosimy lalkę i stawiamy ją na wolnym palniku kuchenki

Wciskamy czerwone przyciski na kuchence: środkowy 1x, prawy 2x

Podnosimy część kranu

Z ekwipunku wybieramy dźwignię i używamy na włączniku obok drzwi

Z ekwipunku wybieramy kurek od kranu i używamy na kranie. Klikamy w napis na zlewie

Z ekwipunku wybieramy serce i używamy na mikrofalówce

Podgrzane serce kładziemy na talerz z nożem i widelcem. Oglądamy scenkę.

Wpada: Worst Birthday Ever


Rozdział 5 - A Champion Liar

Wstajemy

Klikamy w kartkę na podłużnej walizce, leżącej na stoliku po prawej. Wciskamy -> Notatka 17/25

Klikamy w zamek szyfrowy na walizce i układamy, jak na zdjęciu



Na tym samym stoliku leży wędka - podnosimy ją

Odkładamy wędkę na miejsce do otwartej walizki i podnosimy klucz

Z regału z książkami podnosimy czasopismo o wędkowaniu i wciskamy -> Notatka 18/25

Z półki na lewo od czasopisma, podnosimy błyszczący przedmiot

Odwracamy się i z biurka podnosimy popielniczkę

Wybieramy klucz z ekwipunku, otwieramy szufladę - prawy górny róg biurka i podnosimy część kołowrotka

Na tym samym biurku leży gazeta. Podnosimy ją i wciskamy -> Notatka 19/25

Z ekwipunku wybieramy popielniczkę i tłuczemy wielkie akwarium. Po prawej stronie leży łeb ryby - podnosimy go.

Z ekwipunku wybieramy część kołowrotka i odkładamy do walizki z wędką - podnosimy tabliczkę z datą

Z ekwipunku wybieramy tabliczkę z datą i łączymy z łbem ryby.

Z ekwipunku wybieramy powstałe trofeum i wieszamy na ścianie z trofeami.

Z ekwipunku wybieramy tabliczkę z datą i klikamy w powieszoną przed chwilą na ścianę rybę

Klikamy w ścianę z trofeami wędkarskimi i układamy je, jak na zdjęciu, po czym podnosimy kawałek trofeum z otwartego pyska ryby



W ekwipunku łączymy kawałek trofeum znalezione w pysku ryby, z błyszczącym przedmiotem znalezionym na regale z książkami

Otrzymany pucharek odkładamy do oświetlonej na niebiesko szafki, przyglądamy się cyfrom w środku

Podchodzimy do sejfu w rogu pokoju i wpisujemy kod 3125

Wpada: Mathew, a true detective.

Podnosimy książkę z środka i wciskamy -> Notatka 20/25

Klikamy w drzwi do pokoju

W tunelu wentylacyjnym najpierw idziemy do końca w przeciwną stronę, niż jesteśmy zwróceni i podnosimy klucz francuski

Odwracamy się i idziemy do końca. Podnosimy rękę manekina i wchodzimy na górę

Gdy dojdziemy do miejsca, gdzie w podłodze jest wentylator, używamy na nim ręki manekina, a następnie klucza francuskiego

Wpada: Open the door, Mathew...


Rozdział 6 - The Dying Man

Wstajemy

Podchodzimy do komody naprzeciwko i podnosimy: czerwony but i łańcuszek z prawej szuflady

Wchodzimy do pokoju i podnosimy żarówkę z nocnej szafki z lampką

Podnosimy czerwony but z dziwnego łóżka

Z wózka pod oknem podnosimy pokrętło

Klikamy w kwiatek stojący na lewo od szafki z telewizorem i podnosimy monetę

Podchodzimy do toaletki i podnosimy gąbkę do pudru

Z ekwipunku wybieramy żarówkę i używamy na toaletce (brakujące miejsce)

Z ekwipunku wybieramy monetę i wrzucamy w otwór pod przyciskiem na toaletce

Wciskamy przycisk, uzupełniamy brakujące miejsce znalezionym pokrętłem i ustawiamy jak na zdjęciu



Podchodzimy do telewizora i klikamy w niego -> TV 5/6

Podchodzimy do otwartej szafy i podnosimy sukienkę oraz zawieszkę do łańcuszka

W ekwipunku łączymy zawieszkę z łańcuszkiem

Otwieramy drugą część szafy i wciskamy -> Notatka 21/25

Podnosimy puderniczkę i łączymy ją w ekwipunku z gąbką do pudru

Z ekwipunku wybieramy gąbkę z pudrem i używamy jej na czaszce

Z ekwipunku wybieramy sukienkę, używamy jej na szkielecie i wciskamy -> Notatka 22/25

Z ekwipunku wybieramy kolejno czerwone szpilki i używamy ich na stopach szkieletu

Z ekwipunku wybieramy naszyjnik i zakładamy go na szyję szkieletu.

Podnosimy monetę, wrzucamy w otwór na toaletce, wciskamy przycisk, klikamy w pokrętła i przekręcamy je jak na zdjęciu



Podnosimy szminkę i malujemy nią "usta" szkieletu. Wciskamy -> Notatka 23/25

Podnosimy zmięty kawałek papieru i wciskamy -> Notatka 24/25

Klikamy w mechanizm pod stopami szkieletu i ustawiamy płytki jak na zdjęciu



Podnosimy monetę, wrzucamy w otwór na toaletce, wciskamy przycisk i używamy nowego przełącznika

Podchodzimy do telewizora i klikamy w niego -> TV 6/6

Wpada: Remember my words, recall your FAULTS.

Podchodzimy do szkieletu i podnosimy go

Wpada: Mathew, what have you done?

Klikamy w niebieskie znaki, które pojawiły się na łożu tortur i wciskamy -> Notatka 25/25

Wpada: Now, you know the truth.

Podchodzimy do toaletki i ustawiamy pokrętła, jak na zdjęciu



Podchodzimy do drzwi i podnosimy pocztówkę

Po scence wpadają: The pain of losing someone... oraz Reborn.