Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Wątek: Fallout 3 - Poradnik

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Awatar Pinkotka
    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Jabłonna
    Posty
    2,141
    Post Thanks / Like
    Wpisów
    1
    Siła reputacji
    10
    Gamer IDs

    PSN ID: Pinkot1

    Platyna Fallout 3 - Poradnik





    UWAGA! Polskie wydanie gry NIE ZAWIERA TROFEÓW!!! Nie ma też możliwości pobrania dla wersji PL DLC z PSNu!!! Poradnik powstał na bazie doświadczeń z premierowym anglojęzycznym wydaniem gry oraz późniejszą wersja - GOTY.



    Poziom trudności trofeów: Zobacz
    Trofea offline: 51
    Trofea online : 0
    Czas do Platyny : 50+
    Ilość trofeów do przegapienia: mnóstwo
    Minimalna ilość przejść: 1
    Sugerowana ilość przejść: 1
    Liczba graczy/kontrolerów: 1
    Poziom trudności ma wpływ na pucharki: Tak

    Poradnik zawiera spoilery! Wchodzisz na własne ryzyko i właśnie zostałeś ostrzeżony
    W poradniku nie znajdziesz też opisu misji i sposobu ich rozwiązania - wyłącznie wskazówki, jeśli są niezbędne do powodzenia zadania.




    Fallout to bardzo rozbudowany świat, przyjdzie Ci w nim spędzić wiele godzin, więc bardzo ważne są Twoje pierwsze decyzje. Wybór poziomu trudności oraz kreacja i rozwój bohatera.
    Polecam grę przechodzić na normalnym poziomie trudności. Taki wybór wydaje się najbardziej optymalny - rozgrywka jest nadal satysfakcjonująca, ale nie powoduje frustracji.

    Nie wyrzucaj żadnej znalezionej butelki Nuka-Coli Quantum. Będą potrzebne do zaliczenia jednego z questów pobocznych i do produkcji zabójczych Nuka-granatów!

    Jeśli nie posiadasz DLC nie kończ wątku głównego! Nie będziesz miał dostępu do świata, po zakończeniu gry i będziesz musiał zaczynać od nowa!

    Nie powiem Ci, w jaki sposób wykreować postać, natomiast z doświadczenia wiem, ze nie warto tworzyć postaci pośredniej/nijakiej/zrównoważonej. Zamyka to wiele drzwi i sprawia, ze gra nie ma wyrazu. Najlepiej obrać jakiś kierunek rozwoju i twardo się go trzymać. Np. zainwestować w speech i stworzyć sobie wysmakowanego inteligentnego mówcę, albo odpuścić ten element i skupić się na sile fizycznej czy też obsłudze dużych broni Poniżej zebrałam główne współczynniki, umiejętności i perki (wraz z krótkim opisem i komentarzem). Być może to pozwoli Ci wybrać najbardziej pożądane cechy dla swojego bohatera. Zapraszam


    S.P.E.C.I.A.L - GŁÓWNE WSPÓŁCZYNNIKI
    Każdy ma wartość max 10, ale unikaj maksymalnego obniżenia/podniesienia ilości punktów któregokolwiek na starcie. W przypadku rozdzielania punktów musisz mieć na uwadze planowany schemat rozwoju postaci. Bezpieczna górna granica punktów przed wyjściem z Krypty to 7-8, zwłaszcza jeśli nie jesteś pewien co do wyboru umiejętności bohatera. W grze znajdziesz figurki, które podniosą o 1 pkt kolejne współczynniki, pamiętaj, że dodatkowo mogą być podwyższone dzięki ukrytym talentom i perkowi Intense Training.

    STRENGHT - SIŁA Zwiększanie zdolności noszenia przedmiotów (1pkt siły = 10 kilogramów); zwiększone obrażenia podczas walki wręcz (Unarmed); rozwój umiejętności Broń obuchowa (1pkt siły = 2 pkt Melee Weapon)

    PERCEPTION - PERCEPCJA Szybsze rozpoznawanie pozycji wrogów na mapie; rozwój umiejętności Broń energetyczna, Materiały wybuchowe oraz Otwieranie zamków (1pkt percepcji = 2 pkt Energy Weapons, Explosives, Lockpick)

    ENDURANCE - WYTRZYMAŁOŚĆ Zwiększona odporność na zatrucia oraz promieniowanie; wydłużenie paska zdrowia (1 pkt wytrzymałości = 20 pkt zdrowia); rozwój umiejętności Broń ciężka oraz Walka wręcz (1 pkt wytrzymałości = 2 pkt Big Guns i Unarmed)

    CHARISMA - CHARYZMA Lepsze nastawienie napotykanych osób do naszego bohatera; rozwój umiejętności Handel oraz Retoryka (1 pkt charyzmy = 2 pkt Barter oraz Speech)

    INTELIGENCE - INTELIGENCJA - Punkty umiejętności do rozdysponowania przy każdorazowym awansie na wyższy poziom (11pkt = wartość bazowa + 1 więcej za każdy zainwestowany punkt inteligencji); rozwój umiejętności Medycyna, Naprawa oraz Nauki ścisłe (1 pkt inteligencji = 2 pkt Medicine, Repair, Science)

    AGILITY - ZWINNOŚĆ Większa liczba punktów akcji w systemie walki V.A.T.S. (1 pkt zwinności = 2 pkt akcji); rozwój umiejętności Broń lekka oraz Skradanie się (1pkt zwinności = 2 pkt Small Guns, Stealth)

    LUCK - SZCZĘŚCIE Dodatkowe punkty do wszystkich umiejętności (min. 1, max 5); zwiększone szanse zadawania obrażeń krytycznych (1pkt = 1% więcej szans na critical)

    SKILLS - UMIEJĘTNOŚCI
    Na początku gry, będziemy musieli wybrać 3 główne umiejętności. Podkreśliłam te, na które trzeba będzie zwrócić uwagę w dalszej części rozgrywki, bo są związane ze zdobywaniem trofeów Keys are for Cowards, Data Miner oraz Silver-Tongued Devil, co nie znaczy, ze od nich musisz zacząć. Niezależnie od tego, co wybierzesz, zainwestuj na starcie w Small Guns. Tych broni znajduje się najwięcej w grze (zwłaszcza na początku) i da Ci to możliwość przetrwania. Powinien być to jeden z Twoich głównych skilli. Maksymalny poziom każdej z umiejętności to 100, nie warto inwestować punktów do setki. 10 dodatkowych pkt. dostajesz za figurki Bobblehead oraz 1 (lub 2) za każdą przeczytaną książkę.

    BARTER - Handel. Skill związany z Charyzmą. Podnosi umiejętność targowania się (kupujesz drożej, sprzedajesz taniej). Moim zdaniem nie warto inwestować w tę opcję. Tylko na początku brakuje pieniędzy. Szybko zgromadzisz ich tyle, ze nie będziesz wiedział, co z nimi robić. Dostaniesz 10 dodatkowych pkt do umiejętności za figurkę Bobblehead oraz 1 (albo 2) za każdą przeczytaną książkę Tales of a Junktown Jerky Vendor

    BIG GUNS - Duże bronie. Skill związany z Wytrzymałością. Podnosi biegłość w posługiwaniu się Dużymi Broniami. Warto, jeśli planujesz zabawę ciężkim uzbrojeniem podczas gry. Dostaniesz 10 dodatkowych pkt za figurkę Bobblehead oraz 1 (albo 2) za każdą przeczytaną książkę U.S. Army: 30 Handy Flamethrower Recipes

    ENERGY WEAPONS - Bronie energetyczne. Skill związany z Percepcją. Podnosi biegłość w posługiwaniu się Dużymi Broniami. Warto,ale tylko jeśli planujesz zabawę broniami typu pew pew. Mocnych broni tego rodzaju jest w grze niewiele. Dostaniesz 10 dodatkowych pkt za figurkę Bobblehead oraz 1 (albo 2) za każdą przeczytaną książkę Nikola Tesla and You

    Najpotężniejsza broń energetyczna w grze (Alien Blaster) jest ukryta na pustkowiach. Poniżej filmik z przepisem, gdzie jej szukać. KONIECZNIE się po nią wybierz. Będzie Ci pomagać w najcięższych chwilach (oszczędzaj amunicję, bo nigdzie nie będzie można jej dokupić - poza DLC Mothership Zeta)
     

    EXPLOSIVES - Materiały Wybuchowe. Skill związany z Percepcją. Warto poświęcić kilka punktów więcej na rozwój tej umiejętności. Zwiększa siłę obrażeń od granatów i min przez Ciebie używanych, a znajdziesz ich podczas gry całkiem sporo (w tym kilka naprawdę potężnych). Dostaniesz 10 dodatkowych pkt za figurkę Bobblehead oraz 1 (albo 2) za każdą przeczytaną książkę Duck and Cover!

    LOCKPICK - Otwieranie Zamków. Skill związany z Percepcją. Koniecznie go rozwiń! Podnosi biegłość w łamaniu zamków, tym samym otwiera Ci drogę do miejsc, które w innym przypadku byłyby niedostępne oraz umożliwia "€žobrabianie"€ skrzynek z cennymi skarbami w środku. Dostaniesz 10 dodatkowych pkt za figurkę Bobblehead oraz 1 (albo 2) za każdą przeczytaną książkę Tumblers Today

    MEDICINE - Medycyna - Skill związany z inteligencją. Podnosi biegłosć w stosowaniu leków i narkotyków Moim zdaniem nie warto w niego inwestować. W grze jest niewiele sytuacji, które wymagają rozwinięcia Medycyny, a nie są też super ważne, więc spokojnie możesz tę opcję odpuścić. Dostaniesz 10 dodatkowych pkt za figurkę Bobblehead oraz 1 (albo 2) za każdą przeczytaną książkę D.C. Journal of Internal Medicine

    MELEE WEAPON - Broń Obuchowa - Skill związany z Siłą. Podnosi biegłość w stosowaniu broni białych. W tej grupie na uwagę zasługują Reaper i Shishkebab, ale walka w zwarciu nie sprawdza się w wielu sytuacjach. Moim zdaniem warto inwestować w tę opcję tylko wtedy, kiedy nie będziesz już wiedział, co robić z punktami Dostaniesz 10 dodatkowych pkt za figurkę Bobblehead oraz 1 (albo 2) za każdą przeczytaną książkę Grognak the Barbarian


    REPAIR - Naprawa - Skill związany z Inteligencją. Zdecydowanie warto w niego inwestować od początku! Zwiększa naszą biegłość w naprawianiu przedmiotów i odzieży. Dzięki temu oszczędzimy mnóstwo pieniędzy oraz będziemy w stanie podtrzymywać sami wysoką jakość używanych broni! Sukcesywnie dodawaj punkty do tej umiejętności. Dostaniesz 10 dodatkowych pkt za figurkę Bobblehead oraz 1 (albo 2) za każdą przeczytaną książkę Dean's Electronics

    SCIENCE - Nauki Ścisłe. Skill związany z Inteligencją. Zwiększa naszą biegłość w łamaniu zabezpieczeń terminali i komputerów. Trzeba w niego inwestować, gdyż związane jest to z jednym z trofeów (a komputerów jest mniej niż zamków). Sukcesywnie dodawaj więc punkty do umiejętności, aby doprowadzić ją na co najmniej 3 poziom. Dostaniesz 10 dodatkowych pkt za figurkę Bobblehead oraz 1 (albo 2) za każdą przeczytaną książkę Big Book of Science

    SMALL GUNS - Małe Bronie. Skill związany ze Zręcznością. Zwiększa biegłość w posługiwaniu się podstawowym typem broni w grze. Moim zdaniem najważniejszy skill do rozwinięcia na pierwszych kilka poziomów. Zdecydowanie warto zainwestować! Ułatwi przeżycie Dostaniesz 10 dodatkowych pkt za figurkę Bobblehead oraz 1 (albo 2) za każdą przeczytaną książkę Guns and Bullets

    SNEAK - Skradanie. Skill związany ze Zręcznością. Zwiększa naszą biegłość w skradaniu się oraz pozostawaniu niewykrytym ("€žhidden"€)Może się przydać, ale nie jest niezbędny do przeżycia. Z powodzeniem zastępuje go StealthBoy. Moim zdaniem punkty warto zainwestować w coś innego. Dostaniesz 10 dodatkowych pkt za figurkę Bobblehead oraz 1 (albo 2) za każdą przeczytaną książkę Chinese Army: Special Ops Training Manual

    SPEECH - Retoryka. Skill związany z Charyzmą. Zwiększa biegłość w wykonywaniu udanych przemów oraz przekonywania innych do swoich racji. Moim zdaniem wart rozwinięcia. W grze bardzo się przydaje. Często zastępuje rozwiązania siłowe. Dostaniesz 10 dodatkowych pkt za figurkę Bobblehead oraz 1 (albo 2) za każdą przeczytaną książkę Lying, Congressional Style

    UNARMED - Walka wręcz. Skill związany z Wytrzymałością. Moim zdaniem nie przydaje się za bardzo. Rzadko spotkasz nieuzbrojonych przeciwników, którym będzie można dołożyć. Nie warto inwestować w ten skill przy pierwszej grze. Dostaniesz 10 dodatkowych pkt za figurkę Bobblehead oraz 1 (albo 2) za każdą przeczytaną książkę Pugilism Illustrated

    PERKS - TALENTY/PROFITY
    W momencie awansu na wyższy poziom doświadczenia będziesz miał mozliwość wyboru unikalnych talentów dla swojej postaci. Poniżej umieściłam ich listę. Warto zauważyć, że większość z nich posiada wymagania, którym najpierw trzeba będzie sprostać. Zaznaczyłam to przy każdym perku (minimalny lvl, wymagany poziom S.P.E.C.I.A.L etc.)

    Black Widow/Lady Killer lvl2, 1 poziom, 10% dodatkowych obrażeń zadawanych osobom przeciwnej płci, nowe kwestie dialogowe Uwagi: Przydatne tylko i wyłącznie jeśli grasz kobietą, a nawet wtedy mało...

    Daddy's Boy/Daddy's Girl lvl2, IN 4, 3poziomy, Dodaje +5 Science, +5 Medicine

    Gun Nut lvl2 , IN 4 i AG 4, 3poziomy, Dodaje +5 Small Guns, +5 Repair

    Little Leaguer lvl2, ST 4, 3poziomy, Dodaje +5 Melee Weapons, +5 Explosives

    Thief lvl2, PE 4 i AG 4, 3poziomy Dodaje +5 Lockpick, +5 Sneak

    Swift Learner lvl2, IN 4, 3poziomy, +10% więcej zdobywanego doświadczenia. Rozważ to, zwłaszcza jeśli chcesz szybko się „wzmocnić”

    Intense Training lvl2, 10poziomów, Dodaje +1 pkt do umiejętności S.P.E.C.I.A.L. Bardzo wartościowy perk. Uważam, ze trzeba z niego korzystać (pamiętaj tylko, żeby cechę maksymalnie doprowadzać do poziomu 8)

    Child at Heart lvl4, CH 4, Odblokowuje unikalne kwestie dialogowe z dziećmi. Ciekawa opcja, jeśli skupiasz się na rozwoju retoryki. Daje to wiele nowych mozliwości

    Comprehension lvl4, IN 4, +1 dodatkowy punkt, kiedy przeczytana jest książka

    Educated lvl4, IN 4, 1poziom +3 dodatkowe skill punkty co poziom.

    Entomologist lvl4, IN 4 + Science 40, 1poziom +50% większe obrażenia zadawane owadom

    Scoundrel lvl4, CH 4, 3poziomy, Dodaje +5 Speech, +5 Barter

    Iron Fist lvl4, ST 4, 3poziomy, +5 pkt do obrażeń w walce wręcz

    Bloody Mess lvl6 , 1poziom, zwiększenie obrażeń zadawanych przez wszystkie bronie o 5%, krwawe egzekucje. Wbrew pozorom perk jest mało przydatny...

    Lead Belly lvl6 EN 5 1poziom, -50% radów, kiedy pijesz napromieniowaną wodę. Nieprzydatny perk.

    Toughness lvl6 EN 5 1poziom Zwiększenie odporności na obrażenia o 10% (nie więcej niż 85%) Bardzo przydatny

    Fortune Finder lvl6, LK 5, 1poziom, Znajdujesz 2x więcej kapsli Nuka-Coli. Nieprzydatny perk

    Gunslinger lvl6 1poziom, +25% większa celność w trybie V.A.T.S. z wykorzystaniem broni jednoręcznych. Przydatny, jeśli używasz pistoletów

    Demolition Expert lvl6 Explosives 50 3poziomy, +20% większe obrażenia od materiałów wybuchowych. Warto zainwestować.

    Commando lvl8 1poziom +25% większa celność w trybie V.A.T.S. z wykorzystaniem broni dwuręcznych.Warto zainwestować

    Rad Resistance lvl8, EN 5, 1poziom, +25% stałej odporności na promieniowanie

    Scrounger lvl8 LK 5 1poziom, Podwojona ilość znajdowanej amunicji.

    Size Matters lvl8, EN 5 3poziomy, +15 sill pkt. do Big Guns

    Strong Back lvl8, ST 5 i EN 5 , 1poziom, zwiększenie maksymalnego udźwigu o 22kg - zastanów się, czy jest to Ci naprawdę potrzebne.

    Impartial Mediation lvl8, CH 5, 1poziom zwiększenie retoryki +30 zawsze kiedy jesteś neutralny. Idiotyczny i nieprzydatny perk

    Animal Friend lvl10, CH 6, 2poziomy neutralność ze strony dzikich zwierząt (poziom 1) lub możliwość sprzymierzenia się z nimi w walce z innymi przeciwnikami -nie zwierzętami (poziom drugi) Uwagi: Stosunkowo ciekawy profit, lecz niestety nie obejmuje on tak potężnych istot jak Mirelurks czy Radscorpions. Mimo wszystko warto zainwestować przynajmniej 1 pkt.

    Finesse lvl10, 1poziom +5% szans na strzał/uderzenie krytyczne

    Mister Sandman lvl10 Sneak 60 1poziom, możliwość zabicia człowieka lub ghula we śnie bez wszczynania alarmu. Interesujące działanie, ale mała praktyczność.

    Mysterious Stranger lvl10 LK 6 1poziom, Pan w płaszczu może się pojawić, kiedy nie uda Ci się wykończyć wroga w V.A.T.S. Całkiem fajny perk.

    Nerd Rage! lvl10 IN 5, Science 50 1poziom. Zwiększenie siły do 10 punktów oraz odporności na obrażenia o 50% w momencie gdy liczba punktów zdrowia spadnie poniżej 20% - Ciekawy, ale nieprzydatny perk

    Night Person lvl10, 1poziom, +2 Intelligence and +2 Perception pomiędzy 6:00 wieczoren a 6:00 rano. Przydatne, jeśli walczysz w nocy.

    Here and Now lvl10, 1poziom , Automatycznie zwiększa Twój level o 1.

    Pyromaniac lvl12, Explosives 60, 1poziom, +50% obrażeń od broni ogniowych.

    Cannibal lvl12, 1poziom, Zjadanie ludzkich ciał odnawia Twoje zdrowie o 25% procent i obniża karmę o 1pkt. Niefajne i nieprzydatne.

    Life Giver lvl12, EN 6, 1poziom Zwiększenie paska zdrowia o 30pkt.

    Robotics Expert lvl12, Science 50, 1poziom, +25% do obrażeń zadawanych robotom, szansa na wyłączenie robota po podkradnięciu się do niego.

    Sniper lvl12, PE 6 i AG 6, 1poziom, +25% większa szansa na trafienie wroga w V.A.T.S. Brać bez zastanawiania się!

    Silent Running lvl12, AG 6, Sneak 50 1poziom dodanie 10 punktów do Skradania się oraz możliwość biegania podczas pozostawania w ukryciu. Są lepsze perki do wyboru

    Fast Metabolism lvl12, 1poziom +20% więcej leczenia przez Stimpaki.

    Lawbringer lvl14 1pozom, Możesz sprzedawać palce najemników (złych postaci) Sonorze Cruz

    Chemist lvl14, Medicine 60, 1poziom, 2xdłuższe działanie narkotyków

    Contract Killer lvl14, 1poziom, Możesz sprzedawać uszy (niewinnych ludzi) Danielowi Littlehornowi

    Cyborg lvl14, Medicine 60, Science 60, 1poziom +10 do Energy Weapons, +10% do Odporności na promieniowanie, trucizny i obrażenia

    Light Step lvl14, PE 6 i AG 6 , 1poziom, Nie wpadasz w pułapki, ani miny.

    Master Trader lvl14 CH 6 i Barter 60, 1poziom, 25% rabatu na wszytskie zakupy.

    Adamantium Skeleton lvl14, 1poziom, Obrażenia kończyn zmniejszone o 50%

    Tag! lvl16 1poziom Fourth możliwość doboru czwartej biegłości do trzech wybranych na początku gry i dodanie do niej 15pkt. Może się przydać (pod rozwagę)

    Better Criticals lvl16, PE 6 i LK 6 1poziom, +50% większe obrażenia od trafień krytycznych. Bardzo przydatne

    Action Boy/Action Girl lvl16, AG 6 , 1poziom, +25 Punktów Akcji - Koniecznie!

    Chem Resistant lvl16 Medicine 60 1poziom, Uzależniasz się od chemikaliów o połowę mniej... (Nieprzydatne na tym poziomie... Mamy już wtedy mieszkanie, w którym możemy się odtruwać)

    Infiltrator lvl18 PE 7, Lockpick 70, 1poziom, Możliwość ponownej próby złamania popsutego zamka. Nieprzydatne (przecież mamy save'y)

    Computer Whiz lvl18 IN 7, Science 70, 1poziom Możliwość ponownej próby złamania zablokowanego już terminala - Nieprzydatne (przecież mamy save'y)

    Concentrated Fire lvl18 Energy Weapons 60, Small Guns 60 1poziom, +5% większa celność w trybie V.A.T.S. za pomocą każdego ataku.€“ Przydatne!

    Paralyzing Palm lvl18 Unarmed 70 1poziom, Możesz sparaliżować wroga na 30 sek.po ataku wręcz w trybie V.A.T.S.

    Solar Powered lvl20 EN 7 1poziom, Dodaje +2 do Strength and +1 HitPoint co 10 seconds kiedy jesteśmy na zewnątrz między 6:00 rano a 6:00 wieczorem.

    Ninja lvl20 Melee Weapons 80, Sneak 80 zwiększenie szansy na obrażenie krytyczne o 15% w przypadku broni białej lub walki wręcz, wzmocnienie ataków krytycznych o 25% przy działaniu w ukryciu

    Grim Reaper's Sprint lvl20, 1poziom, zabicie wroga z użyciem V.A.T.S. powoduje, że po wyjściu z tego systemu punkty akcji błyskawicznie regenerują się NAJLEPSZY TALENT W CAŁEJ GRZE!!!!

    Explorer lvl 20 1poziom. Odkrywa wszystkie lokacje na mapie.



    Zapraszam do przeglądu trofeów! Pamiętaj o regularnym zapisywaniu stanu gry (na co najmniej dwóch slotach!!!) GRA CZĘSTO SIĘ WIESZA! Będziesz miał backup, na wypadek gdyby się coś nie powiodło!





    Platinum Trophy
    Collect all other 50 Trophies for this Trophy / Zdobądź pozostałe 50 trofeów



    Gratulacje


    Vault 101 Citizenship Award
    Got the Pip-Boy 3000 / Otrzymaj własnego Pip-Boy'a 3000




    - Tutorial. Twojego własnego, nowoczesnego Pip-Boy'a otrzymasz podczas questu Growing Up Fast (zleceniodawca Overseer). Do zapamiętania: Bobblehead - Medicine (klinika, biurko ojca)




    The G.O.A.T. Whisperer
    Took the G.O.A.T. / Test G.O.A.T.



    - Tutorial. Podczas questu Future Imperfect. Będziesz uzupełniał test, który ma za zadanie ustalić, w czym będziesz się specjalizował w przyszłości. Na szczęście wszystko będziesz mógł pozmieniać, ignorując zupełnie wskazówki nauczyciela, więc nie stresuj się tym. Dodatkowo w momencie opuszczania Krypty, będziesz mógł wszystko dodatkowo zmodyfikować. Po zaliczeniu testu opuść klasę, a usłyszysz "ding!"€




    Escape!
    Completed "Escape!" / Ukończ misję "Escape!"



    - Główny Quest. Zleceniodawcą tej misji jest Amata. Bądź dla niej miły, to podaruje Ci kilka prezentów (broń i spinki do otwierania zamków). Kiedy wyjdziesz na powierzchnię/opuścisz rodzinną kryptę, pucharek jest Twój.




    Following in His Footsteps
    Completed "Following in His Footsteps" / Ukończ misję "Following in His Footsteps"



    - Główny Quest. Misja odblokuje się po opuszczeniu Krypty. Lokacja = Megaton, osoba "do porozmawiania"€ Colin Moriarty. Znajdziesz go w Saloonie.




    Galaxy News Radio
    Completed "Galaxy News Radio" / Ukończ misję "Galaxy News Radio"




    - Główny Quest. Misja odblokuje się po tym, jak porozmawiasz z Three Dogiem w budynku GNR (zaprowadzi Cię tam poprzedni quest). Warto ukończyć to zadanie jak najszybciej, aby na pustkowiach towarzyszyło Ci niepowtarzalne radyjko z głosem Three Doga i urokliwymi, starymi piosenkami.
    Do zapamiętania. Jeśli w trakcie wędrówki odblokujesz przypadkiem quest "Scientific Pursuits"€, najpierw wykonaj zadanie dla Three Doga. Gdy Cele Naukowe zrobisz najpierw, zadanie zostanie anulowane i nie otrzymasz trofeum.




    Scientific Pursuits
    Completed "Scientific Pursuits" / Ukończ misję "Scientific Pursuits"




    - Główny Quest. Zleceniodawca: Doktor Li (Rivet City - Laboratorium naukowe) lub Three Dog (Radio Galaxy News - Studia RGN). Ważniejsze lokacje w trakcie misji
    Rivet City
    Jefferson Memorial
    Smith Casey's Garage




    Tranquility Lane
    Completed "Tranquility Lane" / Ukończ misję "Tranquility Lane"



    - Główny Quest. Odblokuje się automatycznie po tym, jak usiądziesz w pustej kapsule podczas misji "Scientific Pursuit"€. Trafisz do wirtualnego świata. Misję możesz ukończyć na 2 sposoby - wykonując złe zadania dla dziewczynki o imieniu Betty. Jest to dość hm...kontrowersyjna, ale ciekawa opcja wyboru. Możesz też odszukać w pierwszej kolejności babcię Dithers, która opowie Ci o domu, do którego nie wolno wchodzić mieszkańcom miasteczka. Oczywiście idź do tego domu (Abandon House) i zatrzymaj się przy drzwiach. Obejrzyj przedmioty, które znajdują się w pomieszczeniu. Będziesz musiał dotknąć ich w odpowiedniej kolejności: Radio, dzbanek, krasnal ogrodowy, dzbanek, pustak, krasnal ogrodowy, butelka. Odblokuje to terminal, z którego powinieneś wybrać program Inwazja Chińczyków Po tym wyjdź na zewnątrz i porozmawiaj z Betty.

    Mimo, że nieopisany przeze mnie sposób jest bardziej kontrowersyjny, polecam go ze względu m.in. na trofeum Doesn't Play Well With Others, o którym gdzieś podświadomie trzeba pamiętać.




    The Waters of Life
    Completed "The Waters of Life" / Ukończ misję "The Waters of Life"



    - Główny Quest. Zleceniodawca - Ojciec, którego zobaczymy w krypcie 112, po powrocie z Tranquility Lane; lokacja - Jefferson Memorial.




    Picking up the Trail
    Completed "Picking up the Trail" / Ukończ misję "Picking up the Trail"




    - Główny Quest. Zleceniodawca - Dr. Li; lokacja - Citadel. Dodatkowe ważne miejsce Little Lamplight




    Rescue from Paradise
    Completed "Rescue from Paradise" / Ukończ misję "Rescue from Paradise"



    - Quest Poboczny. Odblokujemy go w Latarence, podczas rozmowy z Majorem MacCreadym. On będzie zleceniodawcą zadania. Będziesz musiał wykonać dla niego przysługę, polegającą na uratowaniu porwanych przez łowców niewolników dzieci. Misja skieruje Cię do Paradise Falls, gdzie wykupisz dzieciaczki, dostarczysz je tam, gdzie trzeba i w efekcie odblokujesz trofeum.
    UWAGA! W tym miejscu radziłabym się zatrzymać z realizacją wątku głównego, jeśli nie masz jeszcze pozostałych trofeów i nie odblokowałeś wszystkich wątków pobocznych. Tylko wersja GOTY, albo dokupione DLC dają możliwość powrotu do świata gry po skończeniu głównego questu! Także najbezpieczniej skupić się na dograniu wszystkich spraw związanych z trofeami i dopiero wtedy udać się do Krypty 87!




    Finding the Garden of Eden
    Completed "Finding the Garden of Eden" / Ukończ misję "Finding the Garden of Eden"




    - Główny Quest. Zleceniodawca - automatycznie po dotarciu do Krypty 87. Ważniejsze miejsca związane z questem Raven Rock.
    Uwaga do rozgrywki - nie wchodź sam po G.E.C.K. Nie wytrzymasz promieniowania. Wyślij tam mutanta Fawkesa który zadanie wykona za Ciebie.




    The American Dream
    Completed "The American Dream" / Ukończ misję "The American Dream"



    -Główny Quest. Zleceniodawca - President Eden (znajduje się w Raven Rock na poziomie 3)
    Pamiętaj o figurce bobblehead w tej lokacji!!!




    Take it Back!
    Completed "Take it Back!" / Ukończ misję "Take it Back!"




    -Główny Quest. Ostatnia misja. Zleceniodawca - Elder Lyons
    Uwagi do rozgrywki: koniecznie zrób zapis gry przed wejściem do strefy Jefferson Memorial/Rotunda, gdyż nie będzie się dało tam powrócić. Jeśli nie masz DLC, nie będziesz w stanie wykonać żadnej innej misji po ukończeniu tego zadania. Jest to ostatnia szansa na znalezienie miejsca do Fast Travel/Szybkiej podróży i powrotu na pustkowia Westland.

    Nie przyznawaj się Lyonsowi, ze masz próbkę wirusa. Da Ci to więcej opcji wyboru na końcu gry.




    Big Trouble in Big Town
    Completed "Big Trouble to Big Town" / Ukończ misję "Big Trouble to Big Town"



    - Quest Poboczny. Lokacja: Big Town; Zleceniodawca: Strażnik Dusty. Spotkasz go przy pierwszej próbie wejści do Big Town.
    Do zapamiętania! W Dużym Mieście jest możliwość wykorzystania glitcha na Silver-Tongue Devil

     





    The Superhuman Gambit
    Completed "The Superhuman Gambit" / Ukończ misję "The Superhuman Gambit"




    - Quest Poboczny. Lokacja: Cantenbury Commons, Zlecenodawca: Uncle Ron

     





    The Wasteland Survival Guide
    Completed "The Wasteland Survival Guide" / Ukończ misję "The Wasteland Survival Guide"




    - Quest Poboczny. Lokacja: Megaton, Zleceniodawca: Moira Brown.
    Jest to najdłuższy quest w grze - składa się z kilku części. Po prostu musisz wykonywać kolejne misje zlecone przez uroczą Moirę. Dodam tylko, ze Ci się to opłaci.
    Do zapamiętania: Jeśli zdarzy Ci się wysadzić Megaton, wróć na zgliszcza miasteczka. Spotkasz tam Moirę, która zmieniła się w ghula Dzięki temu spotkaniu dowiesz się, gdzie Moira się wybierze w swoim nowym wcieleniu i gdzie jej szukać, jeśli będziesz chciał kontynuować quest.




    Those!
    Completed "Those!" / Ukończ misję "Those!"



    - Quest Poboczny, Zleceniodawca: Bryan Wilks Lokacja: Grayditch lub Doktor Lesko (Marigold Metro Station) Możliwości rozpoczęcia questu są dwie, ale zakładam, ze wcześniej spotkasz Briana. Ja za każdym razem wpadałam na niego podczas wizyty w SuperDuper Markecie, w początkowej fazie gry

     





    The Nuka-Cola Challenge
    Completed "The Nuka-Cola Challenge" / Ukończ misję "The Nuka-Cola Challenge"




    - Quest Poboczny, Zleceniodawca: Sierra Petrovita, Lokacja: Girdershade. Dla Sierry będziemy musieli odnaleźć co najmniej 30 butelek Nuka-Coli Quantum. Dokładną lokację wszystkich butelek znalazłam na wikii Przeniesiesz się na stronkę po kliknięciu TU

     





    Head of State
    Completed "Head of State" / Ukończ misję "Head of State"




    - Quest Poboczny Zleceniodawca: Hannibal Hamlin, Lokacja: Temple of the Union lub Leroy Walker Lokacja: Lincoln Memorial. Polecam pierwszą opcję wyboru misji - nie zablokuje Ci to możliwych rozwiązań.

     



    The Replicated Man
    Completed "The Replicated Man" / Ukończ misję "The Replicated Man"




    - Quest Poboczny, Lokacja :Rivet City, Zleceniodawca: automatycznie po znalezieniu dowolnego śladu bytności androida lub Doktor Zimmer (Rivet City - Laboratorium naukowe)
    Do zapamiętania: postaraj się historię poprowadzić tak, aby na końcu dogadac się z androidem. Harkness w nagrodę za udzieloną pomoc przekaże Ci potężny karabin plazmowy A3-21. Jest to potężna broń, która na pewno będzie bardzo przydatna w rozgrywce.

     





    Blood Ties
    Completed "Blood Ties" / Ukończ misję "Blood Ties"




    - Quest Poboczny, Lokacja: Megaton, Zleceniodawca: Lucy West.
    Do zapamiętania: Ten quest daje możliwość zdobycia dodatkowego, bardzo przydatnego perka Hematophage (filmik no 2), który sprawi, ze bloodpacki będą odnawiały nam 20 punktów zdrowia, a nie 1. Jeśli Twoja postać ma złą karmę, po zaliczeniu wszystkiego możesz zlikwidować wampiry (liczą się do statystyk jako istota humanoidalna). Warto m.in. dla płaszcza, który nosi Vance.

     





    Oasis
    Completed "Oasis" / Ukończ misję "Oasis"





    - Quest Poboczny, Lokacja: Oasis, Zleceniodawca: Tree Father Birch
    - Do zapamiętania. Najlepiej wykorzystać rozwiązanie podsunięte nam przez Staruszkę Leaf Mother Laurel. Dzięki temu po powrocie mieszkańcy będą czekać na nas z prezentami. (dostaniemy najwięcej przedmiotów m.in. talizman podnoszący retorykę o 10pkt. - od małej dziewczynki).W przypadku zniszczenia drzewa nagrodą jest dodatkowy perk Barkskin (+5% stałej odporności na obrażenia), a w przypadku skorzystania z rozmowy z Haroldem, dostaniesz strój druida oraz wyrzutnię rakiet

     





    The Power of the Atom
    Completed "The Power of the Atom" / Ukończ misję "The Power of the Atom"




    - Quest Poboczny. Zleceniodawca: Lucas Simms, Lokacja: Megaton. Aby rozbroić ładunek musisz mieć co najmniej 25 pkt Explosives, jeśli chcesz wysadzić miasteczko, potrzebujesz 30 pkt.
    Do zapamiętania: Jeśli chcesz wysadzić Megaton, nie zapomnij zabrać figurki Bobblehead z domu Lucasa Simmsa oraz upewnij się, że zbadałeś teren. Jest tu mnóstwo cennych przedmiotów do podkradnięcia




    Tenpenny Tower
    Completed "Tenpenny Tower" / Ukończ misję "Tenpenny Tower"




    - Quest Poboczny. Zleceniodawca: Szef Gustavo, Lokacja: Tenpenny Tower

     





    Strictly Business
    Completed "Strictly Business" / Ukończ misję "Strictly Business"




    - Quest Poboczny, Zleceniodawca: Grouse Lokacja: Paradise Falls

     





    You Gotta Shoot 'Em in the Head
    Completed "You Gotta Shoot 'Em in the Head" / Ukończ misję "You Gotta Shoot 'Em in the Head"




    - Quest Poboczny. Zleceniodawca Mr Crowley Lokacja: Museum of History - Underground
    Do zapamiętania: Kiedy przekażesz klucze Crowley'owi, po otrzymaniu nagrody pójdź za nim i zlikwiduj go w drodze do Fortu Constantine (możesz go śledzić lub zaczekać na niego na miejscu). Będziesz miał i nagrodę i klucze, które są bardzo cenne.

     





    Stealing Independence
    Completed "Stealing Independence" / Ukończ misję "Stealing Independence"




    - Quest Poboczny, Zleceniodawca: Abraham Washington, Lokacja: Rivet City - Środkowy pokład

     





    Trouble on the Homefront
    Completed "Trouble on the Homefront" / Ukończ misję "Trouble on the Homefront"




    - Quest Poboczny. Możliwość wykonania tego questu odblokuje się dopiero po ukończeniu jednego z głównych zadań "The Waters of Life"€. Musimy zbliżyć się wtedy do Krypty 101 i uaktywnić radio.

     





    Agatha's Song
    Completed "Agatha's Song" / Ukończ misję "Agatha's Song"




    - Quest Poboczny. Zleceniodawca: Agatha, Lokacja: Agatha's House
    Do zapamiętania: Po ukończeniu questu bądź dociekliwy i porozmawiaj z Agathą. Staruszka poprosi Cię o znalezienie nut, a kiedy je do niej przyniesiesz, dostaniesz unikatowy Magnum .44 o nazwie Blackhawk. Nie kokietuj jej, tylko po prostu weź go, kiedy Ci go daje. W innym przypadku Agatha nie będzie naciskać

     





    Reilly's Rangers
    Completed "Reilly's Rangers" / Ukończ misję "Reilly's Rangers"



    - Quest Poboczny. Zleceniodawca: Reilly Lokacja: Museum of History - Underground lub automatycznie podczas przemierzania okolic Szpitala Matki Bożej Nadziei. Przypuszczam, ze będzie to ta pierwsza opcja. Zlokalizuj nieprzytomną Reilly w Mieście Ghuli zmuś lokalnego doktora do tego żeby wybudził ją ze śpiączki




    Reaver
    Reached Level 8 with Bad Karma / Osiągnij Level 8 ze Złą Karmą




    - patrz opis pod Last, Best Hope of Humanity




    Mercenary
    Reached Level 8 with Neutral Karma / Osiągnij Level 8 z Neutralną Karmą




    - patrz opis pod Last, Best Hope of Humanity




    Protector
    Reached Level 8 with Good Karma / Osiągnij Level 8 z Dobrą Karmą




    - patrz opis pod Last, Best Hope of Humanity




    Harbinger of War
    Reached Level 14 with Bad Karma / Osiągnij Level 14 ze Złą Karmą




    - patrz opis pod Last, Best Hope of Humanity




    Pinnacle of Survival
    Reached Level 14 with Neutral Karma / Osiągnij Level 14 z Neutralną Karmą




    - patrz opis pod Last, Best Hope of Humanity




    Ambassador of Peace
    Reached Level 14 with Good Karma / Osiągnij Level 14 z Dobrą Karmą




    - patrz opis pod Last, Best Hope of Humanity




    Scourge of Humanity
    Reached Level 20 with Bad Karma / Osiągnij Level 20 ze Złą Karmą




    - patrz opis pod Last, Best Hope of Humanity




    Paradigm of Humanity
    Reached Level 20 with Neutral Karma / Osiągnij Level 20 z Neutralną Karmą




    - patrz opis pod Last, Best Hope of Humanity




    Last, Best Hope of Humanity
    Reached Level 20 with Good Karma / Osiągnij Level 20 z Dobrą Karmą




    - pucharki związane z karmą są dość denerwujące, jednak oczywiście da się je obejść. Trzeba na bieżąco kontrolować postęp swojego doświadczenia i zrobić alternatywny zapis mniej więcej na tych etapach 7 i 3/4 lvl, 13 i 3/4 lvl oraz 19 i 3/4 lvl. Dodatkowo robiłam save'y tuż przed końcem poziomu, ale lepiej mieć dodatkowe zabezpieczenie.

    Jak obniżyć karmę na pewno już wiesz (jeśli masz save tuż przed końcem lvl i jesteś dobry, najlepiej kraść przedmioty, aby karma spadła. Nie dodaje się wtedy doświadczenie, więc nie ma niebezpieczeństwa, ze poziom wskoczy szybciej, niż zamierzasz. Dopiero, kiedy będziesz pewien, że osiągnąłeś taki pułap, który Cię interesuje - neutralny, albo zły, zrób coś, za co dostaniesz punkty doświadczenia. Np. zabij kogoś ) Po otrzymaniu trofeum wczytaj save'a i próbuj zdobyć 2 kolejne. Przy 8 poziomie szybko załatwisz to poprzez wysadzenie Megaton (karma spada), albo rozbrojenie bomby (karma wzrasta), a dodatkowo dostaniesz dużo pkt doświadczenia. Decyzja, co zrobisz (i czy w ogóle to zrobisz), należy do Ciebie.

    Jak podnieść karmę. Są 2 miejsca, w których można to zrobić bardzo łatwo. Megaton (zanim podejmiesz decyzję co do ładunku) albo Rivet City. Trzeba mieć tylko sporo kasy w portfelu.
    W Megaton, tuż przy bombie rezydują przedstawiciele Kościoła Dzieci Atomu (The Children of Atom's Church). Możesz im przekazać datek w wysokości 100 kapsli i dostaniesz tyle samo dobrej karmy. Datek przekazujesz aż do uzyskania interesującego poziomu, a następnie robisz coś, za co zostanie przyznane doświadczenie.
    W Rivet City dokładnie to samo można zrobić w Kościele Św. Moniki (Saint Monica's Church) Tutaj przekazujesz datki Ojcu Cliffordowi. Po zdobyciu pucharków wczytujesz save'a i cieszysz się zarówno pełnym portfelem, jak i nowymi trofeami w kolekcji.

    Stan karmy na bieżąco kontroluj w swoim Pip-Boy'u. - Statystyki - Zakładka "General"€




    Weaponsmith
    Made one of every custom weapon / Stwórz każdy rodzaj broni



    - w grze jest 7 broni do wykonania. Każda ma kilka schematów 5 z nich - 3, 2 mają tych schematów 4. Poniżej wymieniłam wszystkie bronie, łącznie z lokalizacją schematów oraz komponentami niezbędnymi do ich wykonania.
    Wystarczy 1 schemat, aby broń stworzyć, ale jeśli masz ich więcej, maksymalizujesz obrażenia zadawane przez wykonany oręż, ewentualnie powielasz ilość wytwarzanych przedmiotów, co jest bardzo przydatne zwłaszcza przy Nuka-Grenade oraz Bottlecap mine.
    Jeśli chcesz tylko zdobyć pucharek, zapraszam do filmiku, natomiast jeśli chcesz używać tych broni, zawalcz o pozostałe schematy

     



    Railway Rifle:
    Komponenty
    1 Fission Battery
    1 Pressure Cooker
    1 Steam Gauge Assembly
    1 Crutch

    Schematy
    Underworld (handlarka Tulip)
    Rivet City (nagroda w misji Stealing Independence)
    MDPL-13 Power Station - Stacja zasilania

    Bottlecap Mine
    Składniki
    1 Lunchbox
    1 Cherry Bomb
    1 Sensor Module
    10 Bottlecaps

    Schematy
    Jacko's Pop & Gas Stop
    Little Lamplight (mały handlarz Knick Knack)
    Megaton (nagroda w misji Wasteland Survival Guide Quest, dostaniemy go od Moiry)
    Tenpenny Tower (sejf Herberta Dashwooda)

    Nuka-Grenade
    Składniki
    1 bottle of Nuka-Cola Quantum
    1 Tin Can (not bent)
    1 Turpentine
    1 Abraxo Cleaner

    Schematy
    Girdershade (nagroda w misji The Nuka-Cola Challenge)
    Cliffside Cavern, Yao Guai Cave
    Wędrowny handlarz - Doktor Hoff

    Rock-It-Launcher
    Składniki
    1 Vacuum Cleaner
    1 Leaf Blower
    1 Firehose Nozzle
    1 Conductor

    Schematy
    Vault 101 (sejf w biurze ojca, +50 lockpick)
    Megaton (handlarka Moira)
    Rivet City (zbrojownia)
    Wędrowny handlarz - Crazy Wolfgang

    Dart Gun
    Składniki
    1 Paint Gun
    1 Toy Car
    1 Surgical Tubing
    1 Radscorpion Poison Gland

    Schematy
    MDPL-05 Power Station, Stacja zasilania
    Świątynia Unii (nagroda w misji Head of State)
    Tenpenny Tower (handlarz- Boutique Le Chic)

    Deathclaw Gauntlet
    Składniki
    1 Wonderglue
    1 Leather Belt
    1 Medical Brace
    1 Deathclaw Hand (z ciała Szpona Śmierci)

    Schematy
    F. Scott Key Trail and Campground
    Dead Claw (losowe zdarzenie -w pobliżu ciała westlandera) Jeśli spotkasz na swej drodze Szpona śmierci, a w jego pobliżu ciało Westlandera, zabij Dead Clawa i przeszukaj ciało Podróżnika.
    Rivet City (rozwiązanie problemu Bannona w misji Council Seat)

    Shishkebab
    Składniki
    1 Motorcycle Gas Tank
    1 Motorcycle Handbrake
    1 Lawn Mower Blade
    1 Pilot Light

    Schematy
    Nagroda w misji Blood Ties (Vance)
    Niewielki obóz pomiędzy Fortem Constantine, a Anteną SatCom NN-03d
    Wędrowny handlarz - Harith




    Doesn't Play Well with Others
    Killed 300 people / Zabij 300 ludzi



    - na początku radzę zabijać tylko zdefiniowanych domyślnie przeciwników (oznaczeni na czerwono), bo łatwo pokrzyżować sobie niechcący plany i uniemożliwić wykonanie pewnych zadań Po zaliczeniu większości misji bez problemu można odwiedzić poszczególne lokacje i zlikwidować mieszkańców. Trofeum hardkorowe w zamyśle, ale niestety będziemy musieli mu podołać.




    Slayer of Beasts
    Killed 300 creatures / Zabij 300 zwierząt (i istot "nieludzkich"€)




    - wpadnie na pewno szybciej niż poprzednie trofeum. Zabijaj każdą istotę niehumanoidalną, napotkaną na swojej drodze: od muchy po behemotha. Po osiągnięciu pułapu 300 ofiar usłyszysz "€žding"




    Silver-Tongued Devil
    Won 50 Speech Challenges / Zalicz z sukcesem 50 dialogów



    - speech to wbrew pozorom bardzo przydatna umiejętność i warto poświęcić na nią kilka punktów więcej. Daje Ci to możliwość do wygrywania sytuacji beznadziejnych, przekonywanie innych do swoich racji, czy unikanie walki. Połączenie rozwoju retoryki z perkiem "Child At Heart"€ otwiera ciekawe możliwości (np.niedostępne w inny sposób dialogi, czy sytuacje związane z dzieciakami w grze). Za retorykę odpowiada nasza charyzma. 1 pkt charyzmy = 2 pkt. retoryki. 50 wygranych dialogów (wliczają się również te, które nie są domyślnie oznaczone jako speech, a związane są z naszymi innymi umiejętnościami, czy głównymi współczynnikami rozwoju) zaowocuje nowym pucharkiem w kolekcji

    Jeśli planujesz rozdzielić punkty dla postaci nieco inaczej, a mimo wszystko chcesz zawalczyć o trofeum, są na to dwa przyjemne glitche w lokacji Little Lamplight oraz Big Town.

    W latarence znajdź dziewczynkę o imieniu Knock Knock, bądź dla niej miły i poprowadź rozmowę w taki sposób, aby w kółko opowiadała Ci ten sam żart. , a w Big Town? Podążaj za drugim z pokazanych filmików. Voila!

     





    Data Miner
    Hacked 50 terminals / Zhackuj 50 komputerów



    - napotkasz mnóstwo komputerów i terminali na swojej drodze. Kolejne poziomy zabezpieczeń będą od Ciebie wymagać umiejętności na poziomie 25, 50, 75, 100 (grupa science). Na maksymalny poziom umiejętności rozwijać nie warto. Pamiętaj, że 10 pkt dostaniesz np. po znalezieniu figurki, a brakujące do 100 punkty, można uzupełnić odpowiednim ubraniem, czy też po zainwestowaniu w inteligencję. 1 pkt inteligencji = 2 pkt science. Losowo znajdujesz też książki i czasopisma na pustkowiach. Ich czytanie to +1 pkt do różnych umiejętności, również do science (+2 jeśli zainwestujesz w perka Comprehension). Wysoki poziom nauk ścisłych jest jednak przydatny przy hackowaniu. Minimalizuje ilość wyrazów do wyboru oraz zwiększa ilość podpowiedzi. W nawiasach ( ) [ ] { } ukryte są ciągi znaków, które po wybraniu kasują jedno słowo na planszy, dodatkowo wśród nich jest jeden bonus w postaci wykasowania błędnych prób. Najoptymalniej wybrać trzy wyrazy i w przypadku braku złamania hasła, zacząć korzystanie z podpowiedzi.
    Pamiętaj o zapisie stanu gry przed hakowaniem i po nim!




    Keys are for Cowards
    Picked 50 locks / Złam 50 zamków



    - napotkasz mnóstwo zamków na swojej drodze. Kolejne poziomy zabezpieczeń będą od Ciebie wymagać umiejętności na poziomie 25, 50, 75, 100 (oczywiście grupa lockpick). Na maksymalny poziom umiejętności rozwijać nie warto. Pamiętaj, ze 10 pkt dostaniesz np. po znalezieniu figurki, a brakujące do 100 punkty, można uzupełnić odpowiednim ubraniem, czy też po zainwestowaniu w percepcję. 1 pkt percepcji = 2 pkt lockpick. Losowo znajdujesz też książki i czasopisma na pustkowiach. Ich czytanie to +1 pkt do różnych umiejętności, również do lockpicków (+2 jeśli zainwestujesz w perka Comprehension). Zamki złamiesz za pomocą równie łamliwych spinek - bobby pins
    Pamiętaj o zapisie stanu gry przed łamaniem zamka i po nim!




    One-Man Scouting Party
    Discovered 100 locations / Odkryj 100 lokacji



    - potrzeba do tego czasu. Staraj się jak najwięcej chodzić pieszo. Część lokacji odkryjesz przy okazji, a jednocześnie popracujesz nad trofeami Doesn't Play Well With Others oraz Slayer of Beasts. Na 20 poziomie będziemy mieli możliwość wyboru perka Explorer/Odkrywca, dzięki któremu ujawnią się wszystkie lokacje na mapie. Można go wybrać dla wygody (lub z lenistwa ), albo wybrać coś bardziej przydatnego i skorzystać np. z mapy Wikii, którą znajdziecie po kliknięciu TU




    Psychotic Prankster
    Placed a grenade or mine while pickpocketing / Podłóż minę, albo granat do kieszeni podczas kradzieży



    - chodzi o to, aby podłożyć nieświadomej osobie do kieszeni materiał wybuchowy, oddalić się i pozwolić, żeby nasz "€žprezent"€ eksplodował. Tak, wiem...okrutne ale przydatne, kiedy chcemy kogoś zlikwidować, nie wzbudzając podejrzeń i nie zostając rozpoznanym. Zakładamy stealthboya, podkładamy minę oddalamy się i voila! W dużej mierze zależy to od poszczególnych współczynników, ale warto próbować, zwłaszcza jeśli masz w planach niezniechęcanie do siebie mieszkańców danej lokacji. Nie ma znaczenia czy Twój plan okaże się powodzeniem, czy też porażką - trofeum i tak wpadnie. Aby wejść w tryb kradzieży kieszonkowej trzeba przykucnąć, wciskając i zbliżyć się do osoby, którą zamierzamy obrobić. Zanim przystąpisz do dzieła, upewnij się, ze nikt Cię nie widzi (napis "hidden" nad głową)




    The Bigger They Are
    Kill all the Super Mutant Behemoths / Zabij wszystkie SuperMutanty Behemothy



    - w grze jest 5 takich przeciwników. Musimy znaleźć wszystkich i pokonać, co nie będzie takim prostym zadaniem. Najlepiej mieć w zapasie coś, co spowolni tego przeciwnika np.miny kapslowe, aby poprzetrącać mu kończyny, na pewno przyda się najmocniejsza broń z ekwipunku. Nie mogę polecić czegoś konkretnego, bo wszystko zależy, jaki skill rozwijasz: duże, małe, energetyczne bronie czy np. wybuchy. Jedyna pewna rada, to unikanie walki w zwarciu Aha, koniecznie przeszukujcie ciała Behemothów po walce, kryją w sobie wiele cennych przedmiotów.

    GNR Building Plaza (zaprowadzi nas do niego wątek główny). Pierwszy raz, gdy dotrzemy do tego budynku, musimy pomóc Bractwu Stali odeprzeć atak SuperMutantów. W jednej z fal pojawi się Behemoth. Nie da się go przegapić, chyba ze za szybko wejdziemy do budynku. Po walce (o ile Behemoth nie pojawi się wcześniej, co jest możliwe) odczekajcie chwilę i szykujcie się na starcie

    Capitol Building. Dojście do budynku i samego Behemota jest trudne (okupowane przez supermutanty, żołnierzy Enklawy i najemników). Warto się tam udać dopiero wtedy, kiedy będziemy mieli jak (uzbrojenie) przebić się przez te oddziały

    Evergreen Mills. Najłatwiejszy Behemoth w grze. Będzie zamknięty w klatce, więc możemy zlikwidować go bez otwierania jej. Uszczuplą się zapasy naszej amunicji, ale bestia padnie. Jeśli używasz dużych broni, otwórz klatkę i ostrzelaj go najmocniejszą giwerą w ekwipunku.

    Takoma Park - ciężko trafić do tej lokacji. Pamiętam, ze sporo błądziłam, więc aby ułatwić sprawę wklejam filmik, jak dostać się do tego miejsca.

     


    Jury Street Metro Station - ten Behemot pojawia się losowo. Ze stacji metra kieruj się na zachód. Czerwone punkty, które pojawią się na mapie to Supermutanty, które trzeba będzie pokonać. Po ich pokonaniu powinien się pojawić Behemot. Jeśli się nie pojawi, trzeba o różnych porach wracać w to miejsce. W końcu na pewno go spotkasz.

     




    Yes, I Play with Dolls
    Collected 10 Vault-Tec Bobbleheads / Znajdź 10 Vault-Tec Bobbleheads

    - patrz opis pod Vault-Tec C.E.O






    Vault-Tec C.E.O.
    Collected 20 Vault-Tec Bobbleheads / Znajdź 20 Vault-Tec Bobbleheads




    - w grze jest 20 figurek Bobbleheads. Musimy znaleźć je wszystkie. Poszczególne figurki dodają nam 10 punktów do umiejętności albo 1 punkt do konkretnego współczynnika S.P.E.C.I.A.L. Figurki zajmują 1 miejsce w ekwipunku. Jeśli masz już swoje mieszkanie, możesz zostawiać tam figurki, w specjalnie wyznaczonym miejscu. Nie tracisz współczynników, ale zyskujesz miejsce w ekwipunku.


    Medicine - Trwałe podniesienie medycyny o 10 pkt.
    Znajduje się w krypcie 101 na biurku taty w klinice. Jeśli przegapisz tę figurkę podczas tutoriala, będziesz mógł podnieść ją w dalszej części rozgrywki, w trakcie misji Trouble In Homefront


    Strenght - Trwałe podniesienie siły o 1 pkt.
    Znajduje się w domu Lucasa Simsa w Megaton. Aby włamać się do jego domu, trzeba mieć skill lockpick rozwinięty na poziomie co najmniej 50 pkt. Na początku gry na pewno będzie ciężko, więc możesz sprawdzać co jakiś czas, czy Lucas Sims jest w domu. Wtedy można spróbować zwinąć figurkę bez potrzeby łamania zamka.


    Speech
    - Trwałe podniesienie retoryki o 10 pkt.
    Znajduje się w Paradise Falls - Eulogy's Pad. Na stole, obok terminala. Figurkę znajdziecie w pokoju, pośrodku którego stoi łóżko w kształcie serca.


    Barter
    - Trwałe podniesienie handlu o 10 pkt.
    Znajduje się w Evergreen Mills. Najpierw trzeba zlokalizować Factory (fabrykę), a w niej Evergreen Mills Bazaar. Własnie tam trzeba rozejrzeć się za figurką.


    Repair - Trwałe podniesienie naprawy o 10 pkt.
    Znajduje się w Arefu, w domu Evana Kinga. Aby się tam włamać, trzeba mieć skill lockpick rozwinięty na poziomie co najmniej 50 pkt. Nie daj się przyłapać na włamaniu, anie nie przebywaj w domu zbyt długo. Zabierz figurkę i wyjdź

     


    Intelligence - Trwałe podniesienie inteligencji o 1 pkt.
    Znajduje się w Rivet City w Science Lab (laboratorium naukowe)


    Endurance - Trwałe podniesienie wytrzymałości o 1 pkt.
    Lokacja - Deathclaw Sanctuary (na zachód od Paradise Falls). Ciężka do zdobycia. Najlepiej wybrać się tam dopiero wtedy, kiedy będziemy mieli czym obronić się przed Szponami Śmierci.


    Explosives - Trwałe podniesienie materiałów wybuchowych o 10 pkt.
    Lokacja - WKML Broadcast Station/Stacja Przekaźnikowa WKML. Omiń budynek fabryki, powinieneś skierować się na południe, zeskoczyć na dół i znaleźć kratkę odpływową do zaplombowanej cysterny. Figurka jest w środku


    Lockpick - Trwałe podniesienie otwierania zamków o 10
    Lokacja Bethesda Ruins - Bethesda Offices East. Nie pomyl się i nie wejdź do biur zachodnich


    Agility - Trwałe podniesienie zwinności o 1 pkt.
    Lokacja Greener Pastures Disposal Site, biuro na wysypisku. Miejsce jest napromieniowane, więc szybko skieruj się do najwyższego budynku

     


    Perception - Trwałe podniesienie percepcji o 1 pkt.
    Lokacja The Republic of Dave. Zabierz figurkę podczas miniquestu dla Dave’a


    Luck - Trwałe podniesienie szczęścia o 1 pkt.
    Lokacja Arlington House na cmentarzu (Arlington National Cemetery) W środkowej części cmentarza znajduje się budynek. Wejdź do niego, figurka znajduje się w piwnicy.


    Charisma - Trwałe podniesienie charyzmy o 1 pkt.
    Lokacja Vault 108, Laboratorium Klonowania (Cloning Lab). Dość ciekawa krypta


    Science - Trwałe podniesienie nauk ścisłych o 10 pkt.
    Lokacja Vault 106. W tej krypcie padniesz ofiarą halucynacji. Nie marnuj amunicji, ignoruj je. Uważaj natomiast na całkiem żywych i całkiem niebezpiecznych "€žzdziczałych" mieszkańców.


    Melee Weapons - Trwałe podniesienie broni obuchowych o 10 pkt.
    Lokacja Dunwich Building, komory wirusowe. Uważaj na zdziczałe ghule.

     


    Big Guns - Trwałe podniesienie dużych broni o 10 pkt.
    Lokacja Fort Constantine. Nie musisz wkraczać do samego Fortu (co jest sporym wyzwaniem). Wystarczy zakraść się do niewielkiego, pilnowanego przez roboty budynku.


    Sneak - Trwałe podniesienie skradania się o 10 pkt.
    Lokacja Yao Guai Tunnels. Kolejna figurka, do której dostępu bronią potężni przeciwnicy. Może nie tak zabójczy jak Szpony Śmierci, ale ostrożność jest zalecana.


    Small Guns - Trwałe podniesienie małych broni o 10 pkt.
    Lokacja National Guard Depot/Armory. Dojścia do zbrojowni bronią roboty, więc warto zaopatrzyć się w mocną broń i granaty oraz miny pulsacyjne przed wejściem tam.


    Unarmed - Trwałe podniesienie walki wręcz o 10 pkt.
    Lokacja Rockopolis, figurka jest w miejscu nieoznaczonym na mapie, na Stołecznych Puskowiach. Najlepiej podążać za załączonym filmkiem.


    Energy Weapons - Trwałe podniesienie broni energetycznych o 10 pkt.
    Lokacja Raven Rock. Ważne jest, aby zabrać tę figurkę za pierwszym razem, bo jeśli zapomnimy i później zniszczymy Raven Rock, to z trofeum nici

     




    Jeśli poradnik Ci pomógł zaznacz to, klikając pod spodem "Dzięki"
    Ostatnio edytowane przez Pinkotka ; 31-10-2011 o 20:08

  2. Thanks Appsik thanked for this post

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •