Autorami poradnika są: Pinkotka, FiodorKing, Appsik
Napisy do poradnika przygotowała kasiaPi






  • Trudność zdobycia platyny: 5/10 + Ankieta
  • Czas potrzebny na zaliczenie platyny: 80h+
  • Trofea offline: 51: ( x1, x3, x5, x42)
  • Trofea online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 2
  • Zalecana ilość przejść: 2
  • Trofea do pominięcia: The Patron, Servitude, Solitude, The Knave, Into the Manse, The Hero, Peace:, Headshunter, Serpents' Bane
  • Zabugowane trofea: brak

- FiodorKing




Wydana przez Capcom Dragon's Dogma to RPG akcji z perspektywy trzeciej osoby. Gra w starym stylu, bardzo zróżnicowana zarówno pod względem systemu walki jak i rodzaju napotykanych przeciwników. Widowiskowa, ciekawa i dość trudna Nawet na niskim poziomie trudności może sprawić problemy, zwłaszcza jeśli gramy od początku do końca sami, nie korzystając z członków drużyny (pawnów), pozostawionych w sieci przez naszych znajomych. Bossowie mają po kilka pasków zdrowia, my oczywiście nie, więc droga ku platynie może nie być taka krótka i prosta, jak nam się początkowo zdaje. Mankamentem jest niedopracowany system szybkiej podróży. Zanim porozstawiamy kryształy, które pozwolą nam szybciej się przemieszczać, będziemy musieli sporo się nachodzić.

Podczas gry warto pamiętać o kilku rzeczach - oczywiście są to tylko niezbędne podstawy:

  • Drużyna - Kompletujemy ją, wykorzystując w miarę możliwości pawnów, udostępnianych przez naszych znajomych w Rift Stones (kamienie przywołania). Przynajmniej na początku mogą być ogromnym ułatwieniem. Drużyna powinna być zróżnicowana. Pionki zawsze muszą być naszym uzupełnieniem. A więc, jeśli gramy postacią magiczną, dobieramy do drużyny postaci, które atakują fizycznie (przydatne są zwłaszcza klasy mieszane)
  • Zbieractwo - Zbieramy wszystko, co się da i składujemy w magazynie. Niczego nie wyrzucamy. Wszystko nam się przyda - jeśli nie do craftingu, to do questów, lub sprzedaży na końcu gry. Sprzedajemy tylko drugie i kolejne egzemplarze znalezionych zbroi i broni (jest pucharek za 350 unikalnych przedmiotów tego rodzaju). Gra inteligentnie zlicza przedmioty i u sklepikarza zawsze pokazuje, czy takowy już mamy, dlatego warto zachować po jednej sztuce. Zajrzyjcie do opisu stosownego pucharka. Pod koniec NG+ zrzucamy zapis na pendrive i sprzedajemy wszystkie zebrane materiały oraz różności, aby uzyskać co najmniej 10 000 000 złota (trofeum), a następnie biegamy po sklepikarzach i dokupujemy brakujące bronie i ubrania, oczywiście zaczynając od najtańszych.
  • Crafting - Znalezione materiały służą do ulepszania zbroi i broni. Warto z tego korzystać. Wzmacnia to nas i naszych pawnów, dodatkowo zwiększa szansę na smoczy upgrade. Jest to najwyższe wzmocnienie w podstawowej wersji gry, na które jest szansa przy pokonaniu smoka.
  • Klasa postaci - Klasę naszą oraz naszego głównego pionka możemy zmieniać i ulepszać w Gran Soren u karczmarza. Podstawową (tę, z którą zaczynamy) zalecam zmienić, jak najszybciej na jedną z klas zaawansowanych, albo hybrydę. Mają one o wiele więcej przydatnych umiejętności. Warto wiedzieć, ze po wymaksowaniu jednej klasy, możemy wybrać drugą i również ją rozwijać. Podczas gry, jeśli będziemy wystarczająco uparci i odważni, damy radę przetestować wszystkie

- Pinkotka






KROK 1:
Wątek fabularny - pierwsze przejście gry

Rozpoczynamy grę na łatwym poziomie trudności i przechodzimy wątek fabularny, nie przejmując się trofeami. Grę tak czy inaczej trzeba będzie w całości ukończyć drugi raz.
To, na czym warto się skupić, to zaliczenie jak największej ilości zadań pobocznych oraz uruchamianie wszystkich możliwych zadań z tablic ogłoszeniowych. Większość z nich będziemy kończyć przy okazji zwiedzania Gransys oraz podążając za wątkiem fabularnym. Kończenie tych pozornie nieważnych questów ma służyć oczywiście dopakowaniu naszego bohatera oraz jego towarzysza, a także nabrania przez nich wiedzy na temat danego obszaru, czy napotykanych wrogów. Bardzo ułatwia to późniejszą grę. Podczas pierwszego przejścia gry staramy się zbierać jak najwięcej rzeczy. Warto gromadzić wszystko, co zdołamy podnieść, ale była już o tym mowa we wstępie. Starajcie się przeszukiwać jak najwięcej lokacji oraz odkrywać jak najwięcej obszarów na mapie. Pozwoli to zdobyć trofea za odwiedzenie 150 lokacji, ukończenie 50 questów z tablic ogłoszeniowych, zabicie 3000 wrogów etc.
Zanim ruszycie do walki z Czerwonym Smokiem i odblokujecie Post Game, naprawdę dobrze się przygotujcie. Porządny level, wykupione umiejętności wysokiej klasy, ulepszony ekwipunek oraz rozsądnie dobrana drużyna to podstawa. Dojście do smoka oraz to, co czeka nas w Post Game, to nie przelewki. Będzie dość trudno. Jeśli ktoś potrzebowałby mocnego towarzysza, niech pisze do mnie - chętnie udostępnię mojego Pawna. Po pokonaniu Czerwonego Smoka jest 100% szans na smoczy upgrade, więc zanim smok padnie, załóżcie na siebie wszystko, co chcielibyście ulepszyć, a co akurat macie w ekwipunku.
Zapoznajcie się też z opisem pucharków, związanych z finałową walką, aby niczego nie przegapić.

  • Destiny
  • Solitude


KROK 2:
Post Game

Everfall w Post Game, a także "przeklęci" bossowie rozsiani po Gransys, to doskonały materiał do levelowania oraz gromadzenia złota i rzadkich materiałów. Na tym etapie gry trzeba pamiętać o pucharkach, które można zdobyć wyłącznie tu:

  • Headshunter
  • Eye Contact
  • Serpents' Bane
  • The Messiah (opcjonalnie - wejście do Chamber of Lament pojawi się w NG+ na plaży w Cassardis)

Kiedy będziecie gotowi, oddajcie 20 wakestones Quince i jeszcze raz skoczcie w przepaść Everfall, aby dotrzeć do walki z finałowym bossem. Trofea, na które trzeba zwrócić uwagę na tym etapie to:

  • Mercy
  • Servitude
  • Peace
  • Closure


KROK 3:
New Game +

Pierwsze, co robimy, po rozpoczęciu nowej gry, to wejście w Start -> History -> Adventure Log -> Quests. Tutaj sprawdzamy listę wykonanych questów pobocznych i porównujemy ją z rozpiską przy pucharku The Hero. Od samego początku musimy skupić się na wykonaniu brakujących zadań i niczego po drodze nie przegapić, aby oszczędzić sobie kolejnego przejścia gry. Pamiętajcie, że wystarczy wykonać brakujące zadania, aby trofeum wpadło. Nie trzeba od nowa zaliczać wszystkich questów po kolei. Warto co jakiś czas zrzucić zapis gry na pendrive, na wypadek, gdyby coś poszło nie po waszej myśli.
Podczas tego przejścia gry robimy brakujące trofea, ubijamy Ur-Dragona, jeśli nie zrobiliśmy tego w Post Game i gromadzimy jak najwięcej ubrań, broni i pieniędzy, aby bezboleśnie podejść do zdobycia pucharków:

  • The Coin Collector
  • Well Equipped

Kiedy mamy wszystko, kończymy grę i cieszymy się z nowej i całkiem satysfakcjonującej platyny !

- Pinkotka









The True Arisen
Collected all other Dragon's Dogma trophies.


Zbierz pozostałe trofea w Dragon's Dogma, by cieszyć się kolejną platyną.

- FiodorKing



It Begins
Completed the prologue.


Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

Nasz pucharek otrzymamy za ukończenie prologu gry, czyli zaliczenie pierwszego questu -> The End at the Beginning.
Podczas prologu opanujemy sterowanie, zapoznamy się z systemem walki oraz specyfiką przeciwników.
Trofeum wpadnie po walce z pierwszym minibossem w grze - Chimerą.

- Appsik


Onward
Departed from Cassardis.


Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy po tym, jak opuścimy bramy miasta Cassardis. Uwaga! Po wyjściu z lokacji, po drodze do Encampment, spotkamy atakowanego przez gobliny NPCa. Jest to sprzedawca - Reynard. Musimy koniecznie go ocalić. Reynard potrzebny będzie do zrealizowania questu pobocznego -> Search Party i zaliczenia pucharka The Hero.
Jeśli go nie ocalimy, zniknie z gry i pojawi się dopiero w NG+.

- Appsik



A New Ally
Summoned your own pawn.


Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

Po tym, jak opuścimy pierwszą lokację w grze - Cassardis, fabuła doprowadzi nas do kolejnego obozu, miejsca o nazwie The Encampment. W jednym z namiotów znajdziemy kamień tzw. Rift Stone. Kiedy go dotkniemy, dowiemy się, że zanim będziemy mogli go użyć, musimy dowieść, że nasz bohater to prawdziwy Arisen. Musimy więc chwilę pokręcić się po obozie i zaczekać na moment, w którym gra pokaże nam żołnierzy, biegnących walczyć z potworem. Oczywiście wybiegamy za nimi i pomagamy w pokonaniu mini bossa - wielkiego rannego Cyklopa. Po walce udajemy się z powrotem do obozu i kierujemy do Rift Stone. Tym razem będziemy mieć możliwość stworzenia własnego pionka, stałego członka drużyny. Po zaakceptowaniu zmian, otrzymamy towarzysza podróży i trofeum.

- Pinkotka



Getting a Head
Earned the approval of the Enlistment Corps.


Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy po ukończeniu questu -> A Rude Awakening. Zleceniodawcą zadania jest Mercedes - dowódca korpusu (kobieta), którą spotkamy w The Encampment.
Zadanie nie będzie dostępne od razu po wejściu do lokacji. Trzeba poszukać Mercedes po pokonaniu cyklopa oraz skompletowaniu własnej drużyny.
Mercedes będzie potrzebowała naszej pomocy w walce. Musimy zaakceptować jej propozycję odpoczynku. Pojawi się scenka, po której będziemy musieli walczyć z dość potężnym bossem - Hydrą. Po pokonaniu bossa i ponownej rozmowie z Mercedes, wpadnie nasze trofeum.

Uwaga! Za pokonanie Hydry nie wpadnie Wam na tym etapie trofeum Headshunter. Hydra, za którą wpada ten pucharek, pojawia się dopiero w Post Game.

- Appsik



The Courier
Entered Gran Soren.


Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy po ukończeniu questu -> Off With Its Head, w którym będziemy eskortować głowę Hydry do Gran Soren.
Zadanie jest bardzo proste, musimy iść po prostu obok wozu, ciągniętego przez wołu i odpierać ataki przeciwników: goblinów, wilków, harpii etc. Po tym, jak dotrzemy do stolicy i przekroczymy bramy miasta, wpada nasze trofeum.

- Appsik



Writ Large
Received a writ from the castle.


Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

Dostałeś rozkazy z zamku.
Po dotarciu do stolicy (Gran Soren), udajemy się do gildii Pawnów. Tam otrzymujemy zadanie. Gdy je wykonamy przy próbie wyjścia z gildii przyjdzie do nas Ser Dunkan z rozkazami. My odbieramy list i trofeum wpada.

- FiodorKing



Come Courting
Attended an audience with the duke.


Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy po ukończeniu questu -> Come to Court. Zleceniodawcą zadania jest Sir Maximillian (Gran Soren - okolice zamku), a odblokujemy je dopiero po wykonaniu co najmniej dwóch zadań, które zleci nam wcześniej, w ramach tzw. Wyrm Hunt Quests.
Uwaga! Zanim zgodzimy się pójść na zamek i wysłuchać wytycznych Księcia (Duke), powinniśmy ukończyć wszystkie zadania, które zlecił Sir Maximillian w ramach Wyrm Hunt Quests. Potrzebne jest do do pucharka The Hero. Lista zadań:

  • -> The Cypher
  • -> A Fortress Besieged
  • -> Seeking Salvation
  • -> The Watergod's Altar

Dopiero wtedy spokojnie możemy ponownie porozmawiać ze zleceniodawcą i udać się na zamek.

- Appsik



The Message
Received the duke's commendation.


Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

Otrzymaj wyróżnienie od księcia. Pucharek otrzymamy po wykonaniu misji Reward and Responsibility.

- FiodorKing



Rough Landing
Completed the urgent mission.


Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy po ukończeniu questu -> Deny Salvation. Quest będzie dostępny po tym, jak obronimy zamek przed Cockatrice (zadanie -> Honor and Treachery).
Zleceniodawcą jest Aldous, którego znajdziemy w zamku. W ramach zadania udamy się do lokacji o nazwie The Great Wall i po jego ukończeniu, odblokujemy możliwość walki z Czerwonym Smokiem, a więc misję -> The Final Battle.
Uwaga! Zanim udacie się do Smoka, zapoznajcie się z opisem pucharka: Solitude.

- Appsik



Destiny
Accepted the Godsbane blade.

Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

Otrzymamy je po ukończeniu questu -> The Final Battle.
Kiedy pokonamy smoka (Grigori) w The Tainted Mountain Temple, otrzymamy ostrze Godsbane. Jedyną broń, którą Arisen może zranić i zabić samego siebie. Zabicie Czerwonego Smoka kończy wątek podstawowy i przenosi nas do Post Game.

- Appsik




Treacherous
Peered into the very depths of the world.


Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

Zajrzyj w głębiny świata. Pucharek wpada pod koniec gry, po pokonaniu czerwonego smoka. Musimy udać się do Gran Soren, tam los fabularny doprowadzi nas do Everfall. Po tym trofka jest nasza.

- FiodorKing



Freedom
Escaped the yoke of eternity.


Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

Pucharek do odblokowania w Post Game. Od Quince, przy wejściu do Everfall, otrzymamy zadanie -> Fanthom Deep. Będziemy musieli zgromadzić 20 wakestones, co pozwoli nam opuścić Everfall i zmierzyć się z finałowym bossem. Everfall w Post Game jest świetnym miejscem do farmienia expa oraz rzadkich surowców, więc nawet jeśli będziecie mieć w ekwipunku 20 kamieni wskrzeszania, zastanówcie się dobrze, czy na pewno chcecie stamtąd wyjść Po oddaniu kamieni opuścimy bowiem lokację i nie będziemy mieli do niej dostępu aż do ukończenia wątku głównego w NG+. Jest tam mnóstwo ciężkich przeciwników, ale właśnie przy takich zaczyna się prawdziwa zabawa

Wakestones oraz Shards of Wakestones (3 shardy łączą się automatycznie w 1 cały kamień) upuszczane są przez każdego bossa, z każdego piętra Everfall. Jeśli chcemy mieć z głowy zadanie, wystarczy dostać się do Chamber of Lament i pokonać Ur-Dragona, z którego za każdym razem wypada 20 całych kamieni.

Do kolejnych pomieszczeń w Everfall dostajemy się, skacząc w otchłań i wciskając . Arisen automatycznie chwyci się najbliższej krawędzi. Jeśli mamy przepełniony ekwipunek i chcemy wrócić do Gran Soren, wystarczy użyć Ferrystone, albo opadać w Everfall do momentu, aż dostaniemy się ponownie na pierwszy poziom.

Uwaga! Zanim zakończycie zadanie i oddacie Quince 20 zebranych kamieni, upewnijcie się, że zdobyliście pucharki, możliwe do odblokowania wyłącznie w Post Game:

Headshunter
Eye Contact
Serpent's Bane


- Pinkotka



Mercy
Dealt the blow of deliverance.


Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy za zabicie ostatniego bossa - Seneschala. Zanim do tego przystąpicie, przeczytajcie opisy pucharków: Servitude i Peace, które łatwo można przegapić, a które są do odblokowania własnie podczas finałowego starcia.
Nie będę opisywać "walki", bo sami zorientujecie się, że nie jest to absolutnie potrzebne. Finałowy boss nie jest bowiem tym, do czego przyzwyczaiły nas inne gry. Po walce możecie być nieco skonsternowani, co dalej zrobić, więc dodam tylko, że aby ostatecznie zamknąć grę i przejść do NG+, będziecie musieli użyć na sobie Godsbane'a (znajdziecie go w ekwipunku).
Porównajcie z opisem Closure

- Pinkotka



Solitude
Obtained the almighty power of sovereignty.


Trofeum do przegapienia!

Szansę na zdobycie tego pucharka będziemy mieć podczas misji ->The Final Battle, którą odblokujemy wraz z wątkiem głównym. Po dotarciu do lokacji The Great Wall i wykonaniu przewidzianego w tej lokacji zadania, przyjdzie nam zmierzyć się z Czerwonym Smokiem - Grigorim. Kiedy tylko dotrzemy na arenę, Grigori postawi nas przed wyborem. Będziemy mogli albo stawić mu czoła w walce, albo odwrócić się i odejść.

To, co musimy zrobić, to opuścić arenę bez walki!
Trzeba uważać, aby nie zbliżyć się do smoka, ani nie ruszyć przypadkiem w jego kierunku. Odwracamy się i wychodzimy. Po krótkiej cut-scence gra zakończy się, ujrzymy napisy końcowe i otrzymamy trofeum. Po wszystkim będziemy mogli wybrać opcję -> Retry i tym razem zrobić ze smokiem, co należy

- Pinkotka



Servitude
Soar unto a new world.


Trofeum do przegapienia!

Pucharek do odblokowania podczas finałowego starcia z Seneschalem. Aby go otrzymać, na samym początku walki musimy zginąć. A więc, albo zdejmujemy z siebie wszystko i idziemy zrobić sobie herbatę, a w tym czasie Seneschal będzie nas zabijał, albo używamy na sobie Godsbane'a (znajdziemy go w ekwipunku), co jest jest równoznaczne z poniesioną porażką i śmiercią. Po wszystkim obejrzymy jedno z zakończeń, a po napisach będziemy mogli wybrać opcję -> Retry i skupić się na pucharku Peace

- Pinkotka



Peace
Took refuge in an illusion.


Trofeum do przegapienia!

Pucharek do odblokowania podczas finałowego starcia z Seneschalem. Aby go otrzymać, będziemy musieli dokonać analogicznego wyboru, przed jakim wcześniej ( Solitude) postawił nas The Red Dragon - Grigori: albo walczyć dalej, albo odejść. Podczas drugiego etapu starcia z finałowym bossem, kiedy dostaniemy możliwość wycofania się z walki, odwracamy się i wychodzimy do Cassardis. Oglądamy jedno z alternatywnych zakończeń, a po napisach wybieramy opcję -> Retry, aby tym razem doprowadzić walkę do końca i odblokować NG+

- Pinkotka



Closure
Put an end to all things.

Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

Doprowadź wszystkie sprawy do końca. Po czerwonym smoku, przyjdzie nam się zmierzyć z ostatnim bossem w grze. Znajduje się on w Everfall, lecz nie dostaniemy się tam jak na inne poziomy tej lokacji. W tym przypadku przyjdzie nam wypełnić zadanie związane z zbieractwem. Sam przeciwnik to pikuś na poziomie goblina . Gdy wróg polegnie od naszych ostrzy, my przejmujemy jego tron i używamy na sobie Godsbane Blade. Miecz ten spowoduje że popełnimy samobójstwo. Godsbane Blade znajdziemy w Menu Item.

- FiodorKing



The Laborer
Completed 50 notice board quests.


To, co musimy zrobić, to ukończyć 50 misji, dostępnych na tablicach ogłoszeniowych.
Tablic ogłoszeniowych w Gransys jest 6:

  • Cassardis - karczma Pablo's Inn
  • The Encampment - przy jednym z wyjść
  • Gran Soren - karczma Azalam's Union Inn
  • Gran Soren - naprzeciwko karczmy Azalama, w pijalni piwa (Market District Alehouse)
  • Gran Soren - Gildia Pawnów
  • Gran Soren - Gildia Pawnów: Piwnice (wejście do Everfall). Tylko jeśli posiadacie wersję Dark Arisen

Na tablicach dostępne są różnego rodzaju zadania: od łowieckich (zabijanie konkretnych stworzeń), poprzez zbierackie (kolekcjonowanie przedmiotów) aż do eskortowych (doprowadzanie NPCów do konkretnych miejsc na mapie).

Warto uaktywniać wszystkie questy łowieckie i zbierackie, jakie napotkamy, gdyż wykonujemy je mimochodem, podczas innych zadań. Jeśli chodzi o eskortowanie, trzeba pamiętać o tym, że należy od razu takie zadanie wykonać. Dołącza do nas bowiem NPC, który jest mięsem armatnim dla przeciwników Jego śmierć jest równoznaczna z niezaliczeniem questu. Także uważajcie na to.
Sprawdzajcie też tablice za każdym razem, kiedy jesteście w danym miejscu. Po zaliczeniu zadań wziętych z tablic, albo po ukończeniu questów fabularnych, udostępniają się na nich nowe zadania.

- Pinkotka



The Hero
Completed all pre-planned, non-notice board quests.


Trofeum do przegapienia!

Najtrudniejsze i najbardziej skomplikowane trofeum w grze. Trzeba ukończyć wszystkie questy fabularne i poboczne. Do pucharka nie liczą się (na szczęście) zadania dostępne na tablicach ogłoszeń. Trofeum bardzo łatwo przegapić, gdyż część questów jest dobrze ukryta, część jest dostępna po spełnieniu pewnych warunków w grze, a większość może po prostu przepaść, jeśli za szybko pchniemy fabułę do przodu. Aby nie psuć sobie rozgrywki, w pierwszym przejściu gry proponuję nie patrzeć na listę i zaliczać, co tylko się da, a po trofeum sięgnąć w NG+. Gra zapamiętuje progres i jeśli przeoczymy np. 2 questy poboczne w pierwszym przejściu, w drugim wystarczy ukończyć wyłącznie te 2 brakujące i dostaniemy pucharek. Po pierwszym przejściu gry ilość zaliczonych questów można sprawdzić w statystykach:

Start -> History -> Adventure Log -> Quests

Poniżej załączyłam spis wszystkich zadań i krótką informację o pobocznych questach. Na zielono zaznaczone są zadania, które udostępniają się w grze po ukończeniu questów głównych, wymienionych nad nimi. Jeśli pojawia się fioletowa strzałka, oznacza to, że dany quest poboczny należy ukończyć przed zadaniami głównymi w danej grupie. A więc np. -> Grim Tidings przed -> A Rude Awakening.

Trzeba bezwzględnie pamiętać o:

  1. - uratowaniu Reynarda po tym, jak pierwszy raz opuścimy Cassardis (atakują go gobliny na gościńcu)
  2. - powrocie do Cassardis z Encampment, zanim uruchomimy quest główny -> Off With Its Head. Musimy odszukać Madeleine (będzie w karczmie) i eskortować ją do Encampment oraz dać jej pieniądze
  3. - udaniu się do lokacji The Ruins of Heavenspeak Fort w kobiecym przebraniu, albo z drużyną złożoną wyłącznie z kobiet.
  4. - porozmawianiu z księżną w ogrodzie po pierwszej wizycie w zamku Duke'a oraz ukończeniu questu -> Arousing Suspicion



  • QUESTY GŁÓWNE
  • QUESTY POBOCZNE DOSTĘPNE W TYM MIEJSCU FABUŁY
  • QUESTY DO UKOŃCZENIA PRZED WYMIENIONYM WĄTKIEM GŁÓWNYM


The End at the Beginning
Harbinger of Destruction
Newly Arisen


- Floral Delivery
- Lost Faith
- Grim Tidings

Upon a Pawn
Call of the Arisen


- Guard Duty
- Deep Trouble

Strength in Numbers
A Rude Awakening


- An Uninvited Guest
- Lost and Found

  • ------------> Grim Tidings


Off With Its Head

- A Troublesome Tome
- Deeper Trouble
- Reaper's Scorn
- Search Party
- Thick as Thieves
- No Honor Among Thieves
- Of Merchants and Monsters

  • ------------> Floral Delivery
  • ------------> Lost Faith
  • ------------> Guard Duty


A Matter of Myrmidons

- Dying of Curiosity
- Land of Opportunity


Lure of the Abyss

- Chasing Shadows
- Escort Duty


  • ------------> Lost and Found


Wyrm Hunt Quests:
- The Cypher
- A Fortress Besieged
- Seeking Salvation
- Justice Done
- The Watergod's Altar
Come to Court


- Rise of the Fallen
- The Conspirators
- Arousing Suspicion
- Witch Hunt
- The Dragon's Tongue
- Mettle Against Metal
- Idol Worship
- Supplier's Demand
- Nameless Terror
- Talent in Bloom
- A Parting Gift
- An Innocent Man
- Farewell, Valmiro
- Supply and Demands

  • ------------> Reaper's Scorn
  • ------------> Chasing Shadows
  • ------------> A Troublesome Tome
  • ------------> Dying of Curiosity


Griffin's Bane
Trials and Tribulations


  • ------------> The Conspirators
  • ------------> Supply and Demands


The Wyrmking's Ring
Pride Before a Fall


- Bad Business

Honor and Treachery
Reward and Responsibility


- Duchess In Distress

Deny Salvation

  • ------------> Land of Opportunity
  • ------------> Bad Business
  • ------------> Search Party
  • ------------> Duchess In Distress


The Final Battle

  • ------------> Deep Trouble
  • ------------> An Uninvited Guest
  • ------------> Thick as Thieves
  • ------------> No Honor Among Thieves
  • ------------> Of Merchants and Monsters
  • ------------> Deeper Trouble
  • ------------> Escort Duty
  • ------------> Witch Hunt
  • ------------> The Dragon's Tongue
  • ------------> Nameless Terror
  • ------------> An Innocent Man
  • ------------> Farewell, Valmiro
  • ------------> Search Party


A Warm Welcome
Fathom Deep


  • ------------> Idol Worship
  • ------------> Supplier's Demand
  • ------------> Mettle Against Metal


Final Judgement
The Great Hereafter


  • ------------> wszystkie pozostałe


Skrótowa informacja o questach pobocznych - szczegółowe opisy w razie potrzeby znajdziecie tu - klik:

 
Floral Delivery - Cassardis, zleceniodawca Benita. Znajdziecie ją w polowym "szpitalu" na wschód od karczmy Pablosa. Trzeba będzie dostarczyć jej 5x Sunbright flowers (powszechna, często spotykana roślinka) i 1x Moonbright flower (do znalezienia po zmroku).

Lost Faith - Cassardis, zleceniodawca Father Clemente. Znajdziecie go w kaplicy w mieście. Drogą do góry, do samego końca. Poprosi Was o dostarczenie zaginionej księgi. Znajdziecie ją nieopodal, na dachach budynków.

Grim Tidings - Cassardis, zleceniodawca Elvar. Znajdziecie go w północnej części miasta. Fisherman's House, przy głównej ulicy, obok zniszczonych wrót. Poprosi o dostarczenie informacji jego znajomemu na plaży.

Guard Duty - Cassardis, zleceniodawca Madeleine. Znajdziecie ją w karczmie Pablosa.Zanim Pójdziemy dalej z fabułą (zgodnie z rozpiską opracowaną powyżej), cofamy się z Encampment do Cassardis, uaktywniamy zadanie, eskortujemy dziewczynę do celu i dajemy 1000 złota na rozkręcenie interesu.

Deep Trouble - Cassardis, zleceniodawca Poll. Jest to strażnik, stojący obok studni, przy bramie miasta. Na zlecenie Polla będziemy musieli oczyścić jaskinię z potężnych na tym etapie gry przeciwników - Saurianów.

An Uninvited Guest - Cassardis, zleceniodawca karczmarz Pablos. Trzeba będzie w ciągu dnia porozmawiać z dwojgiem mieszkańców miasta i przeprowadzić wywiad, po czym powrócić do Pablosa, któremu pomożemy schwytać złodzieja. Nocą będziemy szukać go na uliczkach miasta. Pojawi się biegnąca postać. Gonimy ją i gdy jesteśmy obok chwytamy za pomocą .

Lost and Found - Cassardis, zleceniodawca Adaro. Quest uruchamia się po opuszczeniu Encampment i porozmawianiu z napotkanym NPC-em o niejakiej Quinie. Gdy dotrzemy do Cassardis, Adaro (przywódca wioski) wyśle nas do Witchwood, gdzie będziemy musieli eskortować Quinę do celu. Po powrocie do niego zadanie zostanie zaliczone.

A Troublesome Tome - Gran Soren, zleceniodawca Steffen. Znajdziemy go w okolicy Fountain Square. Steffen poprosi nas o dostarczenie księgi Salomet's Grimoire. Po dostarczeniu jej do niego, zadanie zostanie zaliczone. W trakcie tego questu możemy po drodze uruchomić kilka innych. Uważajcie na lokację o nazwie The Ruins of Heavenspeak Fort. Jest to miejsce, w którym są same kobiety i jeśli w naszej drużynie będzie mężczyzna, zaatakują nas i zaprzepaścimy szansę na otrzymanie od nich zadania. Jeśli macie w drużynie pionków, którzy są mężczyznami, przed udaniem się tam z innym pobocznym questem, przebierzcie ich w kobiecy strój - Set of Lady's Garb. Można go kupić u sklepikarza w The Black Cat. Lokacja nie jest ściśle związana z tym konkretnie zadaniem, ale uczulam odpowiednio wcześniej. Księgę znajdziecie w męskim obozie - Ruins of Aernst Castle.

Deeper Trouble - Cassardis, zleceniodawca Rorric. Wewnątrz studni, w której byliśmy w ramach questu -> Deep Trouble. Po wejściu do Cassardis usłyszymy wołanie o pomoc, dobiegające ze studni. Wystarczy zejść tam i zrobić co trzeba.

Reaper's Scorn - Gran Soren - okolice Gildii Pawnów, zleceniodawca Austine. Jest to ojciec umierającego syna, który poprosi o doręczenie kamienia wskrzeszającego - Wakestone. Gdy już będziemy mieć takowy w ekwipunku, podchodzimy do leżącego syna i leczymy go. Informacje o Wakestones znajdziecie w poradniku.

Search Party - Cassardis-Encampment, zleceniodawca Reynard. Reynard to sprzedawca, którego będziemy musieli ocalić zaraz na początku gry, po pierwszym opuszczeniu Cassardis. Będzie na gościńcu, atakowany przez gobliny. Po tym, jak go uratujemy, ponownie spotkamy go w Encampment. Aby uruchomić quest, który będzie składał się z kilku części, będziemy musieli kolejno:
  • Zawrzeć z nim ok 10 niezależnych transakcji typu: kupno/sprzedaż. Wystarczy sprzedać pojedyncze strzały, albo okoliczne roślinki. Ważne, żeby kończyć transakcję, wychodzić ze sklepu i dopiero zaczynać drugą. Quest uruchomi się, a Reynard poprosi nas o -> Scrap Iron. Gdy znajdziemy taki przedmiot, przynosimy mu, czekamy na uaktualnienie questu, po czym znów wchodzimy do sklepu.
  • Zawieramy ok 15 niezależnych transakcji. Tym razem Reynard poprosi nas o -> Miasmite. Przedmiot możemy zrobić, łącząc Firefly Stone z Shard of Miasmite. Możliwe, ze znajdziemy też ten rzadki przedmiot, po zabiciu przeciwnika o nazwie Phantom (w Katakumbach, albo w nocy w Witchwood). Gdy będziemy już go mieć, przynosimy Reynardowi i po uaktualnieniu questu, znów zaczynamy zakupy.
  • Tym razem zawieramy ok 25 niezależnych transakcji. W ostatniej części zadania Reynard poprosi nas o informacje, dotyczące jego ojca. W tym celu będziemy musieli znaleźć 6 kartek z dziennika podróży poszukiwanego: #1 - Encampment (w skrzyni), #2 - Catacombs (drugi poziom), #3 - Gran Soren (dostajemy się tam po dachach, na północ od sklepu The Black Cat. Powinniśmy zobaczyć drabinę, po której można zejść, aby otworzyć skrzynię), #4 - Ta może być trudna do znalezienia. Znajdziemy ją w skrzyni, w lokacji Miasmic Haunt. Na mapie jest to na południe od The Greatwall Encampment, w sekcji Barta Crags, #5 - Soulflayer Caverns (w skrzyni), #6 - Ancient Quarry (w skrzyni)


Thick as Thieves - Ruins of Heavenspeak Fort, zleceniodawca: Ophis lub Betiah. Uwaga! The Ruins of Heavenspeak Fort. Jest to miejsce, w którym są same kobiety i jeśli w naszej drużynie będzie mężczyzna, zaatakują nas i zaprzepaścimy szansę na otrzymanie od nich zadania. Jeśli macie w drużynie pionków, którzy są mężczyznami, przed udaniem się tam, przebierzcie ich w kobiecy strój - Set of Lady's Garb. Można go kupić u sklepikarza w The Black Cat.

No Honor Among Thieves - Ruins of Aernst Tower, zleceniodawca Maul. Męska wersja powyższego zadania, ale nie trzeba się przebierać Do tej lokacji traficie podczas poszukiwania Salomet's Grimoire.

Of Merchants and Monsters - Ancient Quarry - wejście, zleceniodawca Alon. Alon zleci nam oczyszczenie terenu i ubicie trzech ogrów.

Dying of Curiosity - Cassardis, zleceniodawca Merin (najczęściej jest na plaży, w ciągu dnia). Będziemy musieli zaciągnąć języka wśród mieszkańców Cassardis, na temat niejakiego Valmiro i odszukać go. Będziemy potrzebować 6 leczniczych roślinek Greenwarish, aby ukończyć quest. Valmira najpierw znajdziemy między Cassardis a Encampment - lokacja Unusual Beach, za drugim razem po wejściu do lasu Witchwood, za każdym razem będziemy leczyć go roślinkami. Po wszystkim Valmiro powróci do Cassardis, gdzie będziemy mogli zakończyć quest.

Land of Opportunity - Gran Soren, zleceniodawca Fournival. Znajdziemy go w jego domu, niedaleko zamku, lub między zamkiem a głównym placem miasta. W ramach tego questu będziemy musieli porozmawiać z trzema osobami: Jasperem, Sarą i Pipem. Pip może przysporzyć trochę problemów, bo ucieka i chowa się na dachach. Za pierwszym razem będziemy musieli dostać się na dach po drabinie w Gran Soren i skakać do niego z dachu na dach, za drugim trzeba od razu pójść do Gildii Pawnów - na budynek, na którym się ukrył, dostaniemy się stamtąd, po prostu wskakując z ziemi. Po rozmowach podejmujemy decyzję, zgodną z naszym zamysłem oraz sumieniem i kończymy quest.

Chasing Shadows - Gran Soren, zleceniodawca Mason. Znajdziecie go w Fountain Square, albo w Slumsach. Quest będzie polegał na śledzeniu podejrzanego. Trzeba pozostawać niewykrytym! Pamiętajcie, to jest bardzo ważne. Obiekt zadania aktywny nocą.

Escort Duty - Gran Soren, zleceniodawca Fournival. Quest będzie aktywny po ukończeniu zadań -> Land of Opportunity oraz -> Chasing Shadows. Będziemy zabawiać córkę Fournivala. Warto mieć przy sobie butelkę wody oraz wiedzieć, gdzie małolata nam się schowa (karczma Asalama, lub okolice tablicy ogłoszeń w Arsmith's Alehouse). W nagrodę otrzymamy cenny przedmiot - Gold Idol.

Rise of the Fallen - Gran Soren, zleceniodawca Sir Maximilian. Aby bezinwazyjnie przejść przez zadanie i dostać First Key to Salvation, trzeba założyć na siebie Set of Salvation Robes i w przebraniu podążać za znacznikiem na mapie. Ale jeśli nie macie i nie chcecie mieć takiego ciuszka, inne klucze potrzebne do zadania, można będzie nabyć drogą "łapówkarską" - First Key to Salvation, albo stosując stare dobre zastraszenie - Second Key to Salvation Z kluczem udamy się do katakumb i tam kontynuujemy zadanie. Dodam tylko, żebyście przeszukiwali każdy grób i każdą skrzynkę, aby znaleźć 5 Gems of Salvation.

The Conspirators - Gran Soren, zleceniodawca rycerz Ser Fedel. Quest udostępni się po poznaniu Duke'a. Trzeba ukończyć go przez wykonaniem zadań dla Aldousa -> Trials and Tribulations i -> Griffin's Bane, gdyż uniemożliwią jego kontynuowanie. Najlepiej zrobić to zadanie od razu, po otrzymaniu. Czekamy więc do nocy i czekamy w ogrodzie na Fedela, a następnie ruszamy do Soulflayer Canyon na poszukiwanie listu.

Arousing Suspicion - Gran Soren, zleceniodawca Mirabelle. Quest jest dostępny tylko wtedy, jeśli po pierwszej wizycie w zamku, porozmawialiśmy z Księżną, obecną w przypałacowym ogrodzie. Gdy wychodzimy z zamku, pojawia się krótki filmik, pokazujący ją.
Jeśli rozmawialiśmy z nią, musimy poszukać jej służki Mirabelle. Zazwyczaj jest również w ogrodach, w przedsionku - po wejściu do zamku, albo w okolicach wejścia na wieżę, prowadzącą do komnat księżnej. Po otrzymaniu questu, znów musimy spotkać się z nią w ogrodach, w nocy i kontynuować zadanie zgodnie ze znacznikiem. Uwaga! Będziemy musieli zareagować na wydarzenia w komnacie Księżnej. Nie możemy pozostać w ukryciu.

Witch Hunt - Gran Soren, zleceniodawca: automatycznie po wysłuchaniu rozmów na placu miasta. Będzie trzeba udać się do Witchwood, aby ocalić Selenę.

The Dragon's Tongue - Witchwood, zleceniodawca: podniesienie kamiennej tabliczki w okolicy Guardian's Grave. Quest dostępny po ukończeniu Witch Hunt.

Mettle Against Metal - Witchwood, zleceniodawca: zbliżenie się do golema nad rzeką w okolicy Guardian's Grave. Quest dostępny po ukończeniu Witch Hunt. Dobrze mieć w drużynie pawnów, zadających obrażenia typowo fizyczne (miecze/łuki). Magia niestety działa słabo, żeby nie powiedzieć wcale.

Idol Worship - Gran Soren, zleceniodawca: sklepikarz Caxton. Poprosi o dostarczenie Idola. Wystarczy doręczyć mu jakąkolwiek sztukę. Najlepszy jest oczywiście złoty, który da nam najlepsze profity. Analogiczny quest -> Supplier's Demand

Supplier's Demand - Gran Soren, zleceniodawca: Madeleine. Quest analogiczny do -> Idol Worship. Musimy dać sklepikarce figurkę Idola. Dowolnego typu: brązowego, srebrnego lub złotego.

Nameless Terror - Gransys. Quest uruchomi się po opuszczeniu Gran Soren po ukończeniu obojętnie jakiego zadania w ramach Wyrm Hunt Quests. Po wyjściu z Gran Soren będzie krótka scenka, sugerująca, ze ktoś czyha na życie Arisena. Oczywiście wszystkie zasadzki musimy zaliczyć. Jest ich 5 i uaktywniają się tylko w nocy. Na początku nie ma żadnych znaczników na mapie, dopóki nie zbliżymy się do danego miejsca:
  • #1 - Na zewnątrz Ancient Quarry (północne wejście)
  • #2 - Na północ od Gran Soren, w kierunku Bluemoon Tower
  • #3 - Mountain Waycastle. Tutaj może pojawić się w kilku miejscach. Trzeba pokręcić się i poszukać
  • #4 - Okolice The Encampment
  • #5 - Cassardis - wejście


Talent in Bloom - The Abbey, zleceniodawca Quina. Można tam dotrzeć w ramach zadania z tablicy ogłoszeń (eskortowanie Quiny), bądź dojść tam po poznaniu Duke'a, Quina wówczas tam już będzie. Dziewczyna da nam kwiat, który możemy komuś podarować. Wystarczy go jej oddać i zadanie zostanie zaliczone.

A Parting Gift - The Abbey, zleceniodawca Clarus. Aby uaktywnić quest, musimy powrócić kilka dni po -> Talent in Bloom

An Innocent Man - Cassardis, zleceniodawca Tomlin. Tomlin to dzieciak, który najczęściej w ciągu dnia biega w okolicy plaży. Realizując quest, warto mieć przy sobie co najmniej 1-2 Skeleton keys.

Farewell, Valmiro - Cassardis, zleceniodawca Valmiro. Dla Valmiro tym razem musimy zdobyć kilka przedmiotów, aby mógł wyruszyć w podróż:

  • Potent Greenwarish
  • Lantern
  • Sour Ambrosial Meat
  • Pilgrim's Charm


Supply and Demands - Windbluff Tower, zleceniodawca Ser Daerio. Quest dostępny po spotkaniu z Księciem

Bad Business - Gran Soren, sklep Madeleine. Tylko, jeśli wcześniej ukończyliśmy questy -> Guard Duty i -> Chasing Shadows. po spotkaniu z Dukem, Okaże się, ze Madeleine nie ma na miejscu, ale będzie Katlyn, która zleci nam zadanie.

Duchess In Distress - Gran Soren, zleceniodawca Mirabelle. Quest dostępny po tym, jak wyjdziemy ze skarbca Księcia i będziemy mieli udać się do The Grat Wall. Zanim to zrobimy szukamy w ogrodzie służki księżnej, która zleci nam zadanie i da przebranie, w którym będziemy mogli dostać się do Duke's Manse. Uwaga, zadanie będzie aktywne tylko, jeśli wcześniej skończyliśmy -> Arousing Suspicion

- Pinkotka


Human Resources
Changed your vocation.


To, co musimy zrobić, to zmienić klasę Arisena. Na początku gry możemy wybrać jedną z trzech podstawowych klas: Fighter, Strider, Mage. Po tym, jak osiągniemy co najmniej poziom 10 i dotrzemy do Gran Soren, otrzymamy możliwość zmiany klasy postaci.
W tym celu musimy udać się do karczmy i porozmawiać z Asalamem. U Asalama oprócz skorzystania z noclegu, czy zarządzania ekwipunkiem, możemy wykupić nowe umiejętności oraz przekwalifikować siebie i naszego pawna. Wybieramy więc opcję dialogową -> Change vocation i wykupujemy nową klasę. Do wyboru jest ich 9:

Podstawowe (koszt 1000 punktów dyscypliny)

  • Fighter
  • Strider
  • Mage

Zaawansowane (koszt 1000 punktów dyscypliny)

  • Warrior
  • Ranger
  • Sorcerer

Hybrydy (koszt 1500 punktów dyscypliny)

  • Mystic Knight
  • Assassin
  • Magick Archer


- Pinkotka



The Specialist
Learned all the skills of a single vocation.


Naucz się wszystkich umiejętności dla pojedynczej klasy. Możemy wykonać to na samym sobie, bądź na naszym Pawnie. Skilli możemy uczyć się w gospodach i obozach Rest Camps. Do zakupu umiejętności potrzebne nam będą Discipline Points (DcP). Punkty te otrzymujemy poprzez wykonywanie questów i eliminacje wrogów. Kolejną ważną sprawą jest Vocation level. Poziomów vocation jest 9 i nabija się je jak normalny poziom postaci, z tym że tutaj będziemy potrzebowali więcej EXP. Z każdym wyższym levelem vocation będą nam się odblokowywały nowe umiejętności. Wszystkiego zdołamy się nauczyć, dopiero po osiągnięciu 9 lvl. klasy.

- FiodorKing



The Veteran
Defeated 3,000 enemies.


Pokonaj 3,000 przeciwników. Chyba nie trzeba zbytnio tłumaczyć o co kaman. Nie omijaj słabych przeciwników, zabijaj wszystko co się rusza i jest wrogo do Ciebie nastawione. Najczęściej na swojej drodze spotkamy gobliny, różne odmiany wilków, bandytów czy umarlaków, których pokonanie nie sprawi wam żadnych problemów. Mi osobiście wpadło przy pierwszym przechodzeniu gry, ale ja dużo expiłem na początku. Grając normalnie, wpadnie podczas NG+.

- FiodorKing



Headshunter
Defeated a hydra or archydra.


Trofeum do przegapienia!

Zaznaczam, że trofeum jest możliwe do pominięcia, ponieważ możemy zdobyć je wyłącznie w Post Game.
Podczas questu -> A Rude Awakening, zleconego przez Mercedes w Encampment, będziemy walczyć z Hydrą, ale nie liczy się ona na poczet tego pucharka.
Podobnie, jeśli podczas pierwszego przejścia gry traficie do Bitterblack Isle, (jest to lokacja z dodatku Dark Arisen) i zabijecie Hydrę, która znajduje się w miejscu o nazwie Rotunda of Dread, trofeum również nie wpadnie.

Hydra/Archydra musi być zabita w Post Game.

Hydra
HP -> 100 000
Słabość -> wszystkie 4 głowy
Lokacja:

  • Frontier Caverns (odradza się co 7 dni w grze.) - pojawia się w Post Game
  • DLC. Rotunda of Dread (Bitterblack Isle) - przed pokonaniem Daimona


Archydra
HP -> 100 000
Słabość -> wszystkie głowy
Lokacja:

  • The Everfall (Chamber of Hesitation) - pojawia się w Post Game
  • DLC. Rotunda of Dread (Bitterblack Isle) - jeśli Daimon został wcześniej pokonany

Do walki najlepiej skompletować drużynę, która będzie się wzajemnie uzupełniać. Dobry zestaw to np. Sorcerer z czarami obszarowymi typu High Maelstrom, High Bolide etc. + jeden albo dwóch Rangerów + jakaś klasa mieszana, albo mag ze zdolnością leczenia. Wybór należy do was. Generalnie chodzi o to, aby móc atakować z dystansu, ale mieć kogoś, kto będzie wspinał się na hydrę i obcinał jej głowy. (Bardzo skuteczna umiejętność, to Hundred kisses u Assassina, Stridera, Magick Archera). Na tym etapie gry będziecie już mieli opracowane swoje sposoby na różnej maści bossów, więc nie będę podawać konkretnego sposobu na walkę. Wszystko zależy od doboru towarzyszy oraz ich umiejętności. Ja walczyłam Sorcererem, miałam w drużynie Assassina, Rangera oraz Magick Archera. Używałam wyłącznie czarów obszarowych i skupiałam się na leczeniu drużyny. Dobrze działa ogień, więc zaklinałam dodatkowo broń towarzyszy. Oni załatwiali resztę
Po tym jak Hydra, albo Archydra padnie, pucharek będzie Wasz.

- Pinkotka




Eye Contact
Defeated an evil eye.


Evil Eye musi być zabity w Post Game

Raczej nie przegapimy tego pucharka, ponieważ zazwyczaj jest to pierwszy boss, z którym przyjdzie nam walczyć w Everfall. Pucharek wpada wyłącznie w Post Game. Jeśli podczas pierwszego przejścia gry traficie, przed odblokowaniem Post Game, do Bitterblack Isle (jest to lokacja z dodatku Dark Arisen) i zabijecie potężną odmianę Evil Eye, która znajduje się w miejscu o nazwie Rotunda of Dread, trofeum również nie wpadnie.

Evil Eye
HP 66 666
Słabość - Oko
Lokacja:

  • The Everfall (Chamber of Confusion) - pierwszy boss: występuje raz, przy pierwszym wejściu na arenę
  • The Everfall (Chamber of Sorrow) - odradza się co 4 dni w grze
  • DLC. Rotunda of Dread (Bitterblack Isle) (najsilniejsza wersja bossa z pięcioma Vile Eyes)

Jest to mocny przeciwnik, oślepia drużynę, atakuje m.in za pomocą upierdliwych macek, które zadają spore obrażenia. Otoczony jest skorupą, która chroni go przed atakami. Gracze dystansowi powinni celować w oko - po zadaniu odpowiednich obrażeń Evil Eye pada, jego oko wypada na ziemię, co poprzedzone jest krótką animacją, po czym można bezkarnie je siekać. Bardzo przydatny jest Sorcerer, który może rzucać zaawansowane czary obszarowe: High Seizm, High Bolide, High Maelstrom. Skorupa Evil Eye jest mało odporna na obrażenia magiczne, więc tym sposobem można go najszybciej powalić na ziemię. Resztę załatwiają klasy, które mają mocne ataki bezpośrednie. Jak zawsze podstawą do bezbolesnej walki jest dobrze dobrana, uzupełniająca się drużyna - mój sprawdzony zestaw to Sorcerer (ja), Assassin, Magick Archer i Ranger.
Po tym, jak Evil Eye padnie, Wy otrzymacie trofeum.

-Pinkotka





Serpents' Bane
Defeated a drake, wyrm, and wyvern.

Trofeum do przegapienia!

Zaznaczam, że trofeum jest możliwe do pominięcia, ponieważ dwóch z trzech przeciwników, możemy spotkać wyłącznie w Post Game. Jeśli przedwcześnie zakończycie quest -> Fanthom Deep a nie macie wersji Dark Arisen, smoki pojawią się dopiero po ukończeniu wątku głównego w NG+. To, co trzeba zrobić, to zabić każdy rodzaj smoka: drake, wyrm i wyvern.

Drake:

HP: 80 000
Słabość: Serce, lód
Atak: ogień, kontrola umysłu pionków, zamiatanie ogonem, łapanie, zgniatanie
Lokacja:

  • Wątek główny: Okolice Shadow Fort - Devilfire Grove
  • Post Game: Estan Plains - na zachód od Gran Soren
  • Post Game: Conqueror's Sanctuary - południowo-zachodnia część Gransys
  • Post Game: Everfall. Chamber of Fate
  • Post Game: DLC. Bitterblack Isle. Rotunda of Dread. Przed pokonaniem Daimona.

Słaby punkt tego smoka, to serce, umiejscowione na piersi. Dobrze jest trzymać się na dystans i używać czarów lodowych np. High Gicel, albo zaklętej lodem broni. Po zadaniu wystarczającej liczby obrażeń smok padnie na ziemię i wtedy można bez stresu walczyć w zwarciu. Jak zawsze sprawdzają się umiejętności typu Hundred Kisses, a więc dokonywanie sztyletami/bronią ręczną masywnej ilości obrażeń na sekundę.
Cios ostateczny musi zadać Arisen. Jak przy każdej walce drużyna powinna być złożona z członków wzajemnie się uzupełniających, a więc jeśli walczycie jako Sorcerer, powinniście mieć w drużynie Stridera, Assassyna, Warriora etc. Było już to mówione wielokrotnie, więc na pewno wiecie, o co chodzi


Wyrm:


HP: 60 000
Słabość: Serce, ogień
Atak: lód, kontrola umysłu pionków, zamiatanie ogonem, łapanie, zgniatanie
Lokacja:

  • Post Game: The Watergod's Altar
  • Post Game: Everfall. Chamber of Fate
  • Post Game: DLC. Bitterblack Isle. Rotunda of Dread. Przed pokonaniem Daimona.
  • Post Game: DLC. Bitterblack Isle. The Black Abbey. (Są tu 2 smoki naraz: Wyrm i Wyvern)

Słaby punkt tego smoka, to serce, umiejscowione w okolicy żołądka. Dobrze jest trzymać się na dystans i używać czarów ogniowych, albo zaklętej ogniem broni. Po zadaniu wystarczającej liczby obrażeń smok padnie na ziemię i wtedy można bez stresu walczyć w zwarciu. Jak zawsze sprawdzają się umiejętności typu Hundred Kisses, a więc dokonywanie sztyletami/bronią ręczną masywnej ilości obrażeń na sekundę.
Cios ostateczny musi zadać Arisen. Jak przy każdej walce drużyna powinna być złożona z członków wzajemnie się uzupełniających, a więc jeśli walczycie jako Sorcerer, powinniście mieć w drużynie Stridera, Assassyna, Warriora etc. Było już to mówione wielokrotnie, więc na pewno wiecie, o co chodzi


Wyvern:

HP: 70 000
Słabość: Serce, duża odporność na wszystko
Atak: piorun, kontrola umysłu pionków, zamiatanie ogonem, łapanie, zgniatanie, natychmiastowe zabicie oddechem, czary
Lokacja:

  • Post Game: The Bluemoon Tower
  • Post Game: Estan Plains. Droga do Gran Soren, gdy zacznie się quest A Warm Welcome. Smok znika z tej lokacji po zainicjowaniu zadania Fanthom Deep.
  • Post Game: DLC. Bitterblack Isle. Rotunda of Dread. Przed pokonaniem Daimona.
  • Post Game: DLC. Bitterblack Isle. The Black Abbey. (Są tu 2 smoki naraz: Wyrm i Wyvern)
  • Post Game: DLC. Bitterblack Isle. Rotunda of Dread. Po pokonaniu Daimona.
  • Post Game: DLC. Bitterblack Isle. The Fallen City. Po pokonaniu Daimona.

Słaby punkt tego smoka, to serce, umiejscowione, w przeciwieństwie do innych smoków, między skrzydłami - na plecach. Dobrze jest trzymać się na dystans i używać czarów obszarowych typu High Bolde, High Seism, albo łuków. Po zadaniu wystarczającej liczby obrażeń smok padnie na ziemię i wtedy można bez stresu walczyć w zwarciu. Jak zawsze sprawdzają się umiejętności typu Hundred Kisses, a więc dokonywanie sztyletami/bronią ręczną masywnej ilości obrażeń na sekundę.
Cios ostateczny musi zadać Arisen. Jak przy każdej walce drużyna powinna być złożona z członków wzajemnie się uzupełniających, a więc jeśli walczycie jako Sorcerer, powinniście mieć w drużynie Stridera, Assassyna, Warriora etc. Było już to mówione wielokrotnie, więc na pewno wiecie, o co chodzi

- Pinkotka



The Messiah
Defeated the Ur-Dragon.


HP-1 470 000 (offline)
Słabość-serca na całym ciele, holy

Pokonaj Ur-Dragona, nieumarłego legendarnego smoka, który jest naszym największym przeciwnikiem w grze. W podstawowej wersji gry jest to boss, przy którym spędzimy najwięcej czasu. I nie chodzi o samą walkę, ale i o przygotowanie do niej. Bo tak naprawdę jeśli chcemy to zrobić, nasz Arisen musi być "napakowanym" wojownikiem. Zalecane jest zrobić to podczas NG+. Po pierwsze będziemy silniejsi, a po drugie w NG+ zostanie uaktywniony specjalny Rift Stone, dzięki któremu można się teleportować na miejsce walki. Należy uważać, by nie przeoczyć trofeum, gdyż nie jest związane z fabułą.
Ur-Dragona znajdziemy w Everfall na 9 poziomie (Chamber of Lament), po pokonaniu Czerwonego Smoka. Walkę można stoczyć w trybie offline jak i online. My walczymy ze smokiem tylko offline . Całość dzieli się na 10-minutowe rundy. Gdy czas minie, smok odleci, co kończy rundę. My udajemy się do gospody, by odpocząć i następnie wracamy na kolejną rundę. Na szczęście zadawane obrażenia HP z rundy na rundę są zapisywane. Gdy wrócimy do smoka, jego pasek zdrowia będzie wskazywał stan z końca poprzedniej rundy. Ilość HP bossa to 1470000!, co daje nam 10 pasków zdrowia. W przeciwieństwie do innych smoków z podstawki, Ur-Dragon ma kilka serc, rozmieszczonych na całym ciele. Owe czułe punkty są koloru fioletowego, a w miarę zadawania obrażeń robią się czerwone. Po zniszczeniu serca smok wyrzuca itemy.
Jest wiele wszelakich strategii. Osobiście pokonanie UrD zajęło mi dwie rundy Magick Archer'em na 100. levelu. Moja taktyka była prosta, atakowałem magicznym łukiem za pomocą HUNTER BOLT, uprzednio podnosiłem zdolności magiczne, wykorzystując MAGICK REBALANCER. Gdy smok się wywracał, zmieniałem broń na sztylet i atakowałem HUNDRED KISSES. Ze względu na dobór moich skilli do walki podchodziłem solo, po zmroku. Bardzo ważną sprawą jest dobór skilli. Trzeba brać pod uwagę, że niektóre działają po spełnieniu określonych warunków, jak np. zmrok, czy ilość naszego zdrowia.
Skuteczną taktyką jest walka Assasynem. Używamy Gale Harnes, Invisible, wdrapujemy się na smoka i atakujemy Hundred Kisses. Dzieki Invisible możemy być na grzbiecie UrD przez całą rundę. Należy jednak pamiętać o pasku staminy, by się nie wyzerował. Dobrze jest przystąpić do walki z krytycznym stanem zdrowia, dzięki czemu przy dobranym odpowiednio skillu podniesie nam siłę.

Najbardziej przydatne umiejętności na walkę:

  • Bloodlust: podnosi siłę i ataki magiczne o 70% oraz obronę o 30% - tylko po zmroku
  • Autonomy: podobnie jak wyżej, z tym że warunkiem jest podróż solo, bez Pawnów (Uwaga! Jeśli posiadacie dodatek Dark Arisen, łączenie tych umiejętności się nie opłaca). Podnosi siłę o 50%, w przypadku krytycznego stanu zdrowia.
  • Clout, Ferocity, Vehemence - dodatkowa siła.
  • Entrancement, Sinew, Efficacy, Potential - umiejętności te podnoszą wytrzymałość.

- FiodorKing




Local Recruit
Directly enlisted a pawn to your party.


Jest to jeden z kilku pucharków, związanych z rekrutowaniem pionków do naszej drużyny. Tym razem chodzi o to, żeby zwerbować pawna, napotkanego w świecie gry, na mapach Gransys. Wielu spotkamy, przemierzając ścieżki i gościńce, wielu znajdziemy np. w Gildii Pawnów w Gran Soren. Jest ich naprawdę ogromna ilość. Podchodzimy do takiej napotkanej osoby, rozpoczynamy dialog i zapraszamy ją do wspólnej wędrówki. Gdy Taki lokalny pionek dołączy do drużyny, my otrzymamy trofeum.

- Pinkotka



Foreign Recruit
Enlisted a pawn to your party from beyond the rift.


To, co musimy zrobić, to zwerbować towarzysza, wykorzystując Rift Stone. Kamieni tego rodzaju jest bardzo dużo, porozmieszczane są w różnych miejscach w grze. Najwcześniej możemy zdobyć to trofeum po stworzeniu w The Encampment naszego własnego pawna i zdobyciu pucharka A new Ally. Gdy tylko odblokujemy trofeum jeszcze raz musimy kliknąć w kamień, co przeniesie nas do "wypożyczalni" pionków. Jeśli gramy online, będziemy tam widzieć w pierwszej kolejności pawnów naszych znajomych z PSN oraz losowe postaci, zbliżone do nas poziomem. Pawnów naszych znajomych możemy werbować za darmochę, niezależnie od ich levelu. Jeśli chodzi o obcych, to za darmo wypożyczymy tylko tych na równym, bądź niższym od naszego poziomie. Za bardziej napakowanych towarzyszy trzeba już płacić za pomocą RC.

Po tym, jak zwerbujemy pierwszego towarzysza za pomocą kamienia, pucharek wpadnie.

- Pinkotka



The Captain
Enlisted a large number of pawns.


Aby odblokować ten pucharek, musimy zatrudnić co najmniej 70 pawnów. Liczą się towarzysze z całej gry oraz NG+. Jeśli nie macie zbyt wielu znajomych, którzy grali w DD przed Wami, na pewno odblokujecie pucharek naturalnie. Wypożyczeni członkowie drużyny nie levelują z nami, więc ich wymiana jest wskazana po osiągnięciu każdego kolejnego poziomu.
Jeśli jednak macie napakowanych znajomych i korzystacie z ich usług przez całą grę, aby dostać trofeum musicie wejść do Rift Stone i kolejno rekrutować osoby z lobby. Przychodzi ich nieskończona ilość. Po tym, jak zaprosimy do współpracy 70 osobę, trofeum wpadnie.

- Pinkotka



Inhuman Resources
Changed your main pawn's vocation.


To, co musimy zrobić, to zmienić klasę naszego głównego Pawna. Na początku gry mogliśmy wybrać dla niego jedną z trzech podstawowych klas: Fighter, Strider, Mage. Po tym, jak osiągniemy co najmniej poziom 10 i dotrzemy do Gran Soren, otrzymamy możliwość zmiany klasy postaci, zarówno swojej, jak i naszego towarzysza.
W tym celu musimy udać się do karczmy i porozmawiać z Asalamem. U Asalama oprócz skorzystania z noclegu, czy zarządzania ekwipunkiem, możemy wykupić nowe umiejętności oraz przekwalifikować siebie i naszego kompana. Wybieramy więc opcję dialogową -> Change vocation, przełączamy się na ekran pionka i wykupujemy dla niego nową klasę. Do wyboru jest ich 9:

Podstawowe (koszt 1000 punktów dyscypliny)

  • Fighter
  • Strider
  • Mage

Zaawansowane (koszt 1000 punktów dyscypliny)

  • Warrior
  • Ranger
  • Sorcerer

Hybrydy (koszt 1500 punktów dyscypliny)

  • Mystic Knight
  • Assassin
  • Magick Archer

- Pinkotka



The Savior
Used a Wakestone to restore the dead to life.


Użyj Wakestone do przywrócenia życia. Wakestone to magiczny kamień, który posiada moc przywracania życia. Dodatkowo można wspomnieć, że jego wartość przy sprzedaży to 30.000 G. Żeby zdobyć trofeum trzeba mieć w swoim ekwipunku przynajmniej jeden Wakestone. Kiedydy zginiemy na polu bitwy, gra zapyta, czy chcemy użyć Wakestone do wskrzeszenia naszej postaci. Po takim zmartwychwstaniu trofeum jest nasze.
Jak zdobyć taki magiczny kamyczek? Na początku naszej przygody jest to towar mocno deficytowy. Dlatego najlepiej jest gromadzić Wakestone shards, czyli odłamki. Posiadając trzy sztuki w ekwipunku, gra automatycznie spaja je w jeden Wakestone. W Post Game Wakestones będą wyrzucane przez każdego bossa danego piętra (Everfall).

- FiodorKing



The Knave
Obtained a forgery.


Aby otrzymać trofeum, musimy wejść w posiadanie fałszywki - podrabianego przedmiotu magicznego o dużej wartości. Są 2 sposoby na zdobycie tego pucharka, albo skorzystać z usług Montebanka sklepikarza/fałszerza - znajdziemy go w Gran Soren w sklepie The Black Cat, albo taki przedmiot znaleźć.

U Montebanka, za odpowiednią opłatą, możemy skopiować niemal wszystko, ale tylko kilka przedmiotów zaowocuje pucharkiem. Są to:

  • Bronze Idol
  • Gold Idol
  • Magic Finger Item
  • Salomet's Grimoire
  • Silver Idol
  • Wakestones, Wakestone Shards
  • Wyrmking's Ring

Niestety jest to bardzo kosztowne, więc polecam drugi, bezpłatny i o wiele prostszy sposób.
W pobliżu The Black Cat jest drabina, po której możemy wejść na dachy budynków. Przeskakując z domu na dom, musimy skierować się na dach omawianego sklepu. Na tyłach będzie wejście do pomieszczenia, w którym stoi skrzynia. Zanim ją otworzymy, robimy zapis gry, gdyż zawartość jest losowa, a nas interesuje wyłącznie Wakestone Shard. Jeśli po otwarciu skrzynki w środku będzie ten przedmiot, otrzymamy pucharek. Jeśli nie, trzeba będzie wyjść z gry bez zapisywania i po ponownym odpaleniu, jeszcze raz otworzyć kufer. Do skutku

- Pinkotka



The Craftsman
Combined two materials to make an item.


Aby otrzymać ten pucharek, musimy połączyć 2 różne przedmioty w ekwipunku, uzyskując trzeci.
Trofeum dostałam przez całkowity przypadek, kiedy zgasła mi latarnia. Weszłam w ekwipunek i połączyłam latarnię z buteleczką oleju. Ding!

W ten sposób można łączyć różne przedmioty. Niemal wszystko. Warto czasem pokombinować. Przykładowe połączenia poniżej:

  • Firefly Stone + Shard of Miasmite -> Miasmite
  • Greenwarish + Wormwood Sap -> Desiccated Herbs
  • Greenwarish + Cloudwine -> Desiccated Herbs
  • Gransys Herb + Cloudwine -> Desiccated Herbs
  • Wormwood Sap + Greenwarish -> Desiccated Herbs
  • Greenwarish + Sweet Pollen -> Potent Greenwarish
  • Hunk of Ore + Shackles -> Skeleton Key

- Pinkotka



Dragon Forged
Strengthened equipment in wyrmfire.


Wzmocnij wyposażenie w jaszczurzym ogniu. Bo wiadomo, że oręże wykute w ogniu smoka są najlepsze O co chodzi z tym dragon forged? Sprawa bardzo prosta. Pokonując smoka, nasz ekwipunek zostaje ulepszony do poziomu Dragon Forged. A przy naszej broni, czy zbroi, widzieć będziemy symbol czerwonego smoka. Przede wszystkim oręż, którą chcemy wzmocnić musi być przez nas aktualnie używana. Jeśli sami wcześniej dokonaliśmy ulepszeń ekwipunku, zwiększamy tym samym szansę na Dragon Forged. Ulepszenia (enhancing) można wykonywać u Caxtona w Gran Soren, Reynarda podróżnika oraz Barrocha z Bitterblack Isle (Dark Arisen). Do ulepszeń będą potrzebne nam wszelakiego rodzaju materiały (items), za robociznę płacimy złotem (G). Szansa na Dragon Forged zależy też od smoka którego pokonamy.
Podam procentowe szanse w zależności od smoka:

Klasa
sprzętu
Czerwony
smok
Ur-dragon
Offline
Ur-Dragon
online
Wyrm, Drake,
Wyvern
0 100% 0% 100% 0
1 100% 2% 100% 2%
2 100% 10% 100% 6%
3 100% 30% 100% 18%

Smoki z Dark Arisen mają zdolność ulepszeń niezależny od poziomu oręży. Ponadto ekwipunek już z Dragon Forged może być ulepszany poprzez Rarifying. Dokonać tego możemy u Barrocha z Bitterblack Isle (Dark Arisen). Tutaj za całość płacimy Rift Crystals (RC), a materiały potrzebne do tego zabiegu są mniej dostępne.

- FiodorKing



Well Equipped
Obtained 350 pieces total of weapons and armor.


Otrzymaj 350 sztuk broni i zbroi ogółem. Trofeum dosyć czasochłonne. Gra zlicza wszystkie posiadane przez nas bronie i zbroje, zarówno te zdobyte w pierwszej naszej grze, jak i z NG+. Gra dany ekwipunek liczy zawsze jako jedną sztukę. Czyli dla przykładu: jeśli mamy np. Miecz Dragon's Dogma w liczbie x3, do trofeum liczy się tylko jedna sztuka z trzech. Zbierajmy wszystko co się da, wykonujmy misje z tablicy, w których nagroda to jakiś ekwipunek, gdy już mamy dużo złota dokupujemy, ile nam brakuje. I pamiętajmy, żeby nie sprzedawać oręży, jeśli mamy tylko jedną sztukę. Nie robimy tego z prostych powodów. Gra nie pokazuje oręży, które posiadaliśmy w przeszłości (a do trofeum takie się zaliczają), oraz nie pogubimy się, gdy będziemy dokupywać bronie. Otóż przy zakupie, obok towaru zawsze jest podana liczba ekwipunku jaką posiadamy w depozycie. Wiedząc o tym nie będziemy marnować pieniędzy na duplikaty. Do trofeum może przydać się zabawka zmniejszająca ceny o 30%. Otrzymamy ją za wykonanie misji pobocznej Escort Duty. Zadanie zleci nam Fournival. Po wykonaniu misji porozmawiajmy z dzieciakiem Fournivala, by otrzymać Gold Idol.

- FiodorKing



A Queen's Regalia
Dressed a male party member in women's clothing.


To, co trzeba zrobić, to ubrać męskiego członka drużyny w kobiece ciuszki.

Trofeum można odblokować po dotarciu do Gran Soren. Musimy odszukać w mieście Montebanka - sprzedawcę ze sklepu The Black Cat.
Za 6200 sztuk złota możemy kupić od niego Set of Lady's Garb. Po kupieniu ciuszka wchodzimy do ekwipunku i jeśli Arisen jest mężczyzną, zakładamy strój na niego, jeśli nie, to przebieramy w kieckę męskiego członka drużyny. Tuż po tej czynności otrzymamy pucharek.

Dark Arisen zawiera wbudowane DLC "Fryzura, której nikt się nie oprze". W ramach tego DLC mamy możliwość wejścia w posiadanie kobiecej zbroi o nazwie Captain's Armor Set, którą również da się założyć na mężczyznę. Koszt tej zbroi u Montebanka jest jednak nieporównywalnie wyższy. Trzeba wydać na to cacko aż 276500 sztuk złota, dlatego polecam jednak zakup pierwszego

- Pinkotka



The Philanthropist
Gave 50 presents.


Rozdaj 50 prezentów. Rozmawiając z NPC's, mamy możliwość obdarowania ich prezentami. Wystarczy, że podczas rozmowy wciśniemy i będziemy mieli opcję w której możemy wybrać prezent dla danej osoby. Najlepiej jest rozdawać czaszki Prezenty dane Pawnom za pomoc również są liczone.

- FiodorKing



The Escort
Acted as a reliable travel companion.


W karczmach (Pablo's Inn w Cassardis oraz Azalam's Union Inn w Gran Soren) na Tablicach Ogłoszeń znajdziemy sporo questów, związanych z przeprowadzeniem danej osoby do określonego miejsca. Po ukończeniu pierwszego z takich questów, odblokujemy pucharek. Zdarza się, że po drodze trafimy na jakąś bitwę, w której NPC ginie, natomiast nie trzeba się tym przejmować, po około tygodniu (czas w grze), pojawi się na swoim miejscu cały i zdrowy Nieudane questy z tej grupy nie mają wpływu na trofeum The Hero, więc w razie wpadki nie ma się co stresować. W miarę postępów w grze, kiedy mamy już porozmieszczane na mapie kryształy teleportacyjne, misje stają się coraz prostsze do ukończenia. Wystarczy bowiem, że przeniesiemy się do najbliższego kryształu i podprowadzimy NPCa krótki kawałek do celu.

- Pinkotka



Affinity and Beyond
Raised a person's affinity to the maximum.


To, co trzeba zrobić, to podnieść u kogoś poziom sympatii, czy też uwielbienia dla nas do maksymalnego poziomu. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne. Możemy to osiągnąć poprzez dawanie prezentów wybranym NPC, wykonywanie dla nich questów, eskortowanie ich do konkretnych miejsc w ramach zadań z Tablicy Ogłoszeń etc. Przykładowe sposoby poniżej.

  • Najprostszym sposobem jest oczywiście dawanie prezentów. W grze jest trofeum za podarowanie napotkanym osobom 50 przedmiotów. Wystarczy, że będziemy uparcie obdarowywać jedną osobę, a trofeum w końcu wpadnie. Aby nie tracić użytecznych przedmiotów, warto zaczekać do momentu, w którym wykonamy zadanie z Tablicy Ogłoszeń - Bone of Contention: Zabicie 36 szkieletów. Za to zadanie dostaniemy 60 czaszek, którymi możemy obdarowywać NPCów. Jeśli będziemy je wręczać wybranej osobie, powinniśmy wywindować jej sympatię do maksimum.
  • Ukończenie zadań dla Selene - "Lost and Found" and "Witch Hunt" + podarowanie jej kilku roślinek
  • Ukończenie zadań dla Madeleine - pomoc w otwarciu Sklepu + eskortowanie jej w ramach Tablicy Ogłoszeń + zadanie "Bad Bussiness + podarowanie jej kilku przedmiotów
  • Duchess - po tym jak poznamy Duke'a będziemy mieć okazję ukończenia zadań związanych z jego żoną Aelinore. Ukończenie "Arousing Suspicion" oraz "Duchess in Distress" podniesie poziom jej sympatii do maksimum.
  • Po zdobyciu pierścienia Arisen's Bond. Jest to nagroda za ukończenie questu "The Dragon's Tongue". Podarowanie tego pierścienia komukolwiek, natychmiastowo zwiększy do maksimum poziom jego uwielbienia.

To oczywiście tylko wybrane przykłady. Trofeum można zdobyć niemal na każdej napotkanej postaci.

- Pinkotka



Into Dripstone Cave
Entered the azure caverns.


Pucharek wpada, kiedy Arisen dostanie się do lokacji o nazwie Dripstone Cave. Do jaskini są 2 wejścia. Jedno w Cassardis, tuż przy bramie miasta - w studni. Drugie za lokacją Encampment, na pierwszym skrzyżowaniu w lewo. Do Dripstone Cave będziemy musieli udać się m.in. w ramach questu -> Deep Trouble. Zadanie stanie się aktywne po tym, jak skompletujemy drużynę w Encampment. Po stworzeniu pawna i wynajęciu dwóch innych, wystarczy cofnąć się do Cassardis. Po wejściu do miasta zobaczymy strażnika przy studni, który poprosi nas o jej zbadanie. Oczywiście idziemy ale na początku gry łatwo nie będzie.

- Pinkotka



Into the Ancient Quarry
Entered the ancient quarry.

Trofeum otrzymamy po odwiedzeniu lokacji o nazwie Ancient Quarry. Będziemy musieli trafić tam np. w celu wykonania zadania pobocznego -> Of Merchants and Monsters.
Docelowe miejsce znajduje się na zachód od Gran Soren, a prowadzą do niego 2 wejścia:

  • Północne (niedaleko Cursewood, na zachód od Gran Soren)
  • Południowe (pomiędzy Rest Camp, a The Shadow Fort)

Po wejściu do lokacji obojętnie którym wejściem, pucharek wpadnie.

- Appsik




Into Soulflayer Canyon
Entered the Soulflayer Canyon.


Pucharek wpada, kiedy Arisen dostanie się do lokacji Soulflayer Canyon. Do Kanionu prowadzą 2 wejścia: wschodnie i zachodnie. The East Entrance znajdziemy na trasie między Katakumbami a ruinami Fortu Heavenspeak (The Ruins of Heavenspeak Fort), natomiast The West Entrance wygląda jak okratowany ściek - znajduje się niedaleko The Greatwall, na północ od Miasmic Haunt.
Quest poboczny związany z tą lokacją: -> The Conspirators

- Appsik




Into the Manse
Entered the duke's manse.


Trofeum do przegapienia!

Pucharek wpada, kiedy Arisen dostanie się do wnętrza zamku The Blighted Manse. Zamek znajduje się na północy Gransys - skrajnie wysunięty w tę stronę fragment mapy. Wejście strzeżone jest przez żołnierzy Księcia i do środka można dostać się tylko w przebraniu. Arisen będzie potrzebował Royal Guard Armor. Zbroję dostanie podczas questu -> Duchess in Distress od Mirabelle - służki Księżnej.

Uwaga! Tylko podczas wspomnianego questu można dostać się do tej lokacji. Jeśli przegapimy quest, stracimy również szansę na odblokowanie tego trofeum. Aby zadanie stało się aktywne, musimy wcześniej ukończyć dwa inne:


  • -> Arousing Suspicion
  • -> Reward and Responsibility


Po tym, jak ukończymy quest -> Reward and Responsibility i wyjdziemy ze skarbca Duke'a, zanim udamy się dalej z fabułą, musimy znaleźć Mirabelle (jest zazwyczaj w ogrodzie, albo w przedsionku zamku w Gran Soren). Mirabelle poprosi nas o pomoc w uratowaniu Księżnej Aelinore. Po tym, jak zacznie się quest wystarczy już tylko kierować się za znacznikiem na mapie.

- Pinkotka




Into the Frontier Caverns
Entered the southwestern caves.


Pucharek wpada, kiedy Arisen dostanie się do jaskiń na południowym zachodzie Gransys. Będzie to możliwe po raz pierwszy podczas questu -> A Fortress Besieged. Wejście do jaskiń jest na dziedzińcu Fortu Shadow (The Shadow Fort). Po ukończeniu questu można tam wracać w każdym momencie. W Post Game będzie tam ukryta Hydra - zabicie Hydry potrzebne jest do pucharka Headshunter

- Appsik



The Tourist
Visited 50 locations.


Patrz trofeum The Explorer

- FiodorKing



The Vagabond
Visited 100 locations.


Patrz trofeum The Explorer

- FiodorKing



The Explorer
Visited 150 locations.


Odwiedź 150 lokacji. Granys jak na RPG'a nie jest dużą krainą. By trofeum nam wpadło, musimy odkryć z mgły całą mapę. Przyjdzie nam się trochę nachodzić, pozwiedzać jaskinie, katakumby, lasy, etc. Niestety gra nie oferuje żadnego środku transportu, typu koń czy osioł. Jedynie co możemy zrobić to porozstawiać Portcrystals, służące do teleportów. Niestety najpierw musimy zdobyć taki kryształ. Są porozrzucane po całym Granys, bądź dostępne do zakupu, ale cena w tym wypadku odstrasza - 200,000 G.

Lokacje Portcrystals:

  • robiąc misję Lure of the Abyss, na samym dnie Everfall,
  • w jaskini The Dragonforged na Hillfigure Knoll, odwiedzimy ją podczas jednej misji,
  • w jednej z cel w lokacji The Shadow Fort, odwiedzimy ją podczas jednej misji,
  • w Witchwood, a dokładnie w drugiej części lasu, którą odblokujemy podczas jednej z misji,
  • w Bluemoon Tower, podczas wykonywania jednej misji,

Są też trzy miejsca stałych Portcrystas:

  • zawsze możemy teleportować się do stolicy (Gran Soren),
  • posiadając dodatek Dark Arisen, zawsze możemy się teleportować do Cassardis,
  • posiadając dodatek Dark Arisen, zawsze możemy się teleportować do Bitterblack Isle.

Dodatkowo trzeba dodać, by móc się teleportować potrzebny nam będzie Ferrystone. Używamy tego kamienia w ekwipunku i wybieramy lokację do której chcemy się teleportować.
P.S. Niestety możemy rozmieścić tylko 10 Portcrystali w Granys. Mam na zbyciu 10 kamieni. Gdyby ktoś potrzebował pisać na mój PSN.

- FiodorKing



The Ever-Turning Wheel
Completed the adventure a second time.


Ukończ przygodę drugi raz. Po postu musimy skończyć grę w NG+. Gra staje się nieco trudniejsza. Na naszej drodze będziemy spotykali potężniejszych przeciwników, ale tak naprawdę będzie łatwiej. Cały nasz dorobek i umiejętności z poprzedniej rozgrywki zostają. Ponadto odkryliśmy całą mapę i mamy porozstawiane Portcrystals. A że wrogowie silniejsi to też lepiej, bo im cięższy przeciwnik tym więcej EXP.

- FiodorKing



The Coin Collector
Earned a total of 10,000,000G.


Zdobądź łącznie 10 000 000 G. Sumka, którą musimy zebrać jest duża. By trofeum wpadło, nie trzeba danej kwoty mieć przy sobie. Gra na potrzeby trofeum sumuje całość naszych dochodów, nie odliczając od sumy wydatków. Złoto przechodzi do NG+. Jak zdobyć taką magiczną sumkę? Farmić, farmić i jeszcze raz farmić. Złoto otrzymujemy za wykonywanie misji. Zbieramy drogie bronie, armory, itemy, a na koniec sprzedajemy. Najlepszymi miejscami na farmienie są Everfall i Bitterblack Isle z DLC Dark Arisen. Ta druga lokacja to istny skarbiec drogich Itemów i Oręży. Musimy jednak pamiętać o jednej ważnej rzeczy. Sprzedajemy tylko duplikaty. Czyli danej Weapon czy Armor nie sprzedajemy, jeśli mamy tylko 1 egzemplarz w depozycie. No chyba, że wykonaliśmy już trofeum Well Equipped - wtedy sprzedajemy wszystko do woli. Dodatkowymi rzeczami w zbieraniu są przydatne:

  • Suasion-umiejętność którą możemy się nauczyć przy drugiej klasie Sorcerer, po wyuczeniu dostępna dla każdej klasy. Skill ten zwiększa wartość sprzedawanych fantów o 15%.
  • Banker's Periapt-Item po którym użyciu przez 60 sekund podwaja ilość złota upuszczonego przez pokonanego wroga, bądź za wykonanie misji.

- FiodorKing



The Patron
Helped Madeleine open her shop.


Trofeum do przegapienia!

Pomóż Madeleine rozkręcić biznes. Trofeum otrzymamy po tym, jak pomożemy otworzyć Madeleine sklep w Gran Soren. Trofeum bardzo łatwo przeoczyć! Całość drogi po to trofeum zaczyna się na samym początku gry. Gdy dostaniemy naszego pierwszego Pawna Rock'a, będziemy musieli odwiedzić wraz z nim Encapment. Gdy to zrobimy wracamy do Casardis. Tam w gospodzie Pabla, przy tablicy z questami, będzie stała Madeleine. Zagadajmy z nią, by otrzymać zadanie -> Guard Duty. Celem tej misji jest eskortowanie Madeleine do Encapment. Kiedy to zrobimy, Madaleine zapyta się czy możemy dać jej 1000 G. na rozkręcenie interesu. Oczywiście robimy to. Jeśli z Encapment nie udamy się do Casardis, tylko podążymy zgodnie z wątkiem fabularnym, misja poboczna zostanie zablokowana, a trofeum znajdzie się poza zasięgiem.
Po wykonaniu misji -> A Matter of Myrmidons i -> Lure of The Abyss, udajmy się do Gran Soren po kolejną misję związaną z trofeum -> Chasing Shadows. Zadanie otrzymamy od Masona. Tym razem przyjdzie nam śledzić Ser Juliena. Należy uważać, by zbytnio się nie zbliżyć do naszego celu. Na koniec misji obejrzymy cut scenkę. Po tym wszystkim w okolicy Black Cat's odblokuje się sklep Madeleine. Musimy się tam udać, by z nią porozmawiać. W nagrodę za pomoc otrzymamy trofeum.

- FiodorKing