Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Wątek: Fallout 4 - Poradnik

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Awatar Blaid21
    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Posty
    68
    Post Thanks / Like
    Siła reputacji
    7
    Gamer IDs

    PSN ID: Blaid21

    Platyna Fallout 4 - Poradnik






    • Trudność zdobycia platyny: 4/10 Ankieta
    • Czas potrzebny na zaliczenie platyny: ok. 50 godzin
    • Trofea offline: 51 ( 1, 1, 15, 34)
    • Minimalna liczba przejść: 1 raz + wczytanie parę razy wcześniejszych save'ów
    • Trofea do pominięcia: Nuklearna alternatywa, Mocy, przybywaj, Nuklearna rodzina, Semper invicta, Ślepa zdrada, Ad victoriam, Nauka rzemiosła, Skryci, tajni i podziemni, Operacja Czerwony Blask
    • Trofea związane ze zbieractwem: Nadzieja czytelnictwa, To nie są lalki..., ...to modele kolekcjonerskie




    Fallout 4 jest kolejną odsłoną zapoczątkowanego w 1997 roku cyklu, jednego z najlepszych gier z gatunku RPG. Tym razem akcja gry rozgrywa się 200 lat po wielkiej wojnie, czyli w 2277 roku. Będzie nam dane eksplorować okolice Bostonu. Sama gra nie jest zbyt trudna i wymagająca. Gra się w nią łatwo i przyjemnie, a grafika post apokaliptycznego świata w pełni oddaje klimat Fallouta.

    Jeśli chodzi o trofea, nie są jakoś specjalnie zbyt trudne. Jedyne trudności możemy mieć z trofeum Serce ludu. Nie zabraknie również trofeów kolekcjonerskich, związanych ze zbieraniem figurek Vault-Tec, czy też magazynów.

     




    Na wstępie chciałbym przeprosić, że musieliście tyle czekać na mapę przejścia do tego poradnika, ale niestety pewne wydarzenia w życiu prywatnym i awaria komputera (ze wszystkimi materiałami ) mnie od tego oddaliły.

    Co do samej platyny, możemy przechodzić grę 3 razy od początku nową postacią i czerpać wiele przyjemności z tej gry lub wybrać drogę alternatywną i skorzystać z wcześniej zapisanych stanów gry w wybranych miejscach fabuły.

    Pierwszej drogi chyba nie ma sensu opisywać. Przechodzimy grę 3 razy według własnego wyboru i opowiadamy się za każdym razem po stronie innej frakcji.

    Co do drugiej drogi, udzielę kilku wskazówek:

    • Po pierwsze podążamy z fabułą do misji Minutemanów Stare Działa (przy okazji zdobywamy trofeum Stare Działa). I na tym kończymy naszą przygodę z Minutemanami, ponieważ dalsze wykonywanie dla nich misji może prowadzić do pogorszenia relacji z pozostałymi frakcjami co nie uniemożliwi nam opowiedzenia się po ich stronie.
    • W trakcie fabuły docieramy do misji Poziom Molekularny, w trakcie którego nawiążemy kontakt z frakcją Trasy. Po wykonaniu dla niej kilku misji, wracamy go wątku głównego. W momencie gdy będziemy zmuszeni wybudować teleporter, prosimy o pomoc Trase. Dzięki czemu rozpoczniemy quest: Skryci, tajni i podziemni. Przechodzimy go na tyle na ile nam pozwala fabuła. Następnie po ukończeniu zadania Poziom Molekularny rozpocznie się quest Człowiek Instytucja, w trakcie którego zgadzamy się na dołączenie do Instytutu.
    • Wykonujemy zadania Instytutu do momentu rozpoczęcia questa Mass Fusion. Rozpoczyna się ono po wykonaniu zadania Nowe oblicze ludzkości. W tym momencie WYKONUJEMY PIERWSZY SAVE MANUALNY, do którego wrócimy.
    • Nie wykonujemy zadania Mass Fusion, ponieważ sprawi to, że staniemy się wrogami dla Bractwa Stali. A przecież tego nie chcemy :-). Przystępujemy teraz do Bractwa i wykonujemy dla nich po kolei misje. Docieramy do zadania Nuklearna alternatywa i je kończymy. W tym momencie powinniśmy mieć odblokowane jedno z zakończeń, a także wszystkie pucharki związane z frakcjami Bractwa Stali i Minutemanów oraz pucharek Nuklearna alternatywa.
    • Wczytujemy teraz wcześniejszy save i wykonujemy misję Mass Fusion. Kontynuujemy współpracę z Instytutem. W trakcie zadania Mocy przybywaj będziemy mogli ruszyć dalej z zadaniem dla Trasy Skryci, tajni i podziemni, które dokańczamy.
    • Docieramy do zadania Stacja Końcowa dla Instytutu i tu robimy DRUGI SAVE MANUALNY. Jeśli przystąpimy do wykonania tego zadania staniemy się wrogiem Trasy i pozbawimy się szansy zdobycia wszystkich pucharków związanych z tą frakcją.
    • Zamiast tego wykonujemy wszystkie pozostałe misje Trasy do momentu rozpoczęcia misji Nuklearna Alternatywa. Nie musimy wykonywać tej misji, ponieważ już zdobyliśmy trofeum związane z tym zadaniem jako Bractwo Stali. Jeśli jednak jesteście zainteresowani jakie będzie zakończenie dla frakcji Trasy, możecie je wykonać.
    • Wracamy do naszego drugiego sava i wykonujemy zadanie Stacja Końcowa. Eliminujemy wszystkich członków Trasy, a następnie doprowadzamy do całkowitej zagłady Bractwo Stalii.
    • Pozostało nam jeszcze ostatnie zadanie Nuklearna rodzina. Po jej wykonaniu powinniśmy otrzymać ostatnie brakujące trofeum Nuklearna rodzina związane z fabułą.

    Teraz pozostaje nam zdobyć pozostałe brakujące trofea, których nie wbiliśmy przechodząc grę i cieszyć się z Platynowe trofeum.

    Do zobaczenia na nuklearnych pustkowiach Ameryki!




    Platynowe trofeum
    Zdobądź wszystkie pozostałe 50 trofeów.

    Należy zdobyć wszystkie poniższe trofea, a będzie nam dane cieszyć się tym platynowym pucharkiem.


    Wojna nigdy się nie zmienia
    Wkrocz na pustkowia.


    TROFEUM ZWIĄZANE Z FABUŁĄ - NIE DO POMINIĘCIA

     
    Pierwsze trofeum, które zdobędziemy w Fallout 4. Trofeum wpada zaraz po wyjściu z krypty 111. Jeszcze przed wyjściem zostaniemy zapytani czy chcemy dokonać jakieś zmiany w wyglądzie lub w cechach S.P.E.C.I.A.L. Po zaakceptowaniu wszystkich zmian i wydostaniu się na powierzchnię zobaczymy świat blisko 200 lat po wybuchu wojny oraz informację o zdobyciu pierwszego trofeum w grze.



    Gdy wzywa wolność
    Ukończ "Gdy wzywa wolność".


    TROFEUM ZWIĄZANE Z FABUŁĄ - NIE DO POMINIĘCIA

     
    Kolejne trofeum związane z wątkiem fabularnym. Za namową Codsworth udajemy się do Concord. Powinniśmy skierować się do Muzeum Wolności gdzie natrafimy na kilku bandytów. Po uporaniu się z nimi, poznajemy Prestonba Garveya, ostatniego z Minutemanów. Poprosi nas o pomoc w pokonaniu bandytów. Dostaniemy także na własność Pancerz Wspomagany. Po krótkiej walce i rozprawieniu się ze Szponem Śmierci wracamy razem z Prestonem do Sanktuarium. Po krótkiej rozmowie dostajemy nowe zadanie oraz to trofeum.



    Detektyw o stalowym sercu
    Ukończ "Detektywa o stalowym sercu".


    TROFEUM ZWIĄZANE Z FABUŁĄ - NIE DO POMINIĘCIA

     
    Przed główną bramą DIAMOND CITY spotykamy PIPER - dziennikarkę, która będzie mogła się do nas dołączyć. Wspominamy jej o Shaunie. Poleci nam abyśmy skontaktowali się z Detektywem Nick'iem Valentainem. Kierujemy się do jego siedziby, na miejscu dowiadujemy się że wyruszył poza Diamond City do krypty 114, której wejście znajduje się w metrze. Po odnalezieniu Nick'a należy zwrócić uwagę na Figurkę Vault-Tec Retoryka, która znajduje się na jednym z biurek. Po opuszczeniu krypty (po drodze znajdziemy także Niesamowite Niesłychane Opowieści) czeka nas walka z gangsterem o imieniu Malone. Możemy wywinąć się od walki odpowiednią kwestią dialogową "Pamiętaj o kamieniach" - pod warunkiem że daliśmy wcześniej Mamie Merphy Odlot w Sanktuarium. Po wydostaniu się z metra, rozmawiamy z Valentainem i to by było na tyle.



    Dawni znajomi
    Ukończ "Dawnych znajomych".


    TROFEUM ZWIĄZANE Z FABUŁĄ - NIE DO POMINIĘCIA

     
    Po spotkaniu z Nickiem po wyjściu z metra, idziemy do jego biura. Tam opowiadamy mu o porwaniu Shouna. Nick dojdzie do wniosku, że może chodzić o niejakiego Kellogg'a. Udajemy się z Nickiem do jego mieszkania. Aby się tam dostać, należy otworzyć zamek (poziom bardzo trudny) lub udać się do burmistrza po klucz. Jeśli posiadamy wysoki współczynnik Charyzmy nie powinniśmy mieć z tym problemu. Gdyby nam się nie udało, możemy pomówić jeszcze z sekretarką lub spróbować wykraść klucz.
    Po otwarciu mieszkania, będziemy musieli poszukać wskazówek, które doprowadzą nas do lokalizacji obecnej Kellogg'a. Używając guzika pod biurkiem i przeszukujemy ukryte pomieszczenie. Nick zwróci uwagę na cygara. Aby znaleźć kryjówkę, trzeba będzie skorzystać z pomocy naszego psa - Ochłapa. Po dotarciu na miejsce, będziemy zmuszenie do walki z Syntkami. Schodzimy coraz głębiej, na samym dole w pomieszczeniu z kuchnią znajduje się Figurka Vault-Tec - Broń Energetyczna. Na końcu, w ostatnim pomieszczeniu spotykamy Kellogga i 2 Syntki. Po krótkiej rozmowie. Rozpoczyna się walka. Kellogg używa StealthBoy'a, dzięki czemu może stać się niewidzialny na krótki czas. Po walce zabieramy wszystko z ciała Kellogg'a. Dostaniemy bardzo dobrą broń - Rewolwer Kellogg'a. Jest to jeden z lepszych pistoletów w grze. Nick proponuje, abyśmy udali się na rozmowę z Piper. Po rozmowie otrzymujemy trofeum.



    Niebezpieczne umysły
    Ukończ "Niebezpieczne umysły".


    TROFEUM ZWIĄZANE Z FABUŁĄ - NIE DO POMINIĘCIA

     
    Jest to dość krótkie trofeum, nie wymagające broni. Udajemy się do Dobrego Sąsiedztwa, do Zakamarka Pamięci. Tam spotykamy Doktor Amari. Po krótkiej rozmowie i wycieczce po umyśle Kellogga, dowiemy się gdzie mamy szukać informacji na temat dostania się do Instytutu. Trofeum wpada, a my rozpoczynamy nowe zadanie "Morze Blasku".



    Myśliwy czy ofiara?
    Ukończ "Myśliwego czy ofiarę".


    TROFEUM ZWIĄZANE Z FABUŁĄ - NIE DO POMINIĘCIA

     
    Po ukończeniu zadania "Morze Blasku", zostaniemy skierowani do placówki ITW w celu odnalezienia Łowcy Instytutu. Czeka nas dużo walki więc przyda się duży zapas amunicji. Po walce podnosimy z ciała Łowcy chip. W tym momencie powinien nam wpaść pucharek i rozpocząć nowe zadanie "Poziom molekularny".



    Poziom molekularny
    Ukończ "Poziom molekularny".


    TROFEUM ZWIĄZANE Z FABUŁĄ - NIE DO POMINIĘCIA

     
    Po ukończeniu "Myśliwy czy ofiara" będziemy musieli odkodować chip. Po rozmowie z Desdemoną wyśle nas do Virgila na Morze Blasku. Następnie będziemy musieli poprosić o pomoc jedną z frakcji o pomoc w zbudowaniu teleportu. Udajemy się do:

    • Prestona, jeśli chcemy prosić o pomoc Minutemanów (musimy wpierw ukończyć zadanie "Gdy wzywa wolność")
    • Desdemony, jeśli chcemy prosić o pomoc Trase (musimy wpierw ukończyć zadanie "Nauka rzemiosła")
    • Paladyna Dansa, jeśli chcemy prosić o pomoc Bractwo Stali (musimy wpierw ukończyć zadanie "Do Broni!")

    Osobiście polecam poprosić o to Trase, ze względu na dodatkowe zadanie związane z tą frakcją i dodatkowym pucharkiem (:bronze Skryci, tajni i podziemni). Teleport składa się z 4 elementów:

    • Stabilizowana platforma refleksyjna
    • Konsola
    • Antena przekaźnikowa
    • Emiter wiązki (musi być centralnie nad platformą)

    Możemy go wybudować np. w Sanktuarium (powinniśmy mieć wystarczającą ilość zasobów) - to nic, że wybraliśmy Bractwo Stali czy Trase. Teraz wszystko podłączamy do zasilania i wracamy do Trasy i składamy raport. Wracamy do teleportu i zgodnie z informacjami rozmawiamy z Desdemoną, a następnie z Tomem. Po uruchomieniu teleportu i przeniesieniu się do Instytutu zadanie dobiegnie końca.



    Nuklearna alternatywa
    Ukończ "Nuklearną alternatywę".


    UWAGA! Jedno z zakończeń gry. Możliwe do przeoczenia, jeśli zdecydowaliśmy się stanąć po stronie Instytutu, co wiąże się z wyeliminowaniem frakcji Trasy i Bractwa Stali (zakończenie Nuklearna rodzina).

     
    Trofeum to dostajemy za ukończenie gry będąc w koalicji z jedną z 3 frakcji (Minutemani, Trasa lub Bractwo Stali). Każda współpraca kończy się wdarciem do Instytutu i jego wysadzeniem. Po obejrzeniu efektownej eksplozji powinien załączyć się filmik z zakończeniem (szczerze mówiąc niewiele się różni od pierwszego filmiku powiązanego z Instytutem), w trakcie którego powinniśmy otrzymać informację o zdobyciu trofeum.



    Człowiek i instytucja
    Ukończ "Człowieka i instytucję".


    TROFEUM ZWIĄZANE Z FABUŁĄ - NIE DO POMINIĘCIA

     
    Zadanie to otrzymujemy zaraz po zakończeniu zadania "Poziom molekularny", czyli po dotarciu do Instytutu. Podążamy za "głosem", doprowadzi on nas do małego Shaun'a. Po krótkiej rozmowie będziemy mieli okazję do rozmowy z Ojcem - głównym dyrektorem Instytutu.

    Pod koniec rozmowy, zaproponuje on nam przyłączenie się do Instytutu. Warto przyjąć jego propozycję, dzięki temu będziemy mogli swobodnie poruszać się po Instytucie jak i również dokończyć zadanie "Skryci, tajni i podziemni" dla Trasy.
    Tak czy inaczej po ukończeniu rozmowy z Ojcem powinniśmy dostać to trofeum.



    Nowe oblicze ludzkości
    Ukończ "Nowe oblicze ludzkości".


    "Nowe oblicze ludzkości" jest to jedno z głównych zadań dla frakcji Instytutu. Jest ono stosunkowo krótkie, a uaktywnia się po wykonaniu dwóch wcześniejszych zadań dla Instytutu: "Nadzór syntków" oraz "Bitwa o Bunker Hill". Po rozmowie z Ojcem udajemy się na zebranie dyrektoriatu Instytutu w jednym z pomieszczeń na górnym poziomie. Dowiadujemy się o planach uruchomienia przez Instytut elektrowni atomowej. Ponadto Ojciec poinformuje wszystkich o swojej śmiertelnej chorobie oraz o tym, że wyznacza nas na swojego następcę w Instytucie. Po spotkaniu rozmawiamy jeszcze raz z Ojcem. Po tej rozmowie zadanie dobiegnie końca i kolejny pucharek trafi w nasze ręce. Dodatkowo rozpocznie się nowa misja "Mass Fusion". W trakcie której stajemy się wrogiem Braterstwa Stali i nie będziemy mogli wykonywać dla nich żadnych misji.


    Mocy, przybywaj
    Ukończ "Mocy, przybywaj".


    TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA. Jeśli wykonamy zadanie Wojenne Łupy dla Bractwa Stali - będziemy postrzegani jako wrogowie Instytutu i uniemożliwi nam to przystąpienie do tego zadania.

    Zadanie to otrzymujemy po wykonaniu "Przygwożdżenie" dla Instytutu. Zostaniemy poproszeni przez Ojca o nagranie wiadomości dla reszty Wspólnoty. Kiedy już to zrobimy będziemy musieli udać się do Diamond City do siedziby radia (mieści się w naczepie). Na miejscu będzie trzeba jeszcze prze konfigurować nadajnik, aby wzmocnić sygnał. A więc instalujemy:

    • Coś z guzikami - w maszynie po lewej
    • Coś z rurkami - w maszynie po prawej
    • Coś z pokrętłami - w maszynie na środku

    Jeśli dobrze zainstalujemy część, powinniśmy zauważyć jak rośnie zielony wskaźnik sygnału umieszczony na środkowej maszynie.
    Następnie wracamy do Ojca i uruchamiamy reaktor. Pozostało nam jeszcze udać się na zebranie dyrektoriatu. Będziemy musieli zdecydować się czy naukowcy Instytutu mają skupić się na produkcji nowych syntków czy ulepszeniu broni. Po zakończeniu zebrania pojawi się nowe zadanie "Stacja końcowa", a na naszym koncie ląduje ten brązowy pucharek.


    Nuklearna rodzina
    Ukończ "Nuklearną rodzinę".


    UWAGA! Jedno z zakończeń gry. Możliwe do przeoczenia, jeśli staliśmy się wrogiem instytutu i współpracowaliśmy z inną frakcją (zakończenie Nuklearna alternatywa).

     
    Zadanie "Nuklearna rodzina" jest jednym z dwóch możliwych zakończeń w grze. Jest ono ściśle związane z zadaniami dla Instytutu, dlatego nie możemy pozwolić abyśmy zostali wydaleni z Instytutu, jeśli chcemy zdobyć to trofeum. Samo zadanie jest dosyć krótkie, po rozprawieniem się z Bractwem Stali, udajemy się do Ojca (leży w łóżku w swojej kraterze). Po rozmowie, automatycznie uruchomi się filmik z zakończeniem, a nam pojawi się informacja o zdobyciu trofeum. Po zakończeniu, nadal będziemy mogli eksplorować świat. Jednakże nie będziemy mogli już wykonać zadań dla Trasy i Bractwa Stali.



    Pierwszy krok
    Dołącz do Minutemanów.


    Pierwsze trofeum związane z frakcją Minutemanów. Dostajemy je zaraz po wykonaniu Gdy wzywa wolność od Prestona Garveya. Zmierzamy do pobliskiej lokacji o nazwie Skarpa Tenpines. Tam dostajemy zadanie oczyszczenia Fabryki Samochodów z bandytów. Po wykonaniu misji wracamy do Prestona. Od tej pory jesteśmy jednym z Minutemanów, a nawet więcej - zostajemy ich dowódcą.


    Sprzątanie Zamku
    Ukończ "Sprzątanie Zamku".


    Jest to jedna z misji dla Minutemanów. Zalecam podejście do tego trofeum przy co najmniej 12 lvl, dobrą bronią i dużą ilością granatów. Polega ona na odbiciu dawnej siedziby Minutemanów - zamku. Naszym zadaniem będzie wybić wszystkie błotniaki znajdujące się na dziedzińcu, a następnie zniszczyć ich jaja. Jak już zniszczymy odpowiednią ilość, z morza wynurzy się Matka Błotniaków. Czeka nas ciężka walka, ze względu na to, że nasza broń zadaje jej niewielkie obrażenia. Przydatna może okazać się wyrzutnia rakiet, znajdująca się w jednym z pomieszczeń. Co do samej walki - należy uważać na jad którym ta przerośnięta krewetka w nas pluje. W razie jakby skończyły nam się rakiety zalecam korzystanie z granatów. Po walce będziemy musieli jeszcze uruchomić radiostację, budujemy więc generator i podłączamy go. Po rozmowie z Prestonem otrzymujemy informację o ukończeniu zadania i o zdobyciu trofeum. Od tej pory Preston może z nami podróżować jako nasz towarzysz.


    Stare działa
    Ukończ "Stare działa".


    Zadania otrzymujemy od Prestona pod warunkiem, że udało nam się zdobyć trofeum Pomost międzyludzki. Jak już je otrzymamy udajemy się do zamku i rozmawiamy z Ronnie Show. Schodzimy za nią do podziemi zamku. Czeka nas tu walka z Robotem bojowym. Polecam używać min i granatów. Po otwarciu drzwi i uzyskaniu planów, będziemy musieli wybudować armatę. Przydzielamy do niej jednego z osadników. Będziemy musieli jeszcze ją przetestować. Wybieramy z ekwipunku Artyleryjską świecę dymną i rzucamy ją (przytrzymując ) we wskazane miejsce. Po rozmowie z Ronnie Show, trofeum wpadnie. Od tej pory, będziemy mogli skorzystać również ze wsparcia artyleryjskiego.


    Semper invicta
    Dołącz do Bractwa Stali.


    TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA. Jeśli wykonamy zadanie Mass Fusion dla Instytutu lub zadanie Na skraju wojny dla Trasy - będziemy postrzegani jako wrogowie bractwa i uniemożliwi nam to przystąpienie do Bractwa Stali.

    Podczas przemierzania pustkowi - np. w drodze do Diamond City - dostaniemy informację o komunikacie radiowym na częstotliwości wojskowej AF95. Dostrajamy nasze radio w PIPboyu do tej częstotliwości i udajemy się we wskazane miejsce (posterunek policji w Cambridge). Dołączamy do walki z ghulami i odpieramy ich atak. Następnie rozmawiamy z jednym z członków Bractwa - Paladynem Danse'm. Poprosi nas o pomoc (zadanie Do broni!) w uruchomieniu nadajnika w ArcJet. Po ukończeniu misji dostaniemy od paladyna Danse'a dobry karabin laserowy - Praworządna Władza oraz propozycję przyłączenia się do Bractwa Stali. W tym momencie powinniśmy zdobyć trofeum.


    Ślepa zdrada
    Ukończ "Ślepą zdradę".


    TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA. Jeśli wykonamy zadanie Mass Fusion dla Instytutu lub zadanie Na skraju wojny dla Trasy - będziemy postrzegani jako wrogowie bractwa i uniemożliwi nam to przystąpienie do Bractwa Stali.

    Zadanie Ślepa zdrada, jest jednym z głównych zadań dla Bractwa Stali. Będziemy musieli rozliczyć się z jednym z paladynów, który jest syntkiem. Będziemy mogli zabić owego paladyna lub go oszczędzić. Jeśli wybierzemy to drugie wyjście będziemy musieli przekonać jeszcze starszego Maxson'a do naszej racji. Tak czy inaczej trofeum wpadnie po kolejnej rozmowie z Maxson'em na Prydwen, gdzie otrzymamy kolejne zadanie "Zmysł taktyczny".


    Ad victoriam
    Ukończ "Ad victoriam".


    TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA. Jeśli wykonamy zadanie Mass Fusion dla Instytutu lub zadanie Na skraju wojny dla Trasy - będziemy postrzegani jako wrogowie bractwa i uniemożliwi nam to przystąpienie do Bractwa Stali.

    Misja związana z zakończeniem wątku fabularnego Bractwa Stali. Rozpoczynamy ją zaraz po ukończeniu zadania "Wojenne łupy". Rozmawiamy ze starszym Maxson'em, a następnie uruchamiamy Libert Prime(dalej jako LP). Będziemy teraz musieli odeskortować go do Instytutu lub po prostu użyć szybkiej podróży. Gdy LP w końcu się zjawi będziemy mieli za zadanie bronić go podczas gdy on będzie forsował wejście do Instytutu. Jak już się uporamy ze wszystkimi syntkami, wskakujemy do dziury utworzonej przez LP. W tym momencie kończymy misję "Ad victoriam" i rozpoczynamy "Nuklearną alternatywę".


    Nauka rzemiosła
    Dołącz do Trasy.


    TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA. Jeśli wykonamy zadanie Stacja Końcowa dla Instytutu lub zadanie Zmysł taktyczny dla Bractwa Stali - będziemy postrzegani jako wrogowie Trasy i uniemożliwi nam to przystąpienie do nich.

    Pierwszy raz w grze natrafimy na ślad Trasy podczas wykonywania zadania "Detektyw o stalowym sercu" w pobliżu stacji metra. W tym momencie rozpoczniemy zadanie "Droga ku wolności". Musimy podążać czerwonym szlakiem, aż dojdziemy do kościoła Old North. Następnie po uporaniu się z ghulami, schodzimy do piwnicy (gdzie napotkamy następne ghule) i idziemy na koniec do tajemniczej płyty na ścianie (coś jakby zegar). Ustawiamy po kolei litery tak, aby utworzyły słowo RAILROAD. Po otwarciu tajnych drzwi czeka nas rozmowa z Desdemoną i Deaconem.

    W tym momencie zakończy się zadanie "Droga ku wolności" i rozpocznie "Nauka rzemiosła". Udajemy się na spotkanie z Deaconem. Podążamy za znakami do kolejnego agenta Trasy. Będziemy musieli znaleźć prototyp dr Carringtona w pobliskiej bazie. Jak już się uporamy ze wszystkimi syntkami i znajdziemy owy prototyp, wracamy do siedziby Trasy. Po rozmowie z Desmondą i Deaconem staniemy się członkiem Trasy. Dodatkowo będziemy mogli zabrać Deacona jako naszego towarzysza.


    Skryci, tajni i podziemni
    Ukończ "Skrytych, tajnych i podziemnych".


    TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA.

    Zadanie "Skryci, tajni i podziemni" otrzymamy jedynie gdy wybraliśmy Trase jako frakcje, która nam pomaga w głównej misji "Poziom molekularny". Po dotarciu do Instytutu i rozmowie z Ojcem, sprzymierzamy się z Instytutem. Teraz gdy możemy swobodnie się poruszać, wgrywamy holotaśmę "Skaner sieciowy" (którą otrzymaliśmy od Toma Majsterkowicza) do jednego z terminali i kopiujemy zaszyfrowaną wiadomość. Po otrzymaniu wiadomości zwrotnej udajemy się na miejsce spotkania. Po rozmowie z "wtyczką" wracamy do Desmondy. Następnie postępujemy zgodnie z poleceniami, do momentu "Kontynuuj współpracę z Ojcem". Teraz wykonujemy kilka zadań dla Instytutu. Po zakończeniu zadania "Mocy przybywaj" zostaniemy poinformowani przez przypadkowego syntka o rzekomym pożarze w naszej kwaterze. Udajemy się do niej i rozmawiamy z Z1-14. Dowiadujemy się, że Bractwo Stali namierzyło siedzibę Trasy. Udajemy się do Desmondy, aby ją ostrzec. W tym momencie misja zostaje zakończona, a nam wpada pucharek.

    Uwaga! Podróżując razem z X6-88 po dotarciu do siedziby Trasy zostaniemy od razu zaatakowani. Dlatego proponuję pozostawić naszego towarzysza z Instytutu w którejś z naszych osad.


    Operacja Czerwony Blask
    Ukończ "Operację Czerwony Blask".


    TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA. Jeśli wykonamy zadanie Stacja Końcowa dla Instytutu lub zadanie Zmysł taktyczny dla Bractwa Stali - będziemy postrzegani jako wrogowie Trasy. Musimy ukończyć zadanie Skryci, tajni i podziemni.

    Zadanie to otrzymujemy automatycznie po ukończeniu misji "Na skraju wojny". Naszym zadaniem będzie wysadzenie w powietrze Prydwenu. W drodze z posterunku na sterowiec otrzymamy uniform Bractwa, który powinniśmy od razu założyć. Teraz za pomocą StealthBoy'a zakradamy się na górny pokład i podkładamy 3 ładunki. Teraz musimy uciec z powrotem na latacza. Jeśli zostaniemy zdemaskowani w trakcie naszego pobytu na Prydwenie rozpocznie się walka. Kilka chwil po opuszczeniu siedziby Bractwa, oglądamy fajerwerki, następnie wracamy do Desdemony. Po krótkim dialogu misja zostaje zakończona.


    Sanktuarium
    Ukończ "Sanktuarium".


    Trofeum to dostajemy od Sturgesa w Sanktuarium zaraz po wykonaniu Gdy wzywa wolność. Jest to swego rodzaju tutorial, pokazujący nam jak zarządzać naszą osadą. Będziemy musieli:

    • zbudować 5 łóżek
    • zapewnić dostęp do wody pitnej (zbudować studnię lub oczyszczalnię wody - ta druga wymagać będzie energii elektrycznej)
    • posadzić kilka warzyw
    • zbudować umocnienia lub wieżyczkę strażniczą.

    Po wykonaniu tych zadań i rozmowie ze Sturgasem dostaniemy informację o zdobyciu trofeum.


    Pomost międzyludzki
    Wejdź w sojusz z 3 osadami.


    Aby odblokować to trofeum, należy podjąć współpracę z 3 osadami. Trofeum to jest ściśle związane z frakcją Minutemanów. Po odnalezieniu osady (np. Skarpa Tenpines) i wykonaniu dla niej zadania, przekonujemy osadników do wsparcia Minutemanów, w ten sposób wchodzimy z nimi w sojusz. Wystarczy przekonać 3 osady, aby trofeum wpadło.


    Serce ludu
    Osiągnij maksymalny poziom zadowolenia w dużej osadzie.


    Jest to jedno z najbardziej uciążliwych trofeów w grze. Naszym zadaniem jest osiągnąć maksymalny poziom zadowolenia w naszej osadzie. Jest kilka sposobów na zdobycie tego osiągnięcia, ale i tak wszystko skłania się do jednego. Aby wskaźnik zadowolenia wskazał 100pkt. Jeśli obok wskaźnika znajduje się zielona strzałka do góry, oznacza to że zadowolenie nam wzrasta, jeśli czerwona strzałka w dół - zadowolenie zacznie spadać.

    Oto kilka porad:

    • Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to jaką osadę rozbudowujemy. Należy to robić w osadach, które mogą przyjąć maksymalną liczbę osadników, czyli 20. Są to osady takie jak Sanktuarium, Kino samochodowe, Starlight oraz Słoneczna Wspólnota.
    • Najlepiej będzie, jak będziemy mieli 20 osadników. Aby się do nas przyłączyli, musimy wybudować nadajnik rekrutacyjny. Jak tego dokonać dowiemy się w jednym z pierwszych zadań dla Minutemanów. Dodatkowo możemy wysłać do osady naszych towarzyszy, aby tam na nas czekali.
    • Najlepiej rozbudowywać osadę równocześnie z rozwojem wątku głównego. Trofeum to jest dość czasochłonne i najlepiej zaoszczędzić sobie czasu.
    • Musimy zainwestować 6pkt w Charyzmę oraz 4pkt w perki Burmistrz (2 poziom) i Zbieracz kapsli (2 poziom). Dzięki temu będziemy mogli budować sklepy w naszej osadzie. Każdy sklep będzie zwiększał nam wskaźnik zadowolenia. Najbardziej opłacalnym sklepem jest klinika 3 poziomu.
    • Do rozbudowy osady, potrzebne są różnego rodzaju materiały/surowce. Jednym z głównych ich źródeł jest rozkład istniejących elementów (wraki samochodów, złom, drzewa, umywalki itp.) znajdujących się w obrębie osady na czynniki pierwsze. Innym sposobem dostarczenia surowców jest stworzenie linii zaopatrzenia między różnymi osadami.
    • Poza odpowiednimi materiałami, będziemy potrzebowali kapsli. Dużo, dużo kapsli. Jak już pisałem wyżej, najkorzystniej jest stawiać klinikę 3 poziomu. Niestety jest ona jedną z najdroższych budowli. Kosztuje 1800 kapsli. Wraz z postępami gry i rozwojem naszej postaci, będziemy mogli sprzedawać różny niepotrzebny ekwipunek zgromadzony do tej pory. Bardzo opłaca się sprzedawać prawie zużyte rdzenie fuzyjne. Wiele z nich pożytku już nie będzie, a trochę kapsli za nie dostaniemy. Wraz z rozwojem osady, będziemy otrzymywać również zyski ze sklepów w postaci kapsli (znajdować się będą w naszej skrytce w warsztacie).
    • Zadowolenie wzrasta szybciej, jeśli zamiast kłaść się spać, czekamy np. na krześle lub na ławce (najlepiej przez 24h). Do tego co jakiś czas warto robić zebrania osadników. Aby tego dokonać budujemy dzwonek i wzywamy nim osadników. Robimy tak za każdym razem kiedy przestajemy czekać.
    • Bardzo ważna jest też liczba łóżek, racji żywnościowych i wody. Powinna ona odpowiadać liczbie osadników znajdujących się w naszej osadzie. Przy 20 osadnikach warto zastosować się do zasady, że 4 osadników zajmuje się uprawami (wtedy wskaźnik żywności powinien przekraczać 20) a pozostała 16 powinna być oddelegowana do sklepów (najlepiej do klinik). Co do łóżek, ważne jest to, aby znajdowały się one pod dachem. Chyba nikt nie chciałby spać pod gołym niebem, narażony na radioaktywne opady.
    • Kolejnym istotnym elementem jest wartość Obrony naszej osady. Jej wartość powinna oscylować w okolicy 100pkt, a najlepiej jakby była wyższa niż 100. Dzięki temu nasza osada nie będzie narażona na ataki bandytów i supermutantów.
    • Może czasem się zdarzyć, że wskaźnik zadowolenia zatrzyma się na wartości 99 i ani drgnie. Możemy wtedy spróbować upiększyć trochę naszą osadę, dodając różnego rodzaju dekoracje.
    • Co jakiś czas zostaniemy poproszeni przez jednego z osadników o pomoc, wykonanie dla niego takiego questa może nam trochę pomóc w podniesieniu zadowolenia. Jeśli nie wykonamy zadania lub zbyt długo będziemy z tym zwlekali, wskaźnik zadowolenia może nam spaść.

    Trofeum zdobędziemy w momencie kiedy pojawi się liczba 100 przy wskaźniku. Mi udało się to przy 16 klinikach, a osadę wybudowałem w Sanktuarium.


    Spluwa do wynajęcia
    Ukończ 10 zadań pobocznych.


    Trofeum to wpadnie nam podczas normalnej rozgrywki. Należy ukończyć 10 zadań nie związanych z główną fabułą gry. Mogą to być zadania np. od mieszkańców osad, miast, krypty 81 po zadania związane z frakcjami Minutemamów, Trasy, Bractwa Stali czy Instytutu.


    Precyzyjna robota
    Osiągnij 50 celów różnych.


    W grze oprócz głównego wątku i zadań pobocznych możemy napotkać na zadania drobne. Oznaczają się one w DANE>ZADANIA>RÓŻNE. Należy wykonać 50 celów (nie zadań) z tej zakładki. Jest wiele miejsc w których możemy je otrzymać, czasem zdobędziemy je podczas eksploracji mapy, czasem należy popytać ludzi w osadach/miastach. Jeśli pracujemy dla Minutemanów, czasem w trakcie gry pojawi się informacja, że jedna z osad jest atakowana - również to zadanie traktowane jest jako "cel różny". Możemy sprawdzić ile już ukończyliśmy zadań, w tym celu wchodzimy w DANE w naszym PiPboyu, a następnie wybieramy STATYSTYKI>MISJE>OSIĄGNIĘTE CELE RÓŻNE.


    Zbieractwo
    Zbierz 1000 zasobów do rzemiosła.


    W świecie Fallouta znajduje się wiele cennych przedmiotów, począwszy od broni po pancerze i inne używki. Występują również różnego rodzaju "śmieci". Mam tu na myśli, pojemniczki, puszki, kanistry z benzyną, nadpalone książki itp. W tym trofeum chodzi właśnie o te drugie. Wszystko co zbieramy, a nie ma to praktycznego zastosowania w walce lub w zadaniu jest traktowane jako źródło materiałów do rozbudowy osady lub modernizacji uzbrojenia. Musimy zebrać 1000 takich przedmiotów, co nie jest trudne i trofeum powinno nam wpaść podczas normalnej gry.


    Co twoje, to i moje
    Otwórz 50 zamków.


    Naszym zadaniem będzie otworzenie 50 różnych zamków wytrychem, a dokładniej spinką. Przemierzając pustkowia i okolice Bostonu, natkniemy się na różnego rodzaju zamki, od Łatwych po Bardzo Trudne. Będą to różnego rodzaju drzwi, skrzynki, pojemniki czy sejfy.

    Aby otworzyć zamek, trzeba będzie zainwestować przynajmniej 1 punkt w perk Ślusarz w dziale Percepcja. Każdy poziom tej umiejętności sprawia, że możemy otwierać coraz trudniejsze zamki (polecam 3 poziom tego perka). Po otworzeniu 50 zamków, trofeum zawita na naszym koncie. Trofeum powinno wpaść w trakcie gry, nie powinniśmy zbytnio się nim martwić.


    Zmora RobCo
    Włam się do 50 terminali.


    Podobnie jak przy trofeum Co twoje, to i moje z tą różnicą, że potrzebujemy zhakować 50 terminali. W tym celu wykupujemy umiejętność Haker z działu Inteligencji. Im wyższy poziom perka, tym trudniejsze terminale będziemy mogli hakować.
    Dużym ułatwieniem powinny być różnego rodzaju nawiasy, takie jak: (), [],{} czy <>. Jeśli takowe znajdują się w jednej z linijek, po zaznaczeniu ich zostanie wykreślona jedno z błędnych haseł. Możemy w ten sposób również zresetować ilość prób. Po włamaniu się do 50 terminali, dostaniemy informację o zdobyciu trofeum.


    Człowiek zbrojownia
    Stwórz 50 modyfikacji broni.


    Kolejne trofeum związane z crafftingiem. Tym razem musimy stworzyć 50 modyfikacji broni. Tworzymy je w Pracowni rusznikarskiej. Potrzebować będziemy przynajmniej 1 poziom umiejętności ZNAWCA SPLUW (INTELIGENCJA). Możemy sprawdzić ile już stworzyliśmy modyfikacji, w tym celu wchodzimy w DANE w naszym PiPboyu a następnie wybieramy STATYSTYKI>RZEMIOSŁO>STWORZONE MODYFIKACJE BRONI.


    Postnuklearne rękodzieło
    Stwórz 100 przedmiotów.


    Należy stworzyć 100 przedmiotów. Niestety bronie, pancerze i przedmioty przeznaczone do rozbudowy osady nie liczą się. Jedynie przedmioty stworzone w Stanowisko chemiczne oraz Stanowisko kucharskie. Możemy sprawdzić ile już stworzyliśmy przedmiotów, w tym celu wchodzimy w DANE w naszym PiPboyu, a następnie wybieramy STATYSTYKI>RZEMIOSŁO. Nas interesuje STWORZONE CHEMIKALKIA oraz PRZYGOTOWANE POSIŁKI. Gdy suma tych dwóch statystyk osiągnie 100, trofeum wskoczy do naszej kolekcji.


    Samotności mówimy "nie"
    Zrekrutuj 5 różnych towarzyszy.


    Przemierzając świat Fallouta 4 będziemy mogli spotkać na swojej drodze 13 różnych postaci, których będziemy mogli dołączyć do swojej drużyny. Począwszy od psa, robotów, ludzi, ghula, syntków na supermutancie kończąc. Do zdobycia tego trofeum wystarczy, że zgodzimy się przyłączyć 5 różnych towarzyszy. Pełną listę postaci i ich lokację opisuję w trofeum Chodzący urok.


    Chodzący urok
    Osiągnij maksymalny poziom relacji z towarzyszem lub towarzyszką.


    W trakcie gry spotkamy na swojej drodze kilka postaci, którzy będą chcieli nam towarzyszyć w naszej tułaczce po pustkowiach Bostonu. Dokładniej będzie ich 13. Co dają nam tacy towarzysze zapytacie? Otóż poza dodatkową siłą ognia, możemy z nich korzystać jako tragarze. Wszystkie zbędne rzeczy lub ekwipunek, który znajdziemy przy pokonanych przeciwnikach możemy dać naszemu towarzyszowi na przechowanie. Niektóre postacie mają również specjalną zdolność, mogą zbierać dodatkową amunicję lub otworzyć zamknięty zamek.

    Wracając do tego pucharka. Aby osiągnąć maksymalny poziom relacji z naszym towarzyszem, musimy wykonywać to co im się podoba/to co lubią. Każde odwrotne działanie może pogorszyć nasze relacje z towarzyszem. Np. Piper może nie spodobać się używanie przez nas używek, a także dzielenie się nimi z innymi. Jeśli poziom naszej relacji spadnie zbyt nisko, towarzysz opuści nas i nie będzie już z nami podróżował. Za uzyskanie maksymalnego poziomu relacji zostaniemy wynagrodzeni unikalnym profitem. Poniżej prezentuje w tabeli co, kto, gdzie i jak.

    Imię Gdzie spotykamy Romans Co lubi Jak zrekrutować Profit
    Cait Strefa Walki Tak Przemoc, kradzież, wszystko związane z bandytyzmem Udajemy się do Strefy Walk. Po pokonaniu wszystkich bandytów rozmawiamy z Cait i z jej menadżerem. Od tej pory Cait może nam towarzyszyć Szybsza regeneracja punktów akcji, kiedy poziom życia bohatera spadnie do 20 procent
    Codsworth Sanktuarium - Pomaganie innym, bycie przyjaznym Rozmawiamy z nim po wyjściu z krypty. Następnie po założeniu osady w Sanktuarium rozmawiamy z nim jeszcze raz. Zaproponuje nam swoje towarzystwo Większa odporność na ataki innych robotów
    Curie Krypta 81 Tak Pomaganie innym, najlepiej bez nagrody. Próbujemy unikać walki poprzez dialogi Spotkamy go podczas misji "Dziura w ziemi" w Krypcie 81. Wcześniej musimy wykonać kilka pobocznych misji, aby ją otrzymać. Po jej zakończeniu będziemy mogli zdecydować czy chcemy by CURIE nam towarzyszyła, czy ma zostać w Krypcie. W miejscu gdzie spotkasz ją za pierwszym razem znajduje się statuetka Medycyny W trakcie rozmowy możesz zdobyć od Curie stimpaki, ale tylko jeśli twój poziom zdrowia jest niski
    Deacon Kościół Old North, siedziba Trasy - Mówienie o Syntkach, otwieranie zamków, włamywanie się do terminali, pomaganie innym Aby Deacon do nas dołączył, wpierw musimy odnaleźć Trase, a następnie wykonać zadanie Nauka rzemiosła Obrażenia zadane z zaskoczenia zwiększają się o 20 procent. Wydłuża się też czas działania stealth boyów
    John Hancock Dobre Sąsiedztwo Tak Tworzenie budynków/przedmiotów w osadzie, pomaganie innym, używanie używek, dawanie używek innym, bycie nagim(!) Hancock dołączy do nas po zakończeniu zadania pobocznego Podkop stulecia dla Bobbi. Musimy pod koniec zadania będziemy musieli wybrać stronę Fahrenheit, która broni magazynu Jeśli nasze napromieniowanie wynosi przynajmniej 250, to punkty akcji będą odnawiać się 20 procent szybciej
    Nick Valentine Krypta 114 - Pomaganie innym, Pomaganie Syntkom, pomaganie Trasie, hakowanie terminali Spotkamy go w trakcie wykonywania misji wątku głównego "Detektyw o stalowym sercu", jednak pełnoprawnym członkiem naszego zespołu stanie się po zadaniu "W pogoni za tropem" Otrzymujemy dodatkową próbę przy hakowaniu komputerów, a w przypadku niepowodzenia terminal odblokuje się o połowę szybciej
    Ochłap (pies) Stacja Red Rocket - Brak upodobań Możemy go spotkać zaraz na początku gry - w drodze do Muzeum Wolności na stacji benzynowej Red Rocket Brak
    Paladyn Danse Posterunek w Cambridge Tak Pomaganie cywilom, walka z bandytami i innymi przeciwnikami, modyfikacja broni, podróżowanie w Pancerzu Wspomaganym Po przystąpieniu do Bractwa Stali i wykonaniu zadania "Okres służby", będziemy mogli podróżować z Danse'm Zapewnia 20 procent do ataku przeciwko zdziczałym stworom, supermutantom i syntkom
    Piper Wejście do Diamond City Tak Pomaganie innym, otwieranie zamków, unikanie agresji w dialogach Po rozmowie z Piper przed wejściem do Diamond City, odwiedzamy ją w jej domu. Wykonujemy krótki quest "Historia stulecia". Po jego wykonianiu Piper zaproponuje nam swoje towarzystwo Dwukrotnie podnosi punkty doświadczenia przyznawane ze udaną perswazję i odkrywanie nowych lokacji
    Preston Garvey Sanktuarium Tak Pomaganie innym, pomagają rozsławić dobre imię Minutemanów Musimy najpierw wykonać kilka misji dla Minutemanów. Po odbiciu Zamku będzie mógł się do nas przyłączyć Podnosi o 20 procent twoje ataki oraz obronę w momencie, gdy walczysz przynajmniej z trzema przeciwnikami
    Robert MacCready Dobre Sąsiedztwo - Trzecia Szyna Tak Negocjacje ceny, otwieranie zamków, kradzieże, sarkastyczne odpowiedzi Znajdziemy go w pokoju VIP w Trzeciej Szynie. Za drobną opłatę (250 kapsli, jeśli się potargujemy to 200) zgodzi się na przyłączenie się do nas Szansa na krytyczny strzał w głowę w trybie VATS zwiększa się o 20 procent
    Silny Trinity Tower - Pomaganie innym, walka i zabijanie przeciwników, zjadanie ciał przeciwników (perk Kanibal), agresywne odpowiedzi Po dotarciu do Trinity Tower, będziemy musieli dostać się na samą górę, oczyszczając wieżę z supermutantów. Po wydostaniu z klatki Silnego i Rexa, będziemy musieli stoczyć jeszcze raz walkę z supermutantami w drodze powrotnej. Po ukończeniu zadania ("owacje na stojąco"). Silny zdecyduje się do nas dołączyć Jeśli twoje zdrowie spadnie poniżej 25 procent, to bronią białą będziesz zadawać o 20 procent obrażeń więcej
    X6-88 Instytut - Podróżowanie w Pancerzu Wspomaganym, hakowanie terminali, modyfikowanie pancerzy i broni, groźby w dialogach Musimy ukończyć zadanie "Nadzór syntków" dla Instytutu. Po jego ukończeniu X6-88 zaproponuje nam swoje towarzystwo Specjalna zdolność pozwala wzmocnić o 20 procent ochronę bohatera przed broniami energetycznymi

    Do zdobycia tego trofeum wystarczy, że przekonamy do siebie jednego towarzysza. Proponuje jednak nie poprzestawać na jednym, każdy ma inne bonusy, które mogą nam się przydać.


    Majster-klepka
    Zbuduj 100 przedmiotów warsztatowych.


    Trofeum ściśle związane z rozbudową osady. Musimy wykonać 100 przedmiotów za pomocą warsztatu znajdującego się w osadzie. Mogą to być łóżka, wieżyczki strażnicze, lampy, ogrodzenie lub cokolwiek innego znajdującego się w warsztacie. Tak czy inaczej trofeum to wpadnie podczas normalnej rozgrywki. Chyba, że ktoś pominie ten element rozgrywki i skupi się jedynie na wątku fabularnym.


    Przyszłość w stylu retro
    Zagraj w grę z holotaśmy.


    W trakcie wykonywania jednego z pierwszych zadań Gdy wzywa wolność będziemy mogli znaleźć czasopismo (patrz Nadzieja czytelnictwa ) z grą na jednym z biurek w Muzeum Wolności. Wystarczy wczytać holotaśmę z grą do naszego PIP-Boya lub odtworzyć ją w którymś terminalu. Trofeum wpadnie przy pierwszym uruchomieniu.


    ...tym głośniej pada
    Zabij 5 olbrzymich stworzeń.


    Na początku to trofeum może wydawać się dość trudne i jest możliwe do przeoczenia. Niektórzy mogą pomyśleć, że trofeum jest zbugowane, ale takie nie jest. Naszym zadaniem jest pokonanie 5 olbrzymich stworzeń takich jak:
    [/LIST][*] Supermutant Behemot (można spotkać podczas podróżowania po pustkowiach, jeden jest związany z misją dla Bractawa Stali)[*] Królowa Błotniaków (misja dla Minutemanów)[/LIST]
    Haczyk polega na tym, że to my musimy zadać ostateczne obrażenia, żeby nam zaliczyło zabicie. Są to istoty dość silne i wytrzymałe, dlatego będziemy potrzebowali dość dużą siłę ognia (Grubas i Miniatomówka mile widziane). Poniżej załączam filmik z kilkoma lokacjami behemotów.
     

    Korpus zwiadowczy
    Odkryj 100 miejsc.


    Kolejne trofeum, które wpadnie nam w trakcie gry. Należy odkryć 100 miejsc na mapie, łącznie jest ich 254. Nie musimy się specjalnie przejmować, podczas przechodzenia głównej fabuły, będziemy zmuszeni do przemierzania mapy wzdłuż i wszerz. Zawsze możemy skorzystać z interaktywnej mapy: Mapa do Fallout 4.

    Nadzieja czytelnictwa
    Przeczytaj 20 czasopism.


    Podczas przemierzania bezwzględnych pustkowi Fallouta natkniemy się na różnego rodzaju magazyny. Po ich przeczytaniu otrzymamy na stałe jakiś bonus do naszych statystyk. Może to być np. 5% do obrażeń zadawanych bronią palną czy możliwość budowy nowych budowli w naszej osadzie. Wszystkich magazynów jest 123, do zdobycia tego trofeum potrzeba jedynie 20.

    SPECJAŁ dla Ciebie 1 1 punkt do statystyk bohatera Sanktuarium
    Grognak Barbarzyńca 11 5% zwiększa obrażenia zadawane przez bohatera w trakcie walki wręcz Sanktuarium, Zajezdnia Floty Szalonych Dostaw, Gimnazjum Malden, Muzeum Czarnej Magii, Skrzyżowanie Mass Pike, Fabryka samochodów Corvega, Krypta 81, Stacja Andrew, Hyde Park, Back Street Apparel, Boston
    Magazyn Niesamowicie niesłychane opowieści 14 Różne, w zależności od magazynu Skyline - lot 1981, Przekaźnik Simonja, Wiertła Dunwicha, Siedziba Instytutu, Schron burmistrza Bostonu, Kryptaa 114, Przystań straży przybrzeżnej, Kościół Trójcy Święctej, Hubris Comics, Galeria Pickmana, Kościół Old North, Szkoła Wschodniobostońska, Punkt wartowniczy, Krater Atomu
    Spluwy i kulki 10 5% bonusu do strzałów krytycznych Dom rodziny Rooków, Fort Hagen, Posterunek w Cambridge, Posterunek braterski 115, Biuro regionalne BANTBPiL, Monsignor Plaza, Południowo bostoński posterunek wojskowy, Zamek, Gunners Plaza, Ruiny Quincy
    Magazyn Żyj i kochaj 9 Każdy magazyn wpływa na inne atrybuty bohatera Osiedla przyczep Fiddler's Green, College Square, Bunker Hill, Stacja Revere Beach, Bazar w Diamond City, Faneuil Hall,2x Dobre Sąsiedztwo, Stacja badawcza WRVR
    Periodyk medyczny Massachusetts 9 Ataki wymierzone w kończyny przeciwników będą zadawać o 2 procent większe obrażenia Stanowy Szpital Psychiatryczny Parsons, Szpital Medford Memorial, Laboratorium Med-Tek, Dom Opieki Sandy Coves, Greater Mass Blood Clinic, Cambridge Polymer Labs, Greenetech Genetics, Dom Cabotów, Bostońska Biblioteka Publiczna
    Vademecum Amerykańskich Sił Specjalnych 10 Bonus do umiejętności skradania się Stacja satelitarna USA Olivia, Ośrodek Narodowy Gwardii Narodowej, Instalacja satelitarna Revere, Libertalia, USS Constitutuion, Federalny magazyn żywności, Fort Strong, Fort Hagen, Lexington, Opuszczona chatka (instalacja K-21B)
    Opowieści handlarza mięsem z Junktown 8 Lepsze ceny w trakcie prowadzenia handlu Staw Walden, Superdupermarket, Mystic Pines, Fabryka konserw Longneck Lukowski's, Złom Dużego Johna, Przetwórnia ryb Four Leaf, Browar Gwinnett, Wrak FMS Northern Star
    Nauka z Teslą 9 5% podnosi obrażenia zadawane bronią energetyczną ArcJet Systems, Przetwórnia ryb Makhra, Przystań Reeb, HalluciGen, Mass Fusion Building, Fabryka General Atomics, University Point, Poseidon Energy, Skalista jaskinia
    Magazyn ślusarski 5 Otwieranie zamków staje się prostsze Stacja Malden Center, Turbina Poseidon Energy nr 18-F, Kanały Fens, East City Downs, Stacja West Roxbury
    Poradnik przetrwania na pustkowiach 9 Różne, w zależności od magazynu Chata leśniczego, Chata Gorskiego, Słoneczna Wspólnota, Przesmyk w zapadlisku, Lynn Woods, Dom w kraterze, Towarzystwo oceanologiczne Nathant, Wrak USS Riptide, Przystań Erget Tours
    Magazyn Niezwyciężeni 5 1% wzrasta szansa na uniknięcie ataku przeciwnika Hubris Comics, Technikum D.B., Posiadłość Westingów, Liceum Shaw, Szkoła hrabstwa Suffolk
    Haker absolutny 3 Daje możliwość lepszej kontroli systemów zabezpieczeń Cmentarz w Wildwood, Elektronika Konsumencka Wattza, Szmaragdowa speluna
    Zabawa z RobCo 5 Dostajemy prostą grę na Pipboya lub do terminala Krypta 111, Muzeum Wolności, Fort Hagen, Bazar w Diamond City, Dobre Sąsiedztwo
    Hotrodowiecz 3 Unikalne malowanie pancerza wspomaganego Cmentarzysko robotów, West Roxbury Station, Garaż Atomowych Kotów
    Zakazane tatuaże 5 Unikalne tatuaże Kamieniołom Thicketów, Concord, Stocznia Irish Pride Industries, Krypta 81, Tunel Mass Pike Zachód
    La Coiffe 2 Nowe fryzury Pralnia Charlestown, Dom towarowy Fallona
    Wymarzony dom 5 Unikalne malowanie pancerza wspomaganego Odlewnia Saugusa, Zakład uzdatnia wody Weston, Browar Beantown, Sprzętowisko, Strefa Walki

    Przydatna może okazać się interaktywna mapa: Mapa do Fallout 4.


    Ot, psikus
    Podrzuć komuś minę lub granat, grzebiąc mu w ekwipunku.


    Do tego trofeum potrzebujemy umiejętności Kieszonkowiec na co najmniej 2 poziomie. Umiejętność ta moim zdaniem nie jest zbyt przydatna, więc proponuję awansować naszą postać dwa poziomy (nie wydając punktów na żadną umiejętność), a następnie zapisać stan gry. Przydzielamy teraz punkty do w/w umiejętności, dzięki czemu będziemy mogli umieścić odbezpieczony granat lub minę w ekwipunku innej postaci. Następnie skradamy się do jakiejkolwiek postaci (może to być np. zwykły osadnik w Sanktuarium) i próbujemy go okraść. Umieszczamy mu w ekwipunku granat lub minę. Po zakończeniu "kradzieży" i upływie kilku sekund granat (lub mina) powinien zostać zdetonowany, a my powinniśmy otrzymać owe trofeum. Teraz możemy spokojnie wczytać wcześniej zapisaną grę i wydać 2 punkty na bardziej potrzebną nam umiejętności.


    Masobójstwo
    Zabij 300 osób.


    Bardzo proste trofeum. Wpadnie podczas przechodzenia gry. Należy zabić 300 ludzi. Podczas przemierzania obrzeży Bostonu, zmuszeni będziemy eksterminować różnego rodzaju Bandytów, Strzelców czy w późniejszym etapie gry członków Bractwa Stali (pod warunkiem, że obraliśmy tą drogę w fabule). Tak czy inaczej, ludzi chcących nas zabić będzie masa, więc możemy być spokojni o to trofeum.


    Kontrola populacji
    Zabij 300 stworzeń.


    Bardzo proste trofeum, podobne do Masobójstwo z tą różnicą, że mamy za zadanie zabić 300 stworzeń takich jak Radakany, Kretoszczury, Błotniaki, Pluskwy, Ghule, Supermutanty, Radioskorpiony i innego rodzaju nieludzi.


    Poleciała!
    Osiągnij home run.


    Miasto Diamond City mieści się na stadionie baseballowym. Aby zdobyć to trofeum musimy zaliczyć tak zwany Home Run, czyli przebiec po wszystkich 4 bazach. Jak zwrócicie uwagę na ziemi, zaraz po zejściu ze schodów, znajduje się białe pole z kwadratem. Jest to pierwsza baza. Teraz udajemy się w prawo uliczkę w poszukiwaniu kolejnej bazy. Docieramy do 2, a następnie do 3 i 4. Po dotarciu do tej ostatniej, trofeum powinno nam wpaść. Jeśli nie wpadło, oznacza to, że nie przebiegliśmy przez którąś bazę. Poniżej filmik:

     

    Przyłożenie!
    Wykonaj przyłożenie.


    W tym trofeum musimy sprawić, aby nasz bohater zginał w wyniku eksplozji mini-atomówki. W zasadzie są 3 sposoby, aby zginąć w ten sposób:

    [LINK][*] Jeśli już jesteśmy w posiadaniu wyrzutni Grubas (FatMan) i co najmniej jednej mini-atomówki, strzelamy sobie pod nogi lub w pobliską ścianę.[*] Podczas gry możemy natknąć się na wrogów posiadających taką wyrzutnię (Grubas). Pozwalamy się mu zabić i trofeum wpada.[*] Ten sposób jest najprostszy, ponieważ nie potrzebujemy do niego żadnej broni, ani mini-atomówki. Musimy udać się w miejsce gdzie kręci się grupka supermutantów. Prawie na pewno wśród nich znajduje się Supermutant-Samobójca. Wystarczy że dobiegnie do nas i się wysadzi.[/LIST]

    To nie są lalki...
    Zbierz 10 figurek Vault-Tec.


    Należy zebrać 10 z 20 figurek Vault-Tec. Patrz ...to modele kolekcjonerskie.


    ...to modele kolekcjonerskie.
    Zbierz 20 figurek Vault-Tec.


    W grze możemy znaleźć 20 unikalnych figurek Vault-Tec. Do zdobycia tego trofeum musimy znaleźć je wszystkie. Każda z figurek dodaje nam jakiś bonus do umiejętności lub atrybutu SPECIAL.

    Atrybuty SPECIAL


    Nazwa Lokacja Jak zdobyć Bonus
    SIŁA Budynek Mass Fusion Figurka znajduje się na szczycie lobby budynku. Wchodzimy na najwyższe piętro, na które możemy się dostać. Podchodzimy do kanapy na środku i zaglądamy za nią. Na metalowym gobelinie znajduje się upragniona figurka +1 do Siły
    PERCEPCJA Muzeum Wolności Znajduje się na biurku w pomieszczeniu na piętrze. Tam gdzie spotykamy pierwszy raz Prestona +1 do Percepcji
    WYTRZYMAŁOŚĆ Poseidon Energy Wewnątrz budynku, na metalowym biurku w pobliżu magazynu +1 do Wytrzymałości
    CHARYZMA Dom Cabotów Na biurku Jacka Cabota, możemy do niej dotrzeć wykonując zadanie poboczne "Tajemnica domu Cabotów" +1 do Charyzmy
    INTELIGENCJA Bostońska Biblioteka Publiczna Obok komputerów w pokoju technicznym +1 do Inteligencji
    ZWINNOŚĆ Wrak FMS Northem Star Znajduje się na samej górze na drewnianej platformie, obok windy +1 do Zwinności
    SZCZĘŚCIE Wyspa Spectacle Figurka znajduje się na piętrze w zielonej łodzi +1 do Szczęścia

    Umiejętności

    Nazwa Lokacja Jak zdobyć Bonus
    BROŃ BIAŁA Wieża Trinity Na samej górze budynku w pomieszczeniu, w którym zamknięty jest Reks i Strong Bonus do obrażeń krytycznych zadawanych bronią białą
    BROŃ CIĘŻKA Kryta 95 Schodzimy na dół po schodach i kierujemy się do pomieszczenia na północ Bonus do obrażeń krytycznych zadawanych bronią ciężką (karabiny)
    BROŃ ENERGETYCZNA Fort Hagen Na małym stoliku pomiędzy dwoma lodówkami na stołówce (na parterze) nieopodal centrum dowodzenia Bonus do obrażeń krytycznych zadawanych bronią energetyczną
    BROŃ LEKKA Gunners Plaza Figurka znajduje się w pomieszczeniu na parterze nad którym znajduje się napis "On the air" Bonus do obrażeń krytycznych zadawanych bronią lekką (np.pistolety)
    HANDEL Fabryka konserw Longneck Lukowski's Musimy się dostać do pokoju na samej górze w głównym pomieszczeniu Lepsze ceny podczas handlowania
    MATERIAŁY WYBUCHOWE Odlewnia Saugus Pomieszczenie z wielkim piecem, To tutaj walczymy ze Slagiem w zadaniu "Prosto z płomieni". Figurka stoi na maszynerii nad piecem Bonus do obrażeń zadawanych przez materiały wybuchowe (miny, granaty)
    MEDYCYNA Krypta 81 W pomieszczeniu w którym spotykamy pierwszy raz Curie podczas zadania "Dziura w ścianie" Stimpaki odnawiają 10% więcej życia
    NAPRAWA Fabryka Corvega Na dachu fabryki, trzeba wejść po rusztowaniu na samą górę Rdzenie fuzyjne dają 10% więcej energii
    NAUKI ŚCISŁE Krypta 75 (Szkoła Malden) Znajduje się na jednym z biurek w najniższej części krypty Dostajemy dodatkową próbę podczas włamywania się do terminali
    OTWIERANIE ZAMKÓW Galeria Pickmana W podziemiach galerii, w pomieszczeniu gdzie znajdujemy Pickmana . Leży na podłodze za koksownikiem na środku Łatwiejsze otwieranie zamków
    RETORYKA Krypta 114 W pomieszczeniu w którym spotykamy Nick'a Valentine'a w zadaniu "detektyw o stalowym sercu" Sprzedawcy posiadają dodatkowe 100 kapsli
    SKRADANIE SIĘ Wiertła Dunwicha Wchodzimy do odwiertów na dole kamieniołomu, kierujemy się w głąb tunelu. Figurka znajduje się na stoliku obok terminala nr 4 Bonus do skradanie się
    WALKA WRĘCZ Garaż Arom Cats Figurka znajduje się na masce jednego z zardzewiałych samochodów Bonus do obrażeń krytycznych zadawanych w walce wręcz

    W celu dokładniejszej lokalizacji zapraszam do zapoznania się z filmikiem poniżej, dodatkowo przydatna do zlokalizowania figurek może okazać się interaktywna mapa.

     


    Na drugie mam "przetrwanie"
    Osiągnij poziom 5.


    Należy osiągnąć 5 poziom. Wpadnie w trakcie grania. Po szczegóły odsyłam do Legenda pustkowi.


    Nowe korzenie, nowy świat
    Osiągnij poziom 10.


    Należy osiągnąć 10 poziom. Wpadnie w trakcie grania. Po szczegóły odsyłam do Legenda pustkowi.


    Niezniszczalna przybłęda
    Osiągnij poziom 25.


    Należy osiągnąć 25 poziom. Wpadnie w trakcie grania. Po szczegóły odsyłam do Legenda pustkowi.


    Legenda pustkowi
    Osiągnij poziom 50.


    Naszym zadaniem jest wbicie 50 poziomu. Punkty doświadczenia potrzebne do awansu na wyższy poziom zdobywamy praktycznie za wszystko. Począwszy od takich drobnostek jak otwieranie zamków, znajdowanie nowych lokacji, tworzenie przedmiotów, zabijanie przeciwników, skończywszy na wykonywaniu zadań. Oczywiście za wykonywanie zadań z wątku głównego dostajemy najwięcej xp, ale polecam również wykonywanie tych pobocznych. Są one dość proste i często umożliwiają nam zdobycie cennych przedmiotów.
    Nawet jeśli nie udało nam się zdobyć 50 lvl przed ukończeniem gry, nie powinniśmy się martwić. Zawsze będziemy mieli możliwość eksplorowania świata Fallout po zakończeniu wątku fabularnego.

    Poniżej kilka przydatnych informacji, które pomogą nam zdobyć 50 lvl:

    • Na początek proponuję zainwestować dużo punktów we współczynnik Inteligencji. Dzięki temu nasza postać będzie zdobywała więcej punktów doświadczenia. Dzięki czemu na początku gry będziemy mieli wyższy poziom i gra będzie prostsza.
    • Im wyższy poziom trudności tym więcej punktów dostaniemy za zabicie przeciwników.
    • Im silniejszy przeciwnik tym więcej punktów (chyba logiczne ).
    • Jeśli nasza Inteligencja (w sensie naszej postaci) jest niska, możemy zainwestować punkt w perka o nazwie Sawant (współczynnik Szczęścia). Dzięki temu będziemy mieli szanse dostać dodatkowy mnożnik do doświadczenia x3.
    • Za odpoczynek w swoim łóżku w osadzie (lub innym miejscu nam przydzielonym) dostaniemy bonus w postaci dodatkowych punktów xp (Dobrze wypoczęty).
    • Kolejnym sposobem na otrzymanie większej ilości doświadczenia (+15%) jest nawiązanie romansu z jednym z towarzyszy. Dzięki temu po uzyskaniu maksymalnego poziomu relacji, dostaniemy bonus (przez 12 godzin) po odpoczynku w "swoim łóżku".
    • Jeśli uda nam się romans z Piper, dostaniemy dodatkowy perk - za podróżowanie z nią i odkrycie nowych miejsc dostaniemy dodatkowe punkty doświadczenia.


    Spoglądając w przyszłość
    Zdecyduj o losie Wspólnoty.


    Trofeum nie do pominięcia!

    Trofeum związane z jednym z dwóch zadań głównych: Nuklearna rodzina i Nuklearna alternatywa. Otrzymamy je razem z jednym z trofeów za wykonanie w/w zadań ( Nuklearna rodzina lub Nuklearna alternatywa).
    Ostatnio edytowane przez Blaid21 ; 23-04-2017 o 17:06
    Ustawka? W temacie zaproszenia PSN napisz tytuł gry w której szukasz pomocy. W innym przypadku zaproszenie nie zostanie zaakceptowane!


  2. Thanks FIIIP, Dzej003, kasiaPi, luq81, Appsik thanked for this post
    Likes Pinkotka liked this post

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •