Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Aliens: Colonial Marines - Poradnik

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2013
    Posty
    8
    Post Thanks / Like
    Siła reputacji
    0
    Gamer IDs

    PSN ID: luckas82

    Platyna Aliens: Colonial Marines - Poradnik





    Przegląd:


    Trudność trofeów: 4/10 z ustawką( bez 9/10) + Ankieta
    Trofea offline: 41
    Trofea online: 10
    Czas potrzebny za zaliczenie platyny: ok 40 z ustawką
    Minimalna ilość przejść: 1
    Zabugowane trofea: 0
    Trofea do przeoczenia: brak, możliwość wczytywania rozdziałów
    Kody blokujące trofea: nie
    Liczba kontrolerów: 1
    Online Pass: nie ma



    Wstęp:

    Gra Aliens: Colonial Marines rozczarowała wiele osób. Graficznie bardzo odstaje od obecnych tytułów. Jeśli jednak przymkniemy na to oko oraz zignorujemy kilka pojawiających się błędów, to nie ma tragedii. Dla fanów serii lub wielbicieli gry w co-opie, do których się zaliczam, gra nie będzie zła. Proponuję znaleźć przynajmniej jedną osobę do zabawy. Znacznie to ułatwia zdobycie platyny. We dwójkę można bezproblemowo przejść najwyższy stopień trudności, a dodatkowo ukończyć wszystkie wyzwania, mimo że niektóre z nich teoretycznie wymagają przynajmniej trzech osób. Jest prosty trik na zaliczenie ich we dwoje - szczegóły znajdziecie w opisie odpowiedniego trofeum. Gra zapisuje automatycznie postępy w grze, można więc spokojnie ginąć, czy wczytywać punkt kontrolny, a wszystkie nasze osiągnięcia zostaną zapamiętane.

    Poradnik zawiera liczne spojlery, więc czytasz na własną odpowiedzialność.



     







    Mapa przejścia:

    Przejście podzieliłem na cztery etapy:



    • Etap pierwszy - Przejście gry na poziomie Twardziel absolutny. Najwyższy poziom trudności w grze jest dostępny od samego początku, więc od niego proponuję zacząć. Jeśli macie partnera do ustawki możecie grać we dwoje, jednocześnie zbierając wszystkie wymagane znajdki. Jeśli nie macie partnera, wybierzcie opcję gry wieloosobowej i pozwólcie, aby dołączali się do Was randomowi gracze. Miejscami gra jest wymagająca, więc przyda się pomocna dłoń. Znajdki trzeba będzie wtedy zignorować, bo gdy ktoś dobiegnie do checkpointu gra was automatycznie przeniesie, często bez możliwości powrotu.



    • Etap drugi - Włączamy grę na najniższym poziomie (Rekrut) i zbieramy wszystkie rzeczy oraz robimy trofea związane z daną misją, o ile nie wpadły nam podczas pierwszego przechodzenia gry. Szczegółowy opis znajdziecie w poszczególnych trofeach. Uwaga! Trofeum Tragarz wymaga poziomu trudności Żołnierz. Zwróćcie na to uwagę.



    • Etap trzeci - Wyzwania i trofea online. Jest to zdecydowanie najtrudniejszy i najdłuższy etap do zrobienia. Dla większości graczy, łącznie ze mną, niewykonalny bez ustawki. Na szczęście wszystkie wyzwania można zrobić w prywatnym meczu 1:1. Wyzwania są podzielone na trzy kategorie online/offline, kampania i tylko online (te ostatnie, jeśli dotyczą marine można zrobić również w określonych misjach w kampanii). Ten etap to czas, kiedy powinniśmy znaleźć sobie chociaż jednego partnera do Ustawki.



    • Etap czwarty - Trofea Kocham piechotę! oraz Arbitralna eksterminacja, czyli dobijanie do 60 stopnia marine oraz dążenie do zabicia 2179 ksenosów. To by było na tyle. Zapraszam do poradnika.











    PORADNIK:






    Platinum Trophy/ Trofeum platynowe
    Zdobądź wszystkie trofea


    Nic dodać nic ująć, wpadnie jako ostatnie i w pełni zasłużone.



    Another Glorious Day in the Corps/ Kolejny dzień w piechocie
    Ukończ misję – sos


    Nie do pominięcia związanie z fabułą.



    Bad Feeling About This Drop/ Mam co do tego złe przeczucie
    Ukończ misję Upadek Sulaco



    Nie do pominięcia związane z fabułą.



    Quoth the Raven/ A kruk rzecze
    Ukończ misję – Kruk



    Nie do pominięcia związane z fabułą.



    Still Got a Job to Do/ Wciąż mamy coś do zrobienia
    Ukończ misję Wał obronny



    Nie do pominięcia związane z fabułą.



    Dragged Queen/ Obraza majestatu
    Ukończ misję – Dom



    Nie do pominięcia związane z fabułą.

    Misja 11 - ostatni rozdział, w którym za zadanie mamy pokonać królową Obcych. Strzelanie do niej nic nie daje, należy więc zgodnie ze wskazówkami włączać kolejno przełączniki do ruchomej platformy. Kiedy podejdziemy do ostatniego 5 przełącznika, musimy zwrócić na siebie uwagę Królowej. Kiedy podejdzie do nas (bez obaw, w tym miejscu nie jest w stanie zadać nam obrażeń) aktywujemy ostatni przełącznik i spychamy ją w przepaść.
    W co-opie uważamy na małych Alienów, którzy będą nam utrudniać życie.



    Game Over, Man!/ Koniec gry stary!
    Ukończ wszystkie poziomy w trybie kampanii na dowolnym poziomie trudności



    Jak w opisie trofeum za skończenie gry bez względu na poziom trudności.
    Porównaj Dzieło wyczesanej sztuki



    Not Bad For a Human/ Nieźle jak na człowieka
    Ukończ wszystkie poziomy w trybie kampanii na poziomie trudności twardziel



    Za ukończenie kampanii na poziomie twardziel
    Porównaj Dzieło wyczesanej sztuki



    State of the Badass Art/ Dzieło wyczesanej sztuki
    Ukończ wszystkie poziomy w trybie kampanii na poziomie trudności twardziel absolutny



    Pisałem wcześniej, że zalecam przejście gry w co-opie. Grałem z kolegą i większych problemów z zaliczaniem rozdziałów nie było. Może poza misją Kruk, w której pod koniec walczy się z większym obcym, używając tzw. powerloadera. Największą trudnością jest tu opanowanie samego robota i szybkie uwinięcie się z przeciwnikiem. Najlepszą taktyką walki jest zagonienie Kruka (mini boss) do rogu. Jeden gracz go ubija, a reszta drużyny osłania go i strzela do mniejszych Obcych. Po paru próbach na pewno się uda. Checkpointy są częste, co przy tym poziomie trudności zdecydowanie działa na naszą korzyść. Pamiętajcie o zbieraniu wszystkiego, co napotkacie po drodze: amunicja, pancerz oraz apteczki. Gra jest tak skonstruowana, że kiedy jeden gracz z zespołu podniesie amunicję, to dostaje ją każdy w zespole. Podobnie jest z apteczkami oraz pancerzem.

    Utrudnieniem na tym poziomie jest friendly fire, więc trzeba uważać, gdzie się strzela, zwłaszcza ogniem alternatywnym. Nie widać też na ekranie stanu naszego zdrowia, pancerza i poziomu amunicji. Jeśli jednak będziemy pamiętać o częstym przeładowywaniu broni,
    walce na dystans oraz trzymaniu się blisko siebie, nic nam nie będzie




    Short, Controlled Bursts/ Ostrzał kontrolowanymi seriami.
    Pokonaj wszystkie ksenomorfy w hangarze ładowni Sulaco, nie pozwalając im na sforsowanie barykady.


    Misja 1 - S.O.S (poziom trudności Rekrut)

    W pierwszej misji, gdy dotrzemy do hangaru, jeden z naszych kompanów rzuci granat w statek. Dostaniemy informację, że marines są osaczeni. Jeden z żołnierzy będzie otwierał drzwi, a pozostali (łącznie z nami) muszą go przy tej czynności osłaniać. Drzwi od reszty planszy oddzielone są niewielką barykadą, a naszym zadaniem jest niepozwolenie żadnemu Obcemu na sforsowanie/przeskoczenie jej. Kiedy już znajdziemy się w tym miejscu, ustawiamy się przed barykadą i zabijamy każdego biegnącego w naszą stronę ksenomorfa. Ważne jest, aby ustawić się przed zasiekami, bo obcy automatycznie biegną najpierw na nas, więc poniekąd ich zatrzymamy. Musimy wykazać się refleksem, bo trzeba pilnować obu stron (prawej i lewej) oraz dość szybko reagować. Na szczęście nie jest to takie trudne. Kiedy usłyszymy, że NPC poradził sobie z zamkiem i drzwi się otworzą, otrzymamy trofeum. Dla zobrazowania daję filmik:

     




    Fire Drill/ Alarm pożarowy.
    Podczas misji Upadek Sulaco, uzbrój awaryjne zwalniacze i ucieknij w czasie poniżej 2:30.


    Misja 3 - Upadek Sulaco (poziom trudności Rekrut)

    Pod koniec 3 misji, będziemy musieli aktywować przełączniki w hangarze i dobiec na startujący statek. Wszystko w czasie niższym niż 2:30 min. Włączamy trudność rekrut i kiedy dotrzemy do hangaru, biegniemy od razu na schody po lewej stronie. Aktywujemy po kolei przełączniki, uważając jednocześnie na atakujących nas przeciwników, a po uruchomieniu ostatniego, biegniemy szybko do miejsca zbiórki. Misja się skończy, a my otrzymujemy trofeum. Filmik poniżej:

     




    Mostly Come at Night.../ Zwykle przychodzą nocą...
    Znajdź lalkę Newt.


    Misja 5 - Kruk (poziom trudności Żołnierz+)

    Na początku 5 misji zejdziemy do kanałów i poznamy nowy gatunek ksenosów. Dowiemy się, że przyciąga ich dźwięk i że wybuchają po zbliżeniu się do przeciwnika. Nasze zadanie będzie polegało na uruchamianiu kilku dźwigni. Ich przełączanie spowoduje hałas, który odwróci uwagę Obcych. Po włączeniu pierwszej dźwigni, obejrzymy 4 alienów, którzy podbiegną do źródła hałasu i eksplodują. Tuż po tym trzeba skierować się w prawo, w stronę wentylatorów. Przy wentylatorach, na stojących beczkach, będzie leżała główka lalki. Gdy tylko znajdziemy się w pobliżu, trofeum wpadnie. Poniżej filmik:

     




    Just a Grunt/ Zwykły piechur.
    Ukończ misję - Nadzieja w Hadley's Hope.



    Nie do pominięcia związane z fabułą.



    No Need For Alarm/ Nie ma co wszczynać alarmu.
    Podczas misji Jeden Pocisk, nie pozwól na włączenie alarmu.


    Misja 7 - Jeden Pocisk (poziom trudności Rekrut)

    W 7 misji dojdziemy do laboratorium z naukowcami. Niektórzy z nich będą skupieni na pracy, w zamkniętych pomieszczeniach. Nasz komputerowy towarzysz zawsze ostrzeże nas, wcześniej, że musimy wyeliminować ich po cichu. Jeśli naukowcy nas zobaczą, zaczną biec w stronę przełącznika uruchamiającego alarm i spróbują go użyć. Musimy ich zastrzelić (najlepiej zanim dobiegną). Jeśli jednak nie zdążymy i naukowiec dobiegnie do takiego przełącznika, zacznie się dziesięciosekundowe odliczanie. Tyle czasu mamy, aby zdezaktywować alarm. Jeśli uda nam się to w ciągu 10 sek., to nie mamy o co się martwić - gra nie policzy tego jako porażki.
    Trofeum otrzymamy na końcu misji, na ekranie podsumowującym.



    Heavy Lifting/ Tragarz
    Pokonaj Kruka w czasie poniżej 1:10 na poziomie trudności Żołnierz, lub wyższym


    Misja 5 - Kruk (poziom trudności Żołnierz+)

    Pod koniec 5 misji będziemy walczyć z mini bossem. Pisałem wcześniej, że na najwyższym poziomie trudności mieliśmy z tą walką sporo problemów. Dopiero po opanowaniu powerloadera udało nam się skończyć level i przy okazji otrzymać to trofeum. Zalecam Wam poziom trudności Żołnierz - wtedy dużo łatwiej jest zagonić Obcego do rogu i załatwić sprawę. W razie kłopotów zajrzyjcie do filmiku:

     




    Adios, Muchachos/ Adios, Muchachos
    Wypatrosz dwóch przeciwników naraz.



    Wypatrosz to niezbyt dobre określenie. Generalnie chodzi o to, aby przeciwnik rozleciał się na kawałki. Najłatwiej zrobić to za pomocą alternatywnego ognia w karabinie pulsacyjnym (wyrzutnia granatów odłamkowych). Większość wyzwań lub trofeów z zabijaniem robiłem w levelu 9. Jest tam sporo przeciwników tuż na początku misji. Spróbujcie więc wczytać rozdział 9 na poziomie rekrut, wybiegnijcie do przodu i kiedy zobaczycie paru obcych w grupie, użyjcie dodatkowego trybu ognia. Po paru próbach powinno się udać.



    Field Promotion/ Awans polowy
    Zdobądź 2 stopień jako marine



    Wpadnie szybko podczas przechodzenia kampanii.
    Porównaj z trofeum Kocham Piechotę!


    Lean and Mean/ Zwarty i gotowy
    Zdobądź 20 stopień jako marine.



    Wpadnie nam pod koniec kampanii.
    Porównaj z trofeum Kocham Piechotę!



    I Love the Corps!/ Kocham piechotę!
    Zdobądź 60 stopień jako marine.



    To trofeum zdobędziemy jako jedno z ostatnich.
    Aby awansować na poziomy jako marine, musimy rozgrywać w kółko misje kampanii, albo wybierać tryb multi (oczywiście wyłącznie przeciwko ksenomorfom). Po skończeniu gry oraz zaliczeniu wszystkich wyzwań niestety nadal będzie nam „trochę” brakować do 60 stopnia. Najprostszym sposobem, który daje dużo XP, jest włączenie ostatniego rozdziału na najwyższym poziomie trudności. Za wyeliminowanie Królowej Obcych dostaniemy około 2800 XP. Jest to bardzo dobry wynik, zwłaszcza że taka zabawa trwa około 5 minut. Restartujemy misję i dążymy do wymaganego stopnia. Powodzenia!!!



    Oorah to Ashes/ Oorah po kres
    Znajdź nieśmiertelnik.



    Po zebraniu pierwszego nieśmiertelnika.
    Porównaj z trofeum Pamięć poległych.



    Remember the Fallen/ Pamięć o poległych
    Zbierz wszystkie 35 nieśmiertelników.



    Jak nazwa wskazuje trzeba zebrać wszystkie nieśmiertelniki porozrzucane w grze. Niektóre z nich są porządnie ukryte więc najlepiej skorzystać z filmiku.
    Uwaga! Jeśli gramy w co-opie, każdy gracz musi sam podnieść nieśmiertelnik, aby znalezisko mu się policzyło.

     




    Personal Friend of Mine/ Mój osobisty przyjaciel
    Znajdź legendarną broń.



    Po znalezieniu pierwszej legendarnej broni trofeum jest nasze.
    Porównaj z trofeum Lubię mieć je pod ręką



    I Like to Keep These Handy/ Lubię mieć je pod ręką



    Zbierz wszystkie 6 legendarnych broni.

    Bronie są łatwiejsze do zebrania niż nieśmiertelniki. Jest ich tylko 6 i zazwyczaj znajdują się w miejscach, przez które prowadzi nas gra.
    Poniżej przedstawiam film z lokalizacjami.
    Uwaga! Jeśli gramy w co-opie, każdy gracz musi sam podnieść broń, aby znalezisko mu się policzyło.

     




    Another Bug Hunt/ Kolejne polowanie na robale
    Ukończ wyzwanie.



    Po zrobieniu pierwszego wyzwania dostaniemy pucharek.
    Porównaj z trofeum Medal zasłużonych.



    Stay Frosty/ Zachowaj czujność
    Ukończ całą kategorię wyzwań.



    Trofeum otrzymamy po zaliczeniu wszystkich wyzwań z konkretnej (jednej z trzech) kategorii.
    Porównaj z trofeum Medal zasłużonych.



    Distinguished Service Medal/ Medal zasłużonych
    Ukończ wszystkie wyzwania.



    No i mamy najdłuższe i najbardziej wymagające trofeum w grze. Z dobrą organizacją i przynajmniej jednym kompanem, wszystko da się zrobić. Opis niektórych wyzwań sugeruje, że potrzeba do ich zaliczenia co najmniej 3 osób, ale jest mały trik, który pozwoli na zaliczenie ich w meczu 1:1.
    Jeśli jest was tylko dwoje, wybierzcie grę 1:1 w trybie ewakuacja. Będziecie mieć tu do dyspozycji wieżyczkę, która jest zaliczana jako regularny przeciwnik. Jeśli więc będziecie mieć do zrobienia wyzwanie polegające na zabiciu 2 marines jednocześnie, można do tego swobodnie wykorzystać kolegę + wieżyczkę.

    Niektóre wyzwania opisane jako online można zrobić w kampanii (szczegóły przy odpowiednim wyzwaniu.)

    Wyzwania podzielone są na 3 kategorie. Nie możemy ich robić wyrywkowo tylko kolejno z listy w każdej z kategorii. Wykonanie wyzwania z listy dopiero odblokowuje kolejne. Niestety jest tego trochę Każde wyzwanie starałem się poniżej pokrótce opisać.

    Awansując na wyższy stopień, otrzymujemy punkty odblokowań, którymi ulepszać broń marine, albo umiejętności ksenomorfa. Jest tego tyle, że bez stresu powinniśmy odblokować wszystko, czego potrzebujemy do wyzwań i ulepszenia postaci.

    A więc zaczynamy:

    Podziękowania za wskazówki do wyzwań dla Arny1975.

     


    WYZWANIA

    Wyzwania offline/online

    1. Modyfikacja polowa – zakup ulepszenie do broni żołnierza marines.
    Przy zakupie pierwszego ulepszenia zaliczymy wyzwanie. Nieważne, co zmodyfikujemy.

    2. Na oślep - zabij 5 wrogów strzelając z biodra.
    Zabijamy 5 wrogów strzelając z biodra, czyli bez trzymania L1. Włączamy dowolny rozdział na poziomie rekrut i zabijamy 5 wrogów.

    3. Dwa cenie jednego – zabij dwóch wrogów jednym strzałem z wbudowanego granatnika.
    Kolejne proste wyzwanie. Najlepiej zrobić je na ludziach. Włączamy drugi rozdział na rekrucie i zaraz na początku do pomieszczenia wbiegnie 2 żołnierzy, w których możemy strzelić. Można to też zrobić w innej misji.

    4. Pompka zagłady- zabij 20 wrogów przy pomocy strzelby.
    Wczytujemy rozdział 9 (wiele wyzwań będziemy robić w tej misji bo zaraz na początku jest tu sporo przeciwników), wybieramy strzelbę i zabijamy tyle wrogów, ile się da. Jeśli nam braknie killi to wczytujemy checkpoint i kończymy.

    5. Wykurwiście wielki sygnał – w jednej chwili śledź 5 ksenosów wykrywaczem ruchu.
    Ponownie rozdział 9, włączamy radar i wybiegamy do przodu. Po chwili powinno się tu zaroić od ksenomorfów.

    6. Uzbrojony po zęby – zabij 7 wrogów używając wbudowanych broni.
    Ponownie rozdział 9. Tym razem zabijamy wrogów dodatkowym trybem ognia w dowolnej broni

    7. Zabij albo zgiń – zabij 20 wrogów dowolnym karabinem.
    Prościzna. Wybieramy któryś z karabinów: pulsacyjny, szturmowy, bojowy i robimy wyzwanie.

    8. Strzelec – traf 20 razy w głowę z podstawowego pistoletu.
    Trzeba trafić w głowę przeciwnika (nie trzeba zabić) 20 razy z podstawowego pistoletu. Zalecam to robić na Alienach bo w ich głowy jest łatwiej trafić. Wczytujemy rozdział 9 na poziomie rekrut i nie powinno być kłopotu.

    9. Oczy dookoła głowy - zabij 20 wrogów znajdujących się na ścianach lub suficie.
    Wczytujemy rozdział 4 i dochodzimy do momentu, gdzie dostaniemy smartguna (przy okazji parę już nam powinno wpaść bo ciągle chodzimy wąskimi korytarzami). W długim korytarzu nabijamy kille. W razie czego restartujemy checkpoint i kończymy wyzwanie.

    10. Bańka pęka – zabij 10 ksenosów strzałem w głowę.
    Tu ponownie wracamy do 9 rozdziału, bierzemy strzelbę i celujemy w głowę. Potrzeba trochę refleksu, ale po paru próbach na pewno się uda.

    11. Krótkie, kontrolowane salwy - wpakuj we wroga cały magazynek karabinu , nie chybiając, ani nie przeładowując.
    Polecam zrobić to na ustawce w prywatnym meczu. Gdy nasz przeciwnik zamieni się w tarana,powinien stanąć w miejscu, a my do niego strzelamy seriami nie przeładowując do wyczerpania magazynku (strzelamy w korpus tarana, albo w zad - nigdy od frontu). Poniżej filmik gdzie można znaleźć miejsce do przemiany.

    Filmik z lokalizacją Tarana

    12. Strzelec wyborowy -zabij 20 wrogów z odległości co najmniej 15 m używając karabinu bojowego.
    Nie jest to trudne, wczytujemy dowolną mapę, zostajemy z tyłu i strzelamy z karabinu aż nam wpadnie.

    13. Traper – zabij 20 wrogów używając min karabinu bojowego
    Alternatywną bronią karabinu bojowego mogą być miny. Ustawiamy je w menu, jako drugi ogień i wczytujemy dowolny rozdział. Wystrzeliwujemy miny przed wroga, a następnie restartujemy misję do momentu, aż zaliczy nam wyzwanie.

    14. Najlepszy z najlepszych – zabij 15 wrogów bronią krótką.
    Dobrym miejscem do tego jest początek 2 rozdziału. Jest tam dużo wrogich żołnierzy i można nabić trochę killi, po czym zrestartować checkpoint. Bron krótka nie ma wielkiej mocy, więc może się zdarzyć, ze będziemy ginąć przy próbie zaliczenia wyzwania. Jeśli tak, to nic się nie dzieje, gra zapisuje bowiem każdy nasz postęp.

    15. Kawał giwery – zabij 3 wrogów używając wbudowanej broni nie ginąc ani razu.
    Można to zrobić w dowolnej misji. Proponuję granatnik podwieszany w karabinie pulsacyjnym. Nie musimy zabijać 3 wrogów naraz - mogą być to przeciwnicy podczas całej misji.

    16. Do pionu – przywróć do zdrowia 5 innych graczy w kampanii kooperacyjnej lub rywalizacji.
    Musimy uzdrowić 5 razy kompana. Można to zrobić na jednym i tym samym kompanie. Kolega daje się powalić, a my go uzdrawiamy. Powtarzamy 5 razy i wyzwanie mamy zaliczone.

    17. Równe szanse – zabij 20 wrogów używając pistoletu bojowego.
    Wczytujemy dowolny rozdział i zabijamy 20 wrogów z pistoletu bojowego.

    18. Rozstaw i rozwal – zabij 10 wrogów za pomocą claymore'ów ,wbudowanej wyrzutni min lub pułapek z kwasem
    Ja to zrobiłem za pomocą claymore'ów w misji 9. Kładziemy minę i ustawiamy się trochę za nią. Kiedy Alieny będą szły nas, wpadną na minę i zginą. My robimy restart checkpoint i powtarzamy cały czas, aż zaliczy nam zadanie.

    19. Siewca miłości - zabij 2 wrogów w czasie krótszym niż10 sek. używając pistoletu maszynowego.
    Wczytujemy ponownie 2 rozdział i zabijamy dwóch pierwszych gości, którzy wejdą do pomieszczenia.

    20. Ksenofobia – zabij 10 kseno-żołnierzy, 10 łowców lub 10 bryzgaczy.
    Najszybciej rozdział 9 i zabijamy co nam wpadnie pod celownik.

    21. Rozrywka – Zabij 20 wrogów używając granatnika przy karabinie szturmowym.
    Robimy to, co w opisie. Jeśli się skończy amunicja to restartujemy poziom.

    22. Grunt to oszczędność - w trakcie strzelania ze standardowego pistoletu nie spudłuj i nie zmień magazynka.
    Najprostszy sposób to ustawka w prywatnym meczu. Koledzy się podkładają , a my strzelamy, aż uzyskamy wyzwanie.

    23. Jeszcze dycham – zabij wroga będąc obezwładnionym.
    Można zrobić samemu, bądź w co-opie. Kiedy nas powali wróg i czekamy na reanimację, strzelamy z pistoletu do atakujących. Wystarczy zabić jednego przeciwnika w ten sposób

    24. Chirurg-amator – pozbaw ksenomorfa głowy.
    Można to zrobić za pomocą strzelb,y bądź też w 4 misji, gdy dostaniemy smartguna. Celujemy w głowę i nie powinno być kłopotu.

    25. Ogień błyskawiczny – zabij 2 wrogów ogniem w ciągu 10 sekund.
    Na karabinie montujemy wyrzutnik granatów zapalających (alternatywna broń) i wczytujemy znów rozdział 2. Atakujemy z niego 2 pierwszych żołnierzy, którzy wejdą do pomieszczenia.

    26. Sędzia, ława przysięgłych kat – wykończ 20 wrogów używając karabinu pulsacyjnego.
    Jak w opisie nic dodać nic ująć.

    27. Strzelmistrz – zabij 20 wrogów przy pomocy strzelby taktycznej.
    Strzelba taktyczna, dowolny rozdział i atakujemy.

    28. Podtrzymuj ogień – Zabij 6 wrogów w ciągu 60 sek. używając pistoletu maszynowego.
    Wydaje się to trudne, ale w rzeczywistości nie jest. W dużym skupisku wrogów, 60 sek. na zabicie 6 wrogów spokojnie wystarczy. Ja to zrobiłem tradycyjnie w 9 rozdziale. Ruszamy do przodu i kiedy napotkamy większą grupę strzelamy, przez 60 sekund. Trzeba będzie wykazać się troszeczkę refleksem.

    29. Odruch warunkowy – zabij 5 ksenomorfów w szybach wentylacyjnych używając strzelby taktycznej.
    To zadanie wykonałem w 4 misji i też tak polecam zrobić. Kiedy dostaniemy smartguna i zejdziemy do długiego korytarza, odkładamy smartguna na ziemię i bierzemy strzelbę taktyczną. Szybami bocznymi (a przynajmniej częścią z nich) będą do nas podchodzić alieny. Kiedy tylko zauważymy jakiegoś to strzelamy szybko zanim wirtualny kompan zrobi to za nas. W razie czego wczytujemy rozdział.

    30. Cichy zabójca - odstrzel 20 kończyn przy pomocy strzelby taktycznej.
    Jest to zły opis wyzwania (nie wiem jak wersja anglojęzyczna) powinno być zabij 5 wrogów bronią z tłumikiem i tak robimy, a opis tyczy się zadania 31.

    31. Amputacja - odstrzel 20 kończyn przy pomocy strzelby taktycznej.
    Żeby sobie pomóc, jako alternatywną broń w ustawiamy ładunek elektryczny, który poraża ofiarę prądem i przez chwile stoi ona w miejscu. W tym momencie strzelamy do niego. Po paru próbach i lekkiej wprawie się uda.

    32. Utrzymać pozycje – Wykończ kseno-tarana używając standardowego pistoletu.
    Zabić tarana ze standardowego pistoletu nawet na łatwym jest bardzo trudne. Zalecam ustawienie się w prywatnym meczu. Najpierw strzelamy do niego z „czegoś mocniejszego” np. karabin pulsacyjny i dobijamy go tylko wymaganą bronią.

    33. Atak kombinowany - zabij 10 podpalonych wrogów używając pistoletu bojowego.
    Tu trzeba trochę cierpliwości. Robimy to na alienach. Podpalamy je np. granatami zapalającymi, szybko zmieniamy na pistolet i dobijamy. To jest metoda prób i błędów. Zdarzy się, że przeciwnik zginie od ognia, albo przestanie się palić i jeśli zabijemy go niezapalonego, to gra wyzwania nam nie zaliczy. Po paru próbach w końcu się uda. Można to też zrobić w prywatnym meczu.

    34. Pieczyste – Jako żołnierz marines zabij 20 wrogów granatami zapalającymi.
    Granaty zapalające marines mają jako broń pomocniczą karabinu pulsacyjnego. Montujemy broń pomocniczą pod karabinem, włączamy rozdział 9 bądź 2 i działamy. Restartujemy poziom do momentu zaliczenia wyzwania.

    35. Szturmowa parada – zabij 20 wrogów przy pomocy karabinu szturmowego.
    Kolejne proste wyzwanie. Wystarczy zabić 20 przeciwników z karabinu szturmowego.

    36. Zapalniczka – zabij 20 wrogów używając miotacza ognia wbudowanego w karabin szturmowy.
    Ustawiamy miotacz pod karabinem szturmowym i działamy. Ten miotacz ognia nie ma dużej pojemności, więc będziemy musieli powtarzać checkpoint. Jednakże kłopotów przy tym zadaniu nie będzie.

    37. Terapia wstrząsowa - zabij 20 wrogów porażonych przywierającym paralizatorem strzelby taktycznej.
    W strzelbie taktycznej jako dodatkową broń można zamontować właśnie paralizator. Używamy go na przeciwniku, który przez chwilę będzie stał porażony i dobijamy go dowolna bronią. Powtarzamy ten rozdział do skutku.

    Wyzwania kampanii

    1. Mocne nogi – Ukończ misję wchodzącą w skład kampanii na dowolnym poziomie trudności.
    Wpadnie samo podczas przechodzenia kampanii.

    2. Jatka – rozerwij na strzępy 5 wrogów w jednej misji wchodzącej w skład kampanii.
    Rozerwij to złe określenie. Chodzi o to, aby trafiony przeciwnik eksplodował na kawałki. Można to zrobić za pomocą granatnika lub min. W dowolnej misji, ale w jednym ciągu.

    3. Lepsze niż brzydkie wyrazy – zabij wręcz 5 wrogów w trakcie jednej misji wchodzącej w skład kampanii.
    Zabicie 5 wrogów wręcz nie jest takie łatwe nawet na rekrucie. Na zabicie wrogiego żołnierza potrzebujemy 2-3, a na zabicie Obcego 5-6. Robimy to na ludziach. Jeśli zginiemy gra resetuje postępy. Polecam to wyzwanie zrobić w misji 7. Skupiamy się na nim dopiero, jak dojdziemy do laboratorium. Jest tam mało przeciwników i z reguły po dwóch w pomieszczeniu.
    Przy robieniu innego wyzwania odkryłem mały trik (błąd). Jeśli zabijemy wręcz parę osób i widzimy, że z naszym zdrowiem jest kiepsko, to wczytujemy ostatni checkpoint. Gra zostawi nam ilość zabitych i wtedy wystarczy dobić odpowiednią ilość. Nigdy jednak nie możemy zginąć, bo wtedy zerujemy licznik.

    4. Dobrana para – zabij 2 wrogów jednym strzałem ze strzelby.
    Trzeba zabić 2 wrogów jednym strzałem ze strzelby. Ja to zrobiłem w misji drugiej. Kiedy zacznie się rozdział, biegniemy do drzwi i załatwiamy 2 przeciwników, którzy próbują wejść. Można to zrobić gdziekolwiek np. jakimś wąskim korytarzu, lub stojąc w drzwiach.

    5. Przewaga taktyczna – zabij 6 wrogów bronią taktyczną w trakcie misji w trybie kampanii.
    Wybieramy dowolny poziom, trudność rekrut i zabijamy 6 przeciwników ze strzelby taktycznej.

    6. Podwójny strzał – zabij 2 wrogów, którzy przed chwilą byli ogłuszeni, podczas misji w trybie kampanii.Przeciwnicy nie muszą być ogłuszeni równocześnie. W strzelbie taktycznej ustawiamy jako bron alternatywną paralizator i wczytujemy rozdział 2. Atakujemy paralizatorem, a następnie zabijamy tych dwóch gości, co wpadają do pomieszczenia.

    7. Łowca robali – zabij 5 twarzołapów.
    Na początku Rozdziału 10 pojawiają się 2 -3 twarzołapy (są to małe ksenosy przypominające pająki, które skaczą nam do twarzy). Zabijamy je i powtarzamy rozdział do skutku.

    8. Przecinak - pozbaw ksenomorfy 20 kończyn.
    Najprościej zrobić to smartgunem. W rozdziale 4 dochodzimy do momentu, gdzie dostaniemy smartguna, a gdy zjedziemy do wąskiego korytarza, strzelamy do wszystkiego, co się rusza. Powinno wpaść za pierwszym razem.


    9. Żelazna pięść – zabij wręcz 10 wrogów w trakcie jednej misji wchodzącej w skład kampanii.
    Tak samo, jak wyzwaniu 3 tylko do zabicia mamy 10 wrogów. Ponownie wczytujemy 7 misję dochodzimy do laboratorium i zaczynamy nasze wyzwanie. Proponuję wykorzystać błąd w grze (patrz 3 wyzwanie).

    10. Przewaga ogniowa – Zabij 2 wrogów przy pomocy smartguna, miotacza ognia lub rakietnicy podczas misji w trybie kampanii.
    Wybieramy którąś z wymienionych broni dowolny rozdział i już Zero komplikacji.

    11. Ręka noga mózg na ścianie – zabij 5 wrogów materiałami wybuchowymi w trakcie misji w trybie kampanii.
    Proste. Ustawiamy podwieszany granatnik na karabinie pulsacyjnym, wybieramy dowolny rozdział i jazda...

    12. Twardziel - Ukończ misję wchodzącą w skład kampanii na poziomie twardziel lub wyższym.
    Trzeba ukończyć misję na poziomie twardziel lub wyższym. Wczytujemy rozdział 11 i wysyłamy królową w kosmos.

    13. Twardziel absolutny – Ukończ misję w trybie kampanii na poziomie trudności twardziel absolutny.
    Podobnie, jak w wyzwaniu 12 tylko robimy to na poziomie twardziel absolutny.

    Wyzwania online (chociaż nie każde)

    1. Mutacja – zakup ulepszenie bojowe ksenosa.
    Wykupujemy pierwsze ulepszenie bojowe i wyzwanie zaliczone.

    2. Jajowar – wygraj mecz w trybie eksterminacji.
    Trzeba wygrać mecz w trybie eksterminacji (nie rundę tylko cały mecz). Nie będzie z tym problemów w normalniej grze. W razie potrzeby można zrobić ustawkę w prywatnym meczu.

    3. Mistrz przetrwania – wygraj mecz w trybie przetrwanie.
    Wygrać w trybie eksterminacji. W razie problemów ustawka.

    4. Uciekinier – wygraj mecz w trybie ewakuacja
    Do tego trybu potrzebna jest zgrana drużyna. Jeśli nie mamy kliku osób radzę zrobić to w prywatnym meczu. Wtedy wystarczą nawet 2 osoby.

    5. Zwycięzca – zabij 25 wrogów w trybie walki drużynowej.
    Wystarczy zabić 25 wrogów w trybie walka drużynowa.

    6.Kapitan pazur – jako kseno-żołnierz zabij 10 wrogów szybkim atakiem pazurami.
    Ten atak mamy domyślnie ustawiony (guzik ) więc wybieramy kseno-żołnierza. Najszybciej będzie w trybie walka drużynowa. Zabijamy tym atakiem 10 wrogów.

    7. Pluję na ciebie – jako kseno-bryzgacz zabij 10 wrogów kwaso splunięciem.
    Plucie kwasem to podstawowy atak kseno-bryzgacza, ale jest mniej skuteczny niż u innych ksenosów. Żeby zabić przeciwnika trzeba go „opluć” 2-3 razy, więc najszybciej będzie zaliczyć to na ustawce.

    8. Koci refleks – jako kseno-łowca skocz na trzech wrogów w ciągu mniej niż 10 sekund.
    Kseno-łowca ma pomocniczy atak skok na przeciwnika. Można to zrobić na jednym graczu, najlepiej na ustawce. Spokojnie zmieścimy się w 10 sekund. Po prostu 3 razy skaczemy na przeciwnika( ). Zakup dwóch umiejętności: akrobata dostępny od rangi 14 oraz 15 szybki sus, znacznie ułatwi Ci zadanie.

    9. Głowa do góry – jako ksenos zabij wroga atakując ze ścian lub sufitu.
    Najłatwiej zrobić to w prywatnym meczu (można próbować w multi, ale kwas to słaba broń). Spotykamy się w umówionym miejscu, wybieramy kseno-bryzgacza i za pomocą (cały czas wciśnięty) wspinamy się na ścianę lub sufit. Gdy podejdzie przeciwnik, plujemy na niego, aż zginie. Powtarzamy do skutku.

    10. Na straży – zniszcz 5 wieżyczek strażniczych.
    Gramy jako ksenos w trybie gry ewakuacja lub przetrwanie. Najłatwiej zrobić to w prywatnym meczu w trybie przetrwanie (mapa Potępienie). Gracz, który jest marine podchodzi do włącznika, aktywuje wieżyczkę za pomocą (włącznik przy szafie sterowniczej, nie ten przy podnośniku) i następnie rozstawia wieżyczkę czujnikiem do ściany. My ją niszczymy i powtarzamy rundę jeszcze 4 razy. Podobno można też zrobić to w misji 10, gdzie mamy do zniszczenia działa przeciwlotnicze (które liczą się do zadania), ale nie sprawdziłem tej metody.

    11. Dwie pieczenie... - zabij dwóch wrogów jednym strzałem ze strzelby.
    To samo wyzwanie nr 6 w wyzwaniach kampanii. Można je zrobić offline lub online

    12. Zwiadowca – wykryj 50 ksenosów używając wykrywacza ruchu.
    Można to zrobić również w kampanii i gra zaliczy nam osiągnięcie.

    13. Brutalna siła – jako kseno-żołnierz zabij 10 wrogów potężnym atakiem pazurami.
    Trzeba zabić 10 osób ciężkim atakiem. Ten atak jest do odblokowania, jako główny u kseno-żołnierza .

    14. Wypluj to – jako kseno-bryzgacz zabij 2 wrogów jednym w pełni naładowanym splunięciem.
    Jest trochę problematyczne trzeba zabić 2 graczy równocześnie. Grając normalnie trzeba mieć dużo szczęścia, dlatego najlepiej zrobić to na ustawce. Ostateczny cios musi być w pełni naładowany, także można przygotować graczy normalnym atakiem i jak dadzą nam sygnał (np. podskakując) dobijamy ich pełnym splunięciem. Jeśli mamy tylko jednego kompana do gry, można to zrobić z wieżyczką w trybie przetrwanie -> mapa potępienie. Najpierw uszkadzamy wieżyczkę potem naszego kompana. Następnie kolega staje obok wieżyczki, a my zadajemy ostateczny cios

    15. Rykoszet – jako kseno-bryzgacz zabij 10 wrogów odbitym splunięciem.
    Odblokowujemy tę umiejętność u bryzgacza w głównym ataku. Kule kwasowe mają funkcję odbicia się od ściany tuż po wypluciu. Do zabicia potrzeba 2 takich kul. Najlepszym wyjściem jest ustawka.

    16. Kopanie leżącego – jako kseno-łowca zabij wroga po powaleniu go szybkim skokiem.
    U kseno-łowcy odblokowujemy atak pomocniczy: szybki sus . Tym skokiem powalamy ofiarę oraz dobijamy ją dowolnym atakiem głównym.

    17. Ognisty podmuch – jako żołnierz marines zabij 25 wrogów granatami zapalającymi.
    Błędny opis. Trzeba zabić 25 osób smartgunem, rpg, lub miotaczem ognia można zrobić offline/online.

    18. Berserker – jako kseno-żołnierz zabij 10 wrogów nawałą uderzeń.
    Odblokowujemy główny atak: furia i zabijamy 10 wrogów. Nic trudnego.

    19. Ale wdepnęli – jako kseno-bryzgacz zabij 5 wrogów kwasową pułapką.
    Odblokowujemy atak główny: pułapka z kwasem. Do zabicia przeciwnika potrzeba 2 takich pułapek. Także dużo szybciej pójdzie nam w prywatnym meczu.

    20. Fala uderzeniowa - Jako kseno-łowca powal 2 wrogów jedną falą uderzeniową.
    Odblokowujemy atak pomocniczy: fala uderzeniowa i wykorzystując go, skaczemy na 2 ofiary. Nie musimy ich zabić. Działa też trik z wieżyczką w trybie przetrwanie -> mapa potępienie. Kolega aktywuje i ustawia wieżyczkę i staje koło niej. My skaczemy w środek, a gra nam zalicza wyzwanie.

    21. Wybuchowa zabawa – jako żołnierz marine zabij 5 ksenosów-zbiorników w trakcie meczu w grze wieloosobowej.
    Jako, że w grze bardzo rzadko można spotkać zmutowanego baniaka, robimy to w prywatnym meczu. Filmik, gdzie go można znaleźć poniżej:

    Lokalizacja baniaka

    22. Daleki zasięg – jako kseno-łowca zabij 5 wrogów atakiem z doskoku.
    Ustawiamy główny atak: atak z doskoku i zabijamy nim 5 wrogów.

    23. Mokra plama – zabij 8 wrogów obrażeniami od kwasu.
    Wystarczy zabić 8 wrogów dowolnym atakiem z kwasem.

    24. Litościwy zabójca – używając pistoletu bojowego zabij 5 płonących wrogów.
    Tak samo, jak w wyzwaniu offline nr 33. Można zrobić offline/online.

    25. Piętno – jako kseno-bryzgacz zabij 10 wrogów kwasowym pazurem.
    Odblokowujemy atak pomocniczy: atak kwasem i zabijamy 10 przeciwników.

    26. Pułapka – jako żołnierz marine zabij 25 ksenosów minami claymore.
    To wyzwanie można zrobić tylko online, także rozkładamy miny i czekamy. Proces znacznie przyspieszymy w prywatnym meczu.

    27. Grad ciosów – jak kseno-łowca zabij wroga nawałą uderzeń po powaleniu go skokiem.
    Ustawienia, jakie trzeba zastosować - atak główny :furia atak pomocniczy: szybki skok . Skaczemy na ofiarę i wykańczamy atakiem głównym.

    28. Szatkownica – jako kseno-żołnierz zabij 2 wrogów jednym obrotowym atakiem ogonem.
    Odblokowujemy atak pomocniczy : wir i zabijamy 2 przeciwników naraz. Ze względu na to, że do zabicia potrzeba 2 uderzeń najszybciej zrobimy to w prywatnym meczu.

    29. Nietaranowalny – jako żołnierz marine zabij 5 ksenosów-taranów w trakcie meczu w grze wieloosobowej.
    Błąd w opisie. Nie trzeba tego zrobić w jednym meczu, wystarczy zabić 5 taranów w 5 różnych meczach. Nie jest to łatwe w normalnej grze, więc polecam ustawkę. Poniżej ponownie daję filmik do miejsca, gdzie można zmienić się w tarana

    Lokalizacja tarana

    30. Kwaśny deszcz – jako kseno-bryzgacz zabij 10 wrogów używając zdolności detonacji.
    Ta zdolność to nie jest żaden z dostępnych ataków, tylko cecha bryzgacza. Wchodzimy więc w opcje -> cecha i odblokowujemy detonację. Teraz, gdy przeciwnik nas zabije, eksplodujemy rozwalając wszystkich w pobliżu.

    31. Uściski – jako kseno-łowca zabij 20 wrogów atakiem z doskoku.
    Wybieramy pierwszą opcję w głównym ataku -> szybki atak, a w pomocniczym -> sus. Po skoku na wroga, dobijamy go szybkim atakiem .

    32. Łatwa zdobycz - Jako kseno-łowca zabij wroga po ogłuszeniu go ogonem.
    Odblokowujemy atak pomocniczy : maczuga. Najpierw atakujemy wroga tą umiejętnością, a następnie zabijamy atakiem głównym.

    33. Pod osłoną cieni – Jako kseno-łowca zabij 5 wrogów nie odnosząc obrażeń.
    Nie musi być to wykonane w jednym meczu. W sumie trzeba zabić 5 wrogów bez odnoszenia obrażeń jako kseno-łowca.

    34. Alfa – Grając jako ksenomorf zabij 5 żołnierzy nie ginąć ani razu.
    Jak w opisie. Trzeba zabić 5 marines, nie ginąc przy tym ani razu. Jest to to zrobienia w normalnej grze, ale w razie problemów polecam ustawkę.

    35. As – grając jako żołnierz marines zabij 5 ksenosów nie ginąc ani razu.
    Analogiczne do wyzwania powyżej, z tym że tym razem gramy żołnierzami. Najłatwiej zrobić to w trybie ewakuacja, gdzie dodatkowo mamy pancerz. Daje nam to dodatkową przewagę w starciu z alienami.

    36. Trudny do zabicia – ukończ mecz w trybie ewakuacji nie dając się obezwładnić.
    Trzeba dotrzeć do punktu ewakuacji, nie dając się obezwładnić. Bez dobrej ekipy może być ciężko tego dokonać, dlatego polecam ustawkę. Aby zaliczyć wyzwanie, trzeba skończyć cały mecz (!) Nie wystarczy runda po stronie marine.


    I Feel Safer Already/ Już czuję się bezpieczniej
    Niech do twojej drużyny dołączy gracz.



    Wystarczy wysłać zaproszenie znajomemu, a gdy dołączy do naszego lobby, trofeum wpada.



    Don't Count Me Out/ Jeszcze mnie nie wypisujcie
    Uzdrów poległego towarzysza.



    Grając w co-op na najwyższym poziomie, na pewno będzie wiele okazji do zrobienia tego pucharka. Gdy nasz towarzysz padnie powalony przez wroga, musimy podbiec do niego i przytrzymać
    . Kompan wstanie, a my dostaniemy trofeum. W grze solo niestety tego nie zrobimy, bo sztuczni towarzysze zawsze podnoszą się sami.



    Ready to Fry Half a City/ Gotowy na wszystko
    Edytuj pakiet żołnierza marines.



    Wraz z zaliczaniem wyzwań i postępami w grze, oprócz XP będziemy dostawać punkty do ulepszeń broni/wyglądu. Wchodzimy tryb rywalizacji, gdzie będzie dostępna opcja ulepszenia pakietów marine. Wykupujemy jeden upgrade i pucharek jest nasz.



    Structural Perfection/ Strukturalna perfekcja
    Edytuj pakiet ksenomorfa.



    Dokładnie jak w przypadku poprzedniego trofeum, tylko tym razem kupujemy ulepszenie Obcego.



    Perfect Killing Machine/ Perfekcyjna maszyna do zabijania
    Ulepsz każde okienko pakietu klasy ksenomorfów.



    Wybieramy jedną z trzech dostępnych klas i ulepszamy każde dostępne okienko pakietu danej klasy. Jest sześć kategorii umiejętności:
    Atak główny, Atak pomocniczy, Zdolność, Karapaks, Cecha, Dobicie. My musimy wykupić co najmniej jedno ulepszenie w każdym z wymienionych rodzajów.
    Nie ma się tym co martwić. Przy robieniu wyzwań dostaniemy wystarczającą liczbę punków do odblokowania wszystkich umiejętności.



    Field Modified, Kill Certified/ Do dupy takie standardy
    Ulepsz każde okienko broni.



    Bierzemy jedną z broni (każda broń ma 5 opcji zmian) i zmieniamy jedno ustawienie w każdej z dostępnych kategorii: 2 broń, dodatek, celownik, wzór, tryb ognia.
    Nie ma się tym co martwić. Przy rozgrywaniu kampanii na poziomie twardziel absolutny, dostaniemy wystarczającą liczbę punków do odblokowania wszystkich upgrade'ów, we wszystkich naszych broniach.



    You Look Just Like I Feel/ Wyglądasz tak, jak ja się czuję
    Ulepsz raz każde okienko wyglądu marine.



    Przy robieniu wyzwań będą nam się odblokowywać m.in. pakiety ubioru marine
    W menu rywalizacji, jak już wcześniej pisałem, jest opcja ulepszania pakietów broni i wyglądu. Aby dostać trofeum
    musimy zmienić każdy element ubioru.



    Adaptive Morphology/ Elastyczna morfologia
    Ulepsz raz każde okienko wyglądu klasy ksenomorfów.



    Trofeum analogiczne do poprzedniego. Tym razem ulepszamy wygląd ksenomorfa (jest tu znacznie mniej do zmiany niż w przypadku marine).



    I Can Handle Myself/ Dam sobie radę
    Kup wszystkie ulepszenia danej broni.



    Tym razem mamy zakupić wszystkie 5 ulepszeń do jednej broni. Zbieramy odpowiednią ilość punktów, zmieniamy każde okienko ulepszeń i cieszymy się z nowego trofeum.



    Majority Shareholder/ Właściciel większości udziałów
    Wydaj 30 pochwał.



    Trochę nietrafiony opis. Chodzi tu o punkty, które dostajemy po każdym awansie. Po wydaniu 30 z nich na rozbudowę broni, ulepszenia wyglądu etc. trofeum będzie nasze. Awans o jeden stopień = 1 pkt doświadczenia, a więc trofeum powinniśmy odblokować na 31 lvl.



    I Heard THAT/ Hej, SŁYSZAŁEM
    Zbierz wszystkie 12 nagrań



    Trzeba zebrać 12 nagrań są to małe laptopy, do których musimy podejść i nacisnąć
    . W ten sposób włączymy nagranie, a gra zaliczy nam znalezisko. Uwaga! Odsłuchanie nagrania liczy się dla wszystkich osób na planszy. Filmik poniżej :
     




    Entry Prohibited/ Wstęp wzbroniony
    Zabij 10 ksenomorfów, używając szybów wentylacyjnych.



    Trzeba zabić 10 alienów, które ukrywają się w szybach wentylacyjnych czy szczelinach. Dobrym momentem jest rozdział 4, kiedy dostajemy smartgun, a następnie schodzimy do długiego korytarza w podziemiu. W tym miejscu, z szybów rozmieszczonych po bokach korytarza, będą wyskakiwać na nas ksenosy. Zanim to zrobią, musimy do nich strzelić i je zabić. W razie potrzeby zalecam wczytanie punktu kontrolnego i powtórzenie sekwencji, albo zdobycie tego na ustawce.



    Let's Rock!/ Jazda!
    Zabij 10 ksenomorfów w jednej grze, używając smartguna M56A2.



    Misja 4 -> miejsce opisane powyżej. Zabijamy 10 ksenomorfów i trofeum wpada.



    Need a Deck of Cards?/ Przyda się talia kart?
    Rozstaw zdalną wieżyczkę UA 571-C



    Podczas przechodzenia kampanii będzie parę miejsc, gdzie będziemy mieli możliwość rozstawienia wieżyczki. Można uznać, że nie da się tego pominąć. Wieżyczkę podnosimy za pomocą
    , a rozstawiamy wciskając .



    Micro Changes in Air Density/ Mikrozmiany w gęstości powietrza
    Namierz 100 wrogich celów wykrywaczem ruchu.



    Czujnik ruchu mamy pod przyciskiem
    . Podczas gry, gdy chcemy sprawdzić położenie wroga, włączamy radar. Będziecie często tego używać, więc wpadnie na długo przed końcem kampanii.



    It's a Dry Heat/ Niezły upał
    Zabij 3 przeciwników jednym granatem zapalającym U4.



    Do zdobycia tego trofeum potrzebny nam ręczny granat zapalający U4, musimy wyposażyć się w niego w ekwipunku - grupa Broń taktyczna. Granaty znajdujemy w skrzynkach z amunicją. Najlepszą okazją do zaliczenia tego jest początek trzeciego rozdziału. Wejdziemy do pomieszczenia, gdzie po raz pierwszy tej misji napotkamy wroga. W pewnym momencie trzech żołnierzy na planszy znajdzie się w pobliżu siebie (będą biec do drzwi). Wyczuwamy odpowiedni moment i rzucamy granat. W razie potrzeby wczytujemy ostatni checkpoint i próbujemy jeszcze raz.
    Załączam filmik:

     




    Eat This!/ Żryj to!
    Zabij ksenomorfa strzelbą z bardzo bliskiej odległości.



    Kolejne proste trofeum. Myślę, że wpadnie przy okazji przechodzenia gry i nie będziecie musieli się na nim skupiać. To, co musimy zrobić, to zabić obcego z bliskiej odległości za pomocą strzelby (shotguna). Musimy mieć przeciwnika bardzo blisko siebie np. jak na nas skacze albo gdy przygwoździmy go przy ścianie.



    Coming Outta the Walls!/ Wyłażą ze ścian!
    Zabij ksenomorfa łażącego po ścianie lub suficie.



    Kolejne proste trofeum. Okazji do jego zdobycia będzie będzie bardzo wiele. Kiedy tylko zobaczymy jakiegoś ksenomorfa na ścianie lub suficie, ubijamy go obojętnie jaką bronią. Ding!



    Secreted from What?/ Co ją wydziela?
    Zabij 5 bryzgaczy, nie odnosząc obrażeń od kwasu.



    Trzeba zabić 5 bryzgaczy, nie odnosząc obrażeń od ich kwasu. Zabicia nie muszą być dokonane pod rząd, więc nie przejmujcie się tym. Na pewno wpadnie. Dobrym miejscem do zdobycia trofeum jest misja 6. Wypuszczamy kompanów do przodu, bierzemy broń dystansową np. karabin bojowy i próbujemy na spokojnie strzelać do bryzgaczy. Jeśli mimo wszystko będziecie mieli z tym problem, możecie poratować się
    Ustawką z kolegą, gdyż jedna klasa do wyboru w multi to właśnie bryzgacz.



    No Offense/ Bez obrazy
    Zabij wręcz łowcę, który skacze w twoją stronę.



    Jeśli trofeum nie wpadnie nam podczas przechodzenia kampanii, można próbować zdobyć je w Rozdziale 9 na poziomie Rekrut, albo na
    Ustawce z kolegą. Najpierw musimy ksenomorfa trochę zmiękczyć strzałami (sam atak wręcz jest zbyt słaby, aby zabić wroga, nawet na niskim poziomie trudności) i zaczekać, aż na nas skoczy. W tym momencie wciskamy
    ,
    czyli przycisk odpowiedzialny za atak wręcz. Jeśli uderzymy dolatującego Łowcę, to jesteśmy w domu. Po paru próbach na pewno się uda. Jest to kwestia wyczucia momentu skoku aliena.



    Arbitrarily Exterminated/ Arbitralna eksterminacja
    Zabij 2179 ksenomorfów.



    Jak nazwa wskazuje trzeba zabić 2179 ksenomorfów. Gra zalicza wszystkie zabójstwa online/offline ale niestety w menu nie ma żadnego licznika, który pokazałby jak dużo dzieli nas od celu. Ja trofeum odblokowałem przy kończeniu wyzwań. Jeśli jednak w waszym przypadku się tak nie stanie, jest kilka miejsc, w których zabicia można farmić. Odpalamy np. Rozdział 4, dochodzimy do momentu gdzie dostaniemy smartguna, udajemy się na dół do wąskiego korytarza i tam w około 3 min mamy 30-35 zabitych. Gdy Obcy się skończą, w checkpoint i tak do celu.



    Anytime, Anywhere/ Wybierz czas i miejsce
    Zabij tyrana nie dając mu się zranić.



    Tyran/taran to zmutowany obcy posturą przypominający nosorożca. Zadanie możemy zrobić w zarówno w kampanii, jak i online w prywatnym meczu. Ustawka będzie prostszym rozwiązaniem, gdyż przeciwnik jest bardzo odporny na obrażenia i w grze otwartej trzeba mieć dużo szczęścia, aby to zaliczyć. Aby go zabić celujemy w jego korpus, albo zad. Nigdy nie strzelamy od frontu, bo głowa Tarana to coś w rodzaju tarczy, która tłumi obrażenia. W kampanii przeciwnika spotykamy w Rozdziale 9, a więc można wczytywać tę misję na łatwym poziomie i próbować swoich sił.
    Ja zrobiłem to w prywatnym meczu: tryb - walka drużynowa -> mapa - wykopaliska. W multi, żeby zagrać tyranem, trzeba się w niego przeistoczyć. Żeby tak się stało, ksenos musi podejść do odpowiedniego miejsca na mapie i wcisnąć . Tym sposobem dokona się mutacja, Obcy zmieni się w mini bossa, a my będziemy mogli go załatwić bez doznania obrażeń. Podaję filmik do miejsca gdzie można to wykonać. Oczywiście można poszukać miejsca do transformacji na innej mapie, jednak wydaje mi się, ze to dobre miejsce do zaliczenia większości wyzwań. Z kumplem robiliśmy je właśnie tu, także osobiście polecam.

    Filmik do Tarana


    Love at First Sight/ Miłość od pierwszego wejrzenia
    Przetrwaj bliskie spotkanie z twarzołapem.



    Tawrzołapy to małe alieny przypominające dłoń, albo pająka. Będą nas atakować, skacząc i przywierając do twarzy. Kiedy na nas wskoczą, na ekranie pojawi się info, aby zrzucić przeciwnika, naciskając . Robimy to jak najszybciej i gotowe. Pierwsza okazja do zdobycia tego trofeum nadarzy się już w pierwszym rozdziale.



    ... But No Cigar/ Mało brakowało
    Uratuj towarzysza z bliskiego spotkania z ksenomorfem.



    Do tego trofeum potrzebujemy pomocy drugiej osoby. Robimy to z twarzołapem, albo lurkerem. Najłatwiej chyba z tym pierwszym. Idziemy więc do miejsca gdzie one występują (np. misja 1 lub 10 ) i czekamy aż facehugger wskoczy na kompana. Ważne, aby kolega nie bronił się (gra będzie kazała mu wciskać :kwadrat), tylko czekał na naszą reakcję. My oczywiście zestrzeliwujemy twarzołapa i dostajemy trofeum. Jeśli będziecie grać w co-op dzbanek bezproblemowo powinien wpaść podczas normalnej gry.



    Easter Egg/ Niespodzianka
    Znajdź niespodziankę.


    Misja 2 - Bitwa o Sulaco (poziom trudności Rekrut)

    To, co musimy zrobić, to znaleźć ukryte na planszy pisanki . Po tym jak użyjemy loadera do podniesienia bramy i przejdziemy pod nią, musimy dojść do końca korytarza, a następnie skierować się na prawo. W razie potrzeby zapraszam do filmiku:

     














    Ostatnio edytowane przez luckas ; 24-06-2013 o 14:08

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •