Poradnik powstał dzięki uprzejmości


Przegląd:



  • Trudność zdobycia platyny: 4/10 + Ankieta
  • Czas potrzebny na zaliczenie platyny: 7h+
  • Trofea offline: (x 6, x18, x4, x1)
  • Trofea online: Brak
  • Minimalna liczba przejść: 1x zlecenia fabularne, 1x zlecenia dodatkowe
  • Zalecana ilość przejść: 1x zlecenia fabularne, 1x zlecenia dodatkowe
  • Trofea do pominięcia: Brak - wybór zleceń
  • Zabugowane trofea: 0


Wstęp:



Kojarzycie powiedzenie: Dobre, bo polskie? Idealnie opisuje to grę krakowskiego studia iFun4All . Tytuł jest rewelacyjny i to pod każdym względem. Oldskulowy klimat, genialna (!) muzyka, ogromna dawka poczucia humoru, świetna oprawa wizualna, dowcipnie wplecione wątki intertekstualne. Zakochałam się, bez dwóch zdań. Dawno tak dobrze nie bawiłam się przy "indyku". Gra, mówiąc krótko, jest wyborna. A z czym konkretnie mamy do czynienia?
Dostajemy utrzymaną w stylu retro komiksową skradankę w klimacie lat 70-tych (rzut izometryczny). Wcielamy się w czyściciela miejsc zbrodni i jak sama nazwa wskazuje naszym zadaniem jest pozbywanie się śladów przestępstw z poszczególnych map. Aby zdobyć platynowy pucharek, będziemy musieli uprzątnąć 30 miejsc: 20 w zleceniach fabularnych oraz 10 w dodatkowych. Co ciekawe układ elementów nie jest stały, za każdym razem jest losowy, co albo ułatwia, albo znacznie utrudnia zadanie. Takie rozwiązanie pozostawia graczowi dużą swobodę i dowolność działania oraz zmusza do gimnastykowania szarych komórek. Warto wiedzieć, że tytuł korzysta z danych świata rzeczywistego. Jeśli nie wyłączymy tej opcji w menu, gdy będziemy grać w dzień, w grze również będzie zastosowany tryb dzienny, jeśli włączymy grę nocą, wtedy misje również rozegramy w trybie nocnym. Taka ciekawostka .
Mocnym elementem gry jest ścieżka dźwiękowa - soundtrack jest na naprawdę wysokim poziomie. Oszczędna oprawa wizualna w zestawieniu z taką bombą energetyczną, daje świetny efekt. Nie będę się rozpisywać, bo od tego są recenzje, jednakowoż zachęcam Was serdecznie do zagrania. Warto wspierać rodzime produkcje i to nie tylko dlatego, że są polskie. Warto je wspierać z tego powodu, że są dobre (!).

 

Mapa przejścia:



Krok 1: Posprzątane na wysoki połysk

W tym kroku kończymy 20 misji fabularnych, usuwając ślady krwi w 100% oraz znajdujemy wszystkie znajdźki. Pomiędzy misjami, w domu czyściciela wchodzimy za każdym razem w interakcję z: radiem, telewizorem, gazetą oraz mamą. W tym kroku powinniśmy otrzymać trofea:

  • Posprzątane
  • Na wysoki połysk
  • Pedant
  • Początkujący kolekcjoner
  • Modniś
  • Kolekcjoner specjalista
  • Oczytany
  • Okno na świat
  • Synek mamusi

Krok 2: Zlecenia dodatkowe

W tym kroku rozgrywamy 10 zleceń dodatkowych. Po ich ukończeniu otrzymamy pucharek:

  • Kinomaniak

Krok 3: Wyzwania

W tym kroku wybieramy z Menu głównego tryb wyzwań i zajmujemy się poniższymi trofeami:

  • Nowe szaty Czyściciela
  • Narodziny pretendenta!
  • Wielbiciel wyzwań
  • Nocny marek
  • W biały dzień

Krok 4: A jakże... czyszczenie

W tym kroku zawalczymy o wszystko, co nie wpadło naturalnie podczas przechodzenia gry. Gwarantuję, ze nie będzie tego dużo... jeśli w ogóle cokolwiek. Sprawdzamy więc listę trofeów, zaglądamy w razie potrzeby do poradnika i dobijamy do 100%. Po tym kroku platynowy pucharek będzie nasz.

  • Perfekcjonista





Poradnik:





Perfekcjonista
Odblokuj wszystkie osiągnięcia w grze Serial Cleaner

No cóż, jesteś lepszy niż Samuel L. Jackson w Śladach zbrodni i Harvey Keitel w Pulp Fiction razem wzięci
Gratulacje!



Posprzątane
Ukończ wszystkie zlecenia fabularne

Zleceń fabularnych mamy 20. Od prostych, poprzez coraz trudniejsze, aż do zaskakującego ostatniego zadania . Zlecenia trzeba ukończyć w kolejności, gdyż dostęp do drugiego uzyskamy dopiero po ukończeniu pierwszego, do trzeciego po ukończeniu drugiego itd. Zlecenia uruchamiamy, odbierając w większości przypadków, dzwoniący telefon.
Musimy zanosić ciała do wyznaczonych miejsc - opisanych jako -> Zrzut ciał, zbierać dowody zbrodni, unikać strażników oraz czyścić ślady krwi. Nie jest to skomplikowane, chociaż czasem trzeba będzie się porządnie nagimnastykować. Zdarzały się poziomy, które kończyłam za pierwszym podejściem, a zdarzały się takie, które musiałam kilkukrotnie powtarzać, zanim wypracowałam zadowalającą taktykę. Gra oferuje bardzo przystępny samouczek i wprowadza sukcesywnie do kolejnych zadań nowe elementy. Pod przyciskiem mamy Zmysł Czyściciela, który pozwala podejrzeć całą planszę oraz wskazać elementy, z którymi można wejść w interakcję. Pod przyciskiem od 3 planszy będziemy mieć do dyspozycji odkurzacz czyszczący plamy krwi. Dodatkowo są do wykorzystania elementy otoczenia, oznaczone różnymi kolorami: na zielono będziemy mieć zaznaczone skróty oraz miejsca, w których można się ukryć, na fioletowo przedmioty, które po kliknięciu powodują hałas niepokojący strażników, a na żółto elementy, które można przesuwać.



Uwaga! Układ na planszach jest losowy. W każdym zleceniu jest kilka dostępnych ułożeń ciał i dowodów, dlatego nie opisuję, jak ukończyć dany poziom. Wskazówkę dodaję tylko do ostatniego zadania, które różni się od pozostałych. Poniżej znajdziecie listę wszystkich zleceń fabularnych z informacją, które z nich należy ukończyć na 100% oraz krótkim wprowadzeniem twórców. Udanego sprzątania

Zlecenie 1: No Sweat/Łatwizna
Wyruszamy z czyścicielem do podmiejskiej fabryki, posprzątać po mafijnych porachunkach

Zlecenie 2: Sucker Punch/Nokaut z zaskoczenia
Gangsterzy obstawiający walki bokserskie oczekują wygranej. Gdy nie dostają, czego chcą, dzwonią do czyściciela, by zrobił porządek z powstałym bałaganem

Zlecenie 3: Horoscope Date/Horoskopowa randka
Do czyściciela dzwoni tajemniczy klient. Nasz bohater, chcąc zdywersyfikować źródła dochodów, przyjmuje zlecenie
Zadanie do zrobienia na 100% (!)

Zlecenie 4: The Deadly Telegraph/Śmierć na pierwszej stronie
Drażnienie mafii nigdy nie jest dobrym pomysłem. W jednej z redakcji poczytnych gazet można zobaczyć, czym to się kończy
Zadanie do zrobienia na 100% (!)

Zlecenie 5: "M" Is For Murder/M jak morderstwo
Przy sprzątaniu scen zbrodni człowiek szybko uczy się, że najgorsze zlecenia wcale nie muszą być krwawe. To właśnie jedno z takich zleceń
Zadanie do zrobienia na 100% (!)

Zlecenie 6: Fishy Business/Śmierdzący interes
Gdy mafia ma dla Ciebie zlecenie, lepiej je przyjmij. Czyściciel zna tę zasadę i już nie może doczekać się wypłaty
Zadanie do zrobienia na 100% (!)

Zlecenie 7: Hammering Out/Wybij to sobie z głowy
Czyściciel otrzymuje kolejne zlecenie od tajemniczego klienta, jednak tym razem da mu ono do myślenia
Zadanie do zrobienia na 100% (!)

Zlecenie 8: Gator Tears/Krokodyle łzy
Gdy wątpliwości czyściciela rosną, kolejne zlecenie od klienta okazuje się ostatnim gwoździem do przysłowiowej trumny

Zlecenie 9: Disco Fever/Gorączka disco
Czyściciel niezadowolony ze współpracy z nowym klientem wraca do poprzednich zleceniodawców, jednak nie oznacza to wcale końca jego problemów
Zadanie do zrobienia na 100% (!)

Zlecenie 10: Close Shave/Golenie z zacięciem
Czyściciel, mimo swoich wątpliwości, ponownie współpracuje z klientem. Przekonuje go sowita zapłata, za którą planuje spłacić część długu.
Zadanie do zrobienia na 100% (!)

Zlecenie 11: Heavy Load/Ciężki ładunek
Czyściciel postanawia wykorzystać trudną sytuację tajemniczego klienta, by kontynuować spłacanie długu. Przy okazji, na wszelki wypadek, próbuje zyskać nad nim jakąś przewagę.
Zadanie do zrobienia na 100% (!)

Zlecenie 12: Cold Brew/Parzenie na zimno
Mordercze szaleństwo Echa trwa w najlepsze, a czyściciel przyjmuje zlecenie mafii, aby zyskać dodatkowy czas na spłatę swoich długów
Zadanie do zrobienia na 100% (!)

Zlecenie 13: Awaited Abundance/Oczekiwane bogactwo
Nieobecność czyściciela nie umknęła uwadze tajemniczego klienta, któremu kolejny raz udaje się nakłonić naszego bohatera do pomocy... Pieniądze to przekonujący argument.

Zlecenie 14: God of Thunder/Bóg gromu
Dotąd Echo nie był świadomy zaangażowania czyściciela w tuszowanie jego morderstw. To ma się właśnie zmienić
Zadanie do zrobienia na 100% (!)

Zlecenie 15: Killer Clown/Zabójczy klaun
Czyściciel, świadomy coraz większego niebezpieczeństwa, przyjmuje ostatnie zlecenie od tajemniczego klienta, by spłacić resztę długów
Zadanie do zrobienia na 100% (!)

Zlecenie 16: Home Invader/Intruz
Sprawy nabierają bardzo osobistego charakteru, gdy czyściciel wraca do swojego domu, w którym roi się od policjantów... i ciał
Zadanie do zrobienia na 100% (!)

Zlecenie 17: Mafia mansloughter/Mafijna rzeź
Wiadomość znaleziona w domu czyściciela doprowadza go do znanego mu baru mafii. U Joego czeka go paskudna niespodzianka
Zadanie do zrobienia na 100% (!)

Zlecenie 18: A Shot In The Dark/Strzał w ciemności
Echo kontynuuje swoją chorą zabawę. Czyściciel musi go powstrzymać, by ocalić swoją mamę.
Zadanie do zrobienia na 100% (!)

Zlecenie 19: Lair Of The Beast/Legowisko bestii
Czyściciel trafia przed bramę nadmorskiej posiadłości bogatej rodziny. Czy to tu przetrzymywana jest jego mama?

Zlecenie 20: Smile For The Camera/Uśmiech do kamery
Przed zwabionym w pułapkę Echa czyścicielem ostatnia szansa na uwolnienie swojej mamy i siebie ze szponów morderczego megalomana

To zadanie różni się od pozostałych. Nie mamy tu do uprzątnięcia ciał, ani śladów krwi, musimy natomiast zwabić naszego oponenta, niejakiego Echo, przed kamery pośrodku planszy. W tym celu na początku musimy dostać się do przełączników dolnej oraz prawej kamery, aby wysunąć urządzenia na plan filmowy. Następnie, biegającego Echo zwabić w światło kamer, a na końcu uciec. Jeśli chodzi o zwabienie przed kamery - przed prawą i środkową wystarczy przebiec, kiedy Echo nas goni, przy lewej należy użyć głośnika, aby Echo, zaalarmowany dźwiękiem, tam podbiegł. Powodzenia



Kinomaniak
Wypełnij wszystkie ukryte zlecenia filmowe

Ukrytych zleceń filmowych jest 10. Odblokowujemy je, znajdując w zleceniach fabularnych taśmy filmowe. Po dokładny opis zapraszam do pucharka Kolekcjoner specjalista. Tutaj wymieniam wyłącznie podstawowe informacje, dotyczące zleceń bonusowych, info, na której planszy fabularnej znajdziemy taśmy filmowe, odblokowujące te rozdziały oraz krótkie wprowadzenie twórców.

Uwaga! Układ na planszach jest losowy. W każdym zleceniu jest kilka dostępnych ułożeń ciał i dowodów, dlatego nie opisuję, jak ukończyć dany poziom.

Zlecenie 21: Enter The Cleaner/Wejście czyściciela
Wszyscy walczyli stylem Kung-Fu... a gdy opadł kurz, to czyściciel musi zająć się bałaganem.
Odblokowane po znalezieniu taśmy w zleceniu fabularnym nr 3

Zlecenie 22: Soiled Armour/Jaskinia Caerbannog
Ciemne wieki powracają, gdy morderczy króli robi z historycznej rekonstrukcji ociekającą krwią jesień średniowiecza
Odblokowane po znalezieniu taśmy w zleceniu fabularnym nr 6

Zlecenie 23: Taxi Cleaner/Czyściciel taksówek
W każdym mieście jest mało znaczący ktoś, kto marzy o byciu kimś. Zazwyczaj trzeba po tym posprzątać.
Odblokowane po znalezieniu taśmy w zleceniu fabularnym nr 8

Zlecenie 24: The Nun's Hooverslinger/Sprzątanie u siostry Sary
Dwie spluwy i garść dynamitu być może wystarczą, by pokonać armię, ale do sprzątnięcia powstałego w ten sposób bałaganu potrzeba czegoś więcej
Odblokowane po znalezieniu taśmy w zleceniu fabularnym nr 10

Zlecenie 25: Cleaning The Nest/Sprzątanie gniazda
Jeden latał nad gniazdem, a drugiemu zapłacono, aby po wszystkim przeleciał całość odkurzaczem.
Odblokowane po znalezieniu taśmy w zleceniu fabularnym nr 12

Zlecenie 26: Bobby Leaner Cleaning Show/Bałagan u doktora Franka
Samochód czyściciela psuje się w pobliżu strasznego zamku na odludziu. To, co znajdzie się w środku, okaże się... transgresywne
Odblokowane po znalezieniu taśmy w zleceniu fabularnym nr 14

Zlecenie 27: Fruit and Gears/Owocowa maszyneria
Przygody człowieka interesującego się przede wszystkim ukrywaniem zwłok, brutalnymi walkami bokserskimi i sprzątaniem
Odblokowane po znalezieniu taśmy w zleceniu fabularnym nr 16

Zlecenie 28: Star Dusting/Gwiezdne porządki
Całkiem niedawno w niezbyt odległej galaktyce czyściciel trafił do plugawego centrum niegodziwości i draństwa
Odblokowane po znalezieniu taśmy w zleceniu fabularnym nr 17

Zlecenie 29: Cleaneria/Odgłosy sprzątania
Bardziej przerażająca od tej opowieści jest chyba tylko ilość pracy wymagana, by po tym wszystkim posprzątać
Odblokowane po znalezieniu taśmy w zleceniu fabularnym nr 18

Zlecenie 30: In Space No One Can Hear You Clean/W kosmosie nikt nie usłyszy, jak sprzątasz
ósmym pasażerem był pożerający ludzi potwór w ładowni. Czyściciel jest dziewiątym
Odblokowane po znalezieniu taśmy w zleceniu fabularnym nr 19



Nowe szaty Czyściciela
Rozegraj zlecenie w jednym z odblokowanych kostiumów

W zleceniach fabularnych 1, 2, 4, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 20 są poukrywane magazyny, które po podniesieniu, odblokowują nowe kostiumy. Stroje dostępne są później w Menu głównym i możemy w nich rozgrywać kolejne zadania. Po dokładną lokalizację znajdziek zapraszam do pucharka Kolekcjoner specjalista
Na dobrą sprawę już po ukończeniu pierwszej misji możemy odblokować to trofeum (oczywiście zakładając, że zebraliśmy magazyn). Wystarczy powrócić do Menu głównego, wejść w zakładkę Kostiumy, kliknąć strzałkę i wybrać nowy outfit za pomocą . Tak wyposażeni wracamy do zleceń i rozgrywamy kolejne zadanie.



Modniś
Odblokuj wszystkie kostiumy

W zleceniach fabularnych 1, 2, 4, 5, 7, 9, 11, 13, 15 i 20 są poukrywane magazyny, które po podniesieniu, odblokowują nowe kostiumy. Stroje dostępne są później w Menu głównym i możemy w nich rozgrywać kolejne zadania. Po dokładną lokalizację znajdziek zapraszam do pucharka Kolekcjoner specjalista



Na wysoki połysk
Uprzątnij 100% krwi podczas dowolnego zlecenia

Aby zdobyć pucharek, musimy dowolne z zadań, w którym mamy do usunięcia ślady krwi, ukończyć na 100%. Innymi słowy, za pomocą naszego odkurzacza, a więc przycisku , pozbyć się wszelkich krwawych plam. Możliwe do zrobienia w zadaniach: 3-7, 9-12, 14-18. Informacja o progresie w usuwaniu dostępna jest w każdym momencie, po wciśnięciu Zmysłu Czyściciela ().



Pedant
Uprzątnij 100% krwi podczas wszystkich zleceń fabularnych

Aby zdobyć pucharek, musimy wszystkie zadania, w którym mamy do usunięcia ślady krwi, ukończyć na 100%. Innymi słowy, za pomocą naszego odkurzacza, a więc przycisku , pozbyć się wszelkich krwawych plam. Zlecenia, w których występują ślady krwi do usunięcia, 3-7, 9-12, 14-18. Informacja o progresie w usuwaniu dostępna jest w każdym momencie, po wciśnięciu Zmysłu Czyściciela (). Gra zapamiętuje, co zrobiliśmy w konkretnych misjach, więc po skończeniu wątku fabularnego, możemy z poziomu Menu głównego powrócić do brakujących zadań i je "wymaksować". Zlecenia, które zostały ukończone na 100%, są oznaczone -> 100% z kropelką krwi



Początkujący kolekcjoner
Znajdź pierwszy ukryty przedmiot

Po dokładny opis zapraszam do pucharka Kolekcjoner specjalista



Kolekcjoner specjalista
Znajdź wszystkie ukryte przedmioty

W każdym zleceniu fabularnym, mamy ukryty przedmiot do znalezienia. Jest to albo czasopismo (odblokowanie kostiumu), albo taśma filmowa (odblokowanie zleceń dodatkowych). Znajdźki są niewidoczne, nawet gdy używamy Zmysłu Czyściciela (). Opcja -> Podnieś pojawia się dopiero, kiedy staniemy przy danym przedmiocie. Zdjęcia z lokalizacją znajdziek oraz opisem, gdzie można je podnieść, znajdziecie poniżej. Bonusowo dołączam też na końcu filmik Rekinka. Nie zapomnijcie dać mu suba


  • Zlecenie 1: Kostium - Po lewej stronie poziomu, zobaczymy coś w rodzaju wielkich betonowych zbiorników. Magazyn znajdziemy w ich środkowym rzędzie, w miejscu widocznym na zdjęciu.


  • Zlecenie 2: Kostium - Pośrodku poziomu zobaczymy ring bokserski. Na prawo od niego stoi ławka, a na niej leży drugi magazyn do zebrania


  • Zlecenie 3: Taśma filmowa - W dolnej części poziomu, po lewej stronie, zobaczymy koc piknikowy, na którym stoi obracający się policjant. Na tymże kocu znajdziemy taśmę filmową do zebrania.


  • Zlecenie 4: Kostium - Kolejny magazyn znajdziemy na biurku, które stoi mniej więcej pośrodku pokoju - tuż pod napisem The Deadly Telegraph


  • Zlecenie 5: Kostium - Magazyn nie jest łatwy do znalezienia. Leży po lewej stronie poziomu, na dole mapy, między ścianą budynku a drewnianymi skrzynkami. Dokładne miejsce widać na załączonym zdjęciu.


  • Zlecenie 6: Taśma filmowa - Aby podnieść tę taśmę, najpierw powinniśmy zmienić położenie statku. W tym celu musimy dostać się na prawą stronę planszy i przełączyć przycisk, który znajduje się między nabrzeżem, gdzie zacumowany jest duży statek, a motorówką. Zobaczymy go po uruchomieniu Zmysłu Czyściciela (). Po przełączeniu będziemy mogli dostać się na statek i zebrać zaznaczoną na zdjęciu znajdźkę.


  • Zlecenie 7: Kostium - Magazyn znajdziemy po prawej stronie poziomu. Od razu po starcie zlecenia, musimy udać się na prawo i przejść za drewnianymi balami skrajnie do góry. Znajdźka jest ukryta w miejscu pokazanym na zdjęciu.


  • Zlecenie 8: Taśma filmowa - Taśma filmowa jest ukryta w szuwarach, na lewo od miejsca, w którym startujemy.


  • Zlecenie 9: Kostium - Magazyn znajdziemy w łazience, która znajduje się po lewej stronie mapki. Szukać musimy w części toalety bliżej schodów - dokładne miejsce widać na załączonym zdjęciu.


  • Zlecenie 10: Taśma filmowa - Taśmę znajdziemy w salonie fryzjerskim. Jest to pomieszczenie na dole po lewej stronie, z napisem (a jakże) Barber Znajdźka leży w środku budynku, na biurku blisko witryny sklepowej, między literami A i R.


  • Zlecenie 11: Kostium - Po rozpoczęciu zlecenia, musimy udać się skrajnie na lewo i wejść za billboard "Bloody-Red Steak Diner". Między billboardem a ścianą znajdziemy ukryty magazyn.


  • Zlecenie 12: Taśma filmowa - Taśmę znajdziemy w prawym górnym rogu planszy, za drzewami.


  • Zlecenie 13: Kostium - Magazyn znajdziemy za budynkami, w prawej dolnej części mapy. Aby się tam dostać, trzeba użyć przejścia pośrodku motelu - naprzeciwko jest zaparkowany radiowóz.


  • Zlecenie 14: Taśma filmowa - Taśmę znajdziemy w prawym górnym rogu planszy. Leży za pudłami, w miejscu pokazanym na zdjęciu.


  • Zlecenie 15: Kostium - W budynku, w lewym górnym pomieszczeniu (sypialnia), na lewo od łóżka będzie stała szafka nocna. Na niej znajdziemy kolejny magazyn.


  • Zlecenie 16: Taśma filmowa - W prawej dolnej części poziomu zobaczymy basen oraz stojący obok radiowóz. Jest zaparkowany pod drzewem. Lekko nad radiowozem leży kolejna taśma filmowa do zebrania.


  • Zlecenie 17: Taśma filmowa - Po lewej stronie budynku, na dole, znajdziemy kancelarię prawniczą (napis na witrynie Law Office). W tymże pomieszczeniu znajdziemy kolejną do podniesienia taśmę filmową.


  • Zlecenie 18: Taśma filmowa - Pośrodku planszy, na samym dole, zobaczymy miejsce z dwiema drabinami, między którymi na ścianie jest napis Justyna. Na dole, po lewej stronie leży kolejna rolka z filmem.


  • Zlecenie 19: Taśma filmowa - Ostatnią taśmę filmową znajdziemy w budynku, w pomieszczeniu w lewym górnym rogu, tuż obok wyjścia na zewnątrz. Leży na jedynej, stojącej tam, szafce.


  • Zlecenie 20: Kostium - Ostatni magazyn w grze znajduje się w pokoju z nagłośnieniem (lewy dolny róg), na biurku.



 


Pojawiasz się...
Uniknij złapania pięć razy podczas jednego zlecenia

Aby otrzymać to trofeum, trzeba uciec ścigającym nas policjantom co najmniej 5 razy, podczas jednego zlecenia. Można połączyć ten pucharek z drugim podobnym ...i znikasz - zapraszam do przeczytania opisu. Jednak w przeciwieństwie do wymienionego trofeum, tutaj wystarczy, ze policjanci stracą nas z oczu. Nie musimy korzystać z kryjówek. Do trofeum policzą się udane ucieczki np. za budynek, krycie się za samochodami, ścianami budynku etc. Pięć zgubionych pościgów w ciągu jednej misji i sreberko jest nasze.



...i znikasz
Ukryj się, będąc w zasięgu wzroku wroga, pięć razy podczas jednego zlecenia

Aby otrzymać ten pucharek, trzeba będzie podczas jednego zlecenia pięciokrotnie ukryć się, kiedy przeciwnik ma nas w zasięgu wzroku. Tutaj konieczne jest używanie kryjówek, nie da się tego zrobić inaczej. Jeśli jesteśmy w zasięgu wzroku wroga, jego pole widzenia zmienia kolor na czerwony. Właśnie wtedy musimy wskoczyć do kryjówki i odczekać na zmianę koloru. Kiedy pole widzenia zmieni kolor na pomarańczowy, znaczy to że przeciwnik przestał nas szukać i możemy powtórzyć całą zabawę. Pamiętajcie, że do pucharka liczą się wyłącznie akcje, kiedy wskakujemy do kryjówki, znajdując się w czerwonym polu widzenia przeciwnika.

Najwcześniej pucharek można zdobyć w Zleceniu 2: Sucker Punch/Nokaut z zaskoczenia, kiedy pojawiają się pierwsze kryjówki, ale najwygodniej w Zleceniu nr 3: Horoscope Date/Horoskopowa randka, np. wyskakując i wskakując do domku widocznego na zdjęciu, gdy przeciwnik akurat patroluje okolicę . Jeśli trofeum nie wpadnie naturalnie podczas przejścia gry, skorzystajcie z tego prostego przepisu.





Narodziny pretendenta!
Wypróbuj jeden z trybów wyzwań

Porównaj opis pod pucharkiem Wielbiciel wyzwań



Wielbiciel wyzwań
Wypróbuj wszystkie tryby wyzwań

Wypróbowanie wyzwań znaczy uruchomienie ich, bez konieczności kończenia planszy. Najwcześniej będziemy mogli zdobyć to trofeum po odblokowaniu Zlecenia nr 2: Sucker Punch/Nokaut z zaskoczenia. Jeśli będziecie chcieli zdobyć to trofeum, wystarczy wyjść do Menu głównego, kliknąć w Zlecenia Fabularne i gdy będziecie na planszy Zlecenia nr 2, wcisnąć (Wyzwania). W tym akurat zadaniu możemy przetestować wszystkie dostępne opcje. Zaznaczamy wybrane wyzwanie i rozpoczynamy misję. Kiedy tylko załaduje się plansza, wciskamy przycisk i powracamy do Menu głównego. Powtarzamy dla każdego, dostępnego w tabelce treningu. Kilka chwil i kolejne łatwe srebro jest nasze.

Wyzwania za dnia Wyzwania w nocy
  • Próba czasowa
  • Nieoznaczone pole widzenia
  • Cichaczem
  • Bez zmysłu czyściciela
  • Hardkorowe sprzątanie
  • Jedno podejście
  • Sprzątanie bez końca
  • Odliczanie
  • Brak kryjówek
  • Po pijaku
  • W starym stylu
  • Po omacku
  • Próba czasowa
  • Nieoznaczone pole widzenia
  • Cichaczem
  • Bez zmysłu czyściciela
  • Hardkorowe sprzątanie
  • Jedno podejście
  • Sprzątanie bez końca
  • Bez oznaczenia dźwięku




BUM! Kulka w łeb!
Zgiń z ręki strzelca

Strzelec pojawia się po raz pierwszy dopiero w Zleceniu 17: Mafia mansloughter/Mafijna rzeź. Znajdziemy go w chłodni - jest to pomieszczenie, w górnej części budynku, w którym wiszą półtusze wieprzowe. Na obrazku poniżej strzelec zaznaczony jest strzałką. Samo trofeum jest bardzo proste, wystarczy bowiem wejść tylko w pole widzenia takiego wroga. Strzelec nie będzie nas gonił a od razu pośle nam kulkę, co oznacza oczywiście natychmiastowy zgon... i zdobycie pucharka




Hej, słuchaj!
Spraw, by co najmniej czterech przeciwników zatrzymało się z powodu obiektu generującego hałas

Obiekty generujące hałas pojawiają się w grze od Zlecenia 9: Disco Fever/Gorączka disco, również w tym zadaniu udało mi się odblokować powyższy pucharek. Chodzi o to, aby strażnicy, patrolujący okolicę, zbiegli się do jednego włączonego przez nas urządzenia. Po włączeniu Zmysłu Czyściciela () obiekty generujące hałas będą zaznaczone na fioletowo. Są to głośniki, urządzenia elektryczne, czajniki, ekspresy, szafy grające etc. Aby je uruchomić, musimy podejść i wcisnąć . Jeśli uruchomione urządzenie zwabi dźwiękiem co najmniej 4 przeciwników, pucharek będzie nasz.


Złap mnie, jeśli potrafisz!
Przez pięć sekund uciekaj przed goniącym cię przeciwnikiem

Aby zdobyć trofeum, musimy przez 5 sekund uciekać przed goniącym nas wrogiem. Problem jest tego rodzaju, że przeciwnicy biegają szybciej niż my i zazwyczaj dopadają nas szybciej niż w 5 sekund. Mimo to przypuszczam, że pucharek powinien wpaść niepostrzeżenie, podczas gry. Nie ma co się nim przejmować.
Gdyby okazało się, że po ukończeniu wszystkich zleceń nie macie go na koncie, wystarczy odpalić jedno z początkowych zadań np. nr 2, zwabić strażnika, który patroluje obszar nieopodal ringu i uciekać na lewo, a gdy strażnik będzie blisko, kręcić się wokół samochodu lub uciekać na prawo za budynek. Jedna, dwie próby i z głowy.



Nocny marek
Wypełnij 20 zleceń nocą

To, co musimy zrobić, to wypełnić 20 zleceń nocą. Prawdopodobnie nie zdobędziemy tego pucharka podczas normalnej rozgrywki, więc trzeba będzie kilka-kilkanaście razy rozegrać najkrótsze zadanie, żeby dobić niezbędną ilość do pucharka. Po ukończeniu gry powinniśmy więc wrócić do Menu głównego, wybrać Zlecenie 1: No Sweat/Łatwizna, wcisnąć , aby wejść w tryb wyzwań i uruchomić jedno z wyzwań nocnych (np. próbę czasową, która nie utrudnia w żaden sposób zadania). Rozgrywamy misję i powtarzamy czynność aż do zdobycia pucharka. Proponuję Zlecenie nr 1, ponieważ ukończenie go zajmuje około 20-30 sek.

Napisałam, że pucharka nie zdobędziemy prawdopodobnie, ponieważ teoretycznie jest to możliwe. Gra korzysta bowiem z danych świata rzeczywistego. Jeśli nie wyłączymy tej opcji w Menu, w przypadku gdy będziemy grać wyłącznie wieczorem i w nocy, w grze również będzie zastosowany tryb nocny. Taka ciekawostka



W biały dzień
Wypełnij 20 zleceń za dnia

To, co musimy zrobić, to wypełnić 20 zleceń za dnia. Prawdopodobnie nie zdobędziemy tego pucharka podczas normalnej rozgrywki, więc trzeba będzie kilka razy rozegrać najkrótsze zadanie, żeby dobić niezbędną ilość do pucharka. Po ukończeniu gry powinniśmy więc wrócić do Menu głównego, wybrać Zlecenie 1: No Sweat/Łatwizna, wcisnąć , aby wejść w tryb wyzwań i uruchomić jedno z wyzwań dziennych (np. próbę czasową, która nie utrudnia w żaden sposób zadania). Rozgrywamy misję i powtarzamy czynność aż do zdobycia pucharka. Proponuję Zlecenie nr 1, ponieważ ukończenie go zajmuje około 20-30 sek.

Napisałam, że pucharka nie zdobędziemy prawdopodobnie, ponieważ teoretycznie jest to możliwe. Gra korzysta bowiem z danych świata rzeczywistego. Jeśli nie wyłączymy tej opcji w Menu, w przypadku gdy będziemy grać wyłącznie w dzień, w grze również będzie zastosowany tryb dzienny. Taka ciekawostka



Nie poddam się
Ponieś pięć razy porażkę podczas tego samego przejścia misji

Nic prostszego Powinno wpaść naturalnie, podczas przechodzenia gry. Trzeba tylko 5 razy ponieść porażkę, w trakcie zaliczania jednego zadania. Jeśli jesteście mistrzami cichego usuwania śladów oraz skradanek i podczas wykonywania zleceń fabularnych nie otrzymaliście pucharka, wystarczy włączyć dowolną misję i celowo dać się złapać przeciwnikowi. Czynność powtórzona pięciokrotnie zaowocuje trofeum.



Orientacja w terenie
Użyj Zmysłu Czyściciela przez łącznie 10 minut

Zmysł Czyściciela ukryty jest pod przyciskiem . Jest to bardzo przydatna umiejętność, więc podejrzewam, że trofeum zdobędziecie przy okazji normalnej rozgrywki. Zmysł Czyściciela umożliwia bowiem podgląd całej mapy, zaznacza wszystkie skróty, kryjówki, elementy do przesunięcia oraz te, które mogą wabić dźwiękiem strażników - korzysta się z niego bardzo często. Jeśli jednak pucharek nie wpadnie Wam podczas wypełniania zleceń, wystarczy uruchomić dowolne zadanie, ustawić się w miejscu, które nie jest patrolowane przez strażników i trzymać , aż do momentu jego zdobycia.



Spojrzałeś!
Spraw, by przeciwnicy 100 razy zareagowali na zniknięcie dowodu lub ciała

Kiedy w trakcie zadania zbieramy dowody, albo przesuwamy ciała, strażnicy reagują na to zaniepokojeniem. Zazwyczaj podbiegają do takiego miejsca, aby sprawdzić, co się stało. Musimy doprowadzić do takiej sytuacji 100 razy podczas rozgrywki. Mamy do wypełnienia 20 zleceń fabularnych oraz 10 dodatkowych, więc okazji będzie aż nadto. Gdyby jednak nie udało się zdobyć pucharka naturalnie, wystarczy uruchomić dowolne zlecenie i w kółko przenosić z miejsca na miejsce jedno ciało, po czym się ukrywać. Strażnicy za każdym razem, kiedy przesuniemy worek z ciałem chociaż o milimetr, będą przybiegać na miejsce, aby zbadać tę nadzwyczaj niepokojącą sprawę .



Łiiii!
Ślizgaj się na krwi przez łącznie 45 sekund podczas jednego zlecenia

W zleceniach 3-7, 9-12, 14-18, które musimy "wyczyścić" na 100% są plamy krwi. Krwi pozbywamy się w celu ukończenia zadania, ale zanim to zrobimy, może pełnić inną funkcję - pomaga np. w szybszym poruszaniu się. Kiedy wchodzimy na taką plamę, zaczynamy się ślizgać. Nie używa się do tego żadnego konkretnego przycisku, wystarczy tylko wychylenie gałki, odpowiedzialnej za chodzenie. Trofeum polega na tym, aby w ciągu jednej misji pojeździć sobie na kałużach z krwi przez 45 sekund. Nie musimy tego zrobić na raz, liczy się łączny czas. Jeśli będziecie mieć problem ze zdobyciem tego pucharka, wejdźcie do Zlecenia nr 5: "M" Is For Murder/M jak morderstwo. Są tam 3 pomieszczenia, w których można zamknąć się od środka. Wystarczy wejść do tego, w którym jest ciało, zasunąć za sobą "drzwi" i ślizgać się do woli




Z deszczu pod rynnę
Ucieknij przeciwnikowi, korzystając ze skrótu, a następnie daj się złapać po drugiej stronie

Kolejne trofeum, które prawdopodobnie wpadnie, choćbyście tego nawet nie chcieli Od misji nr 10 na mapkach, oprócz kryjówek, otrzymamy do dyspozycji również skróty. Trofeum polega na tym, aby uciekając za pomocą skrótu przed jednym wrogiem, wpaść w łapy innego, po drugiej stronie. Z deszczu pod rynnę, bez dwóch zdań Wydaje mi się, że dość łatwo można zrobić to w Zleceniu 11: Heavy Load/Ciężki ładunek. W pierwszej kolejności musimy zakraść się do skrótu nr 1 i tam dać zauważyć się strażnikowi, a następnie uciec na drugą stronę. Jeśli strażnik po drugiej stronie akurat nie byłby zwrócony w naszym kierunku, powinniśmy wejść w pole jego widzenia i szybko uciec z powrotem, wprost w łapy naszego wcześniejszego pościgu. Na dobrą sprawę do zrobienia w większości misji, w których do dyspozycji mamy skróty.




Hej, chłopaki!
Pozwól, by jednocześnie ścigało cię trzech przeciwników

Podczas gry będzie wiele zleceń, w których bez trudu można zdobyć to trofeum. Chodzi o to, aby jednocześnie zaalarmować trzech przeciwników i sprawić, aby zaczęli nas ścigać. Układ na poniższym zdjęciu nie był zamierzony Jeśli jednak dobrze radzicie sobie ze skradaniem i trofeum nie wpadnie Wam w zwykłym trybie, dość łatwo możecie to zrobić na dowolnej planszy, w której występuje obiekt generujący hałas. Wystarczy kliknąć w takie urządzenie, pozwolić aby zebrało się przy nim trzech przeciwników, a następnie wejść w pole ich widzenia. Polecam np. Zlecenie 9: Disco Fever/Gorączka disco.



Oczytany
Przeczytaj gazetę 15 razy

Pomiędzy zleceniami czyściciel będzie przebywał w swoim domu. Zanim odbierzemy telefon i ruszymy do następnego zadania, powinniśmy użyć Zmysłu Czyściciela () i zlokalizować obiekty, z którymi możemy wejść w interakcję. Są to: gazeta, radio, telewizor i mama naszego bohatera. Najlepiej pamiętać, aby kliknąć we wszystkie elementy za każdym razem, kiedy będziemy w domu. Musimy bowiem wejść w interakcję z każdym z nich co najmniej 15 razy w ciągu gry. Jeśli jakimś sposobem to przegapimy, można w łatwy i szybki sposób to zaliczyć. Nie trzeba rozgrywać całego zlecenia. Wystarczy po dotknięciu wszystkiego zrestartować poziom i powtórzyć zabawę


Okno na świat
Obejrzyj telewizję 15 razy

Pomiędzy zleceniami czyściciel będzie przebywał w swoim domu. Zanim odbierzemy telefon i ruszymy do następnego zadania, powinniśmy użyć Zmysłu Czyściciela () i zlokalizować obiekty, z którymi możemy wejść w interakcję. Są to: gazeta, radio, telewizor i mama naszego bohatera. Najlepiej pamiętać, aby kliknąć we wszystkie elementy za każdym razem, kiedy będziemy w domu. Musimy bowiem wejść w interakcję z każdym z nich co najmniej 15 razy w ciągu gry. Jeśli jakimś sposobem to przegapimy, można w łatwy i szybki sposób to zaliczyć. Nie trzeba rozgrywać całego zlecenia. Wystarczy po dotknięciu wszystkiego zrestartować poziom i powtórzyć zabawę

Patrz zdjęcie pod Oczytany



Na fali
Posłuchaj radia 15 razy

Pomiędzy zleceniami czyściciel będzie przebywał w swoim domu. Zanim odbierzemy telefon i ruszymy do następnego zadania, powinniśmy użyć Zmysłu Czyściciela () i zlokalizować obiekty, z którymi możemy wejść w interakcję. Są to: gazeta, radio, telewizor i mama naszego bohatera. Najlepiej pamiętać, aby kliknąć we wszystkie elementy za każdym razem, kiedy będziemy w domu. Musimy bowiem wejść w interakcję z każdym z nich co najmniej 15 razy w ciągu gry. Jeśli jakimś sposobem to przegapimy, można w łatwy i szybki sposób to zaliczyć. Nie trzeba rozgrywać całego zlecenia. Wystarczy po dotknięciu wszystkiego zrestartować poziom i powtórzyć zabawę

Patrz zdjęcie pod Oczytany



Synek mamusi
Porozmawiaj z mamą w domu 15 razy

Pomiędzy zleceniami czyściciel będzie przebywał w swoim domu. Zanim odbierzemy telefon i ruszymy do następnego zadania, powinniśmy użyć Zmysłu Czyściciela () i zlokalizować obiekty, z którymi możemy wejść w interakcję. Są to: gazeta, radio, telewizor i mama naszego bohatera. Najlepiej pamiętać, aby kliknąć we wszystkie elementy za każdym razem, kiedy będziemy w domu. Musimy bowiem wejść w interakcję z każdym z nich co najmniej 15 razy w ciągu gry. Jeśli jakimś sposobem to przegapimy, można w łatwy i szybki sposób to zaliczyć. Nie trzeba rozgrywać całego zlecenia. Wystarczy po dotknięciu wszystkiego zrestartować poziom i powtórzyć zabawę

Patrz zdjęcie pod Oczytany



Usługi usuwania ciał
Sprzątnij 150 ciał

Trofeum powinno wpaść naturalnie, podczas przechodzenia misji fabularnych oraz dodatkowych. Musimy po prostu wykonywać naszą robotę, a więc sprzątać ciała do miejsc oznaczonych jako -> Zrzut ciał. Nie przypuszczam, żebyście musieli "dobijać" trofeum po ukończeniu wszystkich zleceń, jednak gdyby tak się stało, można to zrobić w dowolnej misji. Gra zapamiętuje progres nawet, jeśli damy się złapać i nie ukończymy zadania. Na dobrą sprawę można więc otrzymać trofeum wyrzucając w kółko do odpowiedniego miejsca to samo ciało