Pokaż wyniki od 1 do 1 z 1

Wątek: F1 2013 - Poradnik

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Awatar Blaid21
    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Posty
    68
    Post Thanks / Like
    Siła reputacji
    7
    Gamer IDs

    PSN ID: Blaid21

    Platyna F1 2013 - Poradnik




    PRZEGLĄD:

    • Trudność zdobycia platyny: Ankieta
    • Czas potrzebny na zaliczenie platyny: 25-35h
    • Trofea offline: 33 | 10 | 2 | 1
    • Trofea online: 5
    • Minimalna liczba przejść: Testy Młodego Kierowcy 1, Kariera 2, Wyzwania sezonowe 3, Scenariusze+Online 1
    • Trofea do pominięcia: Za rok o tej samej porze...
    • Zabugowane trofea: brak
    • Online Pass: NIE


    WSTĘP:

    Witam! Chyba każdy - kto interesuje się motoryzacją - choć raz w życiu spotkał się z Formułą 1, królową sportów motorowych. Nie trzeba przypominać Kubicomanii, która zapanowała w Polsce w czasach gdy jeździł w niej Robert Kubica. Szkoda, że przez tragiczny wypadek musiał zakończyć wcześniej swoją karierę na torze, bo mógł zostać Mistrzem Świata. No niestety, ale czego nie udało się Robertowi, może udać się nam, w tak rozbudowanej i realistycznej grze jaką jest Formula 1 2013. Oczywiście co roku Panowie (i Panie) z Codemasters serwują nam odświeżoną wersję wraz nowymi zespołami, a tematem przewodnim tego poradnika będzie tytuł obarczony numerkiem 2013.


    MAPA PRZEJŚCIA:

    Testy Młodego Kierowcy

    Zaraz po pierwszym uruchomieniu gry zostaniemy przekierowani do samouczka, tzw. Testu Młodego Kierowcy. To tutaj możemy zdobyć pierwsze trofea w grze. Opłaca się ukończyć testy w 100% zaliczając wszystko na złoto (dokładnie 9 złotych i 2 srebrne medale). W ten sposób odblokujemy sobie zespół Lotusa w trybie kariery. Najlepiej na samym początku wybrać bolid Red Bulla, ma lepsze osiągi i dużo łatwiej jest zdobyć złote medale w testach.

    W tym trybie do zdobycia mamy takie trofea jak:

    Żegnaj, szkoło
    Pęd po złoto
    Dzień próby
    Złote dziecko

    Kariera

    Po ukończeniu testów młodego kierowcy, przechodzimy do trybu kariery. Jak już wcześniej pisałem w zależności od tego jakie medale udało nam się zdobyć, takie zespoły będziemy mieli do dyspozycji. Poniżej tabela z wymaganiami poszczególnych zespołów.

    Zespół Znaczniki
    Marussia 0 0 1 10
    Caterham 0 1 1 16
    Toro Roso 0 1 1 20
    Force India 2 1 0 30
    Williams 4 3 0 40
    Sauber 6 4 0 54
    Lotus 9 2 0 62

    Polecam start w Lotusie, prowadzi się go o wiele lepiej niż taką Marussie i ma lepsze osiągi. Co umożliwia nam zdobycie dużej ilości punktów już na samym początku sezonu. Już podczas pierwszego weekendu wyścigowego powinno nam wpaść Pole position, Przodownik pracy, Podium. Po zmianie ustawień z pełnych kwalifikacji na kwalifikacje jednej szansy powinniśmy zdobyć Pod presją i Wystarczy jedna szansa. Polecam właśnie tą formę kwalifikacji, jest dużo szybsza i z łatwością powinniśmy ustanowić najlepszy czas okrążenia już za pierwszym razem. Jeśli nam ta sztuka się nie powiedzie zawsze możemy powtórzyć sesje. Już w pierwszym sezonie (jeśli wygramy odpowiednią liczbę wyścigów) powinniśmy zdobyć mistrzostwo kierowców ( Mistrzostwa świata kierowców), a przy odrobinie szczęścia powinno nam wpaść też mistrzostwo konstruktorów ( Mistrzostwa świata konstruktorów). Mogą nam w tym pomóc przenosiny do lepszego zespołu w trakcie sezonu (np. Ferrari, McLaeren), a przy okazji zdobędziemy Świat należy do ciebie.

    W drugim sezonie powinniśmy już jeździć w znacznie lepszym zespole, np. w Red Bullu - dzięki czemu nie powinniśmy mieć problemu ze zdobyciem Z tyłu na przód, ale w szczególności trzeba zwrócić uwagę na Za rok o tej samej porze.... Jeśli nam się powinie noga i trofeum nam nie wpadnie, trzeba będzie poczekać na rozpoczęcie sezonu od początku.

    Dodatkowo w trakcie kariery należy zwrócić uwagę na trofea: Kierowca Formuły 1, Na wszelki wypadek i Zero zderzeń.

    Podsumowując, trofea które mamy do zdobycia w trybie kariery:

    Pole position
    Przodownik pracy
    Podium
    Pod presją
    Wystarczy jedna szansa
    Świat należy do ciebie
    Z tyłu na przód
    Za rok o tej samej porze...
    Na wszelki wypadek
    Zero zderzeń
    Kierowca Formuły 1
    Mistrzostwa świata kierowców
    Mistrzostwa świata konstruktorów

    Multiplayer/ONLINE

    Tutaj raczej największym problemem będzie znalezienie osoby, która pomoże nam w trybie kooperacji. Jeśli już takową znajdziemy to nie powinniśmy mieć problemu ze zdobyciem Mistrz kooperacji i Wspólnym wysiłkiem. W trakcie ich zdobywania powinno nam wpaść także Sieciowy entuzjasta, a po kilku dodatkowych wyścigach Sieciowy fanatyk. Pozostaje nam jeszcze tylko W przerwie między testami, a także Na co komu asysty? i tryb multiplayer mamy za sobą.

    Trofea do zdobycia:

    Na co komu asysty?
    Sieciowy entuzjasta
    Sieciowy fanatyk
    W przerwie między testami
    Mistrz kooperacji
    Wspólnym wysiłkiem

    Wyzwania sezonowe

    Rozpoczynamy Wyzwania sezonowe na najwyższym poziomie trudności. Powinniśmy zwrócić szczególną uwagę podczas przechodzenia tego etapu na pięciokrotną zmianę zespołu. Dzięki temu oprócz trofeum Mistrz nad mistrze i Wygrana! powinniśmy zdobyć trofea Oczekiwana zmiana miejsc, Nemezis i Bezkonkurencyjny. Podczas drugiego podejścia proponuję poziom łatwy i wybór RedBull, teraz nie zmieniamy zespołu przez wszystkie wyścigi i cieszymy się z trofeum Więzy rodzinne. Na ostatnie przejście pozostawiamy sobie Powrót do korzeni. Trofeum Człowiek sukcesu powinno nam wpaść podczas któregoś ze wcześniejszych przejść.

    Trofea które zdobędziemy w tym trybie:

    Mistrz nad mistrze
    Oczekiwana zmiana miejsc
    Nemezis .
    Bezkonkurencyjny
    Więzy rodzinne
    Powrót do korzeni
    Człowiek sukcesu
    Wygrana!

    Scenariusze

    W trybie scenariuszy będziemy musieli zdobyć 23 złote medale, za które zostaniemy nagrodzeni następującymi trofeami:

    Medal Honoru
    Nie taki znowu nowicjusz
    Pojedynek
    Pęd do zwycięstwa
    Stare dobre czasy
    Poszukiwacz złota

    I to by było na tyle. Zapraszam do zapoznania się z resztą poradnika i do zobaczenia na rozgrzanym asfalcie!


    PORADNIK:

    Pasja FORMULA ONE
    Zdobądź wszystkie trofea w F1 2013.

    Banał, musimy tylko zdobyć pozostałe 45 trofeów dostępnych w grze, a platyna jest nasza ;-)

    Żegnaj, szkoło
    Pomyślnie ukończ testy młodego kierowcy.


    Musimy ukończyć dwa dni testów młodego kierowcy. Testy te składają się z 16 punktów (11 testów, 3 prezentacje video i 2 jazdy swobodne - tych ostatnich nie musimy przechodzić). Po ich ukończeniu trofeum jest nasze.

    Pęd po złoto
    Zdobądź złoty medal w teście młodego kierowcy.


    Prawdopodobnie pierwsze trofeum, które nam wpadnie. Już podczas pierwszego dnia testów. Należy zaliczyć jedno z wyzwań na złoty medal. Patrz Złote dziecko.

    Złote dziecko
    Zdobądź złoty medal w każdym z testów młodego kierowcy.


    Testy młodego kierowcy składają się z 11 testów. Pierwsze 5 zaliczamy pierwszego dnia, kolejne 5 drugiego. Na koniec zaliczamy sprawdzian.

    Aby zdobyć złoty medal trzeba spełnić dwa warunki:

    1. należy zdobyć wszystkie znaczniki (jeśli istnieją).
    2. należy wypełnić wyzwanie w określonym czasie.

    Trzeba pamiętać, aby nie ścinać zakrętów bo próba może nam nie zostać zaliczona. Jeśli tak się stanie, używamy Flashback lub uruchamiamy próbę ponownie. Są oczywiście miejsca w których możemy ściąć bardziej niż nam się wydaje, ale trzeba podchodzić do tego rozważnie.

    Należy również na samym początku wyłączyć asystę hamowanie, gdyż z nią zdobycie odpowiednich czasów na złoto nie jest możliwe.

     

    Pierwszy dzień testów:
    1. Test jazdy swobodnej
    Wynik na złoto: 19.500
    Znaczniki: 2

    Najprostsze wyzwanie, w którym za zadanie mamy zatrzymać się w określonym fragmencie toru. Zaraz po tym jak zgaśnie sygnalizacja wciskamy gaz do dechy i jedziemy prosto przed siebie, gdy zobaczymy tabliczkę z liczbą 200 (po prawej stronie toru) należy zacząć hamować. Jeśli zrobiliśmy to w odpowiednim momencie, powinniśmy zatrzymać się zaraz na początku wyznaczonej strefy, a złoty medal powinien być już nasz.

    2. Wprowadzenie do wyścigów - prezentacja video
    Znaczniki: 1

    3. Test pokonywania zakrętów

    Wynik na złoto: 27.000
    Znaczniki: 6

    W tym wyzwaniu musimy pokonać nawrót, przejeżdżając przez wszystkie znaczniki z określoną prędkością. W trakcie pierwszej próby po wyjściu z zakrętu przebijemy oponę, a samouczek pokaże nam jak korzystać z flashback'u (zaliczamy w ten sposób jeden znacznik). Ostatni znacznik dostajemy za zatrzymanie się w czerwonej strefie. Należy zacząć hamować trochę wcześniej niż w pierwszym teście (jedziemy w końcu z większą prędkością).

    4. Test osiągów bolidu

    Wynik na złoto: 34.000
    Znaczniki: 4


    Wyzwanie podobne do poprzedniego, z tą różnicą że musimy dodatkowo na samym początku pokonać szykanę, a następnie znany już nam zakręt. Na końcu zatrzymujemy się w czerwonej strefie. Należy uważać przy ścinaniu zakrętów, bo próba może zostać przerwana i będziemy musieli zacząć od początku.

    5. KERS i DRS - prezentacja video

    Znaczniki: 1

    6. Test systemów KERS i DRS

    Wynik na złoto: 16.700
    Znaczniki: 3

    Kolejny prosty test, mający za zadanie nauczyć nas jak korzystać z systemu DRS i KERS. Zaraz po starcie zużywamy cały KERS, aby osiągnąć jak najszybciej największą prędkość ( powinniśmy dogonić bolid jadący przed nami) a następnie będąc już w strefie DRS (linia biegnąca przez środek toru z małymi tabliczkami DRS na skraju) uruchamiamy system. Powinniśmy bez problemu wyprzedzić przeciwnika i dojechać do mety na końcu prostej. Ważne, żeby uniknąć kontaktu z drugim bolidem, w innym przypadku próba nie zostanie zaliczona.

    7. Test wydajności KERS i DRS

    Wynik na złoto: 36.500
    Test podobny do poprzedniego, z tą różnicą że mamy teraz 3 przeciwników do wyprzedzenia i dwie strefy DRS. W pierwszej strefie powinniśmy bez problemu wyprzedzić co najmniej 2 bolidy. Jest szansa że uda nam się wcisnąć na do hamowaniu przed trzeci, w innym wypadku musimy wyprzedzić go w drugiej strefie DRS przed linią mety. Jak to miało miejsce w poprzednim teście, należy także uniknąć kontaktów z pozostałymi bolidami.

    8. Konserwacja opon - prezentacja video

    Znaczniki: 1

     

    Drugi dzień testów:

    1. Test hamowania na mokrej nawierzchni
    Wynik na złoto: 21.000
    Znaczniki:

    Podobnie jak to miało miejsce w teście pierwszego dnia, musimy zatrzymać się w wyznaczonym miejscu, z tą różnicą że jedziemy po mokrej nawierzchni. Należy odpowiednio wcześnie zacząć hamować. Po kilku próbach powinniśmy zdobyć złoty medal.

    2. Test jazdy na mokrej nawierzchni
    Wynik na złoto: 44.000
    Znaczniki: 8

    Jeden z trudniejszych testów. Tym razem musimy przejechać ostatni sektor w wyznaczonym czasie, przejeżdżając przez wszystkie znaczniki. Ze względu na mokrą nawierzchnię, bolid nasz łatwo wpada w poślizg - sugeruję z wyczuciem dodawać gazu na wyjściu z zakrętu.

    3. Test optymalnego toru jazdy
    Wynik na złoto: 41.000
    Znaczniki:

    W tym wyzwaniu mamy za zadanie przejechanie ostatniego sektora po optymalnym torze jazdy w wyznaczonym czasie. Nie jest to tak trudne jak jazda po mokrej nawierzchni, ale potrafi napsuć nerwów. Z prawej strony pod zegarem będziemy mieli informację o odchyleniu - stopniu odbiegającym od optymalnego toru - które nie może przekroczyć 100%. Po kilku próbach we wcześniejszym teście powinniśmy znać na tyle dobrze trasę, że jazda na suchej nawierzchni nie powinna stanowić dla nas żadnego problemu.

    4. Test zużycia opon
    Wynik na złoto: 42.000
    Znaczniki:

    Tym razem nie nawierzchnia, ani tor jazdy jest naszym problemem, ale opony. Musimy przejechać ostatni sektor na prawie łysych oponach, które nie trzymają się tak dobrze nawierzchni, przez co łatwo wpadamy w poślizg. Jeśli zdobyliśmy złoty medal w dwóch poprzednich testach, z tym testem nie powinniśmy mieć żadnego problemu.

    5. Test okrążenia w wyznaczonym czasie
    Wynik na złoto: 1:50.000
    Znaczniki: 18

    Jedno z trudniejszych testów. Musimy przejechać perfekcyjnie jedno pełne okrążenie toru Yas Marina (GP Abu Dhabi). Do złotego medalu musimy zaliczyć wszystkie 18 znaczników. Na samym starcie zużywamy prawie cały KERS, resztę zużywamy na wyjściu z zakrętu nr 7. W momencie przekroczenia linii pierwszej strefy DRS powinniśmy mieć czas poniżej 40 sekund przy drugiej strefie DRS powinniśmy mieć czas około 1:00:00. Przy odrobinie szczęścia powinniśmy w końcu osiągnąć upragnione 1:50.000 i zdobyć złoty medal.

    6. Sprawdzian
    Wynik na złoto: 3:35.000
    Znaczniki: 3

    Jeśli mieliśmy problem z poprzednim testem, to w tym wypadku również nie będzie tak łatwo. Należy przejechać bezbłędnie dwa okrążenia Yas Marina, dodatkowo na torze będą jechać inni testowani zawodnicy, których musimy wyminąć. Przy pierwszym okrążeniu musimy zejść z czasem poniżej 1:49:000
    W ciągu pierwszego okrążenia należy wyprzedzić pierwszego przeciwnika. Drugiego przeciwnika musimy wyprzedzić przed pierwszą strefą DRS podczas drugiego okrążenia. Po kilkunastu próbach i dużej ilości szczęścia powinniśmy zdobyć ostatni złoty medal.

    7. Swobodna jazda na suchej nawierzchni
    8. Swobodna jazda na mokrej nawierzchni

     


    Pod presją
    Ustanów ważny czas okrążenia w kwalifikacjach jednej szansy.


    W tym trofeum mamy za zadanie przejechać bez żadnych przewinień okrążenia w kwalifikacjach jednej szansy. Nie musimy uzyskać najlepszego czasu, ale jeśli nam się to uda to za jednym zamachem powinniśmy zdobyć jeszcze Wystarczy jedna szansa. Dodam jeszcze, że kwalifikacje jednej szansy są dostępne w wyzwaniach sezonowych, a także w karierze (należy zmienić długość kwalifikacji w ustawieniach wyścigu).

    Wystarczy jedna szansa
    Zajmij pole position w kwalifikacjach jednej szansy.


    Jak to miało miejsce w Wystarczy jedna szansa, musimy przejechać jedno okrążenie ustanawiając najlepszy czas sesji.

    Kierowca Formuły 1
    Ukończ pełen wyścig w trybie kariery lub w Grand Prix.


    Należy przejechać pełen wyścig (wszystkie okrążenia). Ustawiamy długość wyścigu na 100%. Proponuję GP Kanady (70 okrążeń) lub GP Włoch (53 okrążeń). Są to w miarę proste tory. Czas potrzebny na przejechanie jednego takiego wyścigu to około 2 godziny. Nic jednak strasznego, zawsze możemy zapisać stan wyścigu i do niego wrócić innego dnia/razu. Patrz trofeum Na wszelki wypadek.

    Zero zderzeń
    Ukończ wyścig w trybie kariery, nie zderzając się z żadnym bolidem ani obiektem.


    Brzmi banalnie? Ale niestety takie nie jest. Aby trofeum nam wpadło nie możemy dotknąć ani jednego bolidu, pachołka (na zakrętach), bandy, ani wjechać na żwir czy trawę. Bardzo ciężko wykonać to trofeum podczas normalnego wyścigu, za sprawą przeciwników, którzy już na pierwszym zakręcie mogą w nas wjechać i z trofeum nici. Polecam odpuścić sobie jeden wyścig (lub wyłączyć autozapis, aby przejechać normalnie wyścig po zdobyciu trofeum), wystartować z ostatniego miejsca i ostrożnie przejechać wszystkie okrążenia, nie walcząc o pozycję, a także uważając na dublujące bolidy.

    Po ukończeniu wyścigu (jeśli zostaliśmy zdublowani i nie przejedziemy przez to wszystkich okrążeń, trofeum też nam wpadnie), powinniśmy usłyszeć upragniony dźwięk brązu.

    Do wykonania tego trofeum polecam GP Wielkiej Brytanii lub GP Włoch, są to dość szerokie tory na których nie powinniśmy mieć problemów, aby się zmieścić w zakrętach ;-)

    Podium
    Ukończ wyścig w pierwszej trójce w trybie kariery lub wyzwania sezonowego.


    Należy osiągnąć przynajmniej 3 miejsce podczas wyścigu. Trofeum do zdobycia podczas kariery lub Wyzwania sezonowego. Powinno wpaść prędzej czy później.

    Na co komu asysty?
    Wygraj wyścig, nie używając wspomagania.


    Nie taki trofik straszny jak go malują... Potrzebny będzie nam do tego jedynie drugi kontroler lub znajomy online. Uruchamiamy grę wieloosobową na podzielonym ekranie (lub jeśli gramy ze znajomym zwykły wyścig online), ustawiamy wszystkie wspomagacze na wyłączone, ilość okrążeń ustawiamy na 3 i nie dodajemy dodatkowych przeciwników. W związku z czym nie będziemy mieć problemu, aby dojechać jako pierwszy do mety. Jeśli gramy ze znajomym online wpierw wygrywa jeden, potem drugi i obaj cieszycie się z trofeum. Jeśli graliście sami na podzielonym ekranie (lub ze znajomym) najlepiej przejechać 3 kółka jednym i drugim kontrolerem (pierwszym zatrzymujemy się na 3 okrążeniu przed metą, drugim przejeżdżamy wszystkie okrążenia i z powrotem dojeżdżamy pierwszym kontrolerem do mety). Dzięki temu zostanie nam zaliczone okrążenie do trofeum Porozumienie ponad podziałami.

    Kwestia perspektywy
    Ukończ 10 wyścigów, używając widoku z kokpitu.


    Należy przejechać 10 wyścigów korzystając z widoku z kokpitu. Przed startem wyścigu ustawiamy kamerę na widok z kokpitu i z tej perspektywy przejeżdżamy 10 wyścigów w zwykłym GP, w wyzwaniu sezonowym lub w trybie kariery. Po ukończeniu dziesiątego wyścigu, trofeum nam wpadnie. Należy zwrócić uwagę na to, aby nie zmieniać kamery podczas wyścigu, gdyż wyścig ten nie zostanie nam zaliczony do trofeum.

    Pole position
    Zajmij pole position w trybie kariery.


    Bardzo proste trofeum i może nam wpaść już podczas pierwszych kwalifikacji. Jeśli jeździmy w Lotusie nie powinniśmy mieć kłopotów, aby uzyskać najlepszy czas kwalifikacji (kwalifikacje składają się z 3 części, musimy być najszybsi w ostatniej).

    Porozumienie ponad podziałami
    Ukończ 3 wyścigi na podzielonym ekranie.


    Do zdobycia tego trofeum jest potrzebny drugi kontroler. Jeśli gramy ze "znajomym z kanapy" to trofeum powinno nam wpaść po ukończeniu 3 wyścigów. Jeśli jednak jeździmy sami, musimy ukończyć wyścig dwoma kontrolerami. W tym celu przejeżdżamy 1 kontrolerem prawie cały wyścig i zatrzymujemy się kilka metrów przed metą. Teraz bierzemy drugi kontroler i kończymy wyścig, następnie znowu bierzemy pierwszy kontroler i dojeżdżamy do mety. Robimy tak 3 razy i trofeum powinno nam wpaść.

    Człowiek sukcesu
    Spełnij wszystkie wytyczne na dany weekend w wyzwaniu sezonowym.


    W trakcie weekendu wyścigowego, otrzymamy 3 wytyczne, które mamy do zaliczenia. Pierwsze to pozycja jaką mamy osiągnąć podczas kwalifikacji, druga to pozycja na zakończenie wyścigu. Trzecia wytyczna dotyczy zawsze naszego rywala, którego musimy oczywiście pokonać. Po spełnieniu tych trzech wytycznych trofeum jest nasze.

    Nemezis
    Pokonaj pierwszego rywala w wyzwaniu sezonowym.


    Bardzo proste trofeum. Aby pokonać pierwszego rywala w wyzwaniu sezonowym wystarczy wygrać z nim 2 z 3 wyścigów. W pierwszym sezonie jeżdżąc RedBullem (poziom łatwy) nie powinniśmy mieć problemów z wygraniem dwóch pierwszych wyścigów, a tym bardziej wygranej z rywalem (należy dojechać do mety przed przeciwnikiem).

    Bezkonkurencyjny
    Pokonaj czterech rywali w jednym sezonie wyzwania sezonowego.


    Podobnie jak w trofeum Nemezis, musimy wygrać rywalizację, z tą różnicą że nie z jednym a z czterema rywalami. Po pokonaniu czwartego rywala trofeum powinno wpaść. Powinniśmy je zdobyć przy pierwszym podejściu do wyzwań sezonowych lub przy trzecim podejściu na wysokim poziomie trudności.

    Więzy rodzinne
    Przez cały sezon pozostań z tym samym zespołem w wyzwaniu sezonowym.


    Za każdym razem gdy pokonamy naszego przeciwnika w wyzwaniu sezonowym (wystarczy przyjechać 2 razy przed naszym rywalem), dostaniemy propozycję kontraktu od zespołu w którym jeździł rywal. Aby zdobyć to trofeum należy odrzucać te oferty, aby jeździć cały czas w tym samym zespole. Proponuję za pierwszym razem wybrać poziom łatwy, a następnie zespół RedBulla. Trofeum wpadnie nam po rozegraniu ostatniego wyścigu.

    Powrót do korzeni
    Wróć do swego pierwszego zespołu w wyzwaniu sezonowym.


    Niestety zdobycie tego trofeum wyklucza zdobycie dwóch innych trofeów związanych ze zmianami zespołu Więzy rodzinne oraz Oczekiwana zmiana miejsc. W związku z czym trzeba będzie rozpocząć przygodę w wyzwaniach co najmniej 3 razy.
    Wracając do trofeum. Po pokonaniu pierwszego rywala, przechodzimy do nowego zespołu, a następnie jako rywala wybieramy kogoś z naszego pierwszego zespołu. Np. jeżdżąc Lotusem wybieramy na rywala Buttona, następnie przechodzimy do McLarena i wybieramy za rywala Raikkonena lub Grosjean. Po pokonaniu ich przenosimy się z powrotem do Lotusa. Przed wyborem następnego rywala trofeum powinno nam wpaść.

    Oczekiwana zmiana miejsc
    Ścigaj się dla pięciu różnych zespołów w jednym sezonie wyzwania sezonowego.


    Trofeum to najlepiej zdobyć przy 3 przygodzie z wyzwaniem sezonowym. Patrz Mistrz nad mistrze.
    W tym wypadku musimy 5 razy zmienić zespół i nie możemy jeździć 2 razy w tym samym zespole. Czyli musimy pokonać 5 rywali z różnych zespołów. Po piątej zmianie zespołu trofeum powinno nam wpaść.

    Wygrana!
    Wygraj mistrzostwa kierowców w wyzwaniu sezonowym.


    Trofeum dostaniemy za zdobycie mistrzostwa kierowców w wyzwaniu sezonowy na dowolnym poziomie trudności. Powinno wpaść przy pierwszym starcie w wyzwaniu sezonowym na poziomie łatwym - jeżdżąc Red Bullem.

    Mistrz nad mistrze
    Wygraj mistrzostwa kierowców w wyzwaniu sezonowym na wysokim poziomie trudności.


    Aby odblokować to trofeum, będziemy musieli wygrać mistrzostwo kierowców w wyzwaniu sezonowym na najwyższym poziomie trudności. Na początku, zaraz po uruchomieniu wyzwania sezonowego zostaniemy zapytani o poziom trudności. Wybieramy "trudny" i rozpoczynamy zabawę. Na początku będziemy mieli do wyboru najsłabsze drużyny Caterham i Marussia. Proponuję wziąć ten drugi - Marussia - lepiej się prowadzi. Teraz będziemy mieli 10 wyścigów, w ciągu których należy pokonać 4 rywali i zdobyć mistrzostwo kierowców. Aby pokonać rywala i przenieść się do jego zespołu, będziemy musieli pokonać go w 2 z 3 wyścigach (być na wyższej pozycji niż rywal). Aby osiągnąć jak najlepszą pozycję na koniec i jeździć w lepszym zespole należy tego dokonać zawsze w pierwszych dwóch wyścigach.

    Proponowany dobór rywali:

    • Startujemy w Marussia
    • Rywal 1 - Bottas - Williams
    • Rywal 2 - Grosjean - Lotus
    • Rywal 3 - Alonso - Ferrari
    • Rywal 4 - Vettel - RedBull lub Hamilton - Mercedes

    Największą bolączką będą kwalifikacje, a przynajmniej na samym początku.
    Oto pozycje w kwalifikacjach, które powinniśmy uzyskać jeżdżąc w danym zespole:

    Caterham, Marussia - pozycja startowa 18
    Toro Rosso, Force India, Williams, Sauber, Mclaren - pozycja startowa z przedziału 5-12
    Lotus, Ferrari, Mercedes, RedBull - pierwsza linia startowa 1-2

    Co do samych wyścigów niewykluczone, że będziemy potrzebować kilku restartów, aby osiągnąć jak najlepszy wynik w pierwszym wyścigu. Jeśli uda nam się dobrze wystartować, proponuje zapisać wyścig. Nie będziemy musieli się męczyć od początku. Dodatkowo w każdym wyścigu będziemy mieli do dyspozycji 5 powtórek. Jeśli je zużyjemy i okaże się że nie uda nam się wykręcić dobrego wyniku, zawsze możemy wczytać wcześniej zapisaną grę.

    Jeśli po 10 wyścigach będziemy na pierwszym miejscu w klasyfikacji kierowców, będzie to oznaczało że staliśmy się posiadaczem srebrnego pucharka.

    Za rok o tej samej porze...
    Zakończ rozwijanie bolidu na dany sezon w trybie kariery.


    Chyba jedyne trofeum, które możemy przeoczyć podczas przechodzenia Kariery. Już na samym starcie sezonu powinniśmy się skupić na tym, aby być kierowcą nr 1 w zespole.
    Jest 5 kategorii z których przynajmniej w 3 powinniśmy prowadzić z naszym kolegą, aby stać się nr 1. Są to:

    • Wygrane
    • Miejsce na podium
    • Przed kolegą
    • Najszybsze okrążenie
    • Punkty w mistrzostwach

    Ważne abyśmy już na samym początku sezonu, podczas pierwszych dwóch wyścigów mieli więcej punktów w tych kategoriach od kolegi z zespołu. Umożliwi nam to podejmowanie decyzji na temat rozwoju naszego bolidu.
    W ciągu całego sezonu zostaniemy poproszeni 3 razy o decyzję na temat strategii rozwoju. Po wyścigach GP Chin, GP Kanady i GP Singapuru dostaniemy E-maila od naszego dyrektora technicznego w sprawie rozwoju bolidu. Warunek jest jeden, musimy po tych wyścigach być kierowcą nr 1 w zespole. Na pierwsze dwa takie maile odpowiadamy, że chcemy kontynuować rozwój bolidu, natomiast w trzecim mailu wybieramy opcję, aby zakończyć badanie bolidu i skupić się na nowym projekcie na nowy sezon.
    Trofeum jest możliwe do przeoczenia, jeśli nie dostaniemy takiego maila lub go przeoczymy, będziemy musieli powtarzać sezon jeszcze raz.

    Przodownik pracy
    Ustanów najlepszy czas okrążenia w każdej sesji długiego weekendu wyścigów w trybie kariery.


    W tym trofeum należy ustanowić najlepszy czas okrążenia w każdej sesji długiego weekendu (Trening, Q1, Q2, Q3, Wyścig). Na początku w ustawieniach kariery ustawiamy czas trwania na "Długi weekend". Jeśli jeździmy w dobrym zespole, powinno wpaść bez żadnego problemu. Zawsze pod koniec sesji wyświetla się tabela z wynikami, jeśli nie jesteśmy na pierwszym miejscu (najlepszy czas) powtarzamy sesję jeszcze raz. Co innego w wyścigu, tu oprócz wygranej musimy ustanowić najlepszy czas okrążenia. Jeśli będziemy najszybsi we wszystkich sesjach trofeum jest nasze.

    Z tyłu na przód
    Zajmij ostatnie miejsce w kwalifikacjach i pierwsze w wyścigu w trybie kariery.


    Brzmi banalnie? W sumie nie jest to najtrudniejsze trofeum, ale musimy znaleźć wpierw odpowiedni tor, który nam odpowiada. W kwalifikacjach musimy zająć ostatnie miejsce - najprościej zaraz po rozpoczęciu sesji, wybrać w "opcji sesji" opuść sesję. Po tej operacji automatycznie zostaniemy przeniesieni na ostatnie miejsce w kwalifikacjach. Po rozpoczęciu wyścigu, nie pozostaje nam nic innego jak wyprzedzić wszystkich przeciwników i wygrać wyścig.

    Ja proponuję GB Bahrainu, już jeżdżąc w pierwszym sezonie w Lotusie miałem dużą przewagę nad konkurencją. Przy drugim podejściu (jeżdżąc już w Red Bullu) to była tylko formalność.

    Świat należy do ciebie
    Zmień zespół w trakcie sezonu w trybie kariery.


    W trakcie kariery, mniej więcej po wyścigu GP Węgier (Hungaroring), powinniśmy dostać pierwszą ofertę kontraktu. Jeśli dobrze nam idzie powinniśmy otrzymać ofertę z jednego z lepszych zespołów (Ferrari, McLaren, Mercedes). Po zaakceptowaniu kontraktu trofeum jest nasze. Oczywiście nie musimy od razu akceptować pierwszej lepszej oferty. W późniejszym czasie powinniśmy otrzymać oferty od innych zespołów. Aczkolwiek nie należy zbytnio zwlekać, gdyż po pewnym czasie oferty kontraktu mogą zostać wycofane.
    Jeśli chcemy zostać w naszym obecnym zespole, wchodzimy w ustawienia gry i wyłączamy Auto Save. Następnie akceptujemy kontrakt - Ping - trofeum jest nasze. Teraz wczytujemy grę jeszcze raz i nadal jeździmy w starym zespole.

    Mistrzostwa świata kierowców
    Wygraj mistrzostwa świata kierowców w trybie kariery na dowolnym poziomie trudności.


    Trofeum to powinno nam wpaść już w pierwszym roku kariery, pod warunkiem że wygramy odpowiednią ilość wyścigów. Najlepiej rozpocząć sezon w zespole Lotusa, jest on najszybszy z dostępnych na starcie zespołów. Aby ułatwić sobie życie, możemy w trakcie sezonu przejść do lepszego zespołu, co znacznie przybliży nas do wygrywania wyścigów (ja przeszedłem do Ferrari). Jeśli nie zdobędziemy tego trofeum w pierwszym sezonie, nic straconego - rozpoczynamy kolejny sezon już w znacznie lepszym team'ie. Trofeum wpadnie nam w momencie kiedy przeciwnicy stracą matematyczną szansę na dogonienie nas w klasyfikacji generalnej.

    Mistrzostwa świata konstruktorów
    Wygraj mistrzostwa świata konstruktorów w trybie kariery.


    Aby trofeum nam wpadło nasz zespół musi na koniec sezonu znajdować się na czele klasyfikacji generalnej konstruktorów. Podobnie jak w trofeum Mistrzostwa świata kierowców możliwe, że zdobędziemy je w pierwszym sezonie. Ważne, aby drugi kierowca także punktował (przy słabszych zespołach, jest to prawie niemożliwe), w tym celu przenosimy się do lepszego zespołu i wygrywamy wszystko co jest możliwe. Przy odrobinie szczęścia powinniśmy znajdować się na czele obu klasyfikacji generalnych i cieszyć się z obu pucharów.

    Pięciogwiazdkowy
    Ustanów czyste czasy okrążenia na pięciu różnych torach w próbie czasowej.


    Wchodzimy w tryb Wyzwania -> Próba czasowa. Wybieramy zespół i tor na którym chcemy jeździć. Musimy ustanowić czysty czas (nie wyjeżdżając poza tor, nie ścinając zakrętu), nie musimy wygrywać z duchem. Jeśli zobaczymy komunikat, że została nałożona na nas kara, możemy od razu zrestartować próbę, gdyż korzystanie z flashback'u unieważnia okrążenie, w dodatku może zostać nałożona na nas kara dodatkowego okrążenia. Po ustanowieniu czasów na 5 różnych torach, trofeum jest nasze.

    Nastały dobre czasy
    Zamieść wynik czasowy w każdym scenariuszu jazdy na czas.


    Musimy ukończyć oraz ustanowić czas we wszystkich 7 scenariuszach jazdy na czas. Nie ma znaczenia, jak dobre będą to czasy. Liczy się jedynie to, by były one uznane za "czyste okrążenia". Wyzwanie lat 80 również zalicza się do tego trofeum.

    Gorączka złota
    Zdobądź złoty medal w każdym scenariuszu jazdy na czas.


    Jedno z najtrudniejszych trofeów w grze. Aby je zdobyć, będziemy musieli ustalić złoty czas na 7 torach w próbie jazdy na czas (6 w próbie czasowej i 1 w F1 Classic). Po ustaleniu złotych czasów we wszystkich próbach czasowych trofeum jest nasze.

    Należy uważać, aby nie wyjechać za tor, każda taka sytuacja spowoduje unieważnienie naszego czasu i będziemy musieli zaczynać jeszcze raz. Także wykorzystanie powtórki (Flashback), zresetuje nam czas okrążenia.

    GP AUSTRALII - Melbourne
    Bardzo techniczny tor, sprawdzający w pełni nasze umiejętności. Należy pamiętać aby przed rozpoczęciem okrążenia wykorzystać w pełni KERS, co da nam większą prędkość na prostej po przekroczeniu linii startowej.

     


    GP CHIN - Shanghai
    Na początku proponuję opóźnić hamowanie w pierwszym zakręcie. Powinniśmy mieć odpowiednią prędkość aby pokonać pierwsze dwa ślimaki. 2 sektor za to jest bardzo technicznym. To tutaj powinniśmy starać się wykręcić jak najlepszy czas. Przed ostatnimi dwoma zakrętami powinniśmy zmienić balans hamowania na przód. Należy także pamiętać aby w pełni wykorzystać strefy DRS.
     


    GP KANADY - Montreal
    Jeden z najprostszych torów. Dzięki ostatniej szykanie powinniśmy zyskać kilka sekund jeśli je straciliśmy podczas jazdy przez 1 i 2 sektor.
     


    GP NIEMIEC - SPA
    Kolejny tor to SPA, tym razem jedziemy w deszczu. Musimy być bardzo uważni i musimy jechać odpowiednim tempem. Kluczowa może być szykana na początku 2 sektora. To tutaj możemy zyskać kilka cennych ułamków sekund. To samo tyczy się ostatniej szykany w 3 sektorze. Wszystko zależy od odpowiedniego punktu hamowania. KERS proponuję użyć na wyjściu z pierwszego zakrętu oraz po wyjściu z ostatniego na prostą start-metę.
     


    GP USA- Austin
    Kluczowym miejscem jest sektor 1 i seria szykan po pierwszym nawrocie. To właśnie tutaj powinniśmy zyskać kilka cennych milisekund, tak potrzebnych do uzyskania upragnionego złotego czasu.
     


    GP BRAZYLII - Sau Paulo
    Kolejny czas, który musimy ustanowić w deszczowych warunkach. Na dodatek jest to bardzo trudny, techniczny tor. Najwięcej możemy zyskać w pierwszym sektorze, przejeżdżając perfekcyjnie pierwszą szykanę. Na wyjeździe z niej używamy KERSu. Resztę zachowujemy na początek 3 sektora na wyjście na ostatnią prostą.
     


    GP HISZPANII - Jerez- Wyścig klasyczny
    Najtrudniejszy tor z całej gry. Jeździmy tutaj klasycznym bolidem, bez wspomagania i ze słabym dociskiem, dlatego prawdopodobnie będziemy potrzebować kilku okrążeń, aby się przyzwyczaić.
     



    Medal Honoru
    Zdobądź medal w trybie scenariuszy.


    Wystarczy zdobyć brązowy, srebrny lub złoty medal w jakimkolwiek scenariuszu, a trofeum będzie nasze.

    Poszukiwacz złota
    Zdobądź medal w każdym scenariuszu w trybie scenariuszy.


    Tutaj opis trofeum trochę przekłamuje, ponieważ musimy zdobyć ZŁOTY medal w każdym trybie scenariuszy. Jedno z bardziej czasochłonnych i irytujących trofeów obok Gorączka złota w tej grze.

    Do poszczególnych scenariuszy odsyłam do filmów w trofeach:

    Nie taki znowu nowicjusz
    Pojedynek
    Pęd do zwycięstwa
    Stare dobre czasy


    Dodatkowo będziemy musieli przejechać jeszcze 3 scenariusze w trybie F1 Classic. Tam również należy zdobyć złoty medal.

    Powrót do przyszłości
    Musimy ukończyć wyścig na pierwszym miejscu. Zadanie o tyle proste, bo startujemy z drugiej pozycji. W pierwszym zakręcie powinniśmy zaatakować Prosta i objąć prowadzenie. Teraz nie pozostaje nam nic innego jak utrzymać prowadzenie do końca i cieszyć się tym złotym medalem.

    Nerwy ze stali
    Rozpoczynamy wyzwanie na 3 pozycji, mamy 3 okrążenia do końca i jeden cel: wygrana. Jedno z trudniejszych wyzwań. Musimy zniwelować 8 sekundową stratę do lidera oraz go wyprzedzić, więc zmieniamy mieszankę na Mix3 i staramy się kręcić szybkie kółka.

    Asy w rękawie
    Rozpoczynamy wyścig z 10 miejsca i musimy dojechać na podium, mamy na to 4 okrążenia wyścigu. Brzmi trudno, ale jest banalnie proste. Zmieniamy na starcie mieszankę na Mix3, a następnie opóźniamy hamowanie w pierwszych dwóch zakrętach. Jeśli nam się uda, powinniśmy mieć dobrą pozycję w pierwszej 3. Teraz wystarczy powiększyć przewagę nad innymi bolidami. Jak już zyskamy trochę dystansu, zmieniamy mieszankę na Mix2 i jedziemy do mety.

     


    Mistrz kooperacji
    Wygraj mistrzostwa kierowców w trybie kooperacji.


    Nie jest to trudne trofeum pod warunkiem, że znajdziemy odpowiedniego partnera do ustawki. Jeśli już go znajdziemy, wchodzimy w GRA WIELOOSOBOWA -> ONLINE -> MISTRZOSTWA KOOPERACYJNE. Nie powinno być problemu ze zdobyciem mistrzostwa kierowców, zważywszy, że drugi gracz może zająć się "eliminacją" przeciwników, którzy zbytnio nam zagrażają w kwalifikacji generalnej. Należy pamiętać, żeby drugi gracz zajmował jak najwyższe pozycje, dzięki czemu zdobędziemy trofeum Wspólnym wysiłkiem za zdobycie mistrzostwa konstruktorów. Po ukończeniu większości wyścigów trofeum powinno nam wpaść. Jednak proponuję dokończyć sezon do końca, dzięki temu szybciej zdobędziemy trofea za ukończenie wyścigów online. W następnym sezonie role się odwracają i nasz kolega zdobywa mistrzostwo, a my skutecznie w tym mu pomagamy.

    Wspólnym wysiłkiem
    Wygraj mistrzostwa konstruktorów w trybie kooperacji.


    Patrz trofeum Mistrz kooperacji.

    Sieciowy entuzjasta
    Ukończ 25 wyścigów w sieci.


    Musimy ukończyć 25 wyścigów online. Wyścigi na podzielonym ekranie nie liczą się do tego trofeum, ale tryb kooperacji już tak, więc powinno nam wpaść podczas przechodzenia Mistrz kooperacji oraz Wspólnym wysiłkiem.

    Sieciowy fanatyk
    Ukończ 50 wyścigów w sieci.


    Trofeum to, to kontynuacja Sieciowy entuzjasta z tą różnicą, że należy ukończyć nie 25, a 50 wyścigów. Po dwukrotnym ukończeniu trybu współpracy i przejechaniu 2 krotnie wyścigu w Jerez ( W przerwie między testami) powinno nam pozostać do przejechania około 10 wyścigów. Szczególną uwagę należy zwrócić na to, aby sesja została ukończona przez wszystkich graczy, w innym wypadku wyścig nie będzie się nam wliczał do trofeum (choć w statystykach będziemy mieli go jako ukończony).

    Poddany próbie
    Ustanów czysty czas okrążenia na każdym torze w próbie czasowej.


    Podobnie jak w trofeum Pięciogwiazdkowy musimy pokonać "czyste" okrążenie, z tą różnicą, że na każdym z 22 torów. Tak na 22, do trofeum zaliczają się również tory z F1 Classic do których mamy dostęp za pomocą i w menu wyboru trasy. Jeśli uda nam się przejechać czyste okrążenie na każdym torze, trofeum jest nasze.

    Na wszelki wypadek
    Zapisz stan gry w trakcie sesji.


    W trakcie zwykłego GP lub podczas kariery w trakcie weekendu wyścigowego wciskamy i wybieramy Zapisz sesję. Po tej operacji trofeum powinno nam wpaść. Dzięki tej operacji możemy w dowolnym momencie przerwać wyścig i wrócić do niego innym razem. Funkcja przydatna przy robieniu trofeum Kierowca Formuły 1.

    Nie taki znowu nowicjusz
    Zdobądź medal w każdym scenariuszu dla początkującego kierowcy w trybie scenariuszy.


    Bardzo proste trofeum, należy zdobyć medal w każdym wyścigu (jest ich 5) w scenariuszu Początkujący kierowca. Wystarczy zaliczyć je na brąz, ale proponuję powalczyć trochę i zdobyć złote medale, zaowocuje to zdobyciem Poszukiwacz złota po uzbieraniu wszystkich medali w trybie scenariuszy.

    Dopiero się rozkręcam
    Mamy 3 okrążenia na wyprzedzenie naszego przeciwnika, którym jest Bianchi. W tym celu już na starcie zmieniamy mieszankę paliwa na Mix3. Po starcie, staramy się opóźnić hamowanie jak tylko jest to możliwe. W tym momencie powinniśmy wyprzedzić już Bianchiego, jeśli nie postarajcie się to zrobić w ciągu najbliższych kilku zakrętów. Na drugim okrążeniu zmieniamy mieszankę na Mix1 i dojeżdżamy do mety uważając na to by nie wyprzedził nas nasz rywal.

    To tylko kwestia czasu
    Mamy 3 okrążenia na wyprzedzenie Di Resty i wypracowaniu sobie 10 sekund przewagi. W tym celu zmieniamy mieszankę paliwową na Mix3 i zabieramy się do wyprzedania poszczególnych zawodników. W trakcie 2 okrążenia powinniśmy już mieć czystą drogę przed sobą, aby wypracować sobie 10 sek. przewagi.

    Byle do mety
    Zmieniamy mieszankę paliwową na Mix3 i zjeżdżamy do boksu na wymianę przedniego skrzydła. Teraz mamy 3 okrążenia na dogonienie i wyprzedzenie 4 kierowców. Dla ułatwienia dodam, że możemy ściąć niektóre szykany, np. tą na początku 2 sektora.

    Walka o punkty
    Zmieniamy mieszankę paliwową na Mix3. Mamy 3 okrążenia na wyprzedzenie Rosberga. Aby sobie ułatwić to zadanie możemy lekko ścinać szykanę na początku sektora 3 i tą w 1 sektorze.

    Nowicjusz mistrzem?
    Mamy za zadanie wyprzedzenie 5 szybszych bolidów w ciągu 3 okrążeń. Zmieniamy mieszankę paliwową na Mix3 i staramy się przejechać 3 idealne okrążenia. Należy również pamiętać o wykorzystaniu KERSa na wyjściu z zakrętów.

     


    Pojedynek
    Zdobądź medal w każdym scenariuszu pojedynku z kolegą w trybie scenariuszy.


    Podobnie jak w trofeum Nie taki znowu nowicjusz, należy zdobyć medal w każdym wyścigu (jest ich 5) w scenariuszu Pojedynek z kolegą. Wystarczy zaliczyć je na brąz, ale proponuję powalczyć trochę i zdobyć złote medale, zaowocuje to zdobyciem Poszukiwacz złota po uzbieraniu wszystkich medali w trybie scenariuszy.

    Ustawienie poprzeczki
    Mamy 3 okrążenia na dogonienie Pic'a. Całe szczęście jedziemy w Montrealu, gdzie dzięki ścięciu ostatniej szykany możemy zyskać kilka cennych sekund. Na samym początku proponuję przełączenie mieszanki paliwa na Mix3. Należy pamiętać, aby użyć KERS po wyjściu z nawrotu na początku 3 sektora.

    W krainie deszczów
    Mamy 4 okrążenia, aby znaleźć się przed Vergne. Dużym plusem jest to, że rozpoczynamy wyścig i na samym starcie możemy zmniejszyć dystans, jeśli nawet nie wyprzedzić Vergne. Związku z tym zmieniamy na początku mieszankę paliwa na Mix3, ale musimy pamiętać, aby ją zmienić z powrotem po pierwszym zakręcie. Ze względu na panujące warunki atmosferyczne, musimy uważać aby nie wypaść z toru i dowieźć dobre miejsce do mety.

    Problemy z silnikiem
    Tym razem mamy za zadanie obronić naszą pozycję. Niestety na 2 okrążenia przed metą, mamy awarie silnika, przez co zadanie to może być utrudnione. W takim przypadku proponuję zmienić w sektorach 1 i 2 mieszankę paliwową na Mix3, natomiast w sektorze 3 zmieniamy z powrotem na Mix1.

    Wypompowany
    Tym razem jedziemy na torze Suzuka w Japonii. Zaraz na samym początku zjeżdżamy do pit stopu na zmianę opon. Teraz mamy 4 okrążenia na wyprzedzenie Hamiltona, więc na samym początku zmieniamy mieszankę paliwową na Mix3. Kluczowym fragmentem na tym torze może być ostatnia szykana, którą możemy śmiało ściąć, dzięki czemu zyskamy kilka sekund. Musimy pamiętać jedynie, aby nie wyprzedzić w tym miejscu żadnego kierowcy, gdyż możemy zostać ukarani.

    Koniec sezonu
    Kolejny wyścig, który rozpoczynamy z linii startowej. Mamy 4 okrążenia na wyprzedzenie naszego kolegi z zespołu - Kimiego Raikonena. Kluczowym elementem tego wyzwania jest start oraz przejechanie pierwszej szykany. To właśnie tutaj powinniśmy wyrobić sobie przewagę nad Raikonenem. Jeśli nam się nie udało go wyprzedzić w pierwszym zakręcie, robimy restart. Naprawdę warto, gdyż jeśli już to zrobimy - wyzwanie to nie będzie takie trudne. Chyba nie muszę wspominać o przełączeniu mieszanki paliwowej na Mix3 przed startem.

     


    Pęd do zwycięstwa
    Zdobądź medal w każdym scenariuszu mistrza kierowców w trybie scenariuszy.


    Tak jak miało to miejsce w 2 poprzednich trofeach, zdobywamy medal w każdym wyścigu (jest ich 5) w scenariuszu Tytuł mistrzowski.

    Liczą się wyniki
    Kolejny wyścig gdzie na najważniejszy jest start. Może nie pierwszy zakręt, ale pierwszy sektor. Jeśli nam się uda, powinniśmy zyskać kilka pozycji nad rywalem. Powinniśmy przed startem zmienić mieszankę na Mix3.

    Następny bieg
    W kolejnym wyzwaniu przyjdzie nam się bronić przed atakami Filipe Massy. Niestety będzie nam przeszkadzała awaria skrzyni biegów. Jest jednak pewne ułatwienie, pod koniec okrążenia, jak Massa się już do nas zbliży - będziemy mogli ściąć odrobinę szykany, dzięki czemu zyskamy kilka milisekund, a nasz przeciwnik nie będzie mógł korzystać z DRS na prostej Start-Meta. Musimy jedynie uważać, żebyśmy nie zostali ukarani. Jeśli tak się stanie, korzystamy z powtórki i staramy się ściąć zakręt w troszkę mniejszym stopniu.

    Uwaga mokra nawierzchnia
    Kanada, 4 okrążenia, deszcz, jeden cel - dojechać do mety przed Vettelem. Dużym udogodnieniem będzie dla nas ostatnia szykana, jak już niejednokrotnie się o tym przekonaliśmy. To właśnie tutaj będziemy mogli zyskać kilka milisekund do Vettela. Należy również uważać z hamowaniem, gdyż na mokrej nawierzchni może to się skończyć wizytą na poboczu.

    Trzeba być konsekwentnym
    Tym razem będziemy potrzebowali równych czasów na każdym z 4 okrążeń. W 1 sektorze należy użyć KERS'u na wyjściu z nawrotu, dzięki czemu będziemy mieli większą prędkość na długiej prostej. W sektorze 2, spokojnie możemy ściąć kilka zakrętów, aby zyskać kilka dodatkowych sekund.

    Bezpieczeństwo przede wszystkim
    W ostatnim wyzwaniu mamy za zadanie dojechać do mety na 7 pozycji. Jedziemy w Austin w GP USA. Nie dość, że rozpoczynamy wyścig za samochodem bezpieczeństwa, to jeszcze pada deszcz. Na początku ważne jest to, aby trzymać się blisko Bottas'a i wyprzedzić go jak tylko wyścig zostanie wznowiony. Dodatkowo możemy zyskać kilka milisekund ścinając zakręty w 1 sektorze.

     


    Stare dobre czasy
    Zdobądź medal w każdym scenariuszu ostatniego roku w trybie scenariuszy.


    No i ostatni brązowy trofik za zdobycie medali w każdym wyścigu tym razem w scenariuszu Ostatni rok.

    Jazda na luzie
    Mamy 3 okrążenia do końca wyścigu, kilka sekund przewagi nad rywalem i mocno zużyte opony. Naszym zadaniem jest utrzymanie 3 pozycji. Należy ostrożnie dysponować gazem na wyjściu z zakrętów, bo łatwo wpaść w poślizg i wypaść z toru.

    Skrzydła
    Tym razem Monaco. Rozpoczynamy od zjazdu do boksu w celu wymiany przedniego skrzydła. Po wyjeździe z boxu będziemy mieli za zadanie wyprzedzić Rosberga. Przydatne mogą się okazać szykany w 2 sektorze, które możemy lekko przyciąć, ale nie należy przesadzać, gdyż możemy zostać ukarani.

    Z tyłu do przodu
    Startujemy z 15 pozycji, przed nami sznur bolidów który się wlecze za SC. Naszym zadaniem będzie wyprzedzenie Alonso i dojechanie na podium. Może wydawać się trudne, ale jeśli będziemy korzystali z tuneli aerodynamicznych za bolidami oraz opóźniać hamowanie przed szykanami powinno nam się udać. Ze względu na małą ilość paliwa, proponuję skorzystać z mieszanki Mix3 jedynie podczas pierwszego okrążenia. Pozostałe okrążenia możemy pokonać na Mix2.

    Uwierz w siebie
    Rozpoczynamy wyścig z karą przejazdu przez boks. Na jej wykonanie mamy 3 okrążenia. Możemy zrobić to na dwa sposoby. Pierwszy, to zjechać do boksu na pierwszym okrążeniu, a potem gonić Pereza lub też możemy spróbować wypracować sobie przewagę, aby później spokojnie zjechać na karę. Powinniśmy mieć około 10 sekund przewagi.

    Skończyć co się zaczęło
    No i ostatnie wyzwanie. Startujemy w GP Brazylii z 14 miejsca i musimy wygrać. Kluczowym momentem jest pierwsza szykana (dlatego zmieniamy na starcie mieszankę na Mix3). To właśnie tutaj powinniśmy postarać się uzyskać jak najlepszą pozycję. Dobrym miejscem do wyprzedzania jest sektor drugi. Dzięki opóźnionemu hamowaniu powinniśmy bez problemu zyskać kolejne pozycje. Należy też kontrolować poziom paliwa i w odpowiednim momencie zmienić mieszankę na Mix2.

     


    Dzień próby
    Ukończ pierwszy dzień testów młodego kierowcy.


    Musimy ukończyć pierwszy dzień testów młodego kierowcy, zaliczając wszystkie 8 punktów (testy i prezentacje wideo). Więcej informacji w trofeum Złote dziecko.

    W przerwie między testami
    Wygraj wyścig sieciowy na torze w Jerez w klasycznym bolidzie z lat 80.


    Tak jak w tytule. Najlepiej i najprościej jest je zdobyć ścigając się ze znajomym. Wybieramy tryb gry wieloosobowej -> online -> GP i wybieramy klasyczny tor w Jerez. Podczas tworzenia sesji trzeba zwrócić uwagę na wybór bolidów (należy ustawić te z lat 80), a także niedodawanie AI do sesji. Ustawienie 3 okrążeń, będzie dodatkowym ułatwieniem. Teraz wystarczy dojechać do mety przed kolegą i trofeum jest nasze.

    Niki novi
    Zalicz czyste okrążenie na torach Brands Hatch i Jerez w próbie czasowej w bolidzie Ferrari 312 T2.


    Podobnie jak w trofeum Pięciogwiazdkowy, należy przejechać "czyste" okrążenie na 2 klasycznych torach, z tą różnicą że musimy to zrobić bolidem Ferrari 312 T2 (jeździł nim między innymi Niki Lauda). Lecz, aby odblokować ten bolid musimy wpierw zarejestrować się w usłudze RACENET. W tym celu wchodzimy w Moje F1, a następnie wybieramy RACENET. Po rejestracji dostaniemy do swojej dyspozycji wspomniany bolid. A więc, ustanawiamy "czyste okrążenie" w F1 Classic -> Próba czasowa na obu torach bolidem Ferrari 312 T2 i trofeum jest nasze.

    Uwierz w siebie
    Zdobądź złoto w wyzwaniu lat 80. w jeździe na czas.


    Trofeum to wpadnie po uzyskaniu złotego medalu w Jeździe na czas w wyzwaniu na torze w Jerez. Jest to jeden z najtrudniejszych medali do zdobycia, ze względu na to, że bolid trochę się różni od tego, które mieliśmy okazję prowadzić do tej pory w grze, co za tym idzie - trudniej się prowadzi.

    W razie niejasności odsyłam do filmu:

     


    Ostatnio edytowane przez Blaid21 ; 20-01-2016 o 07:50
    Ustawka? W temacie zaproszenia PSN napisz tytuł gry w której szukasz pomocy. W innym przypadku zaproszenie nie zostanie zaakceptowane!


Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •