Pokaż wyniki od 1 do 1 z 1

Wątek: F1 2011 - Poradnik

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Klub Platyny Awatar adamlubin
    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Posty
    2,138
    Post Thanks / Like
    Siła reputacji
    10
    Gamer IDs

    PSN ID: adamlubin

    Platyna F1 2011 - Poradnik










    Poziom trudność trofeów: 4/10, Ankieta
    Wszystkie trofea: 31 ( 14 , 10 , 6 , 1 )
    Trofea offline: 31
    Trofea online: Brak
    Czas potrzebny na zdobycie : 20 godzin + (zależy od umiejętności)
    Minimalna ilość przejść: 8 x WORLD CHAMPIONSHIPS, 19 x TIME TRIAL, CHALLENGE MODE, 1 x WYŚCIG NA PEŁNYM DYSTANSIE
    Trofea do przeoczenia: 1 ( LEARNING TO FLY)
    Trofea występujące z błędem: Nie
    Poziom trudności: Nie ma wpływu na trofea (całość przechodzimy na EASY)
    Trofea związane z kolekcjonowaniem: Nie
    Kody blokujące trofea: BRAK KODÓW








    Co tu dużo pisać. F1 - królowa sportów motorowych, stworzona przez Codemasters, oczywiście na licencji. Do Dyspozycji mamy 19 torów, 12 zespołów i 24 kierowców z sezonu 2011. W grze zaimplementowano również nowe systemy, takie jak KERS, czy DRS. Ścigać możemy się w kilku trybach. Podstawowym, jakim niewątpliwie jest Kariera, wpisujemy swoje dane i możemy się cieszyć ze zwycięstw nad Alonso, Hamiltonem czy Vetelem. Możemy również wcielić się w jednego z zawodników i rozegrać pasjonujący sezon Mistrzostw Świata, dodatkowo mamy możliwość zagrania w pojedynczym Grand Prix, jak również szybki wyścig. Nowością, bynajmniej dla mnie, był tryb Time Trial i Challanges. Gameplay wygląda bardzo ładnie na małym ekranie, wszytko chodzi płynnie, dźwięk super. Ogólnie tytuł godny polecenia, szczególnie dla fanów bolidów

    Komplet pucharków w grze nie jest zbyt wymagający, a to głównie za sprawą poziomu trudności, który cały czas może być ustawiony na EASY. Zdecydowanie najtrudniejszym pucharkiem (zwłaszcza dla amatorów F1) będzie
    TIMED TO PERFECTION. Niestety nie opiszę w poradniku cudownej metody na zdobycie tego trofeum, według mnie potrzeba do niego poznania torów, zaznajomienia się z techniką jazdy bolidem i odpowiednim wykorzystaniem dwóch systemów (KERS+DRS). Zaproponowany przeze mnie plan przejścia będzie podporządkowany zdobyciu platyny, a więc również wyżej wymienionego trofeum. Nie musicie się nawet przejmować jedynym trofeum, które jest do pominięcia, ponieważ po wykasowaniu zapisu gry można je zrobić na samym początku.

    Nie przynudzając zapraszam na tory, aby popracować nad techniką jazdy bolidem F1

    Powodzenia.


     







    Poniżej ustawienia dla wyścigów i ustawienia wspomagające. Do niektórych trofeów trzeba będzie zmienić ustawienie, ale o tym będę zawsze pisał. W DRIVING AIDS radzę nic nie zmieniać i na takich ustawieniach nauczyć się jeździć. Jeśli chodzi o wybór sterowania polecam pierwszy wariant A - łatwo w tym przypadku naciskać razem + oraz + . Dodam jeszcze, że nie musicie naciskać gazu () + DRS ()/KERS (), wystarczy tylko lub .
    I na koniec kilka cennych rad. Starajcie się jechać cały czas linią wyścigową. Często moment hamowania można opóźnić. W F1 bardzo ważne jest wyjście z zakrętu, szczególnie przed długą prostą. Podczas zakrętów starajcie się skręcać delikatnie, zbyt ostry skręt będzie powodował zmniejszenie mocy (włączone ANTI-WHEELSPIN).


     

    RACE DISTANCE - 3 LAPS
    AL - EASY
    DAMAGE - OFF
    TYRE WEAR - OFF
    WEATHER - OFF
    COMPONENT FAILURES - OFF
    PENALTIES - OFF

     

    RACING LINE - ON
    ALT. RACING LINE COLOUR - OFF
    STEERING ASSIST - OFF
    PREDICTIVE BRAKING - OFF
    ANTI-SKID - ON
    ANTI-WHEELSPIN - ON
    GEARBOX - AUTOMATIC

     



    KROK 1: CAREER


    Na dobry początek przejedźcie cały sezon w trybie kariery. Jeżeli nie macie doświadczenia w wyścigach F1 radzę przejechać kilka okrążeń w sesji treningowej, dla średnio i zaawansowanych polecam od razu przejść do kwalifikacji. Przejdźcie przez wszystkie sesje kwalifikacyjne i wygrajcie ostatnią część czasówki (Q3). Przy odrobinie wprawy w każdej części kwalifikacji wystarczy, że przejedziecie jedno okrążenie (w miarę czyste), co powinno wam dać około 10 sekund przewagi. Po wygraniu kwalifikacji startujecie do wyścigu z pierwszego miejsca i bez problemów powinniście zwyciężyć. I taki scenariusz powtarzacie w każdym z 19 wyścigów. Jeśli podczas kwalifikacji czy też wyścigu coś pójdzie nie tak, zawsze (o ile czas kwalifikacji nie dobiegł końca lub w wyścigu nie dojechaliście do METY) możecie powtórzyć dany etap. Wystarczy, że naciśniecie START i w menu wybierzecie RETRY.
    Na tym etapie radzę wam zaznajomić się ze sterowaniem w grze, wyczuć prowadzenie bolidu i powoli zapamiętywać tory.
    Ustawienia bolidu na dany tor podejrzyjcie w opisie pucharka
    TIMED TO PERFECTION (są one bardzo dobrze dopasowane do danego toru, zdecydowanie polecam na takich ustawieniach jeździć) - proponuje je zapisać poprzez opcję na dole SAVE i w przyszłości przy okazji wyścigu na danym torze tylko je wczytujecie.


    Na tym etapie powinniście odblokować następujące trofea:
    MADE THE CUT
    SPEED DEMON
    TUNED TO PERFECTION
    GET NOTICED
    GRAND PRIX WIN
    POLE POSITION
    PRANCER
    CLEAN SWEEP
    LEADER OF THE PACK
    MUST DASH!
    SHOE MAKER


    KROK 2: 7 x CHAMPIONSHIP


    Kolejnym krokiem będzie wygranie 7 sezonów, za które wpadnie trofeum THE GREATEST OF ALL TIME. Tym razem wybierzcie CHAMPIONSHIP. Przejechanie tylu sezonów pozwoli na dokładniejsze poznanie torów. Tym razem nie bierzcie udziału w kwalifikacjach, od razu wybierajcie RACE, będziecie startować z 24 miejsca, ale to w niczym nie przeszkadza. Od początku porównujcie swoje czasy na danym torze z tymi wymaganymi do trofeum TIMED TO PERFECTION. Jeśli do złotego medalu będzie wam brakowało maksymalnie 2 sekundy to można uznać, że ten tor macie opanowany i możecie go w trakcie kolejnych sezonów pomijać, oczywiście jeśli będziecie mieli odpowiednią przewagę na drugim zawodnikiem w klasyfikacji generalnej. Aby można było pominąć niektóre wyścigi, trzeba przed sezonem zmienić ustawienia PENALTIES z OFF na RELAXED. Jak najszybciej wylecieć z wyścigu - od razu po starcie zawróćcie i jedźcie "pod prąd", po kilku/nastu sekundach dostaniecie czarną flagę i zostaniecie zdyskwalifikowani (DNF).

    Na tym etapie powinniście odblokować następujące trofea:
    THE GREATEST OF ALL TIME
    GO THE DISTANCE
    LEGENDARY CHARGE!


    KROK 3: TIME TRIAL


    Przyszedł czas na najbardziej wymagające trofeum, a mianowicie TIME TO PERFECTION. Ale po przejechaniu już na prawdę sporej ilości godzin i kilometrów powinno być o niebo łatwiej niż bez takiego bagażu doświadczenia. Na początku proponowałbym abyście zdobyli pierwszy medal (wystarczy brązowy) bez asyst jazdy (DRIVING AIDS), co pozwoli wam odblokować trofeum. Co do meritum tego kroku zapraszam do opisu pucharka TIME TO PERFECTION

    Na tym etapie powinniście odblokować następujące trofea:
    FLYING LAP
    LEARNING TO FLY
    DRIVING LEGEND
    TIMED TO PERFECTION


    KROK 4: CHALLENGES


    Jak już wymęczycie czasy wszystkich okrążeń, polecam zająć się wyzwaniami, przejdźcie z poziomu menu w CHALLENGES. Będziecie mieli do rozegrania 10 poziomów, w każdym z nich musicie osiągnąć ocenę minimum C (na początek w 3 z 5 wyzwań oraz w finałowym). Według mnie najłatwiejszymi wyzwaniami są:
    - pokonanie jak największej ilości checkpointów,
    - wyprzedzenie jak największej liczby zawodników (później dojdzie wariant z eliminacją),
    - dobre pokonywanie zakrętów,
    - omijanie przeszkód,
    - przejeżdżanie przez bramki.
    Jak łatwo policzyć potrzebujecie ukończyć z minimalną oceną C 40 wyzwań. Aby mieć z głowy tryb CHALLENGES w jednym wyzwaniu musicie zdobyć ocenę A


    Na tym etapie powinniście odblokować następujące trofea:
    CHALLENGER
    TOE TO TOE
    GRADE A PERFORMANCE
    CHAMPION


    KROK 5: Specjalne warunki


    Do platyny pozostanie wam już tylko rozegranie pojedynczych wyścigów w konkretnych konfiguracjach ustawień bolidu i wyścigu.

    Wyścigi w deszczu. Włączcie pojedyncze GP, najlepiej SAO PAULO (w opcjach wyścigu zmieńcie tylko: RACE DISTANCE - 10 lub 25% oraz WEATHER - ON), wygrajcie wyścig, dodatkowo dublując wszystkich rywali. Jak tak się stanie odblokujecie dwa pucharki:
    APRIL SHOWER
    STIRLING PERFORMANCE

    Wyścigi z wyłączonymi asystami jazdy. Włączcie pojedyncze, najlepiej ulubione GP (w opcjach DRIVING AIDS zmieńcie wszystko na OFF oraz GEARBOX na MANUAL). Wygrajcie kwalifikacje oraz wyścig. Powinny wam wpaść następujące pucharki:
    MANUAL MASTER
    UNASSISTED
    UNPLUGGED

    Wyścigi z uszkodzeniami bolidu. Włączcie pojedyncze GP MONTE CARLO (w opcjach wyścigu zmieńcie tylko DAMAGE z OFF na ON). Jedziecie od razu wyścig i najlepiej na pierwszym okrążeniu uszkodzić bolid (o bandę lub inny pojazd). Pod koniec pierwszego okrążenia zjeżdżacie do Pit Stopu, następnie musicie wszystkich wyprzedzić i wygrać wyścig. W ten oto sposób wpadną wam kolejne 2 pucharki:
    BANGER RACING
    HIGH ROLLER

    Wyścig na 100% dystansu. To ostatni etap w drodze po platynę Wybierzcie pojedyncze GP, najlepiej SPA/MONZA (w ustawieniach wyścigu zmieńcie RACE DISTANCE na 100%). Jedźcie od razu wyścig i po około 1 godzinie i 20 minutach dostaniecie:
    ENDURANCE








    COMPLETE
    CONGRATULATIONS ON COMPLETING F1 2011


    Nie odkryję tu Ameryki, trzeba po prostu zdobyć wszystkie pozostałe trofea.



    MADE THE CUT
    REACH Q3 IN QUALIFYING


    Jedno z pierwszych trofeów jakie wam wpadnie. Należy awansować do trzeciej części kwalifikacji (Q3). Musicie znaleźć się w pierwszej 17 w Q1, następnie w pierwszej 10 w Q2 i DING
    Na poziomie EASY powinniście mieć przewagę w granicach/min. 10 s. na okrążeniu (na wszystkich torach).



    FLYING LAP
    ACHIEVE YOUR FIRST TIME TRIAL MEDAL


    To trofeum do zdobycia w trybie TIME TRIAL. Na każdym torze możecie uzyskać 3 medale (brązowy, srebrny i złoty), do odblokowania wystarczy zdobyć pierwszy brąz lub oczywiście lepszy Wpadnie podczas walki o trofeum TIMED TO PERFECTION.



    SPEED DEMON
    DRIVE FASTER THAN 230MPH (370KM/H)


    Po prostu należy rozpędzić się do 370 km/h. Wpadnie spokojnie podczas przechodzenia, oczywiście nie w pierwszym wyścigu Kariery, ponieważ na początku nasz bolid nie jest jeszcze w pełni ulepszony. Powinno wpaść w połowie pierwszego sezonu.



    CHALLENGER
    COMPLETE A CHALLENGE WITH A C RANK OR ABOVE


    Trofeum do zdobycia w trybie CHALLENGES. W tym trybie dostaniecie określone zadania do wykonania na konkretnym torze i określonych warunkach atmosferycznych. Po ukończeniu wyzwania dostaniecie ocenę, od E (najniższa) do A (najwyższa). Aby otrzymać trofeum należy dostać ocenę minimum C. Wpadnie podczas pracy nad trofeum CHAMPION.



    TOE TO TOE
    WIN A HEAD TO HEAD CHALLENGE


    Trofeum również do zdobycia w trybie CHALLENGES. W tym trybie mamy 10 poziomów. Na każdym poziomie jest dostępnych 6 wyzwań. Ostatnie (6) odblokujecie jeśli w 3 z 5 pierwszych wyzwań otrzymacie ocenę minimum C. Następnie jeśli w 6 wyzwaniu otrzymacie również ocene min C, odblokujecie następny poziom wyzwań. Oby odblokować trofeum musicie wygrać swoje pierwsze wyzwanie HEAD TO HEAD, a jest ono dokładnie 6 wyzwaniem na drugim poziomie. Również wpadnie po drodze do pucharka CHAMPION.



    TUNED TO PERFECTION
    TAKE POLE POSITION IN QUALIFYING WITH A TUNED VEHICLE


    Powinno wpaść podczas pierwszego Grand Prix. Należy wywalczyć Pole Position z własnymi ustawieniami bolidu. Wystarczy przed rozpoczęciem kwalifikacji zmienić choćby odrobinę jeden parametr (np. GEARS) i zapisać, po skończeniu Q3 usłyszycie znajome DING



    APRIL SHOWER
    WIN A RACE IN THE WET


    Jedyne co należy zrobić to wygrać wyścig podczas deszczu. Przed rozpoczęciem wyścigu należy wejść w opcje i zmienić WEATHER na "ON". Moim zdaniem najlepiej zrobić to w pojedynczym Grand Prix, pomijamy kwalifikacje i jedziemy od razu wyścig. Miejcie na uwadze, że tylko niektóre wyścigi mogą być rozgrywane w deszczu, lista poniżej.

     
    KUALA LUMPUR
    VALENCIA
    SILVERSTONE
    SPA
    SAO PAULO

    MANUAL MASTER
    FINISH A RACE USING ONLY MANUAL GEARS


    Należy ukończyć wyścig z ustawieniami skrzyni biegów na "MANUAL". Nie przejmowałbym się nim zbytnio, wpadnie podczas robienia trofeum UNPLUGGED.



    GET NOTICED
    ACHIEVE THE FASTEST LAP IN A GRAND PRIX


    Nie ma co za wiele tłumaczyć, trzeba po prostu mieć najszybsze okrążenie w Grand Prix. Nie powinniście mieć problemów ze zdobyciem tego trofeum już podczas pierwszego GP w Australii



    UNASSISTED
    FINISH A RACE WITH ALL DRIVING AIDS TURNED OFF


    Należy ukończyć wyścig z wyłączonymi wszystkimi asystami jazdy, plus oczywiście skrzynia na "MANUAL". Tym trofeum również za bardzo bym się nie przejmował, wpadnie podczas UNPLUGGED.



    GRAND PRIX WIN
    WIN YOUR FIRST GRAND PRIX


    Po prostu trzeba zwyciężyć po raz pierwszy w Grand Prix, powinno, a wręcz musi wpaść podczas GP Australii



    POLE POSITION
    ACHIEVE POLE POSITION


    Podobnie jak wyżej, trofeum do zdobycia podczas pierwszego GP Australii. Trzeba wywalczyć swoje pierwsze Pole Position. Dla przypomnienia w Q1 musicie znaleźć się w pierwszej 17, w Q2 trzeba być w pierwszej 10 i trzeba być pierwszym w Q3.



    STIRLING PERFORMANCE
    LAP EVERY CAR IN A RACE IN WET CONDITIONS


    Znowu deszcz, tylko tym razem trzeba nie tylko wygrać wyścig, ale dodatkowo zdublować każdego kierowcę na torze. Sprawa może wydawać się trudna, choć wcale taka nie jest. Pucharek robimy w pojedynczym Grand Prix, przed zawodami zmieniamy WEATHER na "ON". Jaki tor wybrać? Ja polecam SAO PAULO w Brazylii i jeśli czujecie się na siłach to ustawiamy długość wyścigu na 10% (będziemy mieli do przejechania 7 okrążeń), jeśli macie wątpliwości ustawcie na 25% (bez problemu zdublujecie wszystkich kierowców).



    ENDURANCE
    COMPLETE A 100% DISTANCE RACE


    Może wydawać się nużące, przejechać 100% dystansu wyścigu, ale można poczuć się jak kierowca F1 (choć możecie robić przerwy). Osobiście polecam dwa tory, na których powinniście najszybciej uporać się z tym wyzwaniem, wszystkie pozostałe są dłuższe.

    MONZA - mamy do pokonania 53 okrążenia, które spokojnie można przejechać w 1:30, co daje nam około 1h i 20 min. jazdy
    SPS - mamy do przejechania 44 okrążenia, które spokojnie można przejechać w 1:50, co daje nad ponad 1h i 20 min. jazdy



    GRADE A PERFORMANCE
    EARNAN A RANK IN CHALLENGE MODE


    Trofeum do zdobycia z trybie CHALLENGES. Trzeba w jednym wyzwaniu zdobyć ocenę A. Po prostu radzę popracować nad pierwszym challangem, po kilku próbach na pewno wam się uda (a może nawet za pierwszym razem)



    LEARNING TO FLY
    POST A FLYING LAP TO WIN A TIME TRIAL MEDAL WITH ALL DRIVING AIDS DISABLED


    Uwaga. Trofeum do pominięcia.
    Choć trzeba dodać, że po uruchomieniu nowej gry, trofeum to możemy zdobyć na samym początku.

    Trofeum do zdobycia z trybie TIME TRIAL. Trzeba zdobyć przynajmniej brązowy medal z wyłączonymi wszystkimi asystami jazdy, plus oczywiście skrzynia na "MANUAL". Nie jest to wybitnie trudne, wybierzcie najbardziej lubiony tor, powinno wpaść za pierwszym razem.



    UNPLUGGED
    WIN A RACE WITH ALL DRIVING AIDS DISABLED


    Do odblokowania pucharka trzeba wygrać kwalifikacje oraz wyścig z wyłączonymi wszystkimi asystami jazdy, plus oczywiście skrzynia na "MANUAL". Polecam zając się tym pucharkiem pod koniec zabawy z F1, będziecie dość dobrze znali już każdy tor i bez problemu wybierzecie swój ulubiony. Jedna mała rada, nie redukujcie do pierwszego biegu (oczywiście jeśli macie problemy z boksowaniem tylnych kół).



    BANGER RACING
    REPAIR DAMAGE TO YOUR CAR IN THE PITS AND GO ON TO WIN THE RACE


    Jedyne co potrzebujecie, to uszkodzić bolid, naprawić go w Pit Stopie i wygrać wyścig. Wybierzcie z głównego menu Grand Prix, w ustawieniach zmieńcie DAMAGE na "ON" i załączcie od razu wyścig. Podczas pierwszego okrążenia uderzacie w bandę lub inny bolid, następnie zjeżdżacie do boksu, tam naprawa nastąpi bez waszego udziału. Po wyjeździe raz, dwa wyprzedacie wszystkich, dojeżdżacie pierwsi ma METĘ i DING.



    HIGH ROLLER
    WIN THE MONTE CARLO GRAND PRIX WITH VEHICLE DAMAGE ENABLED


    Podobnie jak wyżej, musicie mieć włączone uszkodzenia bolidu (DAMAGE) i wygrać wyścig w GP Monaco. Najszybciej będzie łącząc oba trofea w jednym wyścigu.



    PRANCER
    COMPLETE A LAP OF MONZA WITH AN AVERAGE SPEED GREATER THAN 150MPH (241 KM/H)


    Prawdopodobnie trofeum wpadnie wam podczas pierwszego sezony w trybie kariery. Ukończyć tor Monza ze średnią prędkością 241 km/h nie jest wymagającym trofeum.



    THE GREATEST OF ALL TIME
    WIN EIGHT WORLD CHAMPIONSHIPS


    To zdecydowanie najbardziej czasochłonne trofeum w grze. Przejechanie pełnych 8 sezonów zajmie wam ponad 10 godzin. Pierwszy sezon polecam zrobić w trybie kariery, rozgrywać wszystkie kwalifikacje i wyścigi (szczegóły niżej). Kolejne 7 sezonów radzę przejechać w trybie CHAMPIONSHIP. Jeśli masz małe doświadczenie to jedź każdy wyścig, przyda się do TIME TRIAL. Jeśli czujesz się na siłach i z prowadzeniem bolidu dajesz sobie radę, to przed uruchomieniem sezonu ustaw PENALTIES na "RELAXED". Następnie podczas sezonu, kontrolujcie punkty w klasyfikacje generalnej i przy sporej przewadze możecie niektóre GP po prostu odpuścić (można zaoszczędzić od 4 do 6 wyścigów). Jak najszybciej wylecieć z wyścigu - od razu po starcie zawróć i jedź "pod prąd", po kilku/nastu sekundach dostaniecie czarną flagę i zostaniecie zdyskwalifikowani (DNF).

     


     


    CLEAN SWEEP
    WIN EVERY GRAND PRIX


    Należy wygrać każde Grand Prix dostępne w grze, a jest ich dokładnie 19. Proponuję zrobić to w pierwszym sezonie w trybie kariery. Przypominam o poziomie EASY



    LEADER OF THE PACK
    ACHIEVE POLE ON EVERY CIRCUIT


    To samo co wyżej, tylko tym razem należy wygrać wszystkie 19 kwalifikacji. Tu również polecam pierwszy sezon w trybie kariery. Nic dodać, nic ująć.



    GO THE DISTANCE
    DRIVE 1000 MILES (1610KM)


    Aby odblokować to trofeum musicie przejechać w sumie 1610 km. Wpadnie spokojnie podczas przechodzenia gry (ja na koniec miałem ponad 4000 km). Postępy można sprawdzić w statystykach kierowcy (DRIVER RESUME).



    DRIVING LEGEND
    BEAT THE REAL WORLD LAP RECORD ON ANY CIRCUIT


    Musicie pobić realny rekord jednego toru. Trofeum do zdobycie w kwalifikacjach, jak i w TIME TRIAL.

     
    Podczas pobijania rekordów w TIME TRIAL i zdobyciu złotych medali w 11 wyścigach automatycznie pobijecie realny rekord toru.
    KUALA LUMPUR
    ISTANBUL
    MONACO
    MONTREAL
    VALENCIA
    SILVERSTONE
    SPA
    MONZA
    SINGAPORE
    YEONGAM
    YAS MARINA

    TIMED TO PERFECTION
    ACHIEVE ALL GOLD TIME TRIAL TROPHIES


    Oto i najtrudniejsze trofeum w grze. Ale jeśli przejedziecie 8 pełnych sezonów zdecydowanie będzie łatwiej. Musicie zdobyć złoty medal w trybie TIME TRIAL na każdym torze. Jak napisałem we wstępie nie zdradzę magicznego sposobu na ten trofik. Postaram się za to pomóc jak tylko mogę. W tabelce poniżej macie pełne zestawienie torów. Obok nazw konkretnych Grand Prix podałem wymagany czas na złoto, a w nawiasie mój osobisty czas w TIME TRIAL (nie traktujcie tych czasów jako wyznacznik trudności danego toru, ponieważ niektóre czasy osiągnąłem zaledwie po jednym przejeździe). Do każdego toru dodałem jego szkic, ustawienia bolidu, według mnie najkorzystniejsze miejsca używania KERS'u i DRS'u oraz "trudne momenty" (miejsca, w których można zyskać najwięcej czasu). Pod tabelką znajdziecie 3 filmy, które udało mi się znaleźć w sieci z moim komentarzem (SILVERSTONE, MONTE CARLO, MONTREAL). Zapraszam do lektury i powodzenia

     


    AERODYNAMICS - 100%
    BALANCE - 75%
    GEARS - 100%
    SUSPENSION - 75%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    2 - KERS (1/4) + DRS
    5 - DRS
    8 - DRS
    10 - KERS (1/4) + DRS (ale trzeba zrobić przerwę na łuku)
    12 - KERS (1/4) + DRS
    13 - DRS
    14 - DRS
    16 - KERS (1/4) + DRS

    Trudne momenty:
    - trudne dohamowanie do 3 zakrętu,
    - zakręt 11 starajcie się przejechać z jak największa prędkością,
    - podobnie zakręt 12,
    - trudne dohamowanie do zakrętu 15.

    1:24.200 (1:23:161)
     


    AERODYNAMICS - 75%
    BALANCE - 100%
    GEARS - 100%
    SUSPENSION - 75%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    2 - DRS
    3 - KERS (1/6) + DRS
    4 - DRS
    6 - DRS
    8 - DRS
    11 - DRS
    14 - KERS (2/3) + DRS
    15 - KERS (1/6) + DRS

    Trudne momenty:
    - trudne dohamowanie do zakrętu numer 1 i przejście w zakręt 2,
    - sekwencja łuków 5 i 6 (musicie przejechać je bez hamowania, delikatnie operować gazem),
    - bardzo trudne dohamowanie do zakrętu 9 i dobre wyjście z niego,
    - sekwencja łuków 12 i 13, oraz dobre wejście w zakręt 14 (hamujcie tylko przed 14 zakrętem, na łukach operujcie gazem).

    1:32.000 (1:31:899)
     


    AERODYNAMICS - 50%
    BALANCE - 100%
    GEARS - 75%
    SUSPENSION - 50%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    4 - DRS
    5 - DRS
    6 - DRS
    10 - KERS (1/6) + DRS
    13 - KERS (2/3) + DRS
    15 - DRS
    16 - KERS (1/6) + DRS

    Trudne momenty:
    - zacieśniająca się sekwencja zakrętów 1, 2, a następnie przejście w zakręty 3, 4 (delikatne przyhamowania i operowanie gazem),
    - sekwencja łuków 7, 8 (tylko przed 8 delikatne przyhamowanie),
    - dobre wyjście po zakręcie 12 i na pełnym gazie przejechanie 13 (już załączając KERS),
    - trudne dohamowanie do zakrętu 14,
    - zakręt 16 - musicie przez niego łagodnie przejechać (lekko ściąć), aby z jak największą prędkością wjechać na prostą START/META.

    1:32.700 (1:32:645)
     


    AERODYNAMICS - 100%
    BALANCE - 75%
    GEARS - 100%
    SUSPENSION - 0%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    2 - DRS
    6 - KERS (1/4) + DRS
    8 - KERS (1/4) + DRS (za łukiem)
    10 - KERS (1/2) + DRS
    11 - DRS
    14 - DRS

    Trudne momenty:
    - niewidoczny pierwszy zakręt,
    - przejście z łuku 2 w zakręt 3,
    - składający się z 4 łuków zakręt 8 (musicie go przejechać prawie na pełnym gazie),
    - dohamowanie do zakrętu 9 (nie możecie tam za bardzo zwalniać),
    - trudne dohamowanie do zakrętu 12 i ostre zakręty 13, 14.

    1:24.750 (1:24:736)
     


    AERODYNAMICS - 100%
    BALANCE - 75%
    GEARS - 100%
    SUSPENSION - 100%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    3 - KERS (1/6) + DRS
    5 - DRS
    6 - DRS
    8 - DRS
    9 - KERS (1/2) + DRS
    12 - DRS
    13 - DRS
    15 - KERS (1/6)
    16 - KERS (1/6) + DRS

    Trudne momenty:
    - szybki zakręt 4,
    - zakręt 9 (przejeżdżajcie tylko z odjęciem gazu),
    - trudne dohamowanie do zakrętu numer 10,
    - szykana składająca się z zakrętów 14, 15.

    1:27.000 (1:21:113)
     


    AERODYNAMICS - 25%
    BALANCE - 100%
    GEARS - 25%
    SUSPENSION - 0%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    1 - KERS (1/3) + DRS
    4 - DRS
    8 - KERS (1/3) + DRS
    9 - DRS
    11 - DRS
    16 - DRS
    18 - KERS (1/3) + DRS

    Trudne momenty:
    - szybkie łuki 3, 4,
    - dohamowanie do zakrętu numer 5,
    - bardzo trudne dohamowanie do szykany składającej się z zakrętów 10 i 11 (nie możecie jej ściąć),
    - zakręt 13 przejeżdżajcie tylko z odjęciem gazu,
    - szykana 14,
    - sekwencja ostatnich zakrętów 17, 18 (musicie z jak największą prędkością wjechać na prostą START/META.

    1:20.000 (1:17:167)
     


    AERODYNAMICS - 100%
    BALANCE - 75%
    GEARS - 100%
    SUSPENSION - 75%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    3 - DRS
    5 - DRS
    6 - DRS
    8 - KESR (1/6) + DRS
    10 - KERS (1/6) + DRS
    11 - KERS (1/6)
    13 - KERS (1/3) + DRS
    15 - KERS (1/6) + DRS

    Trudne momenty:
    - niewidoczny zakręt 4 i następnie 5 (musicie lekko je ścinać),
    - szykana składająca się z zakrętów 9 i 10 (tutaj również trzeba jechać ostro po tarkach),
    - bardzo trudne dohamowanie do zakrętu numer 11,
    - bardzo trudne dohamowanie do szykany (14,15) - musicie tak zahamować, aby przejechać po obu tarkach i stracić jak najmniej prędkości.

    1:08.100 (1:08:060)
     


    AERODYNAMICS - 35%
    BALANCE - 100%
    GEARS - 60%
    SUSPENSION - 25%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    1 - DRS
    3 - DRS
    5 - DRS
    6 - DRS
    7 - DRS
    10 - KERS (1/6)
    11 - KERS (1/6) + DRS
    14 - KERS (1/6) + DRS
    15 - DRS
    16 - DRS
    20 - KERS (1/6) + DRS
    25 - KERS (1/6) + DRS

    Trudne momenty:
    - zakręt numer 2,
    - zakręty 4, 5 (piątkę musicie przejechać na pełnej prędkości),
    - bardzo trudny zakręt numer 8 i później 9 (wjazd na mostek),
    - zakręt numer 10 (trzeba wyjść idealnie na długą prostą),
    - trudne dohamowanie do szykany (12,13),
    - trudne dohamowanie do nawrotu 17,
    - najtrudniejszy i najważniejszy moment, seria zakrętów 21, 22, 23, 24 (bez hamowania - ostatni bez gazu),
    - zakręt 25, bardzo ostry (uważajcie, aby nie wjechać do Pit Stopu).

    1:35.100 (1:34:264)
     


    AERODYNAMICS - 100%
    BALANCE - 100%
    GEARS - 100%
    SUSPENSION - 100%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    1 - DRS
    2 - DRS
    5 - KERS (1/4) + DRS
    7 - KERS (1/4)
    8 - DRS
    9 - KERS (1/8) + DRS
    13 - KERS (1/4)
    14 - DRS
    15 - DRS
    17 - KERS (1/8)
    18 - DRS

    Trudne momenty:
    - zakręty numer 3 i 4,
    - łuk 5 (musicie przejechać przez niego z dużą prędkością),
    - trudne dohamowanie do zakrętu numer 6 (musicie przejechać go z dość dużą prędkością),
    - zakręt numer 9 (musicie nieznacznie zwolnić, można go przejechać na prawdę szybko),
    - sekwencja zakrętów 10, 11, 12, 13 - chyba najtrudniejsza sekcja tego toru (pierwsze dwa łuki tylko z odjęciem gazu, następne dwa z lekkim przyhamowaniem)
    - zakręt numer 15 (tutaj też musicie przejechać go z dużą prędkością - jest bardzo szeroki),
    - szykana 16, 17 (tutaj najważniejsze jest jak najlepsze wyjście z drugiego zakrętu).

    1:27.500 (1:26:704)
     


    AERODYNAMICS - 65%
    BALANCE - 100%
    GEARS - 100%
    SUSPENSION - 40%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    4 - KERS (1/6) + DRS
    6 - KERS (1/6) + DRS
    7 - KERS (1/3) + DRS
    8 - DRS
    9 - DRS
    10 - DRS
    11 - KERS (1/3) + DRS
    14 - DRS
    15 - DRS

    Trudne momenty:
    - dohamowanie do zakrętu numer 1,
    - zakręty 8, 9 (musicie/powinniście je przejechać na pełnym gazie),
    - łuk 12 (również musicie go przejechać z gazem w podłodze),
    - bardzo trudne dohamowanie do szykany składającej się z zakrętów 13, 14 (musicie wyczuć moment, bardzo łatwo ją przestrzelić).

    1:35.000 (1:30:952)
     


    AERODYNAMICS - 35%
    BALANCE - 100%
    GEARS - 85%
    SUSPENSION - 0%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    1 - KERS (1/4) + DRS
    2 - DRS
    4 - KERS (1/4) + DRS
    6 - DRS
    7 - DRS
    9 - DRS
    11 - DRS
    12 - DRS
    13 - KERS (1/4) + DRS
    14 - DRS
    15 - DRS
    16 - KERS (1/4) + DRS

    Trudne momenty:
    - zakręt numer 3,
    - zakręt numer 4 (musicie przejechać go na pełnym gazie),
    - niewidoczny zakręt numer 6 (ważne abyście trzymali linię wyścigową i utrzymali stosunkowo wysoką prędkość),
    - szykana (8, 9) - atakujcie tarki,
    - ostatni zakręt 16 (od połowy zakrętu musicie już cisnąć na maksa gaz, meta jest dość daleko).

    1:22.100 (1:19:844)
     


    AERODYNAMICS - 100%
    BALANCE - 85%
    GEARS - 100%
    SUSPENSION - 75%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    1 - KERS (1/3) + DRS
    2 - DRS
    5 - KERS (1/6) + DRS
    6 - DRS
    9 - DRS
    11 - DRS
    12 - DRS
    16 - KERS (1/3)+ DRS
    17 - DRS
    18 - DRS
    20 - KERS (1/6) + DRS

    Trudne momenty:
    - sekwencja zakrętów 3, 4, 5 (przed zakrętem numer 3 najlepiej najedźcie na tarkę z lewej strony z odjęciem gazu, to wam pomoże wejść lepiej w zakręt 4 i docelowo w 5 - tę sekwencje musicie przejechać bez hamowania, jest to najtrudniejszy moment na tym torze, ponadto zakręt 5 jest niewidoczny, ale trening czyni mistrza),
    - trudne dohamowanie do zakrętów 7 i 8 (musicie wyczuć moment, do tych zakrętów nie trzeba zwalniać do zera, są one dość szybkie),
    - zakręt numer 11,
    - bardzo szeroki i długi zakręt 12,
    - zakręt 17 (przejeżdżajcie na pełnym gazie),
    - zakręt 18 (tutaj już trzeba lekko przyhamować),
    - dohamowanie do szykany i sama szykana składająca się z zakrętów 18 i 19.

    1:42.100 (1:41:433)
     


    AERODYNAMICS - 100%
    BALANCE - 100%
    GEARS - 100%
    SUSPENSION - 40%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    1 - KERS (1/4) + DRS
    2 - DRS
    3 - DRS
    4 - DRS
    5 - KERS (1/4) + DRS
    6 - DRS
    8 - KERS (1/4) + DRS
    9 - KERS (1/4)
    10 - DRS

    Trudne momenty:
    - bardzo trudne dohamowanie do pierwszej szykany (jest bardzo wolna, nie możecie wyjechać poza tor),
    - zakręt/łuk numer 2 (przejeżdżajcie na pełnym gazie),
    - szykana numer 3 (ostro atakujcie tarki),
    - sekwencja zakrętów 7 i 8 (musicie wyczuć do jakiej prędkości trzeba zwolnić, pierwszy zakręt dość szybki, drugi już na pełnym gazie).

    1:20.300 (1:19:968)
     


    AERODYNAMICS - 15%
    BALANCE - 100%
    GEARS - 15%
    SUSPENSION - 0%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    3 - DRS
    4 - DRS
    5 - KERS (1/2) + DRS
    6 - DRS
    7 - DRS
    8 - DRS
    9 - KERS (1/6) + DRS
    12 - DRS
    13 - KERS (1/6) + DRS
    14 - DRS
    17 - DRS
    21 - KERS (1/6) + DRS
    23 - DRS

    Trudne momenty:
    - dohamowanie i sekwencja zakrętów numer 1, 2 i 3,
    - zakręt numer 5 (musicie starać się przejechać go z dużą prędkością),
    - szykana 10 (najlepiej przejechać ją praktycznie prosto, ostro od zewnętrznej i atakując tarki),
    - trudne dohamowanie do ostrego zakrętu numer 13,
    - dwa ostatnie zakręty 22 i 23 (tylko przed pierwszym delikatnie przyhamujcie).

    1:43.350 (1:40:422)
     


    AERODYNAMICS - 15%
    BALANCE - 100%
    GEARS - 65%
    SUSPENSION - 15%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    2 - DRS
    7 - DRS
    9 - DRS
    11 - KERS (1/4) + DRS
    12 - DRS
    13 - KERS (1/2) + DRS
    14 - DRS
    16 - KERS (1/4)
    17 - DRS

    Trudne momenty:
    - dohamowanie do pierwszego zakrętu (jest to szybki łuk, nie zwalniajcie przesadnie),
    - sekwencja zakrętów 3, 4, 5, 6 (musicie odpowiednio operować gazem),
    - zakręt numer 9 (najlepiej ściąć go troszkę),
    - bardzo trudne dohamowanie do nawrotu 11 (to bardzo wolny zakręt, a na dodatek jest prawie niewidoczny),
    - zakręt 13 (w końcowej fazie się zacieśnia, musicie troszkę zwolnić, aby nie wypaść z toru),
    - łuk 14 (bardzo szybki, musicie nieznacznie tylko zwolnić),
    - szykana składająca się z zakrętów 15 i 16.

    1:32.350 (1:32:173)
     


    AERODYNAMICS - 100%
    BALANCE - 75%
    GEARS - 100%
    SUSPENSION - 75%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    2 - KERS (1/2) + DRS
    3 - KERS (1/6) + DRS
    6 - KERS (1/6) + DRS
    8 - DRS
    9 - DRS
    10 - DRS
    12 - DRS
    13 - DRS
    14 - DRS
    16 - KERS (1/6)
    18 - DRS

    Trudne momenty:
    - trudne trzy pierwsze dohamowania do zakrętów 1, 3 i 4,
    - sekwencja zakrętów 7 i 8 (są to szybkie łuki, przed pierwszym musicie nieznacznie zwolnić),
    - trudne dohamowanie do zakrętu numer 10,
    - ostatnia sekwencja zakrętów numer 17, 18 (powinniście pokonać je z gazem w podłodze).

    1:38.850 (1:38:373)
     


    AERODYNAMICS - 100%
    BALANCE - 75%
    GEARS - 100%
    SUSPENSION - 75%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    3 - KERS (1/3) + DRS
    4 - KERS (1/6) + DRS
    7 - DRS
    9 - DRS
    11 - KERS (1/6)
    12 - DRS
    14 - DRS
    15 - KERS (1/6) + DRS
    16 - KERS (1/6) + DRS

    Trudne momenty:
    - trudne dohamowanie do zakrętu numer 4,
    - zdradliwe zakręty 5, 6, 7 (szczególnie przejście z 5, który jest szybki, w 6),
    - przejście z zakrętu 13 w 14 (przed tym drugim musicie zdecydowanie zwolnić),
    - ostatni zakręt 16.

    1:27.650 (1:27:211)
     


    AERODYNAMICS - 100%
    BALANCE - 100%
    GEARS - 100%
    SUSPENSION - 75%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    1 - DRS
    3 - DRS
    4 - DRS
    7 - KERS (1/2) + DRS
    9 - KERS (1/3) + DRS
    10 - DRS
    13 - DRS
    18 - DRS
    20 - KERS (1/6) + DRS

    Trudne momenty:
    - zakręty numer 2 i 3,
    - bardzo trudne dohamowanie do szykany składającej się z zakrętów 5 i 6,
    - dohamowanie do zakrętu 8 (możecie sporo opóźnić moment hamowania),
    - sekwencja zakrętów 14, 15, 16 (pierwsze dwa pokonujcie z gazem w podłodze),
    - ostatni zakręt numer 20 (musicie wyjść z niego z jak największa prędkością).

    1:37.250 (1:37:075)
     


    AERODYNAMICS - 75%
    BALANCE - 75%
    GEARS - 75%
    SUSPENSION - 0%

    Po wyjściu z danego zakrętu używajcie:
    2 - KERS (1/6)
    3 - DRS
    4 - KERS (1/6)
    5 - DRS
    7 - DRS
    10 - DRS
    11 - KERS (1/6)
    12 - DRS
    13 - KERS (1/2)
    14 - DRS
    15 - DRS

    Trudne momenty:
    - dohamowanie do niewidocznego pierwszego zakrętu,
    - sekwencja zakrętów 6 i 7 (musicie przejechać je bardzo szybko),
    - trudny zakręt numer 9 (w połowie się zacieśnia),
    - zakręt 12 (pokonujcie na pełnym gazie),
    - po zakręcie 12, poprzez 13 i 14 - gaz w podłodze.

    1:12.150 (1:11:720)

     



     



     


    Kilka uwag. Nie musicie naciskać jednocześnie dwóch przycisków + , wystarczy i będzie uaktywniony DRS. W przypadku KERS'u (), również wystarczy tylko nacisnąć jeden przycisk, trzeba jedynie kontrolować naładowania baterii. Ja całość przeszedłem używając tylko jednego palca (inaczej niż na filmikach), wciskając jednocześnie + lub + kciukiem.
    Przyjrzyjcie się, że na niektórych zakrętach można opóźnić hamowanie, w którym momencie używać KERS (już przy wychodzeniu z zakrętu).
    DRS moim zdaniem należy włączać nieco później, jak bolid będzie praktycznie ustawiony na wprost.
    Ogólnie okrążenia nie są idealne, ale można kilka rzeczy na nich podejrzeć



    LEGENDARY CHARGE!
    WIN A RACE STARTING FROM 24TH ON THE GRID


    Trzeba wygrać wyścig startując z ostatniego (24) miejsca. Polecam zrobić to podczas drugiego sezonu, aby oszczędzić czas w każdym GP będziecie przechodzi od razu do wyścigu i będziecie startować z ostatniej pozycji. A wygranie na poziomie EASY jest proste.



    MUST DASH!
    EARN 14 POLE POSITIONS IN A SINGLE SEASON


    Do odblokowania trofeum potrzebujecie wygrać 14 z 19 kwalifikacji (oczywiście Q3). Zrobicie to podczas pierwszego sezonu kariery pracując nad trofeum LEADER OF THE PACK.



    SHOE MAKER
    EARN 149 CHAMPIONSHIP POINTS IN A SINGLE SEASON


    Tutaj z kolei trzeba zgromadzić w klasyfikacji generalnej 149 punktów. Jeśli będziecie starać się o trofeum CLEAN SWEEP podczas pierwszego sezonu kariery, wpadnie już po wygraniu 6 wyścigu.



    CHAMPION
    BEAT SEBASTIAN VETTEL IN THE CHALLENGE MODE HEAD TO HEAD RACE


    Trofeum do zdobycia w trybie CHALLENGES. Musicie pokonać Sebastiana Vettela w wyścigu HEAD TO HEAD. Jak już pisałem wcześniej wyzwania są podzielone na 10 poziomów, aby przejść dalej na każdym poziomie trzeba uzyskać ocenę minimum C w 3 z 5 wyzwań + ostatnie (6). Pojedynek z Vettelem będzie 6 wyzwaniem na ostatnim (10) poziomie. Zadanie nie jest zbytnio skomplikowane, trzeba pilnować się w zakrętach (jechać po wewnętrznych) i ewentualnie blokować 4-krotnego (obecnie) Mistrza Świata




    Jeśli poradnik Ci pomógł zaznacz to, klikając pod spodem "Dzięki"


    Ostatnio edytowane przez adamlubin ; 27-11-2013 o 18:44


    "Puste" zaproszenia do znajomych na PSN kasuję z automatu!

  2. Thanks Dzwienkoswit thanked for this post

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •