Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Deus Ex: Human Revolution - Poradnik

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Awatar matidzi01
    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Posty
    215
    Post Thanks / Like
    Siła reputacji
    13
    Gamer IDs

    PSN ID: matidzi01

    Platyna Deus Ex: Human Revolution - Poradnik




    Trudność trofeów: Ankieta, 4/10
    Trofea offline:
    50
    Trofea online:
    0
    Czas do platyny:
    40-50h
    Minimalna ilość przejść: 1
    Trofea do przeoczenia:
    38!
    Zabugowane trofea:
    nie



    Kompendium wiedzy o Deus Ex: HR znajdziesz na Wikia zarówno w angielskiej jak i polskiej wersji -> ENG i PL



    Zapraszam także do poradnika



    autorstwa Maximus2517









    W Deus Ex'ie wszystko co robisz ma odzwierciedlenie w dalszej rozgrywce, szczególnie odbija się to na zadaniach pobocznych. Może się tak stać, że źle pokierujesz rozmowę i stracisz szansę zdobycia pucharu lub ukończenia zadania ze skutkiem pozytywnym.
    Pierwszym "życiowym" wyborem, zaraz po rozpoczęciu pierwszej misji a właściwe podczas lotu helikopterem, będzie wybór broni. Twój szef David Sarif daje Ci możliwość wyboru w jaki to sposób będziesz eliminował wrogów. Masz do wyboru bronie non-lethal, czyli takie które ogłuszają przeciwników oraz lethal, czyli takie które są śmiercionośne. Jeśli zależy Ci na czasie i chcesz zmieścić się w jednym przejściu gry to wybierz non-lethal, zabierając ze sobą broń długiego zasięgu - Tranquilizer Rifle. Oczywiście można wybrać broń krótkiego zasięgu - Stun Gun, lecz tego nie polecam, gdyż można ją kupić/znaleźć już na samym początku gry, czego nie można zrobić w przypadku Tranquilizer Rifle.

    Niestety nie ma róży bez kolców, jakimś dziwnym sposobem nasza usypiająca snajperka lubi czasami sprawić figla i zabić. Receptą na to jest nie celowanie w głowę, ale jeśli jednak zdarzy Ci się to zrobić, w miarę możliwości sprawdź czy nasza ofiara żyje. Symbol "ZZZ" oznacza, że śpi i jest OK, natomiast czaszka niestety informuje, że nasz przeciwnik jest już w krainie wiecznych łowów i należy zrobić Load. Mimo wszystko warto wybrać jednak snajperkę, gdyż Stun Gun'a można łatwo dorwać(gdzie i jak podam niżej), a posiadając dwie różne bronie non-lethal uczyni Ciebie skutecznym zarówno w bliskim kontakcie jak i w tym trochę dalszym.

    Czas na mechanikę gry. Deus Ex jest to typowa skradanka, w gdzie całą grę można przejść w trybie stealth a dodatkowo żaden przeciwnik nie musi ucierpieć. Jednakże taka metoda wymaga od nas sporo pracy i niekiedy kombinowania, bo "jak przejść koło strażnika, który stoi w miejscu i nic nie robi?" W takim wypadku, aż korci go uśpić i ukryć, tak aby nikt go potem nie znalazł. Poza tym wcale nie trzeba poruszać się jak na człowieka przystało, schody i drzwi - zapomnij o nich, w większości przypadków będziesz poruszał się kanałami wentylacyjnymi, których to w grze jest mnóstwo. Dzięki nim znacząco ułatwisz sobie robotę, choć niekiedy znalezienie tunelu będzie wymagało umiejętności i sprytu. Kolejnym nieodzownym elementem gry będzie hakowanie, dzięki któremu złamiesz wiele zamków, komputerów, a wszystko to ukryte pod postacią mini-gierki. Na koniec dodam, że za wykonywanie wszelkiego rodzajów questów, szukanie znajdziek i innych duperelków otrzymujesz punkty XP, które wraz z levelowaniem postacią zamieniają się w Praxisy - te z kolei służą do ulepszania naszej postaci.

     







    • Często zapisuj grę! W miejscach niepewnych, kiedy chcesz zrobić coś szalonego zawsze zrób przed tym save, jeśli nie wypali - po prostu wczytasz zapis i spróbujesz ponownie.
      Ważne jest również savowanie przed końcem miasta, tak aby móc potem do niego powrócić jeśli coś pominiemy.


    • Staraj się wchodzić gdzie się da oraz zbierać co się da. Zawsze lepiej opchnąć "złom" i zarobić nieco grosza niż wyrzucić.


    • Jeśli grasz bez zabijania, staraj się trzymać w arsenale rewolwer bądź karabin, które przydadzą się na bossów. Pomocne również będą granaty i miny.


    • Bieganie jest bardzo głośne, przebiegając nawet daleko od przeciwnika możesz sprawić że stanie się podejrzliwy. Najlepiej kucaj oraz chodź przy ścianach, murkach itd.


    • Alarmy nie włączają się same, jeśli ktoś ciebie zobaczył, musi dostać za swoje zanim uaktywni panel alarmu. Jeśli już to zrobił - Load. Będą również sytuacje, że alarm jest włączony, lecz nie z naszej winy, wtedy należy wystrzegać się jedynie wrogów.
      Alarm również włącza się jeśli ktoś znajdzie ogłuszonego/zabitego przeciwnika.


    • Kamery - można je chwilowo dezaktywować za pomocą Stun Guna lub wyłapując odpowiedni moment, przemknąć obok nich tak aby nie być w jej polu widzenia. Jeśli kamera nas zauważy i widzimy komunikat Suspicious to znaczy, że trzeba jak najszybciej zniknąć z pola widzenia kamery, jeśli nie zdążymy status zmieni się na Hostile i pozostaje Load.


    • Hakowanie - jeśli wykorzystałeś już wszystkie możliwe szansy i czujesz że nie uda ci się hack, szybko naciśnij . W ten sposób zyskasz kolejną szansę oraz nie uruchomisz alarmu.


    • Staraj się wykonywać wszystkie misje pobocznie, dzięki nim zyskasz nowe trofea oraz punkty XP. Wraz z awansowaniem na wyższy level zyskujesz Praxisy, za pomocą których ulepszasz swoją postać, możesz je również kupić w LIMB Clinic, cena za sztukę to 5000$.
      W grze znajdziemy także Praxis Kits lecz te z kolei są poukrywane. Lokalizacja Praxisów


    • Punkty doświadczenia Praxis najlepiej wykorzystywać tak aby skutecznie rozwijały postać. Przede wszystkim jeśli grasz stealth to zalecam inwestowanie w "drzewka" związane z: Hakowaniem, podnoszeniem ciężkich przedmiotów, rozwalaniem ścian, możliwością skakania z dużych wysokości, szybką odnową baterii, większy plecak no i oczywiście Niewidzialność.


    • Wykonanie pobocznych zadań od Jenny Alexanders (Detroid) i Mei (Hengsha) anuluje trofeum Pacyfizm. Najlepszym rozwiązaniem będzie zapis na dwóch osobnych slotach i podejście do tych questów po zakończeniu gry.


    • Social Battle -
      gra słów, w której musimy w odpowiedni sposób poprowadzić rozmowę. Przed każdą "bitwą" warto zrobić save, gdyż jeśli źle pokierujemy rozmową nie zdobędziemy pucharu. Przy tego typu pucharkach podaję kilka wersji odpowiedzi. Nie zawsze są takie same dlatego trzeba czytać co dana postać mówi tak aby dobrze odpowiedzieć.









    Stun Gun P.E.P.S Tranquilizer rifle EMP grenade Gas grenade Walka wręcz








    Broń krótkiego zasięgu.
    Ogłuszysz przeciwnika, który jest blisko ciebie
    oraz przyda się do chwilowej neutralizacji kamer.
    Starszy brat bliźniak Stun Guna.
    Jest głośny i mało poręczny.
    Za pomocą jednego strzału
    możesz ogłuszyć kilku przeciwników
    znajdujących się w pomieszczeniu.
    Broń długiego zasięgu. Zasięg do 45m.
    Dzięki niej możesz usypiać przeciwników
    znacznie oddalonych od ciebie.
    Broń czasem lubi zabić, więc staraj się
    nie celować w głowę.
    Przede wszystkim służy do neutralizacji
    wszelkiej maści urządzeń elektrycznych,
    od kamer po roboty i turrety. Wrogów
    chwilowo ogłusza.
    Przydaje się do uśpienia
    większej grupki wrogów.
    Rzucony wydziela gaz, po
    którym przeciwnicy zapadają
    w głęboki sen.
    Wykorzystanie takedown'u kosztuje
    jedną baterię. Trzeba uważać, aby nie
    przytrzymać co równa się ze
    spektakularną śmiercią twojej ofiary.










    Jako, że główny bohater jest połączeniem człowieka i maszyny, gra oferuje nam możliwość ulepszenia jego przy pomocy wszczepów. Każde ulepszenie kosztuje od 1-2 Punktów doświadczenia, te z kolei najczęściej wpadają przy levelowaniu postacią.
    To jak będziesz ulepszał swoją postać zależy tylko i wyłącznie od ciebie, lecz musisz się skupić na ulepszaniu pewnych zdolności. Kolorem czerwonym zaznaczyłem te wszczepy, które znacznie pomogą w grze to na dodatek dzięki nim odblokujesz niektóre pucharki.

     
    Ulepszenia głowy


    SOCIAL ENHANCER

    • EMOTIONAL INTELLIGENCE ENHANGER - ułatwia rozmowy z ludźmi ujawniając ich osobowość i nastawienie. (Potrzebny do pucharka Kobieciarz)

    WAYFINDER RADAR SYSTEM
    • RADAR 2 (Koszt: 1 Punkty Praktyki) - zwiększenie zasięgu radaru do 50 metrów.

    STEALTH ENHANCER
    • NOISE FEEDBACK - wskaźnik poziomu hałasu jaki wytwarza Adam.


    • LAST KNOWN LOCATION MARKER i - wymaga Noise Feedback) - wskazuje miejsce w którym przeciwnicy ostatni raz widzieli Adama.


    • CONES OF VISION - wymaga Noise Feedback) - stożek zasięgu widzenia przeciwników wyświetlany na radarze.


    • MARK AND TRACK 1.0 - wymaga Noise Feedback) - możliwość zaznaczenia i śledzenia 3 celów nawet gdy schowają się za ścianę.


    • MARK AND TRACK 2.0 - możliwość zaznaczenia 5 celów.


    • MARK AND TRACK 3.0 - możliwość zaznaczenia 7 celów.

    HACKING: CAPTURE
    • CAPTURE 1 - 5 - systemy bezpieczeństwa posiadają pięć poziomów zabezpieczeń; aby móc hakować na danym poziomie należy odpowiednio wysoko rozwinąć niniejsze ulepszenie.


    • ROBOT DOMINATION - dezaktywacja robota, przejęcie nad nim kontroli lub przeprogramowanie aby zaatakował przeciwną stronę.

    HACKING ANALYZE ADD-ON
    • DETECTION FEEDBACK - możliwość podejrzenia zawartości plików z danymi przed ich skanowaniem co zmniejsza szansę wykrycia przez system podczas hakowania.


    • ANALYZE ALL DATASTORES - możliwość przejrzenia bazy danych przed jej ściągnięciem co zmniejsza szansę wykrycia. W bazach danych można znaleźć pieniądze czy przydatne wirusy.

    HACKING: FORTIFY

    • FORTIFY 2 - 3 - kolejne poziomy wydłużają czas pozostania w systemie po wykryciu przez system bezpieczeństwa.

    HACKING STEALTH ADD-ON
    • STEALTH 1 - zmniejsza szansę wykrycia o 15%


    • STEALTH 2 - zmniejsza szansę wykrycia o 30%


    • STEALTH 3 - zmniejsza szansę wykrycia o 45%




    Ulepszenia tułowia


    SARIF SERIES 8 ENERGY CONVERTER

    • ENERGY LEVEL UPGRADE 2 - 4 - powiększa ilość komórek energii, kolejne poziomy zwiększają o kolejną do maksymalnie 5.


    • BASE RECHARGE RATE 2 - 3 - przyspiesza odnawianie się pierwszej komróki energii z 25 sekund do około 12 sekund na trzecim poziomie.

    IMPLANTED REBREATHER
    • CHEMICAL RESISTANCE - odporność na trujące gazy. (Kup jeśli będzie potrzebna)


    • HYPER-OXYGENATION 1 - wymaga Chemical Resistance) - umożliwia dłuższe bieganie o dodatkowe 2,5 sekundy.


    • HYPER-OXYGENATION 2 - umożliwia dłuższe bieganie o dodatkowe 5 sekund.

    TYPHOON EXPLOSIVE SYSTEM
    • LIGHT DAMAGE VARIANT - w promieniu 8 metrów od postaci wystrzeliwuje 8 ładunków wybuchowych zabijając NPC i uszkadzając roboty znajdujące się w promieniu; zużywa 1 komórkę energii.


    • HEAVY DAMAGE VARIANT - wymaga Light Damage Variant) - nie tylko uszkadza ale niszczy roboty.




    Ulepszenia ramion


    CYBERNETIC ARM PROSTHESIS

    • MOVE/THROW HEAVY OBJECTS - podnoszenie ciężkich przedmiotów jak również rzucanie nimi w przeciwników.


    • PUNCH THROUGH WALL - przebicie ściany ręką oraz atak znajdującej się za nią osoby; zużywa 1 komórkę energii.


    • RECOIL COMPENSATION 1 - wymaga Move/Throw Heavy Objects lub Punch Through Wall) - redukuje odrzut broni o połowę.


    • RECOIL COMPENSATION 2 - redukuje odrzut broni do zera.


    • CARRYING CAPACITY 1 - 3 - zwiększenie miejsca w ekwipunku.

    AIM STABILIZER
    • AIMING MOTION CONTROL 1 - zwiększenie celności strzałów podczas biegania o połowę.


    • AIMING MOTION CONTROL 2 - w czasie biegania celność jest identyczna jak przy stacjonarnym strzelaniu.




    Ulepszenia oczu


    SMART VISION

    • WALL-PENETRATING IMAGER - widzenie przez ściany.

    RETINAL PROSTHESIS
    • COOLDOWN TIMER - wskazuje moment gdy przeciwnicy przechodzą ze stanu zaalarmowania w stan spokoju.


    • FLASH SUPPRESSANT - odporność na granaty błyskowe i hukowe.




    Ulepszenia pleców


    REFLEX BOOSTER

    • MULTIPLE TAKE-DOWN - umożliwia zaatakowanie wręcz dwóch przeciwników naraz z wykorzystaniem jednej komórki energii.

    ICARUS LANDING SYSTEM
    • DESCENT VELOCITY MODULATOR - bezpieczne spadanie z dużej wysokości i ogłuszenie przeciwników znajdujących się na dole. (Wszczep ten będzie pomocy przy Doktorat)




    Ulepszenia skóry


    DERMAL ARMOR

    • DAMAGE REDUCTION 1 - zmniejszenie fizycznych obrażeń o 15%.


    • DAMAGE REDUCTION 2 - zmniejszenie fizycznych obrażeń o 30%.


    • DAMAGE REDUCTION 3 - zmniejszenie fizycznych obrażeń o 40%.


    • EMP SHIELDING (wymaga Damage Reduction 2) - ochrona przed atakami EMP oraz elektrycznością.

    CLOAKING SYSTEM (bardzo ważny wszczep!)
    • CLOAKING LONGEVITY 1 - niewidzialność na 3 sekundy na komórkę energii.


    • CLOAKING LONGEVITY 2 - niewidzialność na 5 sekund na komórkę energii.


    • CLOAKING LONGEVITY 3 - niewidzialność na 7 sekund na komórkę energii.




    Ulepszenia nóg


    CYBERNETIC LEG PROSTHESIS

    • JUMP ENHANCEMENT - umożliwia skoki na 9 stóp.


    • SPRINT ENHANCEMENT (wymaga Jump Enhancement) - szybsze bieganie.


    • RUN SILENTLY (Koszt: 1 Punkt Praktyki - wymaga Jump Enhancement) - ciche chodzenie; nie zużywa energii.


    • SPRINT SILENTLY (Koszt: 1 Punkt Praktyki - wymaga Run Silently) - ciche bieganie.


    • JUMP/LAND SILENTLY (Koszt: 1 Punkt Praktyki - wymaga Run Silently oraz Sprint Silently) - ciche skoki i lądowania z wysokości.







    • Grę zaczynamy na najwyższym poziomie trudności. Podczas lotu helikopterem a właściwie podczas rozmowy z twoim szefem wybierz broń non-lethal długiego zasięgu.


    • W czasie gry nikogo nie zabijamy(wykluczając bossów) oraz staramy się być cały czas stealth. Po każdej udanej akcji, po przejściu danego kawałka gry otrzymasz bonusy: Ghost oraz Smooth Operator, które świadczą o tym, że jesteś na dobrej drodze i nikt ciebie nie zauważył.


    • Staraj się zebrać 29 e-booków napisanych przez Hugh Darrow'a. Za każdą sztukę otrzymasz bonus Scholar o wartości 200XP.

     

    Poniżej lista lokalizacji wraz z pucharami, które można tam odblokować



    Prolog

    • Gracz starej daty (pierwsza lokalizacja, zaraz po rozpoczęciu gry)

    Sarif Headquarters

    • Nieprzewidziane konsekwencje

    Detroit
    • Mniejsze zło


    • Papierkowa robota (Social Battle)


    • Matczyne serce + Wartość sentymentalna


    • Płaszcz i szpada + Ręka rękę (warto wykonać osobny save)

    Highland Park

    • Byk (boss - zaopatrz się w coś ostrzejszego, więcej info przy opisie pucharka)

    Detroit

    • Tak szefie (Uwaga! Musisz przeczytać wszystkie e-maile, które wyśle Safir) ​(Social Battle)

    Hengsha

    • Brudny biznes + Upadek (przed przyjęciem questa zrób save'a)


    • Odcienie ciemności (Social Battle)


    • Szanghajska sprawiedliwość + Mistrz negocjacji

    Picus

    • Modliszka (boss - zaopatrz się w coś ostrzejszego, więcej info przy opisie pucharka)

    Detroit (druga wizyta)

    • Zapomniane znajomości + Syndrom Kevorkiana (przed przyjęciem questa zrób save'a)


    • Konfrontacja ​(Social Battle)


    • Burząc system + Szczęśliwy traf (Social Battle)


    • Ostatnia kropla

    Warto wykonać przed opuszczeniem Detroit zapis gry na osobnym slocie! Podczas gry nie wrócisz już do tej lokalizacji uniemożliwiając zdobycie brakujących pucharków. Gra nie posiada trybu New Game+, więc zaczynając grę od nowa tracisz całe swoje wyposażenie.

    Hengsha (druga wizyta)

    • Dobra dusza*** (warto zrobić w tym miejscu osobnego save'a)


    • Wojny korporacyjne + Kobieciarz


    • Talion A.D.

    Po wykonaniu questa dla Maliki gra zaoferuje Ci udanie się do Kliniki LIMB w celu wymiany/naprawy Biochip'u. Jeśli nie chcesz utrudniać sobie życia - nie rób tego.

    Omega Ranch

    • Wąż (boss - zaopatrz się w coś ostrzejszego, więcej info przy opisie pucharka)


    • Doktorat (jeśli zbierałeś e-booki, tutaj znajdziesz ostatni potrzebny do pucharu)


    • Hangar 18

    Panchaea
    • Ostatnie odliczanie ​(Social Battle)


    • Koniec


    • Projekt D (zaraz po ostatniej walce z bossem i wejściu do pomieszczenia z przyciskami zrób save'a)

    ***
    Podczas gry non-lethal, mając aktywowaną niewidzialność przebiegnij mapę do windy - nie zważaj na to co się dzieję. Oszczędzisz tym sobie nerwów omijając przeciwników lecz niestety pewnym kosztem. Więcej informacji koło opisu pucharka.



    Poradnik:

    Poradnik jest pisany pod względem pucharów Ninja kontra system, Legenda oraz Pacyfizm, więc wszelkie opisy będą opierały się na metodzie non-lethal.





    Platyna
    Udało ci się odblokować wszystkie trofea w

    Platyna w tym tytule to wręcz obowiązek. Gra jest miodna, nie nudzi a na dodatek wbicie platynowego trofea nie przysparza problemów.




    Pierwsza krew
    Zdejmij swoją pierwszą ofiarę. Cywile się nie liczą, więc nie szarżuj.

    Całe szczęście nie trzeba nikogo "zdejmować" co mi kojarzy się ze śmiercią - wystarczy ogłuszyć ofiarę przy pomocy rąk.
    Aby wykonać takedown musisz posiadać choć jedną naładowaną baterię oraz przeciwnika w zasięgu rąk Wykonujemy to podchodząc do wroga i wciskając (nie przytrzymywać!) . Po takim zabiegu nasz pacjent powinien smacznie drzemać (symbol ZZZ) co oznacza, że wszystko jest dobrze i jeśli jest to twój pierwszy raz to gra nagrodzi cię pucharem.




    Oportunizm
    Zdejmij 50 ofiar podczas jednej rozgrywki. (Cywile się nie liczą)

    Tak jak pisałem wyżej Takedown'y wykonujemy tylko i wyłącznie klikając . Na potrzeby pucharka musisz wykonać 50 takich akcji.
    Podczas gry będzie mnóstwo przeciwników i co za tym idzie mnóstwo okazji do wykorzystania. Jeśli grasz niczym ninja warto czasem zdjąć kilku wrogów niż potem bawić się z nimi w kotka i myszkę oraz modlić się, aby tylko nie uruchomili alarmu.
    W momecie gdy nie jesteś pewny czy uda ci się czmychnąć niezauważonym, warto pozbyć się problemu w postaci wkurzających wrogów i ich ogłuszyć - zawsze to coś więcej w stronę pucharu.

    Dodatkowo jeśli wykonałeś 50 takedown'ów to jesteś w połowie drogi po trofeum Przytomność jest przereklamowana!




    Już klikam
    Pierwszy raz włam się do komputera.

    Trofeum odblokujesz już podczas pierwszej misji.
    Polega ono na tym aby włamać się do dowolnego urządzenia (niekoniecznie komputera). Wszystko odnośnie hakowania objaśnię w pucharku niżej.




    Hax0r1!
    Zhakuj 50 urządzeń podczas jednej rozgrywki.

    Jak z opisu wynika musisz zhakować 50 urządzeń podczas jednego przejścia gry. Nie jest to liczba mocno wygórowana, więc trofeum powinno wpaść podczas normalnej rozrywki. Hakować można komputery, drzwi, alarmy oraz terminale(wyglądają jak komputery). Za włamywanie się otrzymujesz kredyty, różnego rodzaju przedmioty oddziałujące na hakowanie oraz oczywiście rzecz najważniejszą czyli punkty doświadczenia.

    Sekret hackingu opiera się na prostej z pozoru gierce, w której trzeba dojść z punktu A do punktu B. Całość polega na przejmowaniu kolejnych punktów tak aby przejąć "zieloną kulę" oraz zmieścić się w czasie. Oczywiście wraz z postępem gry, włamy będą trudniejsze. W niektórych przypadkach bez dobrze obranej drogi a czasem nawet bez kluczowego wszczepu nie ma co liczyć na powodzenie. Natomiast w momencie gdy czas pozostały do wykrycia jest bliski 0:00 - szybko wyjdź, naciskając . Jeśli nie zdążysz, włączy się alarm a tobie pozostaje wczytać grę od ostatniego zapisu.


     



    Transhumanizm
    W pełni usprawnij jedno wybrane ulepszenie.

    Zaraz po otrzymaniu pierwszego punktu Praxis mamy możliwość dokonania ulepszenia postaci. To co wybierzesz jest dowolne, lecz w pierwszych krokach gry polecam ulepszenie umiejętności hakowania.
    To co musisz zrobić to całkowicie ulepszyć jeden rodzaj "drzewka". Najlepiej rozwinąć na maksa HACKING: CAPTURE - kosztować będzie to 6punktów Praxis.

    Najszybciej można zaliczyć puchar, jeśli posiadasz 2punkty Praxis. Polecam wykupić np. bardzo przydatną umiejętność: system ICARUS, czyli możliwość spada z dużych wysokości bez ponoszenia obrażeń lub wszczep dotyczący poprawy rozmowy - Social Enhancer. Oba kosztują tyle samo i oba mogą odblokować pucharek - wybór należy do ciebie choć jako pierwsze wybrałbym system Icarus.




    Przytomność jest przereklamowana
    Ogłusz 100 wrogów w jednej rozgrywce.

    Pucharek polega na ogłuszeniu 100 wrogów (symbol ZZZ) sposobem non-lethal. Do tego grona zaliczają się: strzały z Stun Gun'a, PEPS'a, Tranqulizera, oraz Takedowny. Możesz również używać granatów gazowych (omijając szerokim łukiem Frag'a). Przy korzystaniu ze snajperki w miarę możliwości upewnij czy przeciwnik na pewno śpi - jak już pisałem wcześniej broń ta czasami zabija (po strzale w głowę).

    Ogłuszanie można połączyć z trofeum Oportunizm, w który to trzeba wykonać 50 takedownów.




    Podbijam stawkę!
    Usprawnij po raz pierwszy jedną ze swoich broni.

    Aby usprawnić swoją broń, musisz posiadać specjalną skrzyneczkę, która służy do ulepszania broni. Każda skrzynka ulepszenia coś innego np. zwiększenie zadawanych obrażeń, powiększenie magazynka lub też możliwości zamontowania tłumik lub celownika. Aby je dostać musisz albo znaleźć albo je kupić od sprzedawcy. Z kupnem nie będzie problemu, nie są drogie a do tego posiada je każdy sprzedający. Natomiast aby je znaleźć trzeba czasami się nieźle naszukać, lecz warto - dla ułatwienia podaję link z opisem lokalizacji każdej z nich - Deus Ex Wiki - modyfikacje broni.

    Ulepszenie broni odbywa się w menu przedmiotów - poprzez komendę Combine łączymy skrzyneczkę z bronią. Jeśli broń pomyślnie się usprawniła trofeum odblokuje się.

    Na koniec dodam, że warto inwestować ulepszenia w Tranqulizer'a, ponieważ najłatwiej go ulepszać - więcej informacji przy opisie pucharka Gun Nut.




    Żołnierz
    Ukończ Deus Ex: Human Revolution.

    Pucharek wpadnie zaraz po przejściu gry na dowolnym poziomie trudności, nawet jeśli przechodzisz na najwyższym.
    Wszelkie porady, wskazówki oraz więcej informacji znajdziesz w pucharku niżej.




    Legenda
    Ukończ Deus Ex: Human Revolution na najwyższym poziomie trudności, ani razu go nie zmieniając.
    Gra na poziomie Give Me Deus Ex jest hardcorowa jeśli grasz jak Rambo. W bezpośrednim starciu nie ma się zbytnich szans - wystarczą chwile, aby zginąć. Na szczęście grę można przejść będąc cicho i przenikając w głąb gry niezauważonym. Podczas gry non-lethal, nie znosząc żadnego alarmu zalecam granie jak Snake z MGS.

    Niżej przedstawię podstawowe porady, których musisz się trzymać aby bez problemu zaliczyć grę:

    • przez 99% gry staraj się unikać wymiany ognia, zaoszczędzisz na amunicji jak i na nerwach


    • nie wywołuj alarmów, nie ma alarmu - nie ma problemu


    • w miarę możliwości poruszaj się będąc w pozycji "na kucka" - wrogowie nie słyszą twoich kroków i w większości przypadków trudniej ciebie wypatrzyć


    • z broni polecam Stun Gun'a, na daleki kontakt Traquilier a w przypadku szybkiej neutralizacji kilku wrogów jednocześnie: granat gazowy bądź PEPS


    • sukcesywnie ulepszaj swoją postać różnymi wszczepami - szczególnie hakowanie, system maskujący i Icarus


    • w wyposażeniu staraj się trzymać broń lethal, czyli ta która może skaleczyć tj. shotgun, granaty i miny - przydadzą się na bossów.


    • ZAWSZE miej ze sobą kilka "apteczek" oraz jakieś specyfiki na szybkie naładowanie baterii





    Deus Ex Machina
    Zobacz wszystkie zakończenia, jakie ma do zaoferowania gra Deus Ex: Human Revolution.

    Puchar możliwy do pominięcia!

    Po ostatniej walce z bossem otworzą się drzwi do pomieszczenia z przyciskami. Normalnie jest ich 2, lecz jeśli pogadałeś z Davidem Sariffem i Williamem Taggartem odblokujesz drzwi do kolejnych dwóch przycisków. Spotkasz ich na swojej drodze a dokładniej w:

    • David Sariff: piętro B4, południowo-wschodnia część mapy.


    • William Taggart: drugie piętro, północna część mapy zaraz koło długich rur.

    Jeśli ich odnalazłeś i porozmawiałeś z nimi, w pokoju z przyciskami wykonaj save na osobnym slocie. Teraz obejrzyj jedno zakończenie, gdy się skończy - wczytaj save i obejrzyj pozostałe.

    Dodatkowo przy jednym z zakończeń poświęć kilka minut na obejrzenie napisów końcowych - więcej info przy Projekt D.




    Pacyfizm
    Ukończ Deus Ex: Human Revolution, nikogo nie zabijając. (Walki z bossami się nie liczą.)

    Puchar możliwy do pominięcia!

    Jedno z dwóch pucharków, które sprawiają że ta gra jest świetna, a mianowicie żaden przeciwnik nie może zginąć z twojej ręki. Oczywiście chodzi mi o przeciwników których spotkasz na swojej drodze, bossowie się nie liczą.
    Grę można przejść na wiele sposobów: omijając przeciwnków, ogłuszając ich, bądź grać trochę tak trochę tak. Osobiście polecam grać tak, aby w większości przypadków starać się omijać ich, szczególnie grupy wrogów. Ogłuszaj tylko tych pojedynczych, opcjonalnie dwóch jeśli nie możesz prześlizgnąć się lub po prostu nie chcesz ryzykować. Zawsze po neutralizacji przeciwników - staraj się ich ukryć, może to być kanał wentylacyjny bądź zacienione miejsce. Zapewniasz sobie tych sposobem pewność, że nikt nie uruchomi alarmu po zobaczeniu śpiącego wroga.

    Broń jaką należy używać podałem we wstępnie poradnika, jednak w większości przypadków będzie to Stun Gun i Tranquilizer Rifle. Na większe grupki polecam P.E.P.S.'a lub granat dymny - oba sprawią, że pomieszczenie pełne wrogów zamieni się w pomieszczenie pełne śpiących wrogów. Dodatkowo, jak już pisałem wiele razy zawsze po strzale w głowę z Tranguilizer'a staraj się sprawdzić czy twoja ofiara żyje. Jeśli jest symbol ZZZ wszystko gra - możesz isć dalej, lecz jeśli jest symbol czachy - niestety czeka restart od poprzedniego checkpointa/zapisu.




    Co zalicza się jako zabójstwo




    Co nie zalicza się jako zabójstwo



    • Zabijanie przeciwników w prologu
    • Zabicie Diamentowego Chana (quest od Mei) - Hangsha 1
    • Zabijanie przeciwników podczas ratowania Malik - Hangsha 2
    • Total Takedown - przytrzymanie
    • Strzelanie do wybuchających beczek lub rażenie prądem
    • Zrzucanie wrogów z dużej wysokości
    • Zabugowana snajperka ogłuszająca (bardzo rzadko, ale jednak)
    • Przeprogramowanie robota/turreta do zabijania przeciwników





    • Niszczenie kamer(wywołuje alarm)
    • Chwilowa neutralizacja kamer
    • Niszczenie robotów
    • Niszczenie turretów
    • Zabijanie bossów







    Ninja kontra system
    Ukończ Deus Ex: Human Revolution bez uruchomienia żadnego alarmu.

    Puchar możliwy do pominięcia!

    Na pierwszy rzut oka trofeum wydaje się trudne, lecz to tylko pozory. Przede wszystkim musisz zachowywać się bardzo cicho i w większość gry poruszać się od przeszkody do przeszkody wykorzystując skradanie się. Na początek wyjaśnię co alarmem się nazywa. Alarm nie uruchamia się od razu, przeciwnik może ciebie zobaczyć(jego status zmieni się na Alarmed lub Hostile) lecz nie może uruchomić alarmu! Jeśli zauważył, trzeba go czym prędzej ogłuszyć. To samo dzieje się w przypadku kamer, jeśli cię zauważyła i status zmienił się na Suspicious - musisz zniknąć z pola widzenia, jeśli tego nie zrobisz - uruchomisz alarm. Po każdym udanym, cichym przejściu z punktu A do B otrzymasz bonus Smooth Operator - świadczy to, że wszystko idzie tak jak powinno.

    Bardzo przydatny jest system maskowania(Cloaking System). Będąc niewidzialnym możesz bez obaw przechodzić koło kamer lub nawet przekraczać wiązki laserowe - oczywiście dopóki jesteś zamaskowany(max 7sekund na jedną baterię).



    • Alarm aktywny jest wtedy gdy wróg go uruchomił(słychać dźwięk alarmu i widać migające światła ostrzegawcze) w takim wypadku pozostaje wczytanie ostatniego save, choć nie zawsze - czasami alarm jest uruchomiony, lecz o tym później.


    • Alarm nieaktywny - nikt go nie uruchomił - najlepiej abyś widział tylko takie.


    • Alarm zhakowany - jeśli nie czujesz się na siłach, możesz zhakować panel alarmu wykluczając jego uruchomienie przez wroga. Zabieg jest trochę nie praktyczny, bo hakując jeden panel, przeciwnik może uruchomić drugi inny, więc musiałbyś hakować wszystkie jak leci co jest fizycznie niemożliwe.



    Co na pewno wywoła alarm:

    • nieudane hakowanie(czas dobiegł do zera)
    • kamery, zbyt długie przybywanie w polu widzenia - zmiana statusu na Hostile
    • niszczenie kamer(chwilowa neutralizacja się nie zalicza)
    • znalezienie ciała, toteż przez przeciwnika lub kamerę
    • przekroczenie wiązki laserowej
    • uruchomienie panelu przez przeciwnika

    Momenty w grze kiedy alarm jest uruchomiony nie z naszej winy i nie wpływa na puchar:

    • Sarif Manufacturing Plant - zaraz po pierwszym hakowaniu
    • Tai Yong Medical - Zasadzka w Zhao's penthouse
    • Tai Yong Medical - Hangar - patrol na zakończenie misji
    • Picus - Zasadzka po rozmowie z Elizą Cassan w pokoju 404
    • Picus - Alarm spowodowany aktywacją przycisku Funicular
    • Hengsha 2 - Zasadzka po wypadku

    Pamiętaj, że po wywołaniu alarmu można wczytywać wcześniejszy save, im częsciej będziesz je robił tym lepiej dla ciebie.



    Doktorat
    Przeczytaj wszystkie 29 ksiązek doświadczenia podczas jednej rozgrywki.

    Puchar możliwy do pominięcia!

    W grze znajduje się wiele rzeczy do znalezienia, lecz na potrzeby pucharka trzeba tylko przeczytać 29 unikalnych ebooków Hugh'a Darrow'a. Ich lokalizacja nie jest jakoś szczególna, ale kilka będzie wymagać pomocy.
    E-Booki nie wyróżniałyby się niczym szczególnym na tle innych, gdyby nie to że po przeczytaniu wpada bonus Scholar warty 200XP.

    Uwaga! Aby zdobyć wszystkie 29 e-booków musisz zakupić Icarus Landing System aby móc bez problemu zlecieć na dół kanału wentylacyjnego w Tai Yong Medical oraz musisz mieć Capture 5, aby dostać się do się do finałowej książki.
    Śledząc filmik nie powinniście niczego przegapić.

     




    Mniejsze zło
    Zajmij się sprawą braku dyskrecji pana Carelli.

    Puchar możliwy do pominięcia - Quest Poboczny!

    Możliwość zdobycia tego questu otrzymasz zaraz po powrocie ze swojej pierwszej misji. Po rozmowie z szefem dowiesz się, że w twoim biurze czeka gość - pan Carelli. Oczywiście trzeba go wysłuchać i zgodzić się mu pomoc, czyli zdobyć nagranie...

    Jest jedna z pierwszych zadań - misja jest szybka, prosta nie sprawiająca problemów.

     

    Carelli zwierzy się, że ma problemy z niejakim Tindall'em.
    Na początku musisz się włamać do mieszkania Tindalla i przeczytać wszystkie jego maile. Po przeczytaniu i opuszczeniu komputera, ktoś wjedzie do środka - musisz go szybko zneutralizować, najlepiej pięścią. Teraz trzeba udać się do Tindalla, znajduje się on między blokami na północ od Sarif HQ i jest oparty o duży czerwony kontener.
    Standardowo podchodzimy, rozmawiamy z nim i jak się okazuje nie ma nic bezinteresownie. Sam Tindall ma kłopoty i aby dostać od niego nagranie musisz albo zagrozić, że wyjawisz na jaw dowody, które go obciążają (potrzebny będzie wszczep Social Enhancer) albo pomóc mu z dwoma karkami stojącymi niedaleko boiska do kosza.
    Osobiście wybrałem drugi wariant, jednego bandziora potraktowałem paralizatorem a drugi dostał z soczystej pięści.

    Pamiętaj, aby czasem nie zabić któregoś z bandziorów, jeśli robisz trofeum Pacyfizm.

    Po wszystkim wracasz do Carelli (będzie stał niedaleko Metra), rozmawiasz z nim i kończysz questa. Jeśli upomnisz się o dodatkowej nagrodzie to dostaniesz upgrade do broni - system laserowego namierzania czyli innymi słowy laserowy celownik.


    Dodatkowo przypominam o filmiku ze wstępu dot. Stun Guna, ponieważ będziesz w okolicy i możesz go tutaj dorwać.




    Matczyne serce
    Rozwiej obawy cierpiącej matki.
    • Wartość sentymentalna
      Bransoletka Megan pozostaje pod twoją opieką. Chyba faktycznie najtrudniej jest zapomnieć.

    Quest poboczny, lecz trudno go pominąć - otrzymasz go zaraz po opuszczeniu Sarif HQ.

    Tytułowa matka Megan Reed opowie Ci o swoich wątpliwościach związanych ze śmiercią swojej córki. Twoim zadaniem będzie rozwiać jej obawy, wykonując dla niej kilka zadań - po co i jak zapraszam do spoilera.

     


    Spotkaj z detektywem Chasem.
    • Podczas rozmowy dowiesz się do jakich miejsc musisz się udać w komisariacie policji.

    Udanie się na komisariat policji - wejście głównymi drzwiami.

    • Już na wstępie, aby ułatwić sobie zadanie, porozmawiaj z Waynem Hassem. Znajduje się on w "budce" zaraz obok wejścia do dalszej części komisariatu. Podczas rozmowy musisz go przekonać do swoich racji, aby wpuścił cię do środka. Jak wszystko pójdzie po myśli otrzymasz pucharek The Desk Job oraz możliwość swobodnego poruszania się po komisariacie.
    • Zaraz po wejściu do środka porozmawiaj z Chet'em Wagner'em, dostaniesz nowy cel - udanie się do jego biura. Musimy włamać się do jego komputera oraz przeczytać maile a następnie udajemy się do biura Penna, znajdującego się na 3 piętrze. Hakujemy drzwi i komputer, standardowo czytamy maile. Po wszystkim wracacie do Wagner'a.

    Udanie się do magazynu DMPD.

    Wejść do magazynu możesz na dwa sposoby:

    • Jeśli posiadasz wszczep Cybernetic Leg Prosthesis możesz przeskoczyć płot, znajdujący się na tyłach posterunku.
    • Jeśli posiadasz EMP Shielding możesz przejść pomieszczeniem "pod prądem" znajdującym na lewo od głównego wejścia posterunku.

    Do magazynu musicie się włamać, przeczytać wszystkie ebooki.

    Bardzo ważne będzie włamanie się do sejfu, w celu zgarnięcia bransoletki Megan
    - pucharek Sentimental Value.
    Jeśli nie zabierzesz bransoletki lub jeśli oddasz ją matce Megan, tracisz szansę na odblokowanie pucharu
    .





    Płaszcz i szpada
    Rozpraw się z człowiekiem w ceniu.
    • Ręka rękę
      Chciwa z ciebie bestia - postanawiasz przyjąć krwawą forsę od O'Malleya i puścić go wolno.

    Puchary możliwe do pominięcia - Quest Poboczny

    Misję możesz otrzymać w momencie gdy znajdzujesz się w Detroit, najlepiej złapać ją zaraz po opuszczeniu Sarif HQ.
    Niedaleko budynku Chiron znajduje się grupa kobiet lekkich obyczajów. Wśród nich znajdziesz agentkę Jenny Alexander, która potrzebuje Twojej pomocy ze złapaniem fałszywego gliny - Jack'a O'Malley'a.

     


    Spotkanie z O'Malleyem.
    • Spotkanie z nim da Ci kolejne miejsce do odwiedzenia, także nie będziesz musiał chodzić dwa razy do tego samego miejsca.

    Udanie się do apartamentu O'Malleya.
    • Musisz się udać do zachodniej części Downtown Apartaments. Na miejscu na twojej drodze stanie brama, którą trzeba zhakować bądź wpisac kod - 0002. Mieszkanie znajduje się na 2-gim piętrze, wejście do środka wymaga złamania zamka lub wpisania kodu 1077. Dalej usłyszysz dźwięk aktywnych min(Pik-pik-pik ) dobiegający z drzwi na końcu apartamentu. Standardowo dostaniesz się do nich poprzez złamanie zamka(hack level 4) lub wpisaniu kodu - 1029.


    • Po otwarciu, do pomieszczenia wejdź bardzo powoli, gdyż inaczej aktywujesz miny i zginiesz. Dla bezpieczeństwa dezaktywuj miny i zacznij szukać dowodów. Musisz mieć choć jeden dowód z 3 możliwych do znalezienia a są to: paczka narkotyków leżąca na stole, skrzynia na broń oraz dowody w formie emailu.

    Udadanie się do kryjówki gangu MCB.
    • Ta sama dzielnica co apartament O'Malleya, lecz w tym przypadku część północna. Kryjówkę znajdziesz na 3 piętrze w drodze na górę musisz eliminować członków gangu np. paralizatorem a na końcu unieszkodliwić przewódce Double-T. Po wykonaniu roboty dowiesz się gdzie jest schowana paczka, której szukasz.

    Namierzenie broń należąca do DRB.
    • Terytorium DRB, czyli kolejnego gangu jest dość spore i radzę przemknąć przez nie niezauważonym. Przeciwników z łatwością ominiesz, a podążając za wskazówkami radaru trafisz na lokalizację paczki - kuszy oraz kilku innych broni, które możesz sobie wziąć - przydadzą się na przyszłego bossa.

    Powrót do Jenny.

    • Wróć do Jenny, powiedz jej, że musisz aresztować O'Malleya osobiście, następnie udaj się do jego apartamentu. Na miejscu pogadaj z nim i zgódź się na przyjęcie łapówki a jego samego puścić wolno. Dostaniesz od niego kasę a gra wynagrodzi Cię pucharkiem Ręka rękę. Po wszystkim wróć ponownie do Jenny i poinformują ją o twojej porażce w schwytaniu O'Malleya. W ten sposób otrzymasz puchar za wykonanie questa.


    • W momencie gdy Jenny zapyta o paczkę, to wyznaj jej, że paczki tam nie było. Nie wpłynie to na rozwój questa a ty wzbogacisz się o całkiem nową broń - specjalną kuszę, bardzo śmiercionośną, więc z uwagi na trofeum Pacyfizm nie strzelaj z niej do ludzi.






    Burząc system
    Pomóż funkcjonariuszowi Nicholasowi pozbyć się śmieci.
    • Szczęśliwy traf
      Następnym razem Jacob powinien uzbroić swoją bombę bardziej skompilowanym kodem.

    ​Po rozmowie w konferencji z Taggartem, wychodząc z budynku zaczepi cię oficer Nicholas. Jak to zwykle bywa, potrzebuje on twojej pomocy Próbuje on namierzyć terrorystę Jacoba i choć sam nie wie dokładnie gdzie się on znajduje powie ci o kilku miejscach w których może być bomba oraz terrorysta.

     
    Aby zaoszczędzić sobie czasu, udaj się od razu do kanałów. Tam uważaj na przeciwników oraz na rozstawione działka. Spokojnie dasz radę przemknąć do Jacoba nie zauważonym. Poruszaj się od przeszkody do przeszkody, czasami włącz maskowanie i będzie dobrze. Po dojściu do Jacoba, ogłusz go i szybko udaj się w kierunku bomby.

    Rozbrojenie nie stanowi żadnego wyzwania, jednak nie wolno jej hakować! Kod jaki należy wpisać to 0000, po wpisaniu otrzymasz pucharek Szczęśliwy traf.

    Po uporaniu się z terrorystą jak i bombą wróć do Nicholasa i zakończ misję.





    Zapomniane znajomości
    Podążaj za tropem Pritcharda, by odkryć prawdę.
    • Syndrom Kevorkiana
      Udało ci się spełnić ostatnią prośbę umierającego człowieka.

    Puchar możliwy do pominięcia!

    Misja dostępna będzie po powrocie z Montrealu do Detroit. Jednak trzeba zrobić wiele rzeczy aby ją uaktywnić.

    Co trzeba zrobić aby ją uaktywnić? Wykonać trofeum
    Tak, szefie.

     

    Dla leniwych, co nie chcą przewijać - przypominam jak je zrobić:

    Po powrocie z Sarif Manufacturing Plant, Protchard skontaktuje się z tobą i powie ci że czeka na ciebie w twoim biurze. Poinformuję cię on o pewnej luce w zabezpieczeniach o której z resztą twój szef wiedział...

    Teraz część najważniejsza czyli rozmowa z Sarfiem. Bardzo ważny jest tutaj osobny save, gdyż w razie nie powiedzenia tracisz możliwość zdobycia wspomnianego wcześniej pucharku. Jest to najtrudniejsza dyskusja a do tego bardzo ważna dlatego trzeba ją wygrać.

    Poniżej aż 7 możliwych wariantów:
    1. Placate, Refocus, Refocus, Refocus
    2. Refocus, Refocus, Refocus, Refocus
    3. Refocus, Refocus, Refocus, Defend
    4. Refocus, Refocus, Refocus, Placate
    5. Refocus, Placated, Defend, Placate
    6. Placate,ďťżPlacate, Placate, Refocus
    7. Defend, Placate, Defend, Refocus

    TERAZ CZĘŚĆ NAJWAŻNIEJSZA! Po udanej rozmowie musisz udać się do swojego biura aby przeczytać e-maile, które wysłał Sarif. Trzeba je wszystkie przeczytać(wystarczy tylko otworzyć).




    Gdy wszystko zrobiłeś jak należy, po powrocie z Montrealu w momencie gdy będziesz szedł na konferencję Taggarta, otrzymasz info od Pritcharda o tym że namierzył detektywa, o którym wspomniał w mailach Sarif. Twoim zadaniem będzie udanie się do północnej części Downtown Apartaments na spotkanie z Kevorkianem. Jak znajdziesz jego mieszkanie, wchodząc do łazienki zobaczysz jego całego we krwi. Porozmawiaj z nim i wręcz mu apteczkę(znajduje się w szafie).

    Teraz wykonaj save!
    W dalszej rozmowie dowiesz się, że detektyw chce się zabić, lecz nie może. W schowku obok znajduje się śmiercionośna insulina, którą musisz podać rannemu - otrzymasz puchar
    Syndrom Kevorkiana.

    Po wszystkim wczytaj wcześniejszego save i tym razem nie zgódź się na wykonanie eutanazji. Kevorkian powie ci gdzie ukrył notatki, niestety miejsce to patrolują strażnicy. Jeden granat gazowy powinien załatwić sprawę. Następnie za pośrednictwem komputera przeczytaj maile, włam się do sejfu(kod 4062) oraz przeczytaj ebooki.

    Gdy już wszystko zrobiłeś idź na wschód do Michelle Walthers. Na miejscu daj jej to czego potrzebuje i quest zaliczony, a po wyjściu na zewnątrz otrzymasz puchar.




    Napiwku nie trzeba
    Pomóż barmanowi z Gniazda w odzyskaniu pieniędzy.
    • Anioł stróż
      Udało ci się spłacić do końca dług biednej Jayi. Jakie to... humanitarne.

    Misję możesz otrzymać w Hive. Po rozmowie z Tongiem, udaj się do drugiego barmana, znajdującego się na parterze klubu. Nazywa się Bobby i chcę abyś wykonał dla niego robotę, rzecz jasna że musisz się zgodzić.
     

    1. Twoim pierwszym celem będzie udanie się na dach w celu wyłączenia kilku nadajników. Sprawę utrudniają strażnicy patrolujący ten teren, więc staraj się koło nich przemknąć lub pojedynczo unieszkodliwić.
    2. Po wykonanej robocie, otrzymasz info na temat lokalizacji kobiety o imieniu Jaya. Podążając za niebieskim wskaźnikiem udasz się do Hensha Court Gardens - jest to niedaleko miejsca z dachami. Po drodze do windy staraj się ominąć strażników, na górze będą kolejni lecz tych z kolei ominiesz bez problemów.
    3. Kiedy trafisz na Jayie, porozmawiaj z nią i zaoferuj jej pomoc. Wybierz opcję 'Offer Help' i wróć do Bobbiego aby spłać dług Jayi. Na miejscu kolejno wybierz opcje: 'About the job', a potem 'Deal'. Z kieszeni wyparuje ubędzie aż 5000 kredytów, lecz otrzymasz dwa pucharki oraz jeden punkt Praxis, czyli na jedno wychodzi, bo cena w LIMB jest taka sama.





    Brudny biznes
    Pomóż oczyścić lokal przedstawicielce najstarszego zawodu świata.
    • Upadek
      Diamentowy Chan wyruszył w podróż swojego życia.

    Puchar możliwy do pominięcia - możliwość zablokowania sobie pucharu Pacyfizm!



    Misję najlepiej wykonać zaraz po wylądowaniu w Hengsha. Będąc już na miejscu udaj się do pobliskiego hotelu Hung Hua na czwarte piętro. Osoba od której weżniesz questa to niejaka Mei kłócąca się z jej menedżerem. Po rozmowie z nią dowiesz się, że jej koleżanka z profesji potrzebuje pomocy...


     

    • Na początek porozmawiaj z Chuang Li(jest on na dachu) i wyciągnij od niego informację o miejscu przetrzymywania przyjaciółki Mei. Potrzebny będzie wszczep Social Enhancer Aug, lecz i bez niego też dasz radę wystarczy, że zapłacisz 2000 kredytów.
    • Następnie udaj się do Alice Gardens i po cichu ogłusz 3 strażników. Polecam zrobić to z odległości używając Tranqulizera. Po uporaniu się z ochroną, włam się do pomieszczenia i uratuj kobietę.
    • Po wszystkim wróć do hotelu i powiedźcie Mei, że Ning jest wolna i bezpieczna. W trakcie rozmowy dostaniesz dodatkowo zlecenie na eliminację pewnego kolesia o ksywce Diamentowy Chan oraz upomnij się o narkotyki, które będziesz musiał mu podłożyć.

    Teraz rzecz bardzo ważna a mianowicie przed wejściem na teren jego 'posesji' zapisz grę!
    • Apartament znajduje się na dachu(śledząc wskaźnik bez problemów trafisz). Gdy tam będziesz, znajdź Chana i sprzedaj mu porządnego kopa ( - ). Gdy diamencik leży nie przytomny na ziemi, chwyć go (przytrzymaj ) i zrzuć go z dachu. Po otrzymaniu pucharka Upadek, wczytaj wcześniej zapisaną grę. Następnie zamiast zrzucać go z dachu, podłóż mu narkotyki i wróć po wszystkim do Mei.





    Szanghajska sprawiedliwość
    Czasem trzeba trochę powęszyć, ale sprawiedliwości musi się stać zadość.
    • Mistrz negocjacji
      Udało ci się rozprawić z Lee Hongiem.

    Podczas pobytu w Hengsha, gra skieruje cię do Alice Garden Pods. Tam spotkasz Malik, która będzie potrzebowała twojej pomocy - musisz rozwiązać sprawę śmierci jej koleżanki.
     

    1. Będąc jeszcze w tym samym miejscu udaj się na trzecie piętro do łóżka nr 009. Weżniesz stamtąd Pocket Secretary oraz eBooka.

    2. Udaj się do kliniki LIMB aby spotkać się z człowiekiem o ksywce Anonymous X. Pogadaj z nim a następnie wyjdź na zewnątrz aby ponownie się z nim zobaczyć, wręczy ci raport z sekcji. Oczywiście należy go przeczytać.

    3. Teraz udaj się do mieszkania koleżanki Malik i znajdź tam kilka podejrzanych dowodów:
      - kij baseballowy leżący niedaleko drzwi wejściowych;
      - obejrzyj antyczny zegar na szafce;
      - przeczytaj maile z komputera;
      - odsłuchaj nagranie na sekretarce.

    4. Po wszystkich wróć do klubu Hive i tam znajdź sprawcę całego nieszczęścia. Lee Hong jest na drugim piętrze, siedzi przy jednym ze stolików. Jak go znajdziesz, zapis grę i zacznij rozmowę - odpowiedzi na pytania to: 'Inaccurate, Drunk, Antique Clock, Pregnant, LIMB' , jeśli wszystko poszło gładko otrzymasz puchar Mistrz negocjacji.

    5. Na koniec zhakuj terminal znajdujący się na tym samym piętrze i następnie opuść Hive, aby spotkać się z Malik w celu zakończenia misji.





    Wojny korporacyjne
    Obroń interesy klienta, dokonując "niemalże agresywnego" przejęcia
    • Kobieciarz
      Udało ci się wyciągnąć od Mengyao informacje dotyczące projektu Hyron.

    Podczas drugiej wizyty w Hengsha, skontaktuje się z tobą Hugh Darrow w sprawie pomocy w odzyskaniu pewnego chipu. Powie ci również abyś udał się do Youzhao District do osiedla znajdującego się na dachach. Na miejscu . poszukaj kobiety o imieniu Mengyao, zgadaj do niej i zaakceptuj to czego chce.
     

    1. Po otrzymaniu questa podążaj za niebieskim wskaźnikiem aż dotrzesz do miejsca w którym znajdują się terroryści. Zapis grę i zeskocz na dół tak aby ciebie nie widzieli. Teraz załatw ich jak chcesz, byle szybko i cicho. Nie zabijaj ich tylko ogłusz. Pomocne będą granaty gazowe oraz Tranqulizer. Po uporaniu się z nimi, przeszukaj ich i zabierz jednemu chip.
    2. Wróć do Mengyao, teraz sprawdź czy posiadasz augment Social Enhancer Aug, jeśli nie to zakup go! Zapisz grę i przystąp do rozmowy. Wybierz 'Inquire' a następnie wciśnij i zaznacz 'Charm'. Tym sposobem dowiesz się ważnych informacji na temat projektu Hyron oraz zarobisz aż dwa puchary.





    Talion A.D.
    Zagłęb się w trzewia miejskiej dżungli i stań twarzą w twarz z kapłanem-wojownikiem.

    Puchar możliwy do pominięcia!

    Quest dostępny będzie podczas drugiej wizyty w Hengsha w klinice LIMB. Aby je aktywować najpierw musisz się tam udać. Po wejściu do środka o pomoc do Ciebie zwróci się Doktor Wing, który wszczepił pewne nielegalne "dodatki" pewnemu bandziorowi. Twoim zadaniem będzie zajęcie się nim, oczywiście w sposób pokojowy.

     


    Michael Zelazny bo tak się delikwent nazywa, ukrywa się w kanałach we wschodniej części Kuaigan District. Po dotarciu na miejsce i zejściu do kanałów udaj się na lewo i przy pomocy drabiny dostań się do kryjówki Żelaznego.

    Istnieją dwie możliwe drogi na zaliczenie tego zadania:

    Pierwsza czyli: zajście go i jego kumpli od tyłu i rzucenie pod nogi granatu gazowego.
    Sprawi to, że wszyscy padną jak muchy, bez zbędnej walki.
    Druga metodą jest rozmowa... Nic bardziej prostszego, wystarczy że będziesz podążać za poniższym wzorem odpowiedzi:

    "Inquisitive, No, Inquisitive, Inquisitive, Inquisitive, Reason, Let Go" lub
    "Inquisitive, No, Inquisitive, Inquisitive, Inquisitive, Approve"



    Nie zależnie od wyboru, po wszystkim wróć do Doktora Winga i zakończ questa, otrzymasz trofeum oraz punkt Praxis.




    Gadżety
    W pełni usprawnij jedną ze swoich broni.

    Puchar możliwy do pominięcia!

    Gra oferuje nam wiele możliwości ulepszania broni tj. polepszenie celności, obrażeń czy też nawet zamontowanie tłumika. Każdą broń inaczej się usprawnia, w jedną trzeba wpakować mnóstwo upgradów a w drugą nie. Paczki z ulepszeniem zajmują dość dużo mniejsza w ekwipunku, więc jeśli złapiesz taką - zaraz ją wykorzystaj i ulepsz broń.

    Broń, dzięki której odblokujesz puchar to Tranquliezer. Do pełnego usprawnienia potrzebujesz tylko 3 paczek z ulepszeniem przeładowywania(Reload Speed Upgrade) oraz jedną specjalną z ulepszeniem celowania-namierzania(Target-Leading System). Niżej możesz zobaczyć jak wyglądają paczki oraz gdzie można je znaleźć.


    Reload Speed Upgrade:

    • Zablokowany pokoj zaraz koło Morgue w Detroit Police Station
    • FEMA - poziom -4, koło biura i windy na poziom -5
    • Niedaleko miejsca gdzie możesz znaleźć eBook 'Better Than Nature' w Tai Yong Medical (wymagany jest Icarus Sytem)
    • Handlarz Grayson - dostępne podczas drugiej wizyty w Detroit.
    • Handlarz Lu Pin Rong w kanalizacji niedaleko Belltower dock
    Target-Leading System:

    • Przywódca gangu niedaleko helipadu w Highland Park.
    • Handlarz Grayson - znajdujący się w Gas Station(dostępne po powrocie do Detroit)
    • Handlarz Seurat - koleś u którego można kupić Stun Guna(patrz filmik na początku poradnika)
    • Handlarz Lin Fu Ren w Hung Hua Hotel, podczas drugiej wizyty w Hengsha.



    Dodatkowo zamieszczam filmik pokazujący możliwość zdobycia pucharu będąc w Hengsha i Tai Yong Medical. Enjoy!
     




    Duch
    Udało ci się bezszelestnie przedostać przez wrogi teren.

    Pucharek wpadnie podczas pierwszej prawdziwej misji, czyli w Sarif Manufacturing Plant.
    To co trzeba zrobić to prześlizgnąć się przez wrogi teren nie będąc zauważonym, czyli żaden przeciwnik nie może ciebie zauważyć oraz nie możesz wzniecić żadnego alarmu.




    Byk
    Udało ci się pokonać Lawrence'a Barretta, członka tajnego najemnego oddziału zabójców.

    Barrett to pierwszy boss, z którym będziesz musiał się zmierzyć. Jest dobrze opancerzony oraz posiada zamiast dłoni działko. Podczas walki, w momencie gdy chowasz się za przeszkodą rzuca granaty odłamkowe, więc Mimo wszystko nie powinien sprawiać kłopotów, wystarczy że odpowiednio się zaopatrzysz.
    1. Przed walką postaraj się uzbierać co najmniej 2 granaty EMP oraz 6 min wybuchowych lub granatów(opcjonalnie). Zaraz po cut-scence zaczyna się walka, na dzień dobry rzuć w jego kierunku granat EMP co go ogłuszy i chwilowo unieruchomi. Teraz z ekwipunku wyciągnij miny i rzuć z dwie miny pod nogi. Gdy się poruszy, miny wybuchną a ty będziesz musiał powtórzyć tą czynność, aż do momentu gdy byczek padnie.
      Metoda bardzo prosta, gdyż po każdym wybuchu Barrett jest ogłuszony i podatny na ataki.
    2. Natomiast jeśli nie masz niczego wybuchowego to nic straconego. Dookoła miejsca w którym się znajdujesz jest pełno wybuchowych i gazowych beczek . Za ich pomocą pokonasz bossa nawet bez oddawania pojedynczego strzału, wystarczy że będziesz celnie rzucał w niego beczkami. Beczkę podnosisz i rzucasz.

      Metoda po dobrym zgraniu jest bardzo szybka i można bossa wykończyć w 30sekund - i w tym miejscu zapraszam do poniższych filmików.

     
     



    Modliszka
    Udało ci się pokonać Jelenę Fedorową, członkinię najemnego oddziału zabójców.

    Jelena Fedorowa będzie twoim drugim bossem, dość wymagającym bossem. Przed walką warto posiadać wszczep EMP SHIELDING, czyli ochronę przed elektrycznością oraz ciężki karabin maszynowy (do zdobycia zaraz przed walką, w pomieszczeniu na prawo od głównych drzwi).

    Modliszka często używa niewidzialności, lecz arena w której walczysz jest zalana wodą, więc każdy jej krok słyszysz i zobaczysz. Metodą na jej pokonanie będzie sposób podobny do walki z Barrettem. Przed walką postaraj się o 2miny EMP oraz 6 min wybuchowych. Po rozpoczęciu walki, pobiegnij na prawo rozstaw dwie miny EMP, schowaj się za serwerem i czekaj na przeciwnika. Gdy Jelena wejdzie na minę, zostanie ogłuszona i w tym właśnie momencie musisz zacząć rzucać pod jej nogi wybuchowe miny. Dwie miny, poczekaj na wybuch i powtórz czynność aż do jej zabicia.
    Mimo wszystko warto zajrzeć do spoilera i zobaczyć jak to robić

     




    Wąż
    Udało ci się pokonać Jarona Namira, dowódcę elitarnej jednostki do zadań specjalnych Belltower.

    Jak pisałem wcześniej nie należy wymieniać bio-chipu, po wymianie walka staje się dużo trudniejsza, ponieważ wszystkie zdolności zostają wyłączone!!

    Trzeci boss, można go załatwić jednym ciosem lub próbować w stary dobry sposób czyli z minami. Osobiście polecam pierwszy sposób, może wymagać kilka prób, lecz mimo wszystko jest szybszy niż drugi no i nie trzeba mieć min.
    1. Zaraz po rozpoczęciu walki biegniemy za ścianę po lewej. Jak się tam znajdziesz boss powinien od razu ją przeskoczyć i w momencie gdy wyląduje, musisz szybko wyprowadzić cios, a właściwie takedown - . Po udanym uderzeniu pojawi się cut-scenka, sygnalizująca pokonanie przeciwnika.
      Pamiętaj, że wymieniając chip w LIMB ten sposób staje się bezużyteczny.


    2. Drugą metodą będzie zabawa z minami i w tym momencie potrzebujesz ich ponad 6. Po zaczęciu walki stań pomiędzy dwiema ścianami i rzucaj miny po każdej stronie, z lewej i prawej. Gdy przeciwnik wejdzie w minę, szybko rzuć kolejną i tak aż go pokonasz. Musisz uważać aby czasem ciebie nie chwycił lub nie trafił z broni, gdyż każdy jego atak zabiera 90% życia.

    Po walce warto zabrać broń, którą posiadał Namir a mianowicie Plasma Rifle. Broń ma niezłego kopa i mocno przyda się w starciu z końcowym bossem.

     
     




    Koniec
    Udało ci się pokonać Zhao Yun Ru i zniszczyć projekt Hyron..

    Ostatni boss z jakim przyjdzie ci się zmierzyć w grze. Zhao Yun Ru chroniona jest przez tarczę oraz przez system działek, który można unieruchomić wpisując kod 2012. Szybkie uporanie się z nią zależy od tego co posiadasz w wyposażeniu.
    1. Jeśli zabrałeś Plasma Rifle Namirowi lub gdy zdobyłeś w inny sposób to pokonanie bossa zajmie chwilkę. Po cut-scence ustaw się naprzeciwko Zhao i zacznij do niej strzelać wiązką plazmy, która z łatwością przebije się przez jej tarczę. Kilkanaście sekund i problem z głowy.
    2. Natomiast jeśli nie posiadasz Plasma Rifle to w pierwszej kolejności musisz dezaktywować system zabezpieczeń(kod 2012). Następnie wyciągasz jedną z broni lethal np. ciężki karabin i ustawiasz się na jakimś podeście tak aby nie stać na podłodze. W takim ustawieniu musisz poczekać do momentu kiedy tarcza zostanie uszkodzona, gdy to się stanie szybko pobiegnij w jej kierunku i w międzyczasie włącz system maskowania. Będąc już koło Zhao zacznij do niej strzelać, jest bezbronna więc szybko powinna paść. Najlepszym rozwiązaniem będzie jakaś ulepszona broń lethal lub jak już pisałem wcześniej ciężki karabin.

    Po wszystkim, w miejscu gdzie znajdował się boss otworzy się tajny pokój w którym znajdują się przyciski odpowiadające za zakończenie - pucharek Deus Ex Machina.




    Grasz starej daty
    Nie umknęły ci żadne ukryte elementy fabuły w biurze Megan. Doświadczenie w przygotówkach?

    Prawdopodobnie będzie to twój pierwszy puchar w grze - zaraz po rozpoczęciu gry, w pierwszej lokalizacji w której możesz się poruszać.

    Aby wykonać trofeum musisz, obejrzeć wszystkie ukryte elementy w biurze Megan czyli:
    • Przeczytać wszystkie maile na komputerze;
    • przeczytać Pantient X - znajduje się na kanapie;
    • przeczytać gazetę Picadilly Daily Standard - znajduje się na biurku;
    • obejrzeć samochodzik - leży blisko drukarki;
    • obejrzeć fotografię na biurku;
    • obejrzeć książkę Being More Effective - kabina koło biurka.




    Nieprzewidziane konsekwencje
    Udało ci się przekonać Zeke'a Sandresa, by wypuścił zakładnika.

    Puchar możliwy do pominięcia!

    Pucharek polega na tym aby umiejętnie poprowadzić rozmowę tak aby przekonać druga osobę do swoich racji. Pierwszą taka osobą będzie Zeke Sanders, którego spotkasz pod koniec swojej pierwszej misji. Ma on za zakładnika pewną kobietę - Josie Thorpe. Twoim zadaniem jest ją odbić a jego puścić wolno. Otrzymasz w ten sposób trofeum oraz zniżki w sklepie.

    Zależnie od tego co mówi, pasują dwie wersje odpowiedzi:
    1. Try To Free Josie, Reason, Empathize, Reason
    2. Try To Free Josie, Empathize, Empathize, Reason

    Jedna z nich pasuje na 100% dlatego zawsze warto zrobić save przed tym, aby w razie pomyłki móc szybko wczytać zapis i wybrać pasującą odpowiedź.



    Papierkowa robota
    Udało ci się przekonać Wayne'a Haasa, by wpuścił cie do kostnicy.

    Puchar możliwy do pominięcia!

    Podczas gdy będziesz musiał wejść na posterunek policji, wybierz opcję wejścia głównymi drzwiami. Tam za "okienkiem" siedzi Wayne Haas dawny znajomy Adama. Może on zezwolić ci na swobodne poruszać się po komendzie, lecz aby tego dokonał, musisz go oczywiście przekonać do swojego zdania.

    W tym przypadku do wyboru są 4 odpowiedzi, zależnie od toku rozmowy:
    1. Absolve, Plead, Absolve, Absolve
    2. Absolve, Plead, Absolve, Plead
    3. Absolve, Crush, Absolve, Absolve
    4. Crush, Crush, Crush, Absolve

    Po przekonaniu Wayna otrzymujesz pucharek oraz pełny dostęp do posterunku policji.




    Tak, szefie
    Udało ci się wygrać dyskusję z twoim szefem, Dawidem Sarifem.

    Puchar możliwy do pominięcia - oraz wpływa na dalszą grę!

    Rozmowa z szefem odgrywa ogromną rolę w wykonaniu zadania pobocznego a mianowicie - Zapomniane znajomości. Po powrocie z Sarif Manufacturing Plant, Protchard skontaktuje się z tobą i powie ci że czeka na ciebie w twoim biurze. Poinformuję cię on o pewnej luce w zabezpieczeniach o której z resztą twój szef wiedział...

    Teraz część najważniejsza czyli rozmowa z Sarfiem. Bardzo ważny jest tutaj osobny save, gdyż w razie nie powiedzenia tracisz możliwość zdobycia wspomnianego wcześniej pucharku. Jest to najtrudniejsza dyskusja a do tego bardzo ważna dlatego trzeba ją wygrać.

    Poniżej aż 7 możliwych wariantów:
    1. Placate, Refocus, Refocus, Refocus
    2. Refocus, Refocus, Refocus, Refocus
    3. Refocus, Refocus, Refocus, Defend
    4. Refocus, Refocus, Refocus, Placate
    5. Refocus, Placated, Defend, Placate
    6. Placate,ďťżPlacate, Placate, Refocus
    7. Defend, Placate, Defend, Refocus

    TERAZ CZĘŚĆ NAJWAŻNIEJSZA! Po udanej rozmowie musisz udać się do swojego biura aby przeczytać e-maile, które wysłał Sarif. Trzeba je wszystkie przeczytać(wystarczy tylko otworzyć).
    Po zrobieniu wszystkiego zapraszam po dalszy opis do opisu misji czyli - Zapomniane znajomości.




    Odcienie ciemności
    Udało ci się przekonać barmana, żeby wpuścił cię na spotkanie z Tong Si Hungiem.

    Puchar możliwy do pominięcia!

    Podczas misji 'Hunting the Hacker' będziesz musiał udać do klub Hive. Wejście tam wymaga od nas przepustki (możesz ją zdobyć w hotelu Hung Hua na trzecim piętrze w pokoju najbardziej wysuniętym na wschód) lub dać w łapę ochroniarzowi płacąc 1000 kredytów.

    W środku udaj się na pięterko i zacznij rozmowę z tytułowym barmanem. Przekonanie go nie stanowi żadnego problemu mimo tego, że są 3 odpowiedzi:
    1. Pinpoint, Pinpoint, Advise
    2. Pinpoint, Advise, Pinpoint
    3. Pinpoint, Insist, Pinpoint

    Po udanej rozmowie, otrzymasz zezwolenie na rozmowę z Tongiem w jego biurze oraz dostaniesz puchar.




    Rękawica
    Udało ci się przekonać złotoustego polityka, Billa Taggarta, by publicznie wyzwał prawdę.

    Puchar możliwy do pominięcia!

    Podczas misji 'Finding Isaias Sandoval' będziesz musiał udać się na konferencję na której jest Bill Taggart. Aby móc z nim podyskutować musisz najpierw dostać się na konferencje głównymi drzwiami. Na filmiku dowiesz się jak tam się dostać oraz możesz zobaczyć jedną z możliwych odpowiedzi.
    1. Discredit, Redirect, Confront, Redirect
    2. Confront, Redirect, Discredit, Confront
    3. Discredit, Discredit, Confront, Discredit
    4. Confront, Redirect, Discredit, Redirect

    Jeśli udało ci się, polityk wyzna prawdę dotyczącą lokalizacji doktora Izajasza Sandovala.

     




    Ostatnia kropla
    Udało ci się odwieść doktora Izajasza Sandovala od samobójstwa.

    Puchar możliwy do pominięcia - musisz pomyślnie zaliczyć powyższy puchar, aby odblokować tego questa!

    Na końcu misji 'Finding Isaias Sandoval' znajdziesz Izajasza Sandovala ukrywającego się w kanałach Detroit. Aby odwieść doktora od popełnienia samobójstwa musisz jak zawsze dobrze poprowadzić rozmowę. Nie jest jakoś szczególnie wymagająca, lecz drobna pomoc w postaci gotowych postaci przyda się:
    1. Tough Love, Tough Love, Inspire
    2. Tough Love, Tough Love, Emphatize
    3. Emphasize, Emphatize, Emphatize
    4. Emphatize, Tough Love, Inspire




    Ostatnie odliczanie
    Udało ci się wytknąć błędy w rozumowaniu milionera Hugh Darrowa.

    Puchar możliwy do pominięcia!

    Rozmowa z Hugh Darrowem nastąpi pod koniec gry - nie można tego pominąć, gdyż związane jest to z głównym wątkiem. Przebieg rozmowy jest bardzo prosta, odpowiedzi zawsze są takie same:
    1. Extrapolate, Appeal, Extrapolate, Extrapolate




    Project D
    Twoja cierpliwość podczas oglądania listy twórców została nagrodzona niespodzianką.

    Puchar możliwy do pominięcia!

    Jak to bywa w każdej grze, po ukończeniu gry zawsze pojawiają się napisy końcowe, nie inaczej jest w Deus Ex. Pucharek polega na tym, aby obejrzeć je od początku aż do specjalnego bonusu pod koniec.

    W trakcie oglądania napisów możesz zobaczyć ciekawe fotki ze studia producentów, a na końcu będziesz mógł obejrzeć krótki materiał oraz motyw przewodni z pierwszej części Deus Ex'a.

    Trofeum odblokuje się zaraz po obejrzeniu bonusowej zawartości.




    Dobra dusza
    Wbrew wszystkim przeciwnością udało ci się uratować życie Faridy Malik.

    Puchar możliwy do pominięcia!

    Trofeum jest dość problematyczne, więc MOCNO zalecam zapisanie gry przed opuszczeniem Detroid po raz drugi lub w ostateczności zaraz po "wylądowaniu".

    Twoim zadaniem jest obrona Maliki przed wrogami atakującymi jej statek. Wrogów należy szybko eliminować, zaczynając od tych z groźniejszych a kończąc na snajperach.
    Jeśli grasz na najtrudniejszym poziomie oraz walczysz o -ka to lepiej omiń ten fragment zakradając się (mając włączone maskowanie) do wyjścia. W prawdzie Malika zginie, lecz zaoszczędzisz dzięki temu mnóstwo nerwów. Śmierć Malik nie wpływa na pucharek Pacyfim, lecz wpływa na Hangar 18 - więcej info przy opisie tego trofeum.

    Po ukończeniu gry, wczytujesz save, zmieniasz poziom trudności na łatwy i eliminujesz wszystko co się rusza.

    Oczywiście nic nie jest niemożliwe i jeśli czujesz się na siłach to możesz spróbować zrobić to za jednym razem. Na filmiku wydaje się to bardzo łatwe, lecz w rzeczywistości będzie trudniej. Przede wszystkim używaj usypiającej snajperki oraz paralizatora. Zacznij od mocniejszych przeciwników, na końcu załatw snajperów. Na robota użyj granat EMP - zneutralizujesz go natychmiast a dodatkowo możesz go rzucić gdy w pobliżu są przeciwnicy, nie obawiając się że ich zabijesz. Natomiast gdy takowego granatu nie posiadasz - użyj czerwonych beczek lub coś innego co wybucha. Wtedy zostaw robota na koniec i staraj się czasem przez przypadek na zabić ogłuszonych przeciwników. Metoda trochę ryzykowna, więc lepiej mieć przy sobie granat EMP i się nie martwić.


     




    Hangar 18
    Wpadła ci w ręce tajna wiadomość. Teraz wiesz za dużo...

    Puchar możliwy do pominięcia!

    Po skończeniu misji w Singapurze(Omega Rach) będziesz musiał otworzyć hangar dla Malik. Po tym ja wyląduje, otworzą Ci się drzwi (na lewo od przycisku). Niedaleko wejścia znajduje się ślepa uliczka oraz znajdująca się w kącie skrzynia a za skrzynia jest ukryte przejście... W "schowku" znajdziesz ulepszenie do broni - Cooling System oraz komputer który musisz zhakować. Do złamania zabezpieczeń potrzebujesz 5level hackingu oraz dla ułatwienia możesz zaopatrzyć się w dodatki tj. Stop!, które chwilowo zatrzymują czas oraz Nuke - wirus który od razu przejmuje wybrany obszar. Kupisz je od handlarzy lub po prostu znajdziesz gdzieś podczas gry.

    Na poniższym filmiku zobaczysz lokalizację oraz sposób na włamanie się do komputera.
     




    Kulki
    Lubisz się bawić piłeczkami, co?

    Kort basketballowy znajdziesz w Downtown Apartament na północ od Sarif HQ. Będziesz w okolicy kosza przy wykonywaniu questa Mniejsze Zło - dwóch bandziorów będzie stało koło boiska.

    Oczywiście aby zaliczyć puchar, musisz trafić piłką do kosza. Piłkę łapiesz
    i rzucasz przy pomocy - z pozoru łatwe, lecz nie do końca. Cała trudność polega na trafieniu piłką do celu, normalnie nie ma co próbować bo cały rzut jest za mocny. Osobiście zrobiłem to układając sobie mała piramidę z rzeczy znalezionych wokół boiska tj. kontenery i śmietniki. Po ułożeniu, wraz z piłką wskoczyłem na szczyt piramidy i nie trudząc się zbytnio upuściłem piłkę wprost do kosza.




    Jeśli poradnik Ci pomógł podziękuj autorowi klikając Dzięki
    Ostatnio edytowane przez matidzi01 ; 30-10-2013 o 23:39


     
     

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •