Specjale podziękowania dla matidzi01 za grafiki do poradnika.
Nagrania: PowerPyx




Trudność zdobycia platyny: 4/10 Ankieta
Czas potrzebny na zaliczenie platyny: 15 - 20 godz.
Trofea offline: 22 ( 44 , 4 )
Trofea online: 2 ( 2 )
Minimalna liczba przejść: 1
Zalecana ilość przejść: 1 + sprzątanie
Trofea do pominięcia: Brak
Online Pass: Nie
Liczba graczy/kontrolerów: 1/1




Call of Duty Ghosts jest dziesiątą częścią najbardziej dochodowej serii w historii gier. Za jej produkcję odpowiada studio Infinity Ward, które postanowiło zerwać z Modern Warfare i zająć się promowaniem całkiem nowej historii, za scenariusz której odpowiada niejaki Stephen Gaghan scenarzysta m.in takich filmów jak Trafiic czy Regulamin Zabijania. Fabuła gry opowiada o losach komandosów z elitarnej jednostki Ghosts, której zadaniem jest wykonywanie najniebezpieczniejszych misji i zakończenie konfliktu pomiędzy armią USA a wojskami Ameryki Środkowej i Południowej zwanych Federacją, która przejęła kontrolę nad eksperymentalną bronią kosmiczną O.D.I.N i za jej pomocą dokonała spustoszenia Stanów Zjednoczonych. Postapokaliptyczny klimat, misje w kosmosie czy owczarek jako członek oddziału to w zasadzie jedyne nowości jeżeli chodzi o kampanię. Gra pracuje na starym wysłużonym silniku i próżno szukać w niej czegoś naprawdę nowego. Jedynym elementem, który moim zdaniem ratuje tą produkcje to tryb Wyginięcie. Pomysł na eksterminację kosmitów IW zaczerpnęło z doskonale znanego trybu Zombie z dwóch części Black Ops oraz World at War produkcji studia Treyarch. Zatem mamy do czynienia ze swoistym przetrwaniem, które możemy ograć solo bądź w co-op z czterema osobami.

Platyna w najnowszej odsłonie Call of Duty nie należy do specjalnie wymagających. Przejście kampanii na Veteranie nie powinno sprawić żadnych trudności. Najwięcej czasu spędzicie w trybie Wyginięcie gdzie przyda się zgrana ekipa czterech wojaków. Z przypadkowymi graczami teoretycznie też uda się zdobyć wszystkie trofea, jednak nieudolność co poniektórych może doprowadzić do szału, zatem polecam znaleźć swoją zgrana ekipę wyposażoną oczywiście w Headsety. Większość trofeów możecie zdobyć bez konieczności grania przez sieć. Obecność innych graczy okaże się niezbędna przy dwóch pucharkach: Nikogo nie zostawimy, Straż.





Krok I:

Przejście kampanii na poziomie trudności Veteran.

Najwyższy poziom trudności nie powinien sprawić wam specjalnych problemów. W tym kroku przechodzicie wszystkie misje na na poziomie Veteran, nie skupiając się specjalnie na pozostałych trofeach. Starajcie się przeszukiwać pomieszczenia w celu znalezieniu jak największej ilości plików Rorke'a. Rzućcie również okiem na listę trofeów, które odblokujecie po wykonaniu z góry określonej czynności, jeżeli wam się nie uda, nie przejmujcie się i grajcie dalej, wrócicie do nich przy kolejnym kroku. Trofea jakie zdobędziecie podczas tego etapu walki o platynę to te związane z wątkiem fabularnym oraz ukończenie gry na poziomie trudności Veteran. Ewentualnie możecie również zdobyć pucharki związane z danymi czynnościami. Część z nich śmiało możecie zdobyć na najwyższym poziomie trudności. Lista poniżej:

 

  • Mur Wolności
  • Bierz go, Riley
  • Nic się nie zmarnuje
  • Wczesne wsparcie
  • Śpiąca Królewna
  • Odcisk na twarzy
  • Głęboko mrożone
  • Młynek
  • Dawid i Goliat
  • Trybik w maszynie
  • Jack Pot
  • Tonący brzytwy się chwyta
  • Wyglądają jak mrówki
  • Bileciki do kontroli



...oraz pucharek, który zdobędziecie za z góry określoną czynność tylko na poziomie trudności Veteran:


  • Bułka z masłem

Pozostałe trofea związane z daną czynnością teoretycznie również możecie zdobyć na najwyższym poziomie. Jednak aby uniknąć niepotrzebnych nerwów proponuje je zostawić na później.

Krok II:

Zdobycie pozostałych pucharków w kampanii.

Po ograniu Veterana pozostało wam jeszcze kilka pucharków związanych z określonymi czynnościami oraz zebranie pominiętych plików Rourke'a. Jeżeli udało wam się zdobyć na Veteranie pucharki wymienione w kroku pierwszym do zdobycia pozostały jeszcze tylko cztery pucharki związane z misjami i czynnościami, które należy podczas nich wykonać. Są to:


  • Atak z głębin!
  • Niech Wszystko spłonie
  • Duchy z dżungli
  • Zdalnie sterowane

Ostatni pucharek z kampanii jaki pozostanie to ten związany z zebraniem plików Rourke'a. W Menu głównym przy wyborze misji macie wyraźnie zaznaczone w której misji plik został odzyskany, a którą musicie jeszcze powtórzyć. Zaraz po zebraniu pliku możecie zakończyć misję.


  • Audiofil


Krok III:

Multiplayer.

W trybie wieloosobowym do zdobycia jest tylko jeden prostu pucharek. Należy przetrwać 20 fal w trybie Straży. Spokojnie wpadnie nawet grając z przypadkowymi graczami. Podstawa to znaleźć odpowiednie schronienie z najlepiej tylko jednym wejściem. Uzbroić się w strzelbę oraz karabin z pojemnym magazynkiem. Więcej wskazówek przy opisie pucharka: Straż.

Krok IV:

Tryb Wyginięcie.

W trybie tym spędzicie zdecydowanie najprzyjemniejsze chwile z najnowszą odsłoną tasiemca od Activision. Waszym zadaniem będzie zniszczenie kilkunastu gniazd Obcych, dwóch barykad oraz podłożenie ładunku nuklearnego, a następnie ucieczka do śmigłowca ewakuacyjnego. Tryb ten jest kopią doskonale znanego Zombie Mode z CoD-ów od Treyarch, z tą jednak różnicą, że nie wyżynacie nieumarłych tylko legion stworzeń z innej planety. W pierwszej kolejności proponuje ogranie wszystkich klas postaci oraz miksowanie wyposażenia i wybranie tego, które najbardziej wam odpowiada. Aby zdobyć wszystkie pucharki związane z tym trybem należy przede wszystkim osiągnąć pierwszy prestiż postaci czyli zdobyć 30 level. W międzyczasie starajcie się uciec wykonując po drodze wszystkie wyzwania. Nie jest ich dużo, ale niektóre są upierdliwe szczególnie na ostatniej mapie. Na sam koniec zostawcie ucieczkę z artefaktem. Po więcej informacji oraz do opisów poszczególnych trofeów z trybu Wyginięcie zapraszam do drugiej części poradnika.






Federacja
Zdobądź wszystkie trofea dostępne w Call of Duty Ghosts


Platyna - za zdobycie pozostałych pucharków.



Opowieści Duchów
Ucieczka. (Ukończ "Opowieści Duchów" na dowolnym poziomie).


Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Opowieści Duchów" na dowolnym poziomie trudności.


Postrzeganie przestrzenne
Zabij pierwszego wroga w kampanii Call of Duty Ghosts.


Trofeum nie do pominięcia. Aby odblokować należy zabić pierwszego napotkanego w kampanii wroga. Wpadnie na początku gry.


Nowy wspaniały świat
Spotkaj się w Forcie Santa Monica. (Ukończ "Nowy wspaniały świat" na dowolnym poziomie trudności).


Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Nowy wspaniały świat" na dowolnym poziomie trudności.


Mur Wolności
Zniszcz oba śmigłowce.


Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Podczas przechodzenia misji "Nowy wspaniały świat" na dowolnym poziomie trudności. Proponuje zdobyć ten pucharek podczas pierwszego przejścia gry na poziomie trudności Veteran. W pewnym momencie dotrzecie do swoich kompanów. Po zaciekłej walce w kanałach obok stróżówki będziecie mieli możliwość skorzystania z wyrzutni rakiet. Podnosicie ja po czym czekacie na śmigłowce. Namierzacie za pomocą lasera i strzelacie. Pamiętajcie żeby wskaźnik lasera był cały czas na celu, wówczas macie pewne trafienie. Niszczycie tak obydwa śmigłowce i pucharek jest wasz. Jeżeli nie uda się za pierwszym razem można wczytać punkt kontrolny. Dla ułatwienia filmik autorstwa PowerPyx:

 


Ziemia niczyja
Dotrzyj do San Diego. (Ukończ "Ziemia niczyja" na dowolnym poziomie trudności).


Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Ziemia niczyja" na dowolnym poziomie trudności.



Bierz go, Riley
Kontrolując Rileya, wydaj mu polecenie rzucenia się na 10 wrogów


Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Riley jest wyszkolonym psem bojowym w oddziale Duchów. Aby odblokować pucharek należy zabić 10 wrogów kontrolując psa na dowolnym poziomie trudności. Proponuje zdobyć ten pucharek podczas pierwszego przejścia gry na poziomie trudności Veteran. Jedyna okazja do jego zdobycia jest w misji "Ziemia niczyja". Rileya kontrolujecie w ściśle określonych momentach gry po wykonaniu odpowiedniej interakcji z czworonożnym kompanem . Następnie należy podejść do wroga od tyłu i w momencie pojawienia się na ekranie ikonki zaatakować. Trzech zagryzionych wrogów powinniście mieć na koncie po pierwszej możliwości kontrolowania Rileya. Pozostałych zabijacie pod koniec misji.



Uderzenie
Odszukaj Ajaxa. (Ukończ "Uderzenie" na dowolnym poziomie trudności).


Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Uderzenie" na dowolnym poziomie trudności.


Nic się nie zmarnuje
Każdy strzał ze zdalnego snajpera zabija postać lub niszczy pojazd


Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Zdalnie sterowany snajper dostępny jest tylko w misji "Uderzenie". Aby odblokować pucharek należy podczas możliwości korzystania ze wspomnianego snajpera mieć 100% celności na dowolnym poziomie trudności. Proponuję zdobyć ten pucharek podczas pierwszego przejścia gry na poziomie trudności Veteran. Ułatwieniem jest na pewno to, że nie wszystkich wrogów trzeba zabijać. Skupcie się tylko na tych, którzy stoją w miejscu. Podczas pierwszego użycia snajpera wystarczy zabić jednego - dwóch wrogów, resztą zajmą się kompani. Kolejnymi celami będą żołnierze wyposażeni w wyrzutnię RPG - stoją w miejscu. Uwagę należy zwrócić na moment ładowania przez nich wyrzutni, wówczas kucają i strzał wymierzony w głowę może nie trafić w cel. Celujcie najlepiej w biodra. Przedostatni etap to wyjście na stadion. Do zabicia macie kilkunastu wrogów, celujcie tylko w tych którzy stoją nieruchomo. Ostatni etap to strzały w żołnierzy w pojazdach za sterami karabinów maszynowych. Wystarczy zabić dwóch i pucharek jest wasz. Jeżeli uda wam się chybić wczytajcie punkt kontrolny. Dla zobrazowania polecam filmik autorstwa PowerPyx:

 


Powrót do domu
Obroń L.A. (Ukończ "Powrót do domu" na dowolnym poziomie trudności).


Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Powrót do domu" na dowolnym poziomie trudności.


Wczesne wsparcie
Zaatakuj 50 wrogów, korzystając z A-10


Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Podczas przedzierania się przez plażę w misji "Powrót do domu" będziecie mieli możliwość korzystania we wsparcia drona AC-10. Aby odblokować pucharek należy za jego pomocą zabić 50 wrogów na dowolnym poziomie trudności. Proponuje zdobyć ten pucharek podczas pierwszego przejścia gry na poziomie trudności Veteran. Pierwszy raz z drona skorzystacie przed dotarciem na wspomnianą plażę. O możliwości skorzystania z drona powiadomi was odpowiednia ikonka na ekranie. Znajdźcie jakaś osłonę, wciśnijcie i zacznijcie pozbywać się wrogów, którzy będą wyraźnie zaznaczeni. Trofeum nie sprawi wam najmniejszych kłopotów, ponieważ macie aż cztery szanse wykorzystać wsparcie. Gdyby jakimś cudem się nie udało, wczytajcie punkt kontrolny.


Legendy nigdy nie umierają
Wyeliminuj Almagro. (Ukończ "Legendy nigdy nie umierają" na dowolnym poziomie trudności).


Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Legendy nie umierają nigdy" na dowolnym poziomie trudności.


Atak z głębin!
Zabij 6 wrogów, atakując ich pod wodą za pomocą noża w "Legendy nigdy nie umierają".


Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Przechodząc misję "Legendy nie umierają nigdy" jednym ze sposobów pozbycia się wrogów jest atak nożem, będąc pod wodą na dowolnym poziomie trudności. Proponuje zostawić ten pucharek i nie starać się go zdobyć podczas pierwszego przejścia gry na najwyższym stopniu trudności, gdyż jest to niemal niewykonalne. Na najniższym poziomie nie powinno być żadnych kłopotów. Pierwsza okazja do tego typu zabójstwa pojawi się w zasadzie zaraz po zalaniu miasta, przez które przedzieracie się w towarzystwie Rourke'a. Należy pamiętać o dosyć znacznym wyprzedzeniu swoich kompanów, gdyż w tej misji są oni dosyć skuteczni co nieco utrudnia zabicie 6 wrogów wymaganych do pucharka. Kiedy dotrzecie do zalanego garażu powinniście mieć na koncie minimum 3 zabójstwa. Aby sobie sprawnie poradzić z pozostałymi trzema zabójstwami, proponuję najpierw będąc nad powierzchnią wody podbiec do delikwenta, następnie zaraz przy nim zanurzyć się i ciachnąć z noża . Jeżeli pucharek nie wpadł a kompani już minęli parking należy wczytać punkt kontrolny. Dla zobrazowania sytuacji proponuje filmik autorstwa PowerPyx:

 



Dzień Federacji
Zbierz informacje o Rorke'u. (Ukończ "Dzień Federacji" na dowolnym poziomie trudności).



Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Dzień Federacji" na dowolnym poziomie trudności.

Śpiąca królewna
Zabij śpiącą postać, zjeżdżając po linie głową w dół


Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Podczas przechodzenia misji "Dzień Federacji", zaraz po wgraniu wirusa na serwery będziecie zjeżdżali po elewacji budynku. Po zabiciu dwóch wrogów wychodzących na balkon, kilka pięter niżej w pomieszczeniu spał na krześle będzie jeden z żołnierzy sił Federacji. Aby odblokować pucharek należy go po prostu odesłać na tamten świat strzelając przez szybę. Możecie wykonać to na dowolnym poziomie trudności. Proponuje zdobyć ten pucharek podczas pierwszego przejścia gry na Veteranie. Polecam poniższy zapoznać się z poniższym filmikiem autorstwa PowerPyx:

 




Odcisk na twarzy
Przyjmij fotokopiarkę na twarz.


Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Podczas ewakuacji z budynku w misji "Dzień Federacji", zaraz po wybuchu należy spojrzeć w górę i czekać na lecącą kserokopiarkę. Aby odblokować pucharek, należy podłożyć się pod spadającą kserokopiarkę i dostać nią w twarz na dowolnym poziomie trudności. Proponuje zdobyć ten pucharek podczas pierwszego przejścia gry na Veteranie. Jeżeli wspomniany sprzęt biurowy was ominie, możecie wczytać punkt kontrolny.

Drapieżne ptaki
Schwytaj Rorke'a. (Ukończ "Drapieżne ptaki" na dowolnym poziomie trudności).


Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Drapieżne ptaki" na dowolnym poziomie trudności.


Niech wszystko spłonie
Zniszcz 80 pojemników z paliwem.



Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Podczas przechodzenia misji "Drapieżne ptaki" będziecie siedzieć za sterami śmigłowca szturmowego. Aby odblokować pucharek, należy zniszczyć 80 pojemników z paliwem na dowolnym poziomie trudności. Sugeruję ominąć ten pucharek przy pierwszym przejściu gry i zostawić go na późniejsze wczytanie misji. Pojemniki z paliwem to nic innego jak w pewnym sensie podłużne cysterny umieszczone na dachach budynków w atakowanym przez was mieście (na zdjęciu w lewym dolnym rogu):



Co ciekawe owe zbiorniki znajdują się na większości zabudowań jednak nie wszystkie można zniszczyć. Zniszczeniu ulegają tylko te, gdzie do wyeliminowania jest również piechota bądź działka przeciwlotnicze. Najlepiej latać po całej lokacji i szukać dachów z piechotą oraz zbiornikami. Znikoma część zbiorników znajduje się również nieco poniżej linii dachów. Na pewno je zauważycie.
Dla ułatwienia zachęcam do zapoznania się z filmikiem autorstwa PowerPyx:

 


Ścigany
Przeżyj. (Ukończ "Ścigany" na dowolnym poziomie trudności).


Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Ścigany" na dowolnym poziomie trudności.


Duchy z dżungli
Ukończ misję ani razu nie alarmując wrogów.


Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Po zestrzeleniu przez siły Federacji samolotu Duchów lądujecie w gęstej dżungli i waszym zadaniem jest dotarcie do reszty oddziału. Aby odblokować pucharek należy się do nich dostać, przechodząc przez dżunglę, nie alarmując wrogów na dowolnym poziomie trudności. Teoretycznie pucharek można zdobyć podczas pierwszego przejścia gry. Sugeruję jednak zabrać się za niego podczas wczytania tej misji w drugim kroku. Na poziomie trudności Veteran wrogowie są dużo czujniejsi, zatem przedrzeć się niezauważonym będzie dosyć ciężko. Grając na najniższym stopniu trudności, wystarczy trzymać się prawej strony oraz spoglądać cały czas na sensor ruchu, który macie od początku misji razem z pistoletem. Kiedy wróg podejdzie niebezpiecznie blisko was, najlepiej położyć się w gęstej trawie lub kiedy jest sam, po prostu go zabić. Należy celować w głowę, aby pierwsze trafienie było zabójcze. Chybienie oznacza wywołanie alarmu, tym samym uniemożliwiając wam zdobycie pucharka. Pamiętajcie również o tym, aby nie zmieniać broni i iść cały czas z pistoletem. Kiedy zmienicie broń, zniknie również sensor ruchu. W razie wykrycia wczytać ponownie punkt kontrolny. Jeżeli żaden z wrogów was nie zauważy i nie wywoła alarmu pucharek wpadnie pod koniec misji w momencie dotarcia do punktu ewakuacji. Polecam również filmik autorstwa PowerPyx:

 


Mechanizm
Włam się do systemu. (Ukończ "Mechanizm" na dowolnym poziomie trudności).


Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Mechanizm" na dowolnym poziomie trudności.


Głęboko mrożone
Wrzuć 8 pojazdów do przerębli.


Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Po wykonaniu głównych celów w misji "Mechanizm" będziecie ewakuować się, jadąc samochodem terenowym m.in po zamarzniętej rzece za sterami granatnika. Aby zdobyć pucharek należy strzelać w lód w taki sposób, żeby do powstałych przerębli wpadło łącznie 8 pojazdów. Pucharek możecie zdobyć na każdym poziomie trudności proponuje jednak zabrać się za niego już na Veteranie, ominie Was w ten sposób konieczność powtarzania niemal całej misji. Należy pamiętać żeby z granatnika NIE celować w pojazdy tylko tuż przed nimi z odpowiednim wyprzedzeniem. Na początku ścigają was tylko pojazdy, z biegiem wydarzeń do pościgu dołączą skutery śnieżne - zatopienie ich również wlicza się do pucharka. Dla zobrazowania filmik:

 



Upadek Atlasa
Skieruj flotę Federacji na fałszywy cel. (Ukończ "Upadek Atlasa" na dowolnym poziomie trudności).



Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Upadek Atlasa" na dowolnym poziomie trudności.



Młynek
Ukończ sekcję z konsolą za pierwszym razem.



Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Pod koniec misji "Upadek Atlasa" waszym celem będzie wysadzenie elektrowni. Żeby tego dokonać należy przegrzać znajdujące się tam urządzenia zamykając kolejne dopływy wody. Zamykacie je za pomocą konsoli, operując lewym analogiem musicie utrzymywać wskaźnik na zielonym polu konsoli. Aby odblokować pucharek należy dokonać tego za pierwszym razem, jeżeli się nie powiedzie, należy misję powtórzyć od nowa. Wczytanie punktu kontrolnego nie pomoże. Możecie grać na dowolnym poziomie trudności. Osobiście polecam Veterana i pierwsze przejście gry.

 



Bułka z masłem
Zaatakuj kantynę i zabij wszystkich, nie odnosząc obrażeń na poziomie Weteran.



Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Podczas misji "Upadek Atlasa" razem z oddziałem wykonacie wyłom do pełnej wrogów kantyny. Aby zdobyć pucharek należy zabić wszystkich przebywających tam wrogów, nie ponosząc żadnych obrażeń na poziomie trudności Veteran. Istnieje bardzo łatwy sposób aby tego dokonać. Wystarczy tylko po wykonaniu wyłomu stanąć obok wejścia do kantyny nawet tam nie zaglądając. Wrogów wykończą kompani a wy nie oddacie nawet strzału. Możecie im pomóc, wrzucając kilka granatów błyskowych. Jeżeli ktoś was trafi wczytajcie ponownie punkt kontrolny. Poniżej sposób PowerPyx:

 



W głębiny
Zniszcz wrogi okręt. (Ukończ "W głębiny" na dowolnym poziomie trudności).


Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "W głębiny" na dowolnym poziomie trudności.


Dawid i Goliat
Zatop niszczyciel LCS za pierwszym podejściem.


Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Podczas przechodzenia misji "W głębiny" jednym z zadań będzie zatopienie okrętu podwodnego sił Federacji. Aby tego dokonać należy trafić pociskiem w podświetlony element dna okrętu. Pociskiem sterujecie za pomocą lewego analoga. Pucharek dostaniecie jak traficie za pierwszym razem, jeżeli się nie uda należy powtórzyć całą misję. Możecie grać na dowolnym poziomie trudności. Polecam pierwsze przejście i poziom Veteran.


Koniec drogi
Zaatakuj fabrykę. (Ukończ "Koniec drogi" na dowolnym poziomie trudności).


Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Koniec drogi" na dowolnym poziomie trudności.


Trybik w maszynie
Zabij po kryjomu 5 wrogów, zanim dotrzesz do Czarnej strefy.


Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Aby odblokować ten pucharek, należy podczas misji "Koniec drogi" zabić po kryjomu pięciu wrogów, zanim dotrzecie do Czarnej Strefy, na dowolnym poziomie trudności. Proponuje zabrać się za pucharek podczas pierwszego przejścia gry na Veteranie. Na początku misji pierwszego wroga zabijecie po kryjomu w zasadzie bez własnej ingerencji, poza przyciśnięciem . Następnie należy najlepiej biec dalej i zabić strzałem w głowę żołnierza patrolującego bocznicę kolejową. Kolejny wróg znajduje się przed bramą prowadzącą w głąb kompleksu. Ostatnich dwóch pojawi się zaraz po otwarciu przez wspomnianej bramy. Najlepiej podbiec pod samą bramę i leżąc, czekać na podnoszenie się bramy. Jak tylko zobaczycie nogi obu wrogów strzelajcie. Należy się spieszyć gdyż na tym etapie kompani mogą was uprzedzić. Dla ułatwienia filmik PowerPyx:

 



Miasto grzechu
Zaplanuj następny ruch. (Ukończ "Miasto grzechu" na dowolnym poziomie trudności).


Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Miasto grzechu" na dowolnym poziomie trudności.


Jack-pot
Zniszcz 21 automatów do gier.


Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Zdobycie pucharka wiąże się z koniecznością zniszczenia 21 automatów do gier, rozlokowanych w kasynie, podczas przechodzenia misji "Miasto grzechu" na dowolnym poziomie trudności. Proponuje zdobyć ten pucharek podczas pierwszego przejścia gry na Veteranie. Do pucharka zaliczane są tylko te, w których można zniszczyć ekran, znaczna większość z nich znajduje się w pierwszej lokacji gdzie czaka was konkretna wymiana ognia. Ostatni w kolejnej lokacji, podczas schodzenia ze schodów, automaty znajdują się naprzeciwko. Wystarczy krótka seria z karabinu bądź celny rzut granatem i pucharek jest wasz.

 




Wszystko albo nic
Zbierz żołnierzy. (Ukończ "Wszystko lub nic" na dowolnym poziomie trudności).


Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Wszystko albo nic" na dowolnym poziomie trudności.



Tonący brzytwy się chwyta
Przetnij linę zjazdową, z której korzysta wróg.


Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Podczas pochodzenia misji "Wszystko albo nic", niemal na samym jej początku dostaniecie od Hesha rozkaz, żeby bronić burty atakowanego przez siły Federacji lotniskowca. Atak nieprzyjaciela polega na próbie dostania się na pokład po linach przymocowanych do relingów (balustrad) okrętu. Aby zdobyć pucharek należy te liny przeciąć. Zbliżając się do nich wystarczy nacisnąć , należy zwrócić uwagę aby w chwili przecięcia z liny korzystał wrogi żołnierz. Możecie wykonać to na dowolnym poziomie trudności. Proponuję zdobyć ten pucharek podczas pierwszego przejścia gry na Veteranie.


Zerwane więzi
Zniszcz centrum łączności sat. Federacji. (Ukończ "Zerwane więzi" na dowolnym poziomie trudności).



Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Zerwane więzi" na dowolnym poziomie trudności.


Zdalnie sterowane
Zniszcz trzy śmigłowce za pomocą zdalnie sterowanych pocisków.



Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Podczas misji "Zerwane więzi", w pierwszej jej części zasiadacie za sterami czołgu. Do wyboru macie dwa rodzaje głównego uzbrojenia. Albo standardowe pociski przeciwpancerne, albo zdalnie sterowane pociski klasy ziemia-powietrze. Pucharek zdobędziecie kiedy za pomocą tych drugich zniszczycie trzy wrogie śmigłowce. Siły lotnicze wroga pojawiają się w po dotarciu do drugiej części bazy. Zdalnie sterowane pociski aktywujecie za pomocą , czekacie aż śmigłowiec znajdzie się w zasięgu i oddajecie strzał. następnie za pomocą analoga sterujecie pociskiem i kierujecie go na śmigłowiec. Powtarzacie tak z kolejnymi dwoma maszynami i pucharek jest wasz. Możecie tego dokonać na dowolnym poziomie trudności. Sugeruję ominąć ten pucharek przy pierwszym przejściu gry i zostawić go na późniejsze wczytanie misji. Dla ułatwienia filmik:

 




LOKI
Przejmij kontrolę nad stacją kosmiczną wroga. (Ukończ "Loki" na dowolnym poziomie trudności).



Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Loki" na dowolnym poziomie trudności.



Wyglądają jak mrówki
Użyj pocisków kinetycznych i zniszcz wszystkie wrogie cele naziemne. Nie zabij sojuszników.



Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Zdecydowanie najbardziej upierdliwe trofeum w grze. Aby je odblokować należy podczas misji "Loki" w momencie przejęcia kontroli nad pociskami kinetycznymi wstrzeliwanymi z orbity, zniszczyć wszystkie jednostki pancerne sił Federacji nie naruszając przy tym sojuszniczych dywizji, na dowolnym poziomie trudności. Etap zdobycia pucharka zaczyna się w momencie przejęcia kontroli nad dronem celowniczym, o czym zostaniecie poinformowani stosownym komunikatem. Wrogie jednostki na polu bitwy zaznaczone są pomarańczowymi krzyżykami sojusznicze natomiast jasno niebieskimi. Pierwsza faza ostrzału nie powinna sprawić większych kłopotów, gdyż do dyspozycji macie kilkanaście pocisków, a w pobliżu nie znajdują się sojusznicze jednostki. W kolejnym etapie należy zwrócić uwagę na własne jednostki i spokojnie oznaczać cele, aby wszystkie znalazły się przed ostatnim pierścieniem okręgu celowniczego. Ostatni najtrudniejszy moment to ułożenie wrogich jednostek, które starają się oflankować naszych. Namierzanie najlepiej zacząć od tych najbardziej wysuniętych na lewą stronę i sukcesywnie schodzić do prawej strony uważnie patrząc na jednostki, w które właśnie trafiają pociski. Jeżeli jakiś został pominięty od razu namierzyć jeszcze raz. Przypuszczam, że nie uda się tego dokonać podczas pierwszego przejścia, sugeruje zostawić sobie ten pucharek na później. Punkt kontrolny można wczytać po pierwszych dwóch strzelaniach pociskami kinetycznymi. Dla zobrazowania sytuacji polecam filmik:

 




Zabójca Duchów
Zmierz się z Rorke. (Ukończ "Zabójca Duchów" na dowolnym poziomie trudności.)


Trofeum związane z wątkiem głównym gry. Nie do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji "Zabójca duchów" na dowolnym poziomie trudności.




Bileciki do kontroli
Strzel do wrogów, wspinających się po bokach pociągu.


Trofeum związane z wykonaniem określonej czynności podczas gry.

Podczas przechodzenia ostatniej misji "Zabójca duchów", w momencie przedzierania się przez dach pędzącego pociągu, zaraz po zestrzeleniu wrogich śmigłowców przyjdzie stoczyć walkę z piechotą, która na dach dostaje się po bocznych ścianach owego pociągu. Aby zdobyć pucharek należy strzelić do żołnierzy próbujących tej sztuczki na dowolnym poziomie trudności. Proponuje pierwsze przejście gry i poziom Veteran. Z tym pucharkiem nie powinniście mieć żadnych kłopotów, wystarczy ustawić się po prawej stronie dachu pociągu i strzelić do wrogów wchodzących na górę. Dla ułatwienia filmik:

 




Audiofil
Zbierz wszystkie 18 plików Rorke'a.


Trofeum związane ze zbieractwem.

Jak w każdej poprzedniej części Call of Duty również tutaj do zdobycia jest pucharek związany z zebraniem inteli. W Ghosts ich role pełnią pliki Rorke'a, które należy uprzednio zebrać z komputerów rozlokowanych po jednym na każdą misję. Jest ich zatem 18, a każdą ich lokalizację przedstawia poniższy filmik:

 




Straż
Ukończ rundę 20 Straży.


Trofeum związane z trybem wieloosobowym.

Pucharek odblokujecie po przetrwaniu 20 fal podczas misji Straż w trybie wieloosobowym. Trofeum jest proste do wykonania nawet z przypadkowymi graczami. Wystarczy znaleźć jakiś budynek z najlepiej tylko jednym wejściem, uzbroić się w strzelbę oraz karabin szturmowy i możecie śmiało czekać na wrogów. Większość z nich ściągną na siebie przypadkowi gracze, więc nie będzie żadnych kłopotów. Grę odpalicie poprzez:

Multiplayer --> Oddziały --> Graj w oddziały online --> Straż --> Straż



Zasłużyłeś sobie
Zapracuj na maskę. Ukończ kampanię na poziomie Weteran.


Jeżeli zastosowaliście do Mapy Przejścia zawartej na początku poradnika pucharek otrzymacie po pierwszym ukończeniu gry. Aby go odblokować należy ukończyć kampanię na poziomie trudności Veteran. Najwyższy stopień trudności nie jest przesadnie wymagający, choć ma swoje momenty np. walka w kasynie w misji "Miasto grzechu". Jeżeli macie jakiekolwiek doświadczenie z tym poziomem z poprzednich części CoD-a od Infinity Ward powinniście sobie z nim spokojnie poradzić. Poniżej kilka wskazówek jak grać:


  • warto puszczać kompanów przodem, odwalą za was większość roboty
  • wyprzedzać ich tylko wtedy kiedy wymaga tego skrypt
  • pamiętać o zapasie amunicji oraz przeładowywaniu broni
  • granaty są bardzo pomocne podczas walki z większą grupką wrogów, pamiętajcie o ich uprzednim "podgrzaniu"
  • osłony standardowo będą bardzo pomocne
  • warto słuchać rozkazów towarzyszy
  • kiedy korzystacie ze wsparcia w postaci np. drona, połóżcie się za osłoną







Tryb Wyginięcie jest nowością w serii a w głębi serca wierzę, że w kolejnych będzie on kontynuowany. Polega on na masowej eksterminacji obcych stworzeń by w na końcu zabawy podłożyć ładunek nuklearny i uciec do śmigłowca. Mapa na której będziecie się bawić to Point of Contact - jest to jedyna mapa dostępna w podstawowej edycji gry. Pozostałe dostępne są przy zakupie kolejnych DLC. Aby w miarę sprawnie poradzić sobie z pucharkami w tym trybie należy w pierwszej kolejności znaleźć ogarniętych graczy, których proponuje szukać tutaj: Ustawka - oficjalny temat. Priorytetem będzie zdobycie pierwszego prestiżu co oznacza osiągniecie 30 rangi w Wyginięciu. Nie jest to specjalnie czasochłonne szczególnie kiedy ten tryb was pochłonie. Do tego momentu będziecie mieli zdobyte pozostałe trofea i pucharek Z kula u nogi, będzie ostatnim jaki zdobędziecie przed platyną.
Teoretycznie wszystkie pucharki da się zdobyć podczas jednej ucieczki, jednak w praktyce jest to niewykonalne, chyba że po osiągnięciu prestiżu nie udało wam się uciec.


Wraz z aktualizacją dnia 3 kwietnia do trybu Wyginięcie dodane zostały "Zęby", które zdobywacie podczas gry. Za zdobycie ich odpowiedniej ilości możecie wykupić ulepszenie dostępne w zbrojowni. I tak np za 5 zebranych zębów możecie wykupić ochronę działka strażniczego a za 40 zębów macie możliwość "przejęcia" Rhino za pomocą Hipno-noża. Zęby niestety nie sypią się z rękawa a ich zdobycie jest ściśle określone np za zabicie 600 obcych.


Kluczem do szybkiego poradzenia sobie z trybem Wyginięcie jest odpowiednia taktyka. Z pewnością większość z was z biegiem czasu wypracuje swoją unikalną taktykę na sprawną eksterminację obcych. Poniżej podam kilka porad od siebie oraz od osób, które zjadły zęby na tym trybie. Porady dotyczą gry w czteroosobowym składzie.


1. Klasy postaci.

Podstawą jest przede wszystkim wybranie odpowiedniej dla siebie klasy. Najlepiej skupiać się na dwóch klasach:


  • Medyk - ulepszajcie tylko tą zdolność do przedostatniego poziomu - odporność na jad Skorpiona. Dzięki temu będziecie mogli śmiało biegać po chmurach z jadu, który u innych klas powoduje obrażenia.
  • Inżynier - ulepszajcie tylko tą zdolność to przedostatniego poziomu. Gracz grający inżynierem zawsze podkłada wiertnicę oraz włącza wszystkie elektryczne pułapki. Dzięki temu pułapki będą działać dłużej, a wiertnica będzie bardziej odporna na ataki obcych.


Grając w cztery osoby najlepiej ustawić trzech Medyków oraz jednego Inżyniera.

2. Współpraca.

  • Jak w każdej grze nastawionej na co-op, współpraca ma ogromne znaczenie. Dotyczy to zarówno wyzwań oraz wzajemnego pomagania sobie w postaci amunicji czy też pancerza. Przed grą najlepiej ustalić, która osoba zajmuje się ulepszaniem oraz zaopatrywaniem w amunicję, pancerz oraz w dziki instynkt. Ulepszenia tego ostatniego można zachować na moment ucieczki.

3. Wybór amunicji.

  • Amunicja wybuchowa. Najbardziej skuteczna amunicja dostępna w tym trybie, ponieważ nawet niecelny strzał może zadawać obcemu obrażenia. Grając w kilka osób pamiętajcie żeby każdy wybrał taką samą amunicję, dzięki czemu podczas uzupełniania zapasów rzuconych przez obojętnie którego gracza, zapas ammo będzie się uzupełniał a nie wymieniał (kiedy jedna osoba rzuci amunicję przeciwpancerną, a druga wybuchową nastąpi podmiana typu amunicji w magazynkach).

4. Działka Strażnicze.

  • Działka strażnicze są nieocenioną pomocą szczególnie w trakcie niszczenia drugiej barykady obcych. Dobrze żeby podczas gry w cztery osoby, trzech graczy - medyków posiadało wieżyczki natomiast Inżynier - sępa - będzie on go osłaniał podczas uruchamiania pułapek oraz ewentualnej naprawy wiertła. W mieście wieżyczki najlepiej ustawiać w miejscach pułapek elektrycznych.

5. Pozostałe "wspomagacze".

  • Dziki Instynkt - warto żeby jedna osoba się w niego wyposażyła. Pomocny on będzie szczególnie podczas ucieczki. Ulepszajcie go na samym końcu tak, aby na ucieczkę był wymaksowany. Dzięki niemu będziecie mogli dłużej biec oraz będziecie doskonale widzieć przeciwników.
  • Dopalacz - powoduje on szybsze przeładowanie broni na dany czas. Im bardziej rozwinięta zdolność tym dłużej dopalacz działa. Przydaje się szczególnie podczas korzystania z LKM-ów, które wymagają sporo czasu przy przeładowaniu.
  • Losowe zasoby - po rozwinięciu tej zdolności bardzo często pojawia się flara.
  • Tarcza - najlepiej aby dwóch graczy się w nią wyposażyło. Chroni wasze plecy przed atakami obcych, i skutecznie "ściąga" Rhino.
  • Wieżyczka z granatami - dwóch graczy używa jej do niszczenia barykad.

6. Gniazda - Barykady

  • Na końcu poszczególnych etapów mapy do zniszczenia pozostaną Gniazda-barykady. Niszczy je głównie śmigłowiec, jednak strzela dopóki nie atakują go Skorpiony. Zatem w pierwszej kolejności należy zabijać owe postacie. Warto również "pomóc" wsparciu powietrznemu za pomocą wszędobylskich butli LPG. Wrzucajcie je do gniazda i powodujcie ich detonację. Używajcie również granatów oraz nie skąpcie amunicji na gniazdo. Im szybciej sobie z nim poradzicie tym lepiej. Możecie się wspomóc również wieżyczką z granatami.

7. Wyzwania


  • Starajcie się zaliczać jak najwięcej wyzwań, ponieważ za każde zaliczone dostajecie punkt umiejętności, które później możecie wykorzystać na rozwijanie swoich zdolności.


Oczywiście wyżej wymienione elementy nie są dostępne od początku przygody z Wyginięciem. Duża część z nich wymaga osiągnięcia określonego poziomu.


Nikogo nie zostawiamy
Ucieknij ze wszystkim czterema graczami.


Aby odblokować ten pucharek należy ukończyć mapę Point of Contact czyli podłożyć ładunek nuklearny i uciec śmigłowcem wraz ze wszystkimi graczami. Lobby oddziału pomieści maksymalnie czterech graczy i w takim komplecie należy ukończyć grę. Spora szansa na ucieczkę w pełnym składzie może się trafić również z przypadkowymi graczami. Pamiętajcie, że gra nie zaliczy ucieczki z czterema osobami gdy choć jedna poległa po drodze i nie została reanimowana. Cała czwórka MUSI znaleźć się w śmigłowcu.


Biegacz
Dotrzyj do śmigłowca ewakuacyjnego, kiedy do końca czasu pozostało co najmniej 1m 30s.


Bardzo prostu pucharek zapewne wpadnie podczas gry ze swoimi znajomymi. Aby go odblokować należy ukończyć misję tzn. dostać się na pokład śmigłowca gdy na zegarze pozostało co najmniej 90 sekund. Kluczem do sukcesu jest oczywiście odpowiednia strategia:


  • po pokonaniu ostatniej fali przeciwników przed podłożeniem bomby porozstawiajcie wieżyczki. Dwie z nich warto zanieść aż do początku miasta. Jedną postawić na pojeździe, drugą - po drugiej stronie drogi na niewielkim murku nad śmietnikami. Pozostałe w miejscu wejścia do wioski.
  • sekundkę przed podłożeniem bomby podnieście dziki instynkt rzucony przez któregoś z graczy
  • po podłożeniu ładunku macie 4 minuty na ucieczkę, biegniecie do pierwszej przeszkody (wejście do wioski). Większość obcych zabiją wieżyczki, jedna osoba z tarczą ściąga na siebie Rhino - reszta go załatwia. Uzupełnijcie amunicję, dziki instynkt i biegnijcie dalej.
  • w miejscu drugiej przeszkody od razu gracz z Dopalaczami rzuca je kolegom. Rozstawcie również wieżyczki. Podobnie jak poprzednio gracz z tarczą ściąga na siebie Rhino.
  • po pokonaniu wrogów uzupełnijcie dziki instynkt i po odblokowaniu drogi biegnijcie wszyscy do śmigłowca, bez odwracania się i niepotrzebnego strzelania. Po dotarciu do żółtego znacznika misja dobiegnie końca, a na liczniku zostanie grubo ponad półtorej minuty.


Jeżeli się odpowiednio zgracie i będziecie sobie nawzajem rzucać wspomagacze jak dopalacz, pancerz, dziki instynkt nie będziecie mieli żadnego kłopotu i w zasadzie za każdym razem będziecie uciekali ze sporym zapasem czasu.


Wyjdź z tego cało
Ucieknij po raz pierwszy.


Wystarczy ukończyć mapę Point of Contact. Można powiedzieć, że trofeum jest nie do pominięcia. Wpadnie po pierwszej ucieczce.


Kolekcjoner wszystkiego
Zalicz wszystkie wyzwania i ucieknij.


Zdecydowanie najtrudniejsze trofeum związane nie tylko z trybem Wyginięcie, ale i całą grą. Aby go odblokować należy ukończyć wszystkie wyzwania i uciec. W całej grze do wykonania macie 12 wyzwań, które pojawiają się wraz z podłożeniem wiertnicy pod kolejne gniazda (po jednym wyzwaniu na jedno gniazdo). Polegają one na wykonaniu z góry określonej czynności jak np: utrzymanie odpowiedniej celności czy zabicia z konkretnej broni. Wyzwania pojawiają się losowo, zatem w zdobyciu pucharka znaczenie ma również szczęście. Jeżeli pod koniec gry wyskoczy wam wyzwanie z celnością może być naprawdę ciężko. Wyzwania warto zaliczać nawet wtedy kiedy nie staracie się o ten pucharek, ponieważ z każdym zaliczonym wyzwaniem dostajecie punkt umiejętności, który możecie później wykorzystać na rozwijanie swoich zdolności. Wszelkiego rodzaju zakupy, czy to nowych broni czy rzucanie wsparcia zostawcie na moment pojawienia się wyzwania. Dzięki temu paradoksalnie możecie zaoszczędzić nieco gotówki, jeżeli np. przed wyzwaniem zakupicie jakiś karabin, a wyzwanie będzie dotyczyć zabić za pomocą strzelby stracicie kasę wydaną na karabin ponadto wydacie jeszcze raz na zakup strzelby. Poniżej kilka luźnych porad do konkretnych wyzwań:


  • Celność - dostępne są dwa wyzwania związane z celnością. Utrzymywać ją powyżej 75 oraz 50%. Jeżeli dostaniecie je przed pierwszym gniazdem-barykadą to wystarczy raz strzelić w obcego - uzyskać 100%, a resztę zabijać za pomocą noża lub pułapek. Jeżeli gracie w co-op najlepiej ustalić kto zalicza to wyzwanie. Jeżeli natomiast pojawi się w drugim lub trzecim etapie gry (miasto, wioska) zabijanie zostawić wieżyczką strażniczym oraz pułapkom uprzednio zdobywając 100% celności za pomocą jednego strzału. Zadanie to ułatwić możecie sobie za pomocą Flary.
  • Wyzwania dotyczące broni - pojawiają się stosunkowo często. Jeżeli gracie w co-op najlepiej żeby dwie osoby zajęły się tym wyzwaniem szczególnie w późniejszych etapach gry. Wyzwania te dotyczą zabić z określonego typu broni np. PM, LKM, Strzelby czy Karabiny snajperskie.
  • Znalezienie trędowatego i zabicie w 30 sekund - dosyć upierdliwe trofeum. Namierzenie trędowatego może być nieco problematyczne. W tym celu proponuje użyć Dzikiego Instynktu dzięki czemu postać ta będzie się świecić na czerwono i znalezienie jej będzie ułatwione. Najczęściej biega po skraju mapy.
  • Zabicia z użyciem pułapek - starajcie biegać w okolicy aktywnych pułapek, a zdobycie potrzebnej ilości zabójstw wpadnie w oka mgnieniu.
  • Zabicie Skorpiona za pomocą ataku wręcz - znacznie ułatwicie sobie to wyzwanie rzucając Flarę. Wówczas Skorpiony i pozostali obcy znieruchomieją w pobliży flary i zabicie go nożem nie będzie stanowić żadnego problemu.



Część z wyzwań jest ograniczona czasowo. Czasem tym jest okres, w którym pracuje wiertnica.


Na chacie
Dotrzyj do chaty.


Trofeum odblokujecie po zniszczeniu drugiego gniazda - barykady. Znajduje się ono w mieście i celem stanie się po zniszczeniu wszystkich gniazd znajdujących się na tej części mapy Point of Contact. Proponuję nie ociągać się z jego zniszczeniem, ponieważ po upływie pewnego czasu na mapie pojawiają się Rhino.


Miastowy
Dotrzyj do miasta.


Trofeum odblokujecie po zniszczeniu pierwszego gniazda-barykady tym samym torując sobie drogę do miasta.


Jak tylko się da
Zabij w jednej grze 50x za pomocą ogrodzeń pod napięciem oraz pułapek ognistych.


Aby odblokować ten pucharek należy zabić 50 obcych za pomocą pułapek. W grze dostępne są dwa rodzaje pułapek: ogniowe oraz elektryczne. Zdecydowanie bardziej efektywnymi pułapkami są te drugie. Najprostszym sposobem zdobycia pucharka jest odpalanie pułapek znajdujących się w mieście na dwóch murkach naprzeciwko gniazda-barykady oraz elektrycznego ogrodzenia po jego prawej stronie. Możecie tam biec od razu po rozpoczęciu wiercenia pierwszego gniazda w mieście. Odpalenie pułapek kosztuje 3 razy po 500$. Po ich uruchomieniu wystarczy "zganiać" obcych w rejon pułapek i pucharek wpadnie zaledwie po zniszczeniu dwóch gniazd.


Nurek śmietnikowy
Znajdź 40 przedmiotów w jednej grze.


Na wszystkich trzech częściach mapy do odszukania i przeszukania macie różnego rodzaju znajdki. Jest ich w sumie około 50, aby odblokować pucharek należy znaleźć 40. Trofeum jest niewykonalne z przypadkowymi graczami, ponieważ w znajdkach kryją się różne fanty ułatwiające rozgrywkę, jak np. znacznik SOFLAM, dodatkowa amunicja, gotówka, czy też celowniki i inne gadżety do poszczególnych broni. Znajdki te zatem są łakomym kąskiem dla każdego gracza. Możecie próbować zdobyć je w grze solowej, wymaga to jednak dotarcia do wioski. Najprościej zdobyć to na ustawce. Nikt nie podnosi znajdek, tylko jeden gracz. Jeżeli gracz zdobywający ten pucharek znajdzie coś co się może przydać drugiemu wystarczy, że tego nie podniesie, wówczas znaleziony przedmiot może podnieść i użyć ktoś inny.


Z kulą u nogi
Ucieknij, używając artefaktu.


Kolejne trofeum związane z ucieczką. Jak wcześniej wspomniałem będzie to najprawdopodobniej wasz ostatni pucharek w Wyginięciu. Aby go odblokować należy uciec (wsiąść do śmigłowca) przez całą grę używając artefaktu. Możliwość wyboru a następnie posiadania artefaktu będziecie mieli dopiero po osiągnięciu 1 prestiżu czyli przekroczeniu 30 poziomu w Wyginięciu. Artefakty mają za zadanie utrudnić grę oraz przynieść graczowi większe premie punktowe za zniszczenie kolejnych gniazd. W grze do wyboru jest pięć artefaktów:


  • Większe obrażenia zadawane przez obcych
  • Gra tylko z pistoletami (brak możliwości zakupu broni)
  • Mniejszy portfel (zabicia obcych przynoszą o połowę mniej pieniędzy, maksymalnie możecie mieć 3000$)
  • Brak klas postaci do wyboru
  • Mniejsze obrażenia zadawane obcym


Proponuje użyć artefaktu Mniejszy portfel. Grając z trzema zaprawionymi w bojach graczami nawet nie zauważycie, że ten artefakt jest właśnie aktywny. Problemy możecie mieć tylko w początkowej fazie gry, gdy do zabicia są głownie zwiadowcy (obcy przynoszący najmniej punktów). Po dotarciu do miasta niemal bez przerwy będziecie mieć pełen portfel - amunicję oraz pancerz uzupełniają koledzy z drużyny. Drugim artefaktem, który jest również stosunkowo łatwy to Mniejsze obrażenia zadawane obcym. Jeżeli decydujecie się na ten artefakt to proponuję grać klasą Specjalista Uzbrojenia. Po jej maksymalnym rozwinięciu działanie artefaktu się zaciera i gracie tak jakbyście go w ogóle nie mieli. Maksymalnie możecie mieć naraz wszystkie pięć artefaktów, ale wymaga to pięciokrotnego osiągnięcia 30 poziomu. Do pucharka wystarczy uciec z jednym artefaktem.