PRZEGLĄD:

Trudność zdobycia platyny: 4/10
Czas potrzebny na zaliczenie platyny: 80h
Trofea: 38 , 7 , 3 , 1
Trofea offline: 49 (wszystko można wbić offline)
Trofea online: 0
Minimalna liczba przejść: 8 (6 razy każdą z postaci na Normal, 1 raz na Hard, 1 raz na infernal)
Zalecana ilość przejść: 8
Trofea do pominięcia: 0 (wszystko można dowolnie powtarzać)
Liczba graczy/kontrolerów: 1 wymagany, możliwość gry do 4 osób naraz

WSTĘP:

Dragons Crown to ciekawe połączenie beat’em up 2D z grą RPG, obfitującą w zbieranie lootu niczym w Diablo. Ta gra to oldschool pełną gębą i na pewno nie jest to tytuł dla każdego. Jedni będą się tutaj nudzić jak mopsy. Inni, jak ja, zakochają się w tytule bez pamięci i na chwilę zapomną, że na PS3/PS Vita wydano jakiekolwiek inne gry.
Starałem się nie ograniczać sposobów na trofea tylko do suchego opisu jak je złapać. Gra posiada trochę niuansów i nie od razu wszystko jest jasne. Mam nadzieję, że wyczerpałem temat najważniejszych elementów gry, choć także wrzuciłem kilka garści spraw nie będących kluczowymi, ale z pewnością pomocnymi. Jeśli uznacie, że czegoś brakuje, albo coś nie będzie jasne piszcie PW, spróbuję doprecyzować.

MAPA PRZEJŚCIA:

Platyna jest banalnie prosta. Szczerze mówiąc zachęcam, by nie zwracać nawet uwagi na dzbany do około 50tej godziny zabawy, bo sypią się chętnie jak gimbazistki na dyskotece. To czego może brakować pod koniec gry, to pojedyncze trofiki i żaden z nich nie stanowi jakiegokolwiek problemu. Gra postawi opór dopiero na koniec. Po pierwsze – czasochłonne jest wbicie maksymalnego, tj. 99-go, poziomu postaci. Po drugie – żaden boss nie jest tak męczący, jak Demon Lord, który ukrył się na dziewiątym poziomie Labyrinth of Chaos. Zanim jednak dotrzesz do tego bossa, prawdopodobnie cała reszta pucharów wpadnie bez większego przykładania się do ich zdobycia – wynika to z gry i robionych postępów.
Jeśli miałbym grę rozbić na etapy, wyglądałoby to mniej więcej tak:

1.Pierwsze podejście do gry. Na wybraną postać zalecam Dwarf(!) lub Fighter.

2. Zgodnie z poleceniami narratora wykonujesz na zmianę zadania z Adventurer Guild, Castle lub Tower.

3. Po ubiciu bossa Gazer dowiadujesz się, że aby odzyskać Smoczą Koronę musisz najpierw pokonać dziewięciu nowych bossów. Każdy z nich jest w dziewięciu odwiedzonych do tej pory lokacji, ale teraz grając w nich dostaniesz w pewnym momencie do wyboru możliwość pójścią drogą A (do pierwszego bossa, którego już zabiłeś) lub drogą B (do nowego bossa, który zabity odwdzięczy się talizmanem).

4. Po zebraniu dziewięciu talizmanów odblokujesz ukrytą lokację, w której jest ostateczny boss. Jego ubicie pozwoli Ci obejrzeć napisy końcowe, zdobyć dzban za pokonanie gry na rozgrywanym właśnie poziomie trudności, zdobyć dzban za skończenie gry używaną postacią oraz wejść na nowy poziom trudności.
UWAGA: Zanim zakończysz grę możesz zdobyć kilka punktów rozwoju postaci robiąc questy poboczne, które bierzesz z Adventurer Guild. Kilka punktów rozwoju, zamienionych na nowe umiejętności, może bardzo pomóc w pokonaniu Ancient Demon.

5. Poziom trudności możesz zmienić w świątyni za darmo w sekcji „Pray” – jest to przydatne, kiedy chcesz podpompować poziom trudności lub pograć ze znajomym, który jest na niższym poziomie trudności. Zabieg darmowy.

6. Na tym etapie sugerowałbym powtarzanie kroków 2-4 każdą kolejną postacią, by określić kim gra Ci się najlepiej i tą właśnie postacią zacząć grind do 99lvlu i po drodze wbicie dzbanów za zabicie Ancient Demon w zadanym czasie (wpadnie bez problemu).

7. Na etapie, kiedy zaczniesz zbierać postacią talizmany, w grze dokona się zmiana co do systemu podróży do lokacji. Już nie będziesz podróżował przez bramy miasta, a przez stajnie (Stables) i to za opłatą – im dalej w las tym wyższą. Kiedy z głównego miasta wejdziesz do Stajni, staniesz w rzeczywistości na polanie przed stajnią. Owa polana to w rzeczywistości lobby gry. Wciskając start zyskujesz dostęp do funkcji online. Jest tu między innymi możliwość dołączenia do znajomego z listy kontaktów (Join Friends Room) lub do losowej gry obcych graczy (Join Random Room). Ważne jest to, że nie wejdziesz do gracza o innym poziomie trudności gry niż Twoja ani do gracza, który aktualnie walczy z bossem. Jeśli gracz jest spoza Twojego regionu, też nie dołączysz, chyba że w opcjach gry (dostępnych z kolei w Tawernie) ustawisz możliwość grania z ludźmi z całego świata, a nie tylko z regionu. Tutaj uwaga, bo często trafia się na ludzi, przez których gra okrutnie laguje. Również w tych opcjach włączysz opcję „cross-play”, aby móc grać ze znajomkiem z Vitą. Niemniej jednak: online to miejsce, gdzie spędzisz najwięcej czasu, poznasz kozaków i leszczy a także umiejętnie dobrana ekipa sprawi, że padnie najtrudniejszy boss: Demon Lord (o którym dalej).

8. Zadania poboczne – ważnym elementem grinu, ale i zdobycia dużej puli dzbanów, jest wypełnienie questów pobocznych. Są dostępne w gildii. Oprócz dość konkretnych ilości XP i obfitej sakiewki złota, dają one punkty rozwoju postaci (za które kupisz i rozwiniesz umiejętności) oraz obrazy w galerii (które z kolei przekładają się na trofea za odblokowanie po kolei wszystkich obrazów).

9. Dzbanuszek za 5 milionów punktów najlepiej robić mając minimum 65 poziom postaci, na poziomie Hard. Opisałem to dość dokładnie w opisie dzbana Best of the Best. Należy pamiętać, że warto pójść po niego kupując wcześniej modlitwę na zwiększenie wyniku rundy. Dzięki temu punkty będą liczone x1,5 – w połączeniu za ogromny bonus wynikający z robienia kilku rund pod rząd, może się okazać, że po tym jednym dzbanie skoczycie o kilka-kilkanaście poziomów. W trakcie robienia tego dzbana mocno podpompujesz lvl postaci, zdobędziesz mnóstwo fajnego lootu, ale i wpadnie dzban za przejście wszystkich etapów bez powrotu do miasta. Czeka Cię tu około 1,5h grania ciurkiem.

10. Labirynth of Chaos – Kiedy już osiągniesz około 60lvl można śmiało iść do labiryntu. Więcej o labiryncie w trofeum Order to Chaos. Dodam tylko, że nie jest to najlepsza miejscówka do farmienia. Najwięcej XP daje jazda początkowo na Hard, potem na Infernal po bossach z „drogi B” (opcja „Kontynuuj przygodę” Twoim przyjacielem ).
Pamiętaj: poziom labiryntu oznaczony jako 9-1 należy zacząć z teamem solidnych wymiataczy, najlepiej na maksymalnym poziomie postaci, lub tuż przed maksimum. Osobiście zrobiłem to w towarzystwie gracza używającego dopakowanej amazonki i 2xNPC.

11. W zasadzie jeśli tu dotarłeś, to należy gratulować platyny J Jeśli jesteś wyjątkowym gamoniem i omijasz jakiś dzbanuszek to bez problemu wbijesz go, bo wszystkie lvle powtarzasz do woli, wybierając je z menu.

PORADNIK:

Dragon's Crown
Earn all trophies!


Wiesz co robić Tygrysie – poniżej lista trofików, złap je wszystkie, a platynka Twoja!

The Adventure Begins...
Complete your first mission.


Ukończ pierwszą misję. Pierwszy puchar za wątek fabularny. Nie ma czego tłumaczyć, shut up and play!

The Stolen Scepter
Retrieve the royal scepter.


Wpadnie w trakcie robienia wątku fabularnego, nie ominiesz choćbyś się postarał.

Lucain's Bones
Obtain the bones of the magician Lucain.


Wpadnie w trakcie robienia wątku fabularnego, nie ominiesz choćbyś się postarał.

Subterranean Subterfuge
Successfully gather intel from Bilbaron Fortress.


Wpadnie w trakcie robienia wątku fabularnego, nie ominiesz choćbyś się postarał.

Disappearing Damsels
Unravel the mystery behind the missing village girls.


Chodzi o to, że trzeba pójść do katakumb, żeby uratować 3 urodziwe i biuściaste dziewoje, które porwano z wioski. Żeby tego dokonać… chociaż nie… Przecież tego nie da się ominąć!


Royal Orb
Retrieve the royal orb.


Wpadnie w trakcie robienia wątku fabularnego, nie ominiesz choćbyś się postarał.


Purify the Sanctuary
Replace the holy seal.


Wpadnie w trakcie robienia wątku fabularnego, nie ominiesz choćbyś się postarał.


Rune Stones
Acquire the rune stones.


W pewnym momencie, robiąc wątek fabularny, dostaniesz od Lucaina runę. Wpadnie puchar. Nie ominiesz.


Draconic Dissertations
Acquire research on the Ancient Dragon.


Wpadnie w trakcie robienia wątku fabularnego, nie ominiesz choćbyś się postarał.


Talisman
Obtain a talisman.


Po zakończeniu wszystkich dziewięciu etapów i utłuczeniu bossa w ostatnim z nich (Lost Woods), dowiesz się, że w każdym z etapów czai się jeszcze jeden paskudny boss, który trzyma jeden talizman. Z prostych obliczeń wychodzi, że talizmanów jest 9 Ten trofek wpadnie, kiedy ubijesz pierwszego z nowych bossów.
Dostęp do nowych bossów wygląda następująco: zaczynasz etap tak jak wcześniej, ale po kilku pierwszych starciach napotykasz jakąś postać (każdy poziom ma unikalną dla siebie postać), przy której wybierzesz drogę A lub drogę B. Droga A to bossowie łatwiejsi, których już pokonałeś. Droga B to po prostu inna część odwiedzanej lokacji, ale najważniejsze – prowadzi do nowego bossa.


Talismaster
Obtain all the talismans.


Jak wyżej, tyle, że musisz uzbierać komplet dziewięciu talizmanów.


Fantastic Fighter
Complete the game as a Fighter.


Jak już pewnie wiesz, gra oferuje zabawę sześcioma różnymi klasami postaci. Fighter (rycerz) jest pierwszą z nich i trzeba nim ukończyć wątek fabularny. W tym i każdym kolejnym przypadku procedura jest taka sama: zacząć wątek fabularny, iść quest po quescie, po dziewiątym zadaniu otrzymasz możliwość odwiedzenia tych samych lokacji co wcześniej, tyle że z opcją ubicia nowego bossa. Po ubiciu dziewięciu nowych bossów, odblokujesz ostatniego bossa. Kiedy gad padnie, puchar będzie Twój (no dobra… chwilę trzeba poczekać, bo napisy, dodatkowe informacje, tablice wyników – wpadnie!).
Kolejność trofeów za ukończenie gry daną klasą nie jest przypadkowa. Fighter, Amazon, Dwarf, Elf, Wizard, Sorceress – gra pierwszą postacią jest najłatwiejsza, ostatnią – najtrudniejsza. Nie chodzi o trudność bossów czy ilość HP po stronie wrogów. Każda postać ma inny styl walki, jeden jest łatwiejszy, inny trudniejszy. Fighter i Dwarf to typowe tanki – wpadają w środek bitwy i sieją zniszczenie. Elf to kwintesencja szybkości, a jednocześnie ataki dystansowe. Wizard i Sorceress to czysta magia, ale i niski poziom HP, duża wrażliwość na ciosy.
Ważne: gra to kwintesencja dewizy „easy to play, hard to master” – każdą postacią można względnie bezstresowo zacząć grę (elfka, czarodziej i czarodziejka są jednak nieco trudniejsi w prowadzeniu na starcie), ale żeby dobrze nauczyć się nią posługiwać i zmierzyć z najsilniejszymi przeciwnikami, potrzeba czasu.
Ja zabawę zacząłem od gry Dwarf’em. Krasnolud jest silny, odporny i wali piąchami jak Miki Tyson spuszczony ze smyczy. Nie gra się nim wyraźnie trudniej niż Fighterem, ale daje więcej satysfakcji. Gość zakuty w puszkę jest zwyczajnie nudny.
Sam wybierz kim chcesz grać, bo wszystkie klasy są dostępne na starcie. Mając jednak w perspektywie konieczność ukończenia gry każdą klasą, nie musisz się od razu porywać na wielkooką Czarodziejkę


Amazing Amazon
Complete the game as an Amazon.


Ukończ grę jako Amazonka.


Dazzling Dwarf
Complete the game as a Dwarf.


Ukończ grę jako Krasnolud.

Epic Elf
Complete the game as an Elf.


Ukończ grę jako Elf.


Wondrous Wizard
Complete the game as a Wizard.


Ukończ grę jako Mag.


Scintillating Sorceress
Complete the game as a Sorceress.


Ukończ grę jako Czarodziejka.


Hardcore Hero
Conquer the game on Hard difficulty.


Ukończ grę na poziomie trudności Hard. Zostanie odblokowany po przejściu postacią poziomu domyślnego, czyli Normal. Podczas, gdy na poziomie Normal najwyższy możliwy do osiągnięcia poziom postaci to 35, tak Hard daje nam możliwość rozwoju do poziomu 65.
Istnieje możliwość zmiany poziomu trudności w świątyni (sekcja [Pray]) – bez opłat. Jeśli czujesz, ze hard Cię przewyższa, możesz wejść na Normal, podpompować herosa i wrócić na Hard w świątyni. W ramach zapisu w jednym pliku gra zapisuje osobno postępy dla każdego poziomu trudności, możesz więc zrobić 2 zadania na Hard, wrócić na Normal, wykonać kilka zadań, podpompować postać, wrócić na Hard i wrócisz do momentu, w którym go skończyłeś, czyli po wykonaniu dwóch zadań. To samo dotyczy poziomu Infernal.


Blazing Hero
Conquer the game on Infernal difficulty.


Po skończeniu poziomi trudności Hard, odblokowany zostanie poziom Infernal, gdzie maksymalny poziom postaci to 99. Chciałbym napisać, że poziom ten oddzieli chłopców od mężczyzn. Chciałbym. A jest łatwo. Za łatwo.


Vanquisher
Defeat the Ancient Dragon within 2 minutes on Normal.


Ancient Dragon to finalny boss, który jest osiagalny po zebraniu dziewięciu talizmanów. Ten trofik wpadnie, jeśli ubijesz go w czasie poniżej 2 minut. W pierwszym podejściu może się nie udać, bo Twoja postać będzie słaba, nie będziesz znać jego ataków i schematu działania. Ale wrócisz do niego jeszcze wiele razy. Gad pada poniżej jednej minuty. Praktycznie nie do pominięcia.


Conqueror
Defeat the Ancient Dragon within 3 minutes on Hard.


Analogicznie do powyższego pucharu, trzeba pobić Ancient Dragon w czasie nie przekraczającym trzech minut – tym razem na poziomie Hard. I znów: niekoniecznie wpadnie na pierwszym podejściu, ale zrobisz to przy okazji.


The Destroyer
Defeat the Ancient Dragon within 4 minutes on Infernal.


Jak wyżej – poziom Infernal, czas walki nie może być dłuższy niż 4 minuty. Podobno trudne. Wpadło mi za pierwszym razem.


Order to Chaos
Defeat the Demon Lord in the Labyrinth of Chaos.


Jeśli gdzieś gra Wam dopiecze, to będzie to na etapie walki z Demon Lordem. Szkarada jest mocarna, ma kozackie ataki obszarowe, atakuje wyjątkowo zajadle, a HP ma tyle, że wystarczyłoby na obdarowanie wszystkich dotychczasowych bossów.
Podobno bardzo trudno ubić go z użyciem NPC w drużynie i należy przygotować czteroosobowy team do ubicia gościa. Najlepiej, aby wszyscy mieli 99lvl i możliwie najlepszy gear. Smok atakuje wszelkimi rodzajami magii, a więc w ruch idzie tak ogień jak i lód, o piorunach nie wspominając. Nie ma więc gear’u, który nas przed nim uchroni. Jedyne miejsce wgrze, gdzie pasuje główna dewiza Dark Souls: Prepare to die!
Sam brzydal schował się w Labirynth of Chaos. Jest to dodatkowa miejscówka na mapie, która pokaże się po ukończeniu gry na poziomie Normal. LoC składa się z dziewięciu poziomów. Poziomy 1-8 dzielą się na 3 etapy (a więc kolejno: 1-1, 1-2, 1-3, 2-1, 2-2, 2-3… itd.), po każdym pełnym etapie występuje paśnik (Camp), w którym sporządzacie potrawy. Po wyjściu z LoC można do niego wrócić i wybrać poziom, na którym się skończyło, ale nie etap, czyli zaczynamy na 1-1, 2-1, 3-1 itp. Po wyjściu z gry na etapie np. 4-3, zostaniemy cofnięci przy kolejny podejściu do etapu 4-1 (niewielki problem, bo etapy są krótkie).
Na poziomie 9-1 czeka Demon Lord.

„Będzie,
będzie przeprawa,
będzie bolało
I znowu zdrówka będzie mało…”

Mała wskazówka: moja postać na 89lvl (Wizard), ubrana w przedmioty ze współczynnikiem obniżającym obrażenia od demonów i/lub podwyższającym obrażenia zadawane demonom, mając za towarzystwo jednego gracza online (Amazonka wysokiego poziomu) i 2xNPC (w tym jedna czarodziejka) zdobyła ten puchar. Trochę to zaprzecza słowom powyżej, ale jak widać – można


Crime and Punishment
You were thrown in jail 10 times. Poor impulse control leads to multiple incarcerations.


W trakcie wątku fabularnego trafisz do więzienia. Również jeśli będąc w mieście dwukrotnie przewrócisz spacerującego pana z jabłkami, trafisz do paki. Dziesięć wizyt w królewskim loszku i ding! – dzbanek Twój.


Oniomaniac
Buy all the items in the store.


Kwintesencja konsumpcyjnego stylu życia – chodzisz, robisz kasę, jak masz jej za dużo, wchodzisz do sklepu Morgany (obok świątyni) i kupujesz wszystko od góry do dołu. Ma zostać z pustymi półkami, nic nie może zostać. Ding!
(Uwaga: robi się to na jednym wejściu do sklepu!)


Unsullied
Clear a round without taking damage.


Ukończ rundę nie odnosząc obrażeń. Myślałem, że będzie sprawiało problemy, wpadło przypadkiem. Szedłem Wizardem >60lvl, na Hard,miałem ze sobą NPC na 99lvl, a na koniec etapu wpadł dzban. Łatwiej być nie może. (No dobra, może… Tak dopakowaną postacią wracamy na poziom Normal – postać zostanie przeskalowana do poziomu przeciwników na Normal, ale i tak będzie silniejsza niż wtedy, gdy skończyłeś/aś grę za pierwszym razem).


Insatiable Adventurer
Clear all 9 rounds in the Labyrinth without returning to town.


Runda przez świat gry to wykonanie dziewięciu kolejnych światów. Można to zrobić bez wracania do miasta – po wykonaniu danego etapu gra pyta, czy chcesz kontynuować przygodę (opcja po lewej) czy wrócić do miasta (opcja po prawej). Daj 9 razy kontynuacje przygody, a puchar wpadnie.
Nie trzeba wykonywać etapów od pierwszego do ostatniego. Po wykonaniu etapu nr 9 i wybraniu opcji „dalej”, gra przeniesie bohatera do etapu 1, a zadanie zostanie zaliczone po zakończeniu ostatniego z tych 9 poziomów, więc nieważne gdzie zaczniesz.
Uwaga! Grając online istnieje szansa, że po wykonaniu np. etapu nr 7, zostaniecie przeniesieni do etapu np. nr 9. Ma to związek z tym, że jeśli Wasi towarzysze wyjdą z gry, to gra może, choć nie musi, przenieść Was do innego etapu z innymi graczami. Na ten moment nie potrafię zweryfikować, czy w takim wypadku musicie lecieć jeszcze raz całą rundę. Zaniepokojeni? Niepotrzebnie. To trofeum i tak wpadnie przy okazji robienia trofika Best of the Best


Savior
Purchase a Life Point for a dead companion.


Kiedy kompan z zespołu umrze, możesz go wskrzesić, kupując mu życie (Life Point = LP). Domyślnie prawym analogiem poruszasz kursorem – najeżdżasz nim na portret martwego towarzysza i wciskasz L1. Partner wraca do gry, Ty masz trofika.


Merciful Fossor
Bury 100 sets of bones.


W trakcie podróży znajdziesz sterty kości, które możesz ze sobą zabrać używając przycisku . W świątyni możesz zrobić użytek z kości – opcja „Bury” pozwoli pochować szczątki. Nie martw się tym trofikiem, wpadnie szybciej niż myślisz, nie nastawiaj się na grind tego trofika, bo to strata czasu. Po 10-15h w grze będzie Twój.


Devout Follower
Offer 100,000 gold to the goddess.


Za każdym razem gdy polegniesz w walce, możesz wskrzesić swoją postać za pieniądze. Każde kolejne wskrzeszenie, w ramach tej samej przygody, to wyższy koszt (po powrocie do miasta i rozpoczęciu nowej przygody koszty się resetują i znów zaczynasz od najtańszej ceny za wskrzeszenie). Należy wydać 100,000 sztuk złota, by trofik wpadł. (Kasa wydana na wskrzeszanie partnerów też się wlicza.)
Wpadnie samo w czasie gry.


King of the Colosseum
Be the champion of the colosseum ten times.


Po przejściu gry odblokuje się Colosseum. Miejsce jest w tym odcinku miasta, gdzie jest wyjście do mapy oraz przejście do finalnego etapu z ostatnim bossem. Należy wejść do Koloseum, odczekać na zakończenie odliczania i zacznie się walka z postaciami, z którymi weszło się do lokacji. Należy pokonać wszystkich i być zwycięzcą walki dziesięciokrotnie.
Bardzo łatwe, jeśli wejdzie się tam mając wysoki LVL swojej postaci i NPC na bardzo niskim poziomie. Wtedy łatwo pokonasz przeciwników. (Tak, tak: można to zrobić walcząc z NPC.)
Tryb bzdurny, mało uczęszczany przez graczy, na szczęście „grind” nie powinien zająć więcej niż kwadrans.


Three-star Chef
Score over 50,000 points during camp.


Zdobyć łącznie jako team 50,000 punktów za potrawy w czasie biwaku. Bez problemu wpadnie, w czasie gry online, gdy będziesz grać z trzema innymi graczami. O zasadach kucharzenia w następnym punkcie.


Gourmand
Eat all the different food that can be made at camp.


Uwaga! Przed Tobą teoretycznie najbardziej problematyczne trofeum, w jakiś sposób związane z kolekcjonowaniem. Na początku wydaje się horrorem, finalnie jednak to pikuś. Zachęcam, by robić to gdzieś pod koniec gry i zacząć „grind” od punktu nr 4 w poniższym rozkładzie. Jeśli do momentu, w którym zabierzesz się za ten dzban będziesz sporo śmigać online, to prawdopodobnie zdobędziesz wszystkie dania z punktów 1-3 i nie będzie potrzeby żmudnego powtarzania tych samych dań.
Od chwili, gdy ubijesz bossa w Lost Woods (wielooki Gazer), zyskasz kilka nowych funkcjonalności w grze. Jedną z nich jest przygotowywanie posiłków. Aby móc to zrobić, musisz najpierw skorzystać z innej nowinki: możliwość kontynuacji przygody po zabiciu bossa (bez wracania do miasta). Banał: kończysz etap, wyskakuje tablica wyników i dwie opcje do wyboru: po lewej opcja kontynuowania przygody, po prawej powrotu do miasta. Wybór kontynuacji pozwala zwiększyć bonusy do punktów, złota, drop’a itp. Również po trzech etapach daje opcje gotowania potraw. Potrawy dają dodatkowe modyfikatory dla HP, ataku, obrony itp. Trzy etapy, po których można gotować, to: Ghost Ship Cove, Old Capital, Ancient Temple. Na każdym biwaku masz 8 głównych składników + 3 przyprawy (w prawym dolnym rogu: czerwony płyn w butelce, sól, pieprz, czosnek, itp.).
Do rzeczy: trofeum wpadnie po przygotowaniu 70 dań, które można przygotować. Z każdego składnika można przygotować 2 potrawy: jedną smażoną (na patelni) i jedną gotowaną (w garnku). Wrzucasz składnik do garnka lub na patelnię, klikasz na nim po chwili, przejeżdżasz łyżką na swój talerz (Twój talerz to ten pod Twoim portretem), a następnie naciskasz 3 razy L1, aż postać zje. Łapiesz bonus, łapiesz punkty, łapiesz potrawę na liście do trofika. Uwaga: na potrzeby tego trofika nie wymaga się użycia przypraw ani mieszania potrawy, natomiast zwiększa to ocenę dania i ilość korzystnych parametrów, które zostaną nam przydzielone. Tyle jeśli chodzi o techniczne kwestie. Teraz jak zdobyć puchar.

1. Kończysz etap Ghost Ship Cove, dajesz opcję kontynuacji przygody, przenosi Cię na biwak. By wprowadzić porządek ustal sobie kolejność robienia potraw, np. wybieraj składniki po kolei od lewej do prawej i na jednym biwaku wrzucaj je po kolei do garnka i zjadaj. Możesz wrzucić 1 składnik do jednego garnka, a w drugim może gotować się kolejne danie. Na jednym biwaku wykonasz potrawy ze wszystkich ośmiu głównych składników (zarówno mięsne jak i warzywne!). Kontynuuj przygodę, po uruchomieniu etapu, wyjdź z niego, wróć do miasta, jeszcze raz odwiedź Ghost Ship Cove, a na biwaku po nim zrób potrawy, ale tym razem na patelni.

2. Powtórz powyższy schemat dla lokacji Old Capital oraz Ancient Temple. W ten sposób na każdym biwaku robiłeś potrawy z ośmiu składników, na 2 sposoby (patelnia i garnek). [8 składników x 2 sposoby x 3 biwaki = 48 potraw] – to już za Tobą.
3. Zostały 22 potrawy, tu zaczyna się kombinacja.

4. Zacznij nową przygodę, zabij po kolei: Minotaura, Wraith, Harpy – pojawią się 2 składniki z bossów: język Minotaura i jaja Harpii (zastąpią wcześniejsze składniki.) Na jednym obozie dasz radę przygotować potrawy z tych składników zarówno z patelni jak i garnka. Cztery nowe potrawy z poprzednimi to łącznie 52 dania. (Uwaga! Z Wraith nie ma składnika, ale trzeba ją ubić, żeby zachować ciągłość. Jeśli po ubiciu Minotaura wyjdziesz do miasta, to na następnym obozie NIE BĘDZIE składnika z jego ciała. To samo dotyczy kolejnych akcji.)

5. Zacznij nową przygodę, zabij po kolei: Doom Beetle, Arch Demon, Wyvern. W etapie z Doom Beetle pamiętaj, by zabić wszystkie Myconidy (grzyby). Na biwaku będzie gorąco: z trzech bossów masz aż cztery składniki, czyli zrobisz z nich aż 8 potraw. Wrzuć od razu wszystkie 4 na garnki/patelnie, zacznij zjadać. Po chwili zabrane składniki zaczną pojawiać się na nowo. Trzeba tu spokoju i opanowania, by pamiętać, że jeśli np. na początku wrzuciło się serducho Arcydemona na patelnie, to teraz trzeba wrzucić je do garnka. Czasu wystarczy, a jeśli się coś posypie spokojnie powtórzysz te 3 etapy i dorobisz brakujące dania.

6. Zacznij nową przygodę, zabij po kolei: Chimera, Gazer, Kraken. Otrzymasz 3 kolejne unikalne składniki, z których zrobisz 6 potraw. Łacznie masz już 66 potraw, istnieje spora szansa, że na tym etapie masz już puchar (Część potraw zrobisz „przypadkiem” zanim zabierzesz się za ten trofik). Jeśli nie, to czujesz wyraźnie śmierdzące srebro.

7. Zacznij nową przygodę, zabij po kolei: Killer Rabbit, Pirates. Przygotuj króliczka z patelni i z garnka. 68 potraw.

8. Ostatnie 2 dania robi się z prawdziwego madafaki: Red Dragon. Co ciekawe, nawet nie trzeba go zabić. W grze jest taka zasada, że jak walka trwa za długo i ani Ty nie możesz wykończyć bossa, ani on Ciebie, to jakimś cudownym splotem okoliczności zostaniesz uratowany z patowej sytuacji, ale nie zgarniesz nagrody za ubicie bossa. Nie inaczej jest w przypadku Red Dragon. O co chodzi jakby: wchodzisz do komnaty bossa, NIE ATAKUJESZ, idziesz w prawo, otwierasz drzwi, wracasz, dajesz prztyczek w nos smoka (albo walisz go pałą przez łeb – do wyboru) i uciekasz przez otwarte wcześniej drzwi. Uciekasz w prawo, w pewnym momencie trafiasz na skrzynię, w skrzyni jest tarcza, którą podnosisz używając
. Narrator ostrzega, że smok zbiera się do ataku, ustawiasz się tak, by zasłonić się tarczą, partnerzy powinni schować się za Twoimi plecami, smok zionie ogniem, tarcza Cię chroni, a po ataku znów lecisz w prawo. Powtarzasz schemat 3-4 razy, aż w końcu smok spada w przepaść. Uffff… Bestia zdechła, a Ty idziesz na obóz, gdzie możesz zjeść jej kawałek. I tu zonk: jest tylko 1 kawałek smoka na każdy obóz. Robisz więc np. danie z patelni, a potem musisz powtórzyć etap i zrobić danie z garnka. Jeśli jakimś cudem dotarłeś do tego momentu nie mając jeszcze pucharu, to znaczy że masz marnie. Zapraszam na początek tego dwustronnego opisu


Paragon
Reach level 99.


Osiągnij 99 poziom.
Czeka Cię dużo gry, żeby to osiągnąć. Najlepiej zrobić to postacią, która gra Ci się najlepiej, a o tym która to, przekonasz się dopiero, gdy ukończysz kampanię każdą klasą. Po drodze warto wykonać wszystkie dodatkowe questy (które można uaktywnić w gildii łowców przygód) dla trofika Museum Owner i pośrednich, bo też znacznie podniosą poziom postaci. Później zalecam zabawę online, korzystanie z opcji kontynuacji przygody do oporu (czyli tak długo jak będziecie mieć sprawny sprzęt i kasę na wskrzeszenia), a także wizytę w świątyni. W dziale [Pray] jest do kupienia błogosławieństwo, które zwiększa punktację mnożnikiem x1,5. Niewiele, ale zawsze. Uwaga – błogosławieństwo to trzeba kupić przed każdym wyruszeniem z miasta na przygodę.
Wracając do wymienionego przed chwilą „grania do oporu, póki sprzęt sprawny” pamiętaj: kiedy kończysz etap po walce z bossem, gra pyta o to, czy chcesz kontynuować przygodę, czy wrócić do miasta. Kontynuacja daje spore korzyści, bo wzrasta parametr dropu, pozyskania kasy, doświadczenia itp. Jednak każdy kolejny etap, to coraz bardziej zniszczony sprzęt. Tutaj kłaniają się dodatkowe plecaki, w których możesz ubrać pełen ekwipunek. Problem jest w tym, że zmiany ekwipunku można dokonać tylko na swojej postaci (w czasie przygody nie podmienisz plecaka swoim NPC) i że zmiany dokonasz tylko raz na level (za każdym razem, gdy w trakcie poziomu wybierasz, czy chcesz iść drogą A czy B, masz możliwość wybrania plecaka, z jakiego skorzystasz dalej). Korzystaj z tego rozważnie.
Osobiście grindowałem robiąc drogę B na poziomie Inferno. Taki przykład: zaczynając na 90lvl, przejście siedmiu etapów (zaczynając od Chimery), z wykupioną modlitwą za lepszy wynik (koszt 10k złota w świątyni), awansowałem o 3 poziomy, a więc jest to całkiem duży boost punktowy.
Gratuluję – osiągnąłeś maksimum rozwoju!


Legendary Strike
Deal over 100,000 damage in one strike.


Wykonaj cios zadający 100,000 punktów obrażeń. Niektóre internetowe trole mówią, że jest to możliwe TYLKO z użyciem Wizarda na 99lvl, co jest bzdurą. Faktem jednak jest, że Wizardem zrobi się to najprościej. Będąc już na wysokim lvlu, można nauczyć się czaru Meteor. Należy podnieść go na 3LVL, pójść do Mages Tower, wybrać drogę B. Bossem jest Chimera. Głowa kozła jest wrażliwa na ogień. Wymierzcie tak, by meteory spadły w miejscu głowy kozła, powinno się udać. (Inna metoda to założenie ekwipunku dodającego obrażeń dla obiektów i zrzucenie meteorytu na skrzynkę.)
Są też możliwości zrobienia tego innymi klasami. Nie będę się rozpisywał, bo trzeba by opisać każdą klasę osobno. Wpisując w YouTube hasło [Dragons Crown Legendary Strike] znajdziesz dziesiątki pomysłów na ten puchar.


Best of the Best
Earn over 5,000,000 points in one adventure.


Zdobyć 5 milionów punktów w czasie jednej przygody. Kolejny puchar, który wielu z Was wpadnie przypadkiem. Jeśli jednak nie spotka Was to szczęście, oto garść porad.
W pewnym momencie dostaniesz dodatkową torbę na sprzęt, a później możesz u Morgany kupić kolejne. W każdej torbie możesz umieścić komplet ekwipunku, a w wyznaczonym miejscu w poziomie, możesz wybierać dowolną torbę z ekwipunkiem. Dzięki temu nie musisz przerywać przygody, gdy sprzęt się zniszczy.
Graj z włączonym online. Inni gracze będą dołączać i odchodzić, gra czasem będzie wrzucała Cię w wir walki na innych poziomach, przerywając trwający etap, a grając z nimi, ich szczątki będą zapisywały się na Twoim koncie – później wskrzesisz ich w świątyni, by grali z Tobą jako NPC (system podobny do Pawn’ów z Dragons Dogma). Co by się nie działo, liczba punktów będzie rosła, będzie widoczna na ekranie wyników po etapie. Kiedy przekroczy 5 milionów, w czasie wyświetlania wyników wpadnie trofeum.
Punkty idą z zabójstw, odnalezionych skarbów, otwartych skrzyń, pobitych bossów i przygotowanych dań na obozach.
Pamiętaj, że przerwanie przygody i powrót do miasta wyzeruje licznik. Śmierć i wskrzeszenie nie zerują licznika.
Najwięcej punktów wpada, kiedy wybierasz drogę B. Tamtejsi bossowie to kopalnia punktów. Zanim wpadnie 5 milionów punktów minie około 1-1,5h. W tym czasie pewnie dwukrotnie pokonasz wszystkie etapy. Pamiętaj, że za przejście wszystkich etapów wpadnie trofeum Insatiable Adventurer


Novice Art Collector
Obtain 1 piece of Treasure Art.


To i każde kolejne trofeum związane jest ze zbieraniem obrazów w galerii. Za każde zadanie wykonane ze zlecenia gildii, otrzymasz jedną grafikę, kolejne zadania odblokowywane są wraz z realizacją wcześniejszych. Należy jedną postacią wykonać wszystkie questy, by odblokować wszystkie grafiki. Część questów odblokuje się dopiero na poziomach Hard i Infernal. Kiedy już się odblokują, możesz zmienić poziom trudności na Normal i tam je ukończyć.
Po jednym obrazie z galerii dostaniesz za ukończenie wątku fabularnego każdą klasą postaci. Ostatnia grafika wpadnie po skończeniu wątku fabularnego na poziomie Infernal.
Ten trofek wpadnie po zebraniu pierwszej grafiki. Dziesięć kolejnych brązów będzie wpadać co 5 odblokowanych obrazów. Ostatni puchar, tym razem złoty, wpadnie po zdobyciu ostatniej grafiki z galerii.
Aha – galeria do wglądu znajduje się w gildii.



Dabbling Collector
Obtain 5 pieces of Treasure Art.


Patrz trofeum: Novice Art Collectror.


Amateur Collector
Obtain 10 pieces of Treasure Art.


Patrz trofeum: Novice Art Collectror.


Art Lover
Obtain 15 pieces of Treasure Art.


Patrz trofeum: Novice Art Collectror.


Art Connoisseur
Obtain 20 pieces of Treasure Art.


Patrz trofeum: Novice Art Collectror.


Amateur Curator
Obtain 25 pieces of Treasure Art.



Patrz trofeum: Novice Art Collectror.


Art Fiend
Obtain 30 pieces of Treasure Art.


Patrz trofeum: Novice Art Collectror.


Art Hunter
Obtain 35 pieces of Treasure Art.


Patrz trofeum: Novice Art Collectror.


Art Expert
Obtain 40 pieces of Treasure Art.


Patrz trofeum: Novice Art Collectror.


Renowned Art Expert
Obtain 45 pieces of Treasure Art.


Patrz trofeum: Novice Art Collectror.


Gallery Owner
Obtain 50 pieces of Treasure Art.


Patrz trofeum: Novice Art Collectror.


Museum Owner
Fill the entire Treasure Art gallery


Patrz trofeum: Novice Art Collectror.